دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران | 3m-healthtourism

فرد دریافت‌کننده درمان اوردنچر می‌تواند تقریباً هر چیزی را که می‌خواهد به‌راحتی گاز بگیرد. ازاین‌رو هیچ محدودیتی در استفاده از این دندان‌های کاشته شده نخواهد داشت. در نتیجه بروز چنین مشکلی، ریشه‌های دندان بیش از حد نرمال نمایان شده و ظاهری نامطلوب به چهره فرد می‌دهند. البته مشکلات متعددی نیز با این تحلیل لثه‌ها ایجاد می‌شود که از جمله آن می‌توان به افزایش خرابی ریشه دندان‌ها، ازدست‌دادن دندان و افزایش حساسیت لثه و دندان نیز شود.

پذیرش در رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی دارای شرایط پذیرش بدون کنکور نمی‌باشند و تنها راه ورود به این رشته‌ها، شرکت در آزمون سراسری است. این بدان معناست که هیچ کدام از رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی ارائه نمی‌شود. علت نبود پذیرش دندان‌پزشکی، پزشکی و داروسازی بدون کنکور، وجود رقابت بالا و حساسیت این رشته‌ها می‌باشد. به این صورت که در پذیرش با کنکور افراد دارای صلاحیت از بقیه جدا می‌شوند. همان‌طور که مشاهده کردید، انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی طیف بسیار گسترده‌ای را شامل می‌شود و از مراقبت‌های اولیه گرفته تا ویزیت‌های دندان پزشکی، معاینات دوره‌ای تا خدمات ترمیمی و زیبایی متفاوت است.

حدود 70 درصد دندانپزشکان تنها یک دندانپزشک عمومی هستند

کسانی که متخصص هستند و مطب یا کلینیک شخصی دارند مخصوصا اگر تعداد بیماران زیادی داشته باشند درآمدشون قطعا بیشتره. مطالب مربوط به معرفی سایر رشته های دانشگاهی گروه تجربیرو هم حتما مطالعه کنید و در انتخاب رشته حتما با مشاور تحصیلی خودتون هم مشورت کنید. واسه بعضی تخصص های دندان مثل تخصص ترمیمی و پروتز و ارتودنسی ذوق و سلیقه هنری هم لازمه.

http://coopna.ir

در نهایت با درمجله خبری توریسم سلامتگرفتن تمام این موارد، دندان‌پزشک در صورت وجود هرگونه مشکلی گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد داد. خطر پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و ازدست‌دادن دندان‌ها را می‌توان با رعایت بهداشت دهان و دندان، رژیم غذایی کم قند و کم اسید، استفاده از محافظ‌های دندان هنگام ورزش‌کردن و مراجعه منظم به دندان‌پزشک کاهش داد. خدمات درمانی معمولا به دنبال دندان‌درد، پوسیدگی دندان، جرم گرفتن دندان‌ها، عفونت لثه و دندان، عفونت‌های ریشه و دیگر خدمات دندان پزشکی موردنیاز است. درمان‌های دیگر نیز ممکن است به دنبال آسیب‌های جدی به دهان، دندان و فک موردنیاز باشد. وظیفه متخصص این رشته دندانپزشکی درمان های پیچیده ریشه و یا جراحی هایی است که معمولا از عهده توانایی های دندانپزشکان عمومی خارج است.

آشنایی با رشته دندان پزشکی

یا میره میگه هر چی به دکتره گفتم دندونم قابل ترمیم هست نکشش گفت ترمیم نمیشه باید بکشم الکی کشیدش بلد نبود ترمیم کنه! اون وقت یکی دیگه میاد میگه هر چی به دکتره میگم دندونم رو بکش نمیکشه میگه حیفه قابل ترمیمه اقا چکار داری دندون خودمه! یا مثلا میگن از وقتی جرم گیری کردم دندونم لق شده نمیدونم دندونم تیز شده زبونمو میبره و … میگن دندونم درد نداشت الکی عصب کشی کرد نیاز نبود!

  • برای جلوگیری از مبتلا شدن به مشکلاتی که گفته شد باید ورزش های خاص روزانه داشته باشید و در طی دوران تحصیل در کنار استادان خود به خوبی با اصول کنترل عفونت آشنا شوید تا در کنار داشتن حرفه موردعلاقه خود آسیب نبینید.
  • امکان ادامه تحصیل فوق دکترا در رشته‌های مختلف دندان‌پزشکی در ایران وجود دارد.
  • صبح میری سر کار مثلا چهار ساعت مریض داری بعد یک ساعت استراحت داری دوباره دو سه ساعت عصر کلاس داری باید بری سر کلاس.
  • بافت همبند تشکیل دهنده لیگمان دور دندانی ، فاقد الیاف الاستیک و حاوی رگهای خونی و لنفی و اعصاب ، مخصوصا در سطح مجاور سیمان می‌باشد.
  • یکی از روش‌های سفیدکردن دندان، بلیچینگ دندان است که باعث می‌شود دندان‌هایی فوق سفید داشته باشید.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم