درباره ویروس کرونا بیشتر بدانیم

12- فیلم- آیا اِکمو (ECMO) درمان کرونا سایت 3m-healthtourism هست؟ 5- فیلم- آیا علائم بیمار کرونایی، پس از ترخیص از بیمارستان همچنان ادامه دارد؟ فارغ التحصیلان کارشناسی روانشناسی می توانند در مراکز دولتی و خصوصی مختلف مثل سازمان بهزیستی، حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها، حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری نیروی انتظامی، بیمارستان ها، مراکز مشاوره، کلینیک های تخصصی، مراکز توانبخشی ، مهد کودک ها، و مدرسه ها مشغول به کار شوند. علاوه بر این می توانید معرفی دوره کارشناسی رشته های علوم انسانی را در 3گام بخوانید. البته در شهرهای بزرگ رشته روانشناسی بسیار مورد توجه است و روانشناسان درآمدهای بسیار بالایی دارند. از دیرباز در آثار نویسندگان بزرگ یونانی و مصری، گاها به علم روانشناسی و سلامت روح و روان اشاراتی شده است اما تاسیس رشته روانشناسی به عنوان یک علم مستقل به دو کشور آلمان و آمریکا باز می گردد. هستید. با کمک دستمال و ضد عفونی کننده می توان این اقدام را انجام داد.

همچنین پذیرش بالا و تعداد زیاد دانشگاه های ارائه کننده رشته روانشناسی اعم از دولتی، غیرانتفاعی، و آزاد، سبب شده که بازار کار این رشته تقریبا اشباع شود و تنها مهارت و توانمندی های بالا می تواند شرایط کاری خوبی را برای دانشجویان رشته روانشناسی فراهم کند. محلول های ضد عفونی کننده حاوی الکل استفاده کرد. بهتر است که از الکل حداقل ۶۰ درصد استفاده شود. اولین مورد بیماری در سپتامبر ۲۰۱۲ در مردی ۶۰ ساله در عربستان سعودی کشف شد که به مرگ بیمار انجامید. اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. انستیتوی ملی بهداشت آمریکا در حال کار بر روی واکسن علیه ویروس جدید است، اما ماهها طول میکشد تا کارآزماییهای بالینی انجام شود و بیش از یک سال زمان میبرد تا وارد بازار شود. این نوع ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروسهاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل میشود .سارس در سال ۲۰۰۲ در چین باعث ابتلای بیش از هشتهزار نفر و مرگ ۷۷۴ نفر از آنها در جهان شد. افرادی که از بیماران مبتلا مراقبت می کنند و پزشکان، اهمیت بسیار بالایی دارد. انتقال بیماری چه زمانی اتفاق می افتد؟

هنوز اطلاعات در مورد نحوه انتقال این بیماری کامل نیست ولی روشهای انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است. تکمیل پرونده روانشناختی مراجعه کنندگان و ثبت اطلاعات مورد نیاز. در سال 1879 ویلهلم وونت اولین آزمایشگاه تحقیقات روانشناسی را در آلمان و در سال 1881 نخستین مجله پژوهش های روانشناختی را تاسیس کرد. اوج پیشرفت و توجه به علم روانشناسی به جنگ های جهانی و پس از آن و مطالعات روانشناختی آن دوره باز می گردد. رشته روانشناسی در کنار حقوق یکی از رشته های برتر گروه آزمایشی انسانی است و معمولا رتبه های برتر کنکور سراسری در این رشته پذیرش می شوند. با وجود رقیبان و روانشناسان قدر، ورود به بازار کار رشته روانشناسی با دشواری هایی همراه است. علاوه بر این به دلیل گستردگی آموزش رشته روانشناسی در بیشتر دانشگاه های کشور بازار کار آن اشباع شده و یافتن کار با دشواری هایی همراه است. تا سال 1395 کارشناسی رشته روانشناسی دارای 6 گرایش بالینی، بالینی کودک و نوجوان، صنعتی و سازمانی، عمومی، خانواده درمانی، و سنجش و اندازه گیری روانشناسی (روان سنجی) بود اما درحال حاضر کلیه گرایش های مقطع کارشناسی رشته روانشناسی ادغام و به مقطع کارشناسی ارشد منتقل شده است.

همکاری با روانپزشک در زمینه روان سنجی و تهیه مقالات علمی جهت ارائه در سمینارهای مربوطه به ویژه در فضاهای آکادمیک. ولی تحقیقات بیشتری در این زمینه در دست اجراست. مشارکت در برنامه ریزی دوره ها و کارگاه های بازآموزی و همایش های مرتبط برای دستیابی به اطلاعات روز در زمینه حرفه ای روانشناسی. و لازم است که اطلاعات بیشتری درباره این بیماری به دست آید. روانشناس باید با روش های جدید روان درمانی دنیا و اطلاعات جدید روانشناسی آشنا و به روز باشد. مصاحبه روان شناختی ،ارزیابی، تشخیص و تعیین نوع مشکل. تشخیص اینکه علت بیماری کرونو ویروس باشد یا خیر کمی مشکل است، چرا که برخلاف راینو ویروسها به سختی در آزمایشگاه رشد و نمو میکنند. اگرچه کرونو ویروسها بیشتر در حیوانات دیده میشوند، اما پنج نوع از آنها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تأثیر قرار میدهد. این نوع کرونا ویروس قبل از این همهگیری در انسان دیده نشده بود. کودکان سن خیلی پایین دیده شده است.

و به نظر می رسد MERS ، SARS و ویروس کرونا باعث بروز بیماری شدیدتر در افراد مسن میشوند؛ بیشتر افرادی که تاکنون براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادهاند، بالای ۵۰ سال سن داشته و از یک بیماری پنهان یا آشکار دیگر مثل بیماری قلبی، فشار خون بالا و دیابت یا نارسایی سیستم ایمنی بدن رنج میبردهاند. سرماخوردگی خفیف می نمایند، نمی باشد. با وجود این به این رشته توجه چندانی نمی شد تا اینکه در دهه 1340 شمسی رشته روانشناسی به طور مستقل در دانشگاه تهران و سپس دیگر دانشگاه های ایران تدریس شد. همچنین شواهدی مبنی بر اینکه کودکان در مقابل این ویروس آسیب پذیر تر هستند در دست نیست. یک گونه شدیدتر این ویروس که تصور میشود از خفاش ناشی شده باشد در سال ۲۰۰۲ اپیدمی جهانی سارس را موجب شد که حدود ۸۰۰ نفر را به کام مرگ کشاند.این خانواده ویروسی اولین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شدهاست که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات میگردد و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروسها میباشد. کار روانشناسی با کسانی است که به لحاظ روانی و روحی دچار مشکل شده اند، به همین دلیل ممکن است بعد از مدت ها دچار فرسودگی و خستگی شوید.

شستن دستها با آب صابون، حداقل به مدت ۲۰ ثانیه هم از جمله توصیههای متخصصان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ دادهاست که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بودهاند مانند افرادی که در بیمارستانها با بیماران در ارتباط هستند. بیشتر اوقات علائم به خودی خود از بین میرود؛ متخصصان هم توصیه میکنند که در این باره مراقبتهای بیشتری انجام شود. این تشکیک از آنجایی است که سارس به راحتی بین انسانها منتقل میشود ولی مرس صرفا با تماس مستقیم قابل انتقال بود و حالا ویروس جدید با دنیای از ابهام به پیشرفت خود ادامه میدهد. است که مراقبت های ویژه ای از آن ها به عمل آید تا علائم بیماری کاهش یابد. نمی توان گفت رشته روانشناسی و حوزه کاری روانشناسان بسیار ساده و آسان است، بلکه ممکن است روانشناسان با بیماران روانی مواجه شوند و فرسودگی های روحی بسیاری برای آن ها پدید آید. کسانی می توانند در رشته روانشناسی موفق باشند که دارای ویژگی های رازداری، همدلی و همدردی، و نوع دوستی باشند و در مهارت های ارتباطی سرآمد بوده و شنونده فعال باشند.

دانشجویان کارشناسی رشته روانشناسی می کوشند تا با فرآیند های ذهنی انسان مثل تفکر، ادراک، احساس، حافظه، هیجان، انگیزش، و هر آنچه غیر دیدنی است و رفتارهای انسانی از ساده ترین رفتار مثل راه رفتن و نگریستن تا پیچیده ترین آن ها، آشنا شوند. با وجود این در نگاهی کلی و به نسبت دیگر رشته ها، سختی کار رشته روانشناسی نسبت به درآمد آن کمتر است. طبق گفته دانشمندان سازمان بهداشت جهانی MERS در شترها و SARS از گربهها شروع شده است، اما در مورد کرونا هنوز مشخص نشده چه حیواناتی ممکن است باعث شیوع این ویروس در ووهان شده باشد و انتقال انسان به انسان هم غالباً هنگامی اتفاق میافتد که شخص در معرض سرفه فرد مبتلا قرار گرفته باشد. افرادی که در فاصله حدود ۲ متر از هم هستند. آزمایش برای واکسن MERS در حال انجام است. روانشناس کسی است که به لایه های درونی افراد رسوخ می کند؛ به همین دلیل داشتن یک سری مهارت ها و ویژگی های اخلاقی برای دانشجویان کارشناسی روانشناسی بسیار ضروری است. در بعضی موارد احتمال دارد، فرد هیچ علائمی نداشته باشد ولی می تواند بیماری را انتقال دهد. انتقال انسان به انسان برای ویروس کرونا تأیید شده است، اما متخصصان اکنون در تلاشند تا دریابند چه کسی آن را بیشتر منتقل میکند و چه کسی بیشتر در معرض خطر است و آیا این انتقال بیشتر در بیمارستانها یا در جامعه رخ داده است؟

رشته روانشناسی برای چه کسانی مناسب است؟ رشته روانشناسی با توجه به شرایط زندگی کنونی بشر بسیار اهمیت دارد؛ با وجود این، هنوز در بعضی از شهرهای کشور ما مغفول مانده است و مردم چندان به روانشناس ها اعتماد نمی کنند. کردن و یا عطسه کردن اهمیت بالایی دارد. اگر علائم بدتر از سرماخوردگی است، حتما باید به پزشک مراجعه شود .پزشکان میتوانند با تجویز داروی درد یا تب، علائم را تسکین دهند. همچنین از تماس دستها با چشم، بینی و دهان باید خودداری شود. هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید و اشیاء و سطحی را که لمس میکنید ضد عفونی کنید. این مرد چند روز قبل از آن به دبی سفر کرده بود و دومین مورد در مردی ۴۹ ساله در قطر که او نیز در گذشت و کشف بیماری اولین بار در آزمایشگاه Health Protection Agency’s در Colindale لندن به تأیید رسید. می پرداختند. اولین بار علم روانشناسی با تاسیس دارالمعلمین و پس از آن تاسیس دانشگاه تهران در سال 1313 به عنوان رشته ای دانشگاهی وارد حوزه آکادمیک شد و زیرمجموعه علوم تربیتی و فلسفه به شمار می آمد. از طریق تنفس ذرات بزاق آلوده به ویروس فردی که آلوده به ویروس است و عطسه و سرفه می کند.

هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شدهاست یا از طریق سطوح آلوده به ویروس. ابتلای بیش از ۵۰۰ نفر به این ویروس تأیید شده و مواردی از ابتلا در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و آمریکا مشاهده شدهاست. باوجود این هنوز اعتماد به روانشناسان در بعضی بخش های کشور کم است. از معایب این رشته می توان به ناشناخته بودن علم روانشناسی در بعضی مناطق کشور اشاره کرد. کنترل عملکرد ارگان های حیاتی بدن ضروری می باشد. های خود را با دست لمس کند، ویروس وارد بدن وی شود. مهم ترین مزیت رشته روانشناسی آموزش مهارت های حفظ سلامت روان است که می توان از آن در زندگی روزمره و شخصی خود و اطرافیان استفاده کرد. این رشته یکی از جذاب ترین رشته های علوم انسانی است که نه تنها از جهت کار و اشتغال در آینده، بلکه در زندگی شخصی فرد بسیار راهگشاست و دانشجویان رشته روانشناسی انواع مهارت های لازم برای سلامت روان انسان را می آموزند. اول از همه خود روانشناس باید از سلامت روانی لازم برخوردار باشد.

همچنین روانشناسان باید بتوانند از قضاوت و داوری پرهیز کنند. اگر بیمار هستید و تصور میکنید که ممکن است علت آن ویروس کرونا باشد باید به یک ارائه دهنده خدمات درمانی اطلاع دهید و به دنبال درمان زودهنگام باشید. مسئولین چینی مدعی شدند که این ویروس از انسان به انسان منتقل نمیشود اما شواهد امر نشان میدهد این ادعا غلط بوده و انتقال انسانی صورت میگیرد.پیتر هوربی، استاد دانشگاه آکسفورد نیز این موضوع را تایید کرده و صرفا در میزان آسان بودن این انتقال تشکیک کرده است. ترین راه انتقال از طریق انسان به انسان است. در جدول و نمودار زیر ویژگی های مختلف مقطع کارشناسی رشته روانشناسی بررسی شده است. به دلیل ماهیت رشته روانشناسی که با روان آدمی کار دارد، همیشه مورد توجه صاحبان قدرت و صنایع نظامی برای غلبه بر دشمنان بوده است و بیشتر پیشرفت های روانشناسی مرهون حمایت های مالی بخش نظامی به ویژه در کشور ایالات متحده آمریکا بوده است. ویروسهای کرونا بخاطر تیغهای تاج مانند روی سطح آنها به این نام شناخته شدهاند و سه زیر گروه اصلی برای ویروسهای کورونا وجود دارد، با عنوانهای آلفا، بتا، گاما و یک گروه چهارم که به تازگی بوجود آمده، با عنوان دلتا .ویروسهای کرونا برای اولین بار در اواسط دهه ۶۰ شناسایی شدند.

در سال 1890 ویلیام جیمز آمریکایی کتاب اصول روانشناسی را به چاپ رساند و به تدریج رشته روانشناسی در اولین پایگاه های خود جان گرفت. همچنین برای روانشناس شدن حداقل لازم است که مدرک کارشناسی ارشد خود را بگیرید. همچنین شما با داشتن مدرک روانشناسی حتی با معدل بالا، یک روانشناس خوب نمی شوید؛ بلکه لازم است شما به کارآموزی و کسب مهارت های روانشناسی در حین کار بپردازید. درمانی تماس گرفته تا راهنمایی های لازم به این افراد صورت گیرد. ویروسها میتوانند از تماس انسان با حیوانات منتقل شوند. تماس با ویروس ظاهر شود. رشته روانشناسی یکی از جذاب ترین رشته های علوم انسانی است اما با وجود این گاهی مواجهه با بعضی از ناهنجاری های روانی و بعضی بیماران مشکلاتی را برای روانشناسان فراهم می کند. نسبتا پایین – با وجود این روانشناسان با ناهنجاری های روانی مراجعان مواجه می شوند. هیچ درمان ضد ویروسی برای بیماری کرونا وجود ندارد. واکسنی برای محافظت در برابر این خانواده از ویروسها وجود ندارد، حداقل هنوز وجود ندارد. کروناویروسها (Coronaviruses)خانواده بزرگی از ویروسها هستند که بیماریهای مختلفی را از سرماخوردگی معمولی گرفته تا سندرم حاد و شدید تنفسی یا همان SARS (سارس) ایجاد میکنند. نام علمی: (Coronaviruses) خانواده بزرگی از ویروسها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل میشود.

حالی که بعضی دیگر از ویروس ها به میزان کمتری مسری هستند. همچنین اخیرا به دنبال آموزش های گسترده بعضی از صنایع و کارخانه ها و بخش های خصوصی برای ارائه خدمت به کارکنان و بالابردن بهره وری آن ها اقدام به استخدام روانشناس می کنند. علم روانشناسی علمی است که به شناخت بعد معنوی و درون انسان می پردازد و حوزه مطالعات آن، رفتار انسان ها و علل و انگیزه های شکل گیری آن و فرآیند های ذهنی انسان است. این بیماری به نام سندرم نارسایی تنفسی خاورمیانه (Middle East respiratory syndrome coronavirus) شناخته شدهاست که به اختصار MERS-CoV خوانده میشود. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شدهاست که این مورد میتواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند. کرونو ویروسها که پس از راینو ویروسها بزرگترین عامل ابتلا به سرماخوردگی هستند، بیشتر در زمستان و بهار باعث سرماخوردگی میشوند. کرونو ویروسها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آنها تا به طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. درمان خاصی وجود ندارد، اما تحقیقات در حال انجام است. در معمولیترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی میشود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان “سارس” میشود.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم