آشنایی با انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی! | 3m-healthtourism

و دهان و صورت، رشته دندانپزشکی کودکان و تخصص پروتزهای دندانی هم شاخه های تخصصی دیگر رشته دندانپزشکی است. توانایی متخصصان این رشته دندانپزشکی بررسی نمونه های برداشته شده از ضایعات دهان، فک و صورت از لحاظ تشخیص انواع بدخیمی، سرطان و سایر ناهنجاری های بافتی می باشد. در سال جدید نحوه محاسبه میزان شهریه دانشگاه آزاد تغییر کرده است. در رشته‌های پزشکی نظیر دندان پزشکی، دسته بندی های خاص ایجاد شده است که معیار محاسبه شهریه است. شهریه گروه های فرعی آن بر اساس سیاست های وزارت بهداشت و حوزه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می شود. «دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل تحصيل آزمون پذیرش دستيار در رشته های تخصصی دندان‌پزشکی سال ٩٨ وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی».

  • ظرفیتی که به رشته‌های دارای پذیرش ناحیه‌ای بومی اختصاص می‌یابد، به صورتی است که بعنوان مثال اگر دانشگاهی ظرفیتی معادل جذب 60 دانشجو داشته باشد، 30 نفر دختر خواهد بود و 30 نفر پسر، فقط 60 درصد از آن ناحیه پذیرفته خواهند شد و 40 درصد بقیه از آن ناحیه نخواهند بود.
  • مفتخریم اعلان نماییم در حال حاضر متخصصین جراحی دهان، فک و صورت، درمان ریشه، جراحی لثه، ارتودنسی، دندانپزشکی کودکان، ترمیمی و زیبایی و پروتزهای دندانی در کلینیک سامیا مشغول به فعالیت می باشند.
  • به منشیش گفتم چطور شده اینقد زود نوبت دادید؟ گفت که آقا مردم پول ندارن نمیان دندون هاشون رو درست کنن مشتری کم شده دیگه زود نوبتت میشه!
  • شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان (بین‌الملل) و ظرفیت مازاد، معمولا به دو گروه شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می شود.

واسه تخصص میشه اگه شهریه دوره تحصیل رو بدی نیازی به گذراندن طرح نداری الان دانشگاه آزاد دوره تخصصش اینجوریه. خیلی ها دوس دارن طرح نرن و معاف بشن چون حقوق دوره طرح کمتره و معمولا مجبورن تو مناطق محروم کشور کار کنن. در طول دوره طرح عمومی که حدود ۲ ساله، حق مطب زدن نداری اما میشه شیفت عصر بری پیش یه دندانپزشک یا کلینیک خصوصی کار کنی. انجام درمان های دندانپزشکی جهت کودکان با توجه به شرایط خاص سنی و روانی کودک کار ساده ای نیست . متخصصین دندانپزشکی کودکان آموزش های کافی جهت ارائه درمان های لازم با استفاده از اصول کنترل رفتاری را به عهده دارند.با توجه به اینکه دندانهای شیری علاوه بر ارائه فانکشنال و زیبایی مناسب در دوران کودکی ،زمینه ساز حضور مناسب و صحیح دندانهای دائمی در دهان می باشند.

دندانپزشکی بیماران اوتیسم

این روش جراحی برای اصلاح خطوط لثه و ترمیم عقب‌رفتگی آنها انجام می‌شود. علاوه بر این برای جراحی و تغییر شکل لثه نیز از روش پیوند لثه استفاده می‌شود. هر دندانی که دارای شیار یا شکافی عمیق باشد قابل‌درمان است، اما رایج‌ترین دندان‌هایی که درمان می‌شوند دندان‌های آسیاب هستند.

نکات منفی رشته دندانپزشکی

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، روش‌های محافظتی و پیشگیرانه است. محافظ‌های دهان ابزارهای محافظی هستند که دندان‌ها و لثه‌ها را می‌پوشانند تا از آسیب به دندان‌ها، لثه‌ها، لب ها، زبان و فک ها جلوگیری کنند. آنها اغلب در حین ورزش استفاده می‌شوند تا از آسیب ناشی از ضربه‌های تصادفی یا عمدی به‌صورت جلوگیری شود. معمولا برای داشتن یک محافظ مناسب و سازگار با ساختار فک و دهان، یک دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان می‌تواند از دندان‌های فرد قالب گرفته و یک محافظ کاملا مناسب را ارائه دهد.

هزینه مجله خبری توریسم سلامت دندان‌پزشکی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه سالانه در حدود 2 هزار دلار می‌باشد، این مبلغ برای ایرانی‌ها کم‌تر و در حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار است. اما دندان‌پزشکانی که مطب شخصی دارند، به شرط این که در طول ماه به تعداد بالا بیمار داشته باشند، می‌توانند بیش‌تر از این هم درآمد کسب کنند. حداکثر درآمد یک پزشک عمومی تازه کار هم تقریبأ همین اندازه است، اما در پزشکی اگر شما تخصص خوبی قبول شوید، معمولأ درآمد بالاتری را تجربه خواهید کرد و در اکثر موارد بالاتر از درآمد یک دندان‌پزشک متخصص خواهد بود. شاید همین موضوع یکی از دلایلی است که امروزه پزشکان عمومی زیادی به دنبال ادامه تحصیل در مقطع تخصص و فوق تخصص هستند.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم