تحصیل در رشته ی چشم پزشکی در ترکیه آرال گام | 3m-healthtourism

از طرفی دیگر فارغ التحصیلان رشته پزشکی می توانند کارهای پژوهشی گسترده ای انجام دهند که متاسفانه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند بسیار انگشت شمارند، در واقع بسیار از پزشکان بیشتر ترجیح می دهند به کارهای درمانی در مطب های خود بپردازند. این آزمون ها در هر کشوری برگزار نمی شود و فقط در بعضی کشورها برگزار می شود. خیلی از متخصص ها و فوق تخصص های معروف ایرانی هم دانشگاه های معتبر خارج از کشور درس خواندند و برگشتند. خارج رفتن و تحصیل در رشته پزشکی آنقدر سخت است (حداقل در مقایسه با رشته های مهندسی) که خیلی از پزشک ها اعتقاد دارند خارج رفتن منطقی نیست!

  • این در حالی است که اغلب دانش‌آموزان بدون شناخت استعدادها و توانایی‌های خود، در انتخاب رشته مناسب، دچار اشتباه می‌شوند و چه بسیار افرادی که حتی با قبولی در این رشته رویایی، نیمه راه آن را رها کرده و یا با ادامه نادرست آن، مسبب به خطر افتادن جان بیماران می‌شوند.
  • متاسفانه مانند برخی از مشاغل دیگر، اطلاع دقیقی از درآمد پزشکان، در دست نیست اما می‌توان حدس زد که این گروه، متناسب با سطح تحصیلات، نوع و میزان تخصص، سابقه کاری و مهارت‌های فردی خود، درآمدهای متفاوتی داشته باشند.
  • سلام اشکان جان خدا قوت برای دریافت مشاوره تحصیلی مداوم و موثر باید زیر نظر یکی از‌ مشاوران ایران تحصیل که متشکل از رتبه های تک رقمی کنکور سراسری سالهای پیش هستن قرار بگیری برای دریافت مشاوره تماس بگیرید.
  • در این مطلب قصد داریم که درباره‌ی ابعاد مختلف این رشته‌ی پرطرفدار صحبت کنیم تا اگر قصد ادامه‌ی تحصیل در این رشته را دارید و اطلاعات کافی ندارید، بتوانید با دید آگاهانه‌تری نسبت به انتخاب آن اقدام کنید.
  • سلام و درود مشاورران ایران تحصیل از افراد نخبه و تک رقمی کنکور سال های پیش هستن و حتما می تونن راهی رو که خودشون رفتن رو بهتون یاد بدن و بهترین مشاوره تحصیلی رو ارائه بدن .

البته درامد مجله خبری توریسم سلامت های مختلف هم با هم فرق داره مثلا درامد جراح مغز و اعصاب با سابقه و معروف با درآمد متخصص اطفال تازه فارغ التحصیل شده گاها اختلاف زیادی داره! کارانه که تو اکثر بیمارستان های دولتی بالاترین کارانه مال متخصص زنان هست. بعد ازطرح تحول درامد بعضی رشته ها تو بیمارستان خیلی رفت بالا رشته های تخصصی پزشکی مثل تخصص عفونی، بیهوشی، اطفال.

رتبه قبولی دانشگاه شاهد – طبق قبولی های 1401 و 1400 در تمام رشته ها

این مسیر شغلی بسیار عالی است واین افراد می توانند در بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب ها مشغول به کار شوند. پزشکی عمومی، پزشکی داخلی، اورژانس، روانپزشکی، زنان و زایمان، عصب شناسی، رادیولوژی، بیهوشی از تخصص هایی هستند که بیشترین تقاضا را دارند. اولین دوره ای که در رشته پزشکی عمومی باید پشت سر گذاشت، دوره علوم پایه می باشد. این دوره معمولا در یک بازه 2 ساله و در 4 ترم به دانشجویان ارائه می شود.

مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی عمومی

امّا متأسفانه تعداد فارغ‌التحصيلاني كه مايلند در اين زمينه كار كنند، بسيار انگشت‌شمار است. منم مثل همه ی شما آرزوهای بزرگ داشتم و دارم ولی روزگار قبولی در دانشگاه ازم گرفت و فقط یه توصیه میکنم شما ها که میتونین درس بخونین بخونین نه برای پول و مقامش بلکه بخونید برای خدمت به مردم همین… ضمن این که پس از آن نیز ممکن است شما انرژی لازم برای دوباره کنکور دادن را نداشته باشید.

مشکل دیگر در مورد رشته‌هایی مثل پزشکی، وجود دوره طولانی تحصیل، بدون امکان کسب درامد تخصصی است. در واقع، غیر از دوره کارورزی، سایر خدماتی که یک دانشجوی پزشکی، در بخش‌های بیمارستانی و درمانگاهی ارائه می‌کند، رایگان است و چون با هدف آموزش او صورت گرفته است، بابت آن‌ها دستمزدی به او پرداخت نمی‌شود. پزشکی، یکی از چهار رشته دکتری حرفه‌ای است که هفت سال، درس دانشگاهی و ۲ سال، طرح اجباری دارد،‌ که بدون آن،‌ تاسیس مطب، امکان‌پذیر نیست.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم