بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران : 10 دانشگاه علوم پزشکی برتر ایران حرف آخر | 3m-healthtourism

ما در این مطلب رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس معیار وبومتریک را نیز برای شما معرفی می‌کنیم. وبومتریک یک سایت برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس وب‌سایت اینترنتی آن‌هاست. هنگام اپلای برای تحصیل در آمریکا حتما شرایط را با دقت مطالعه کنید. برخی به آزمون‌های استاندارد (مانند GRE، GMAT، MCAT، LSAT) نیاز دارند و برخی موسسات و دانشگاه‌ها به عنوان بخشی از فرآیند اپلای، اسناد مختلفی (نمونه‌های نوشتن، نمونه کارها، فهرست پتنت‌ها) را درخواست می‌کنند. تدابیر خاصی از سوی دولت چین برای حمایت و حفظ امنیت و آرامش مهاجران تحصیلی درنظر گرفته شده است. دانشجویان بین المللی با بهره مندی از مزیت زندگی در فضایی امن و باثبات می توانند مشغول به تحصیل شوند.

دانشکده‌های مستقل[ویرایش]

رنکینگ دانشگاه‌های آمریکا در رتیه بندی‌های بین المللی بسیار بالاست و بخصوص دانشگاه‌های پزشکی آمریکا از جایگاه خوبی برخوردار هستند. یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا، دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل می باشد. این دانشگاه نیز از جایگاه خوبی در بین دانشگاه های جهان برخوردار است و می توان اذعان داشت که از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا محسوب می شود و بسیاری از دانشجویان به آن فکر می کنند. برای پذیرش از دانشگاه مک گیل نیز در ابتدا بایستی لیسانس علوم پایه را گذراند و معدل کسب شده نباید کمتر از 3.5 باشد. البته دانشجویانی شانس بالایی دارند که معدل آن ها 3.8 به بالا باشد و در آزمون MCAT نیز نباید نمره کمتر از 509 آورده شود.

http://coopna.ir

دانشکده‌های پزشکی، معمولاً بسیار رقابتی هستند و از آزمون‌های استاندارد و همچنین معدل و سایر پارامترها برای انتخاب داوطلبان استفاده می‌کنند. گفتنی است این دانشگاه مشتمل بر 17 مدرسه، 73 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی، 69 دپارتمان، 22 رشته تحصیلی و 134 زیررشته در مقطع دکتراست. بعلاوه مراکز تحقیقاتی متعددی را در خود جای‌داده است. درعین‌حال دارای ارتباطات جهانی و برنامه‌های تبادل دانشجو با تقریباً 200 دانشگاه خارج از کشور است.

فهرست دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران

از آنجا که اخیرا مهاجرت و تحصیل در آمریکا با سختی بیشتری همراه شده، شاید انتخاب یکی از دانشگاه‌های اروپایی خصوصا دانشگاه‌های رایگان همچون دانشگاه های پزشکی آلمان، برای ایرانیان منطقی‌تر به نظر برسد. اگر تمایل به تحصیل پزشکی در دانشگاه ممتاز کارولینسکا را دارید، بد نیست تا آشنایی بیشتری در رابطه با شرایط تحصیل در سوئد و هزینه‌های تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی سوئد کسب کنید. فعالیت موسسه مهاجرتی تراست، اختصاصا در حوزه مهاجرت به کانادا، شامل روش های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد. دانشکده‌های پزشکی، همچنین می‌توانند تحقیقات پزشکی انجام دهند و بیمارستان‌های آموزشی را اداره کنند. البته باید گفت معیارها، ساختار، روش تدریس و ماهیت برنامه‌های پزشکی ارائه‌شده در دانشکده‌های پزشکی سراسر جهان بسیار متفاوت است.

چه سطح مهارت زبان انگلیسی برای برنامه‌های تحصیل پزشکی در آمریکا لازم است؟

البته در اینصورت هم شما باید مجله خبری توریسم سلامت یکسال زندگی و یادگیری زبان آن کشور را داشته باشید. جهت تحصیل در رشته پزشکی کانادا ابتدا باید دوره علوم پایه را در کانادا بگذرانید. درنهایت باید گفت مدارک پزشکی، پس از اتمام دوره تحصیلات به دانشجویان پزشکی اعطا می‌شود که به‌طورمعمول برای مدل لیسانس 5 سال یا بیشتر و برای مدل کارشناسی ارشد 4 سال طول می‌کشد. برنامه درسی برای دوره کارشناسی پزشکی ETH شامل ماژول‌های پزشکی، بالینی و علوم طبیعی است. امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز فراهم است و برخورداری از آموزش‌ها در یکی از سه دانشگاه همکار ETH زوریخ امکان‌پذیر است.

  • جمهوری چک دارای چند دانشگاه معتبر با رتبه و رنک بالا در سطح جهان است که از جمله آن ها می توان دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی و ماساریک را نام برد.
  • یکی دیگر از رتبه بندی های جهانی به منظور تعیین میزان قدرتمندی و کیفیت دانشگاه ها در جهان، رتبه بندی بریکس است.
  • هدف اصلی تاسیس آن آموزش جراحان زبردست ارتش در جنگ فنلاند و برعلیه روسیه تزاری بود.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم