رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی | 3m-healthtourism

دانشگاه مک مستر برای پذیرش یک آزمون در حدود 90 دقیقه دارد که نام آن کاسپر است و شرایط دانشجو را بررسی می کند تا دانشجو از لحاظ معیار زبان انگلیسی و دانش تخصصی اطلاعات کافی داشته باشد. حداقل معدلی که برای پذیرش این دانشگاه لازم است، 3 می باشد که برای بالا بردن شانس قبولی معدل نباید کمتر از 3.5 باشد و حداقل نمره ای که بایستی از آزمون MCAT کسب کنید، 500 می باشد. جدول زیر جزئیات هزینه برای دانشجویان بین المللی می باشد. ابتدا به سوال چرا تحصیل در آمریکا را انتخاب کنیم؟ پاسخ خواهیم داد.

http://coopna.ir

بدیهی است که مجله خبری توریسم سلامت علوم پزشکی این دانشگاه نیز رتبه‌ای عالی را در میان همتایان جهانی‌اش داراست و از مراکز پزشکی، علوم بازپروری، پرستاری، بیوشیمی و غیره برخوردار است. به طور مثال این رتبه بندی از نظر دانشگاه ملی تایوان به این صورت است که دانشگاه تهران در صدر قرار دارد و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی، دیگر دانشگاه ها نیز پس از آن ها قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که در رنکینگ جهانی هم دانشگاه هایی برتر معرفی شده اند که در داخل کشور خودمان هم شماره یک هستند. دانشگاه سیچوان در سال 1928 بعنوان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی و پروتز تاسیس شد. این دانشگاه زیرنظر مستقیم وزارت علوم چین مدیریت می شود.

  • امسال با کمتر از ۵ نماینده، نروژ، مجارستان و روسیه نیز به همراه اتریش و جمهوری چک در میان دانشگاه‌های برتر پزشکی جهان قرار گرفته‌اند که در این میان، می‌توان از دانشگاه Medizinesche Univeritat Wien اتریش نام برد.
  • درسی دانشگاه سملوایز پیروی می کند و در پایان تحصیلات ، دیپلم دانشگاه سملوایز مجارستان را برای دانشجویان فراهم می کند.
  • این دوره معمولا 18 ماه به طول می انجامد که در آن دانشجویان مسئولیت معاینه بیماران و تشخیص و اقدامات درمانی را در بیمارستان بر عهده خواهند داشت و آموخته های خود را در دوره های قبل به طور عملی انجام می دهند.
  • مطالعه پیشنهادی دانشگاههای پزشکی مجارستان تعیین شده است که برای تکمیل مطالعات پزشکی در طی 12 ترم (6 سال) طراحی شده است.
  • دانشگاه اوتاوا نیز بورسیه های متنوعی دارد و از این بابت محدودیتی برای دانشجویانی که شایستگی علمی و پژوهشی خوبی از خود نشان می دهند، ندارد.
  • دوره بالینی یک سال کامل و بصورت عملی و کار در بخش ها است.
برای تحصیل در آلمان شما می بایست مدرک ب1 و یا ب2 زبان آلمانی داشته باشید. تحصیل در آلمان رایگان می باشد، اما باید بحث هزینه های زندگی را در نظر گرفت. برای اخذ ویزای جستجوی کار در آلمان نیز نیاز به تسلط به زبان آلمانی در حد ب 1 به بالاتر باشید. در صورتی که به زبان آلمانی مسلط شوید و سابقه کار با بیمه و سن مناسب داشته باشید، می توانید پس از اخذ ویزای جستجوی کار، شانس خود را برای یافتن شغل مناسب در آلمان، امتحان کنید.

دانشگاه کارولینسکا سوئد (Karolinska Institutet)

ضمن اینکه باید گفت دانشگاه‌های امریکا و برخی دیگر از کشورها، بین دانشجویان بومی و خارجی تفاوت قائل می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر این سایت را نیز مطالعه کنید. در اکثر کشورها تحصیل پزشکی، به‌عنوان یک مدرک کارشناسی بدون نیاز به‌پیش شرط دوره کارشناسی به پایان می‌رسد.

بهترین دانشگاه‌های پزشکی آمریکا بر اساس رتبه بندی U.S. News در سال 2022

معمولا این دانشگاه در جایگاه ممتاز و در رتبه بندی 10 دانشگاه برتر کشور چین قرار دارد. اکثر دانشگاه های پزشکی کشور چین دارای کیفیت آموزشی بالایی هستند و رتبه های بالایی را در میان دانشگاه های جهان بدست آورده اند. از جمله بهترین دانشگاه های پزشکی در کشور چین می توان دانشگاه های پزشکی سیچوان، ووهان، ژنگژو، شیان جیائوتونگ، پکینگ و نانجینگ را نام برد.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم