رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی | 3m-healthtourism

همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مجله خبری توریسم سلامت سراسری هیوا باشید. همانطور که پیش تر گفتیم رشته پزشکی تنها در دوره های روزانه، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد _ ظرفیت عادی و دانشگاه آزاد _ ظرفیت مازاد به صورت با آمون دانشجو می پذیرد. یکی از سوالاتی که پذیرفته شدگان کنکور تجربی با آغاز انتخاب رشته کنکور مسرانه در پی یافتن پاسخ آن هستند اطلاع از رشته ها و ظرفیت پذیرش هر دانشگاه در رشته پزشکی می باشد. موسسه حرف آخر پکیج‌هایی برای دانش‌آموزان رشته تجربی تهیه کرده است.

  • این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۹۶۷ آغاز کرده و در حال حاضر دارای ۱۵ دانشکده، ۱۵ موسسه و ۹۸ مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی است.
  • انتخاب کشور مورد نظر، دانشگاه مناسب و حتی انتخاب رشته؛ قطعا تعیین کننده‌ی بسیاری از تصمیمات و اتفاقات دیگر در آینده فرد دانشجو خواهد بود.
  • کشور کانادا به عنوان یک کشور انگلیسی زبان محبوبیت بسیار زیادی میان مردم سراسر جهان دارد و رشته های تاپ پزشکی نیز محبوبیت خود را دارند.
  • نکته 3 اخذ نمرات بالا در آزمون MCAT و معدل بالا در رشته لیسانس به قبولی در رشته پزشکی کمک می‌کند.

دانشکده‌های پزشکی، معمولاً بسیار رقابتی هستند و از آزمون‌های استاندارد و همچنین معدل و سایر پارامترها برای انتخاب داوطلبان استفاده می‌کنند. گفتنی است این دانشگاه مشتمل بر 17 مدرسه، 73 برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی، 69 دپارتمان، 22 رشته تحصیلی و 134 زیررشته در مقطع دکتراست. بعلاوه مراکز تحقیقاتی متعددی را در خود جای‌داده است. درعین‌حال دارای ارتباطات جهانی و برنامه‌های تبادل دانشجو با تقریباً 200 دانشگاه خارج از کشور است.

سه ویژگی منحصر به فرد بهترین دانشگاه‌های پزشکی آمریکا

سه قاره است و شامل برنامه های تبادل دانشجو و کارکنان و همچنین همکاری های علمی با سایر دانشگاههای جهان است. نکته حائز اهمیت اینست که تحصیل پزشکی در آلمان به زبان آلمانی است. میزان سختی کنکور و یا آزمون آلمان بسته به استعداد و توانایی شما دارد.

http://coopna.irهمچنین 9 موزه هنری، علمی و فرهنگی و یک باغ گیاه‌شناسی نیز در این دانشگاه برای بازدید عموم در نظر گرفته‌شده است. برای ورود به دانشگاه آزمون ورودی دارد که البته آزمون سختی نیست. شرکت بیونوریکا امروزه یکی از شرکت های مطرح بین المللی در زمینه تولید ترکیبات طبیعی و داروهای گیاهی است که در بیش از 50 کشور دنیا سایت های تولید، دفاتر فروش و نمایندگی دارد.

معرفی سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران

از آنجا که اخیرا مهاجرت و تحصیل در آمریکا با سختی بیشتری همراه شده، شاید انتخاب یکی از دانشگاه‌های اروپایی خصوصا دانشگاه‌های رایگان همچون دانشگاه های پزشکی آلمان، برای ایرانیان منطقی‌تر به نظر برسد. اگر تمایل به تحصیل پزشکی در دانشگاه ممتاز کارولینسکا را دارید، بد نیست تا آشنایی بیشتری در رابطه با شرایط تحصیل در سوئد و هزینه‌های تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی سوئد کسب کنید. فعالیت موسسه مهاجرتی تراست، اختصاصا در حوزه مهاجرت به کانادا، شامل روش های تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد. دانشکده‌های پزشکی، همچنین می‌توانند تحقیقات پزشکی انجام دهند و بیمارستان‌های آموزشی را اداره کنند. البته باید گفت معیارها، ساختار، روش تدریس و ماهیت برنامه‌های پزشکی ارائه‌شده در دانشکده‌های پزشکی سراسر جهان بسیار متفاوت است.

بورسیه دانشگاه های پزشکی کشور ژاپن

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم