رشته دندانپزشکی معرفی رشته دندان پزشکی ویژه انتخاب رشته کنکور تجربی مشاوران 100 | 3m-healthtourism

البته هدف خدمات دندان پزشکی درمان و رفع مشکلات دهان و دندان نیست. امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز برای افراد در کلینیک‌های دندان‌پزشکی ارائه می‌شود که تنوع آنها بسیار بالا و بی‌نظیر است. ازاین‌رو خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی را به انواع خدمات درمانی، خدمات ترمیمی و خدمات زیبایی دسته‌بندی می‌کنند. در ادامه بیشتر به بررسی انواع خدمات و درمان‌ های دندانپزشکی می‌پردازیم. همانطور که می دانید در این رشته دروس تئوری کمتر دروس عملی است، به همین دلیل فردی که قصد تحصیل در این رشته را دارد باید قدرت بدنی و سلامت جسمی متناسبی را داشته باشد.

✅ساختمان دندان

توده های اضافه، تغییر شکل مجله خبری توریسم سلامت و صورت، بیماری های زبان و دهان و … این متخصصین اغلب با بیماران ارتباطی ندارند و کار آنها بررسی آزمایشگاهی توده ها و نمونه های خارج شده از دهان، صورت و فک بیمار می باشد. این کار توسط جراح و دندانپزشک انجام می شود و سپس نمونه های آزمایشگاهی به پالوژیست ارسال می گردد. در همه جای دنیا صنعت پزشکی از پردرآمدترین حرفه ها به حساب می آید و برای آن حتما بازارکار وجود دارد.

یکی برام تعریف کرد گفت یه دندانپزشک بود مشتریش بودم همیشه میرفتم پیشش برا دندونام و هر وقت میرفتم واسه چند هفته بعد نوبت میداد بهم چون نوبت هاش پر بود همیشه. گفت تازگی ها رفتم پیشش مثلا واسه فرداش گفت بیا و زود بهم نوبت داد! به منشیش گفتم چطور شده اینقد زود نوبت دادید؟ گفت که آقا مردم پول ندارن نمیان دندون هاشون رو درست کنن مشتری کم شده دیگه زود نوبتت میشه! اینجوریه که دندانپزشکی در بخش خصوصی به وضعیت مالی مردم و رکود و رونق اقتصادی کشور هم تا حد زیادی بستگی داره. مهرآوید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین کلینیک‌های دندانپزشکی تخصصی در تهران،‌ تمامی خدمات دندانپزشکی و زیبایی دندان را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد. ایمپلنت، دندانپزشکی کودکان، عصب‌کشی، دندانپزشکی تحت بیهوشی، رادیولوژی دهان و دندان، ارتودنسی، لمینت،‌پروتز و… تنها برخی از از خدماتی هستند که در مجموعه مهرآوید ارائه می‌شوند.

  • تخفیفان پلفترمی گسترده در ارائه انواع پیشنهادها است که خدمات خود را در چندین شهر بزرگ ایران ارائه می‌دهد.
  • البته همانطور که گفته شد دندانپزشک عمومی نیز می تواند ارتودنسی را انجام دهد.برخی از ناهنجاری های مربوط به ناحیه فک و همچنین ایرادات ظاهری دندان ها با ارتودنسی قابل درمان هستند.
  • باید اوایل با شرایط سخت تر و درامد کمتر راضی بشه کار کنه تا کم کم پیشرفت کنه.
  • معمولا به دنبال آسیب‌های شدید و دائمی، تاج دندان‌ها آسیب‌دیده و ظاهری و اندازه آنها نامتعادل خواهد شد.
  • بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های چین را انجمن کنفسیوس به دانشجویان ارائه می‌دهد.
به هر حال ادم ها طرز فکر و انتظاراتشون و اخلاقشون فرق داره با هم هر کسی ممکنه چیزی بگه درباره کار یک دندانپزشک. باید اماده شنیدن اینجور حرفا پشت سرت باشی یا حتی بیان از اینجور اعتراض ها کنن مستقیم به خودت بگن. باید بتونی با انواع شخصیت ها کنار بیای به هر حال شغلی هست که با انواع آدم ها در همه سنین و انواع اخلاق ها سر و کار داره باید بتونی کنار بیای با این مساله. در کل علاوه بر دندانپزشک عمومی، بین متخصص های پزشکی هم متخصص زنان و زایمان، جراح عمومی و ارتوپدی بیشترین شکایت ازشون میشه. همان طور که گفتیم دوره دندانپزشکی عمومی 6 سال است و بعد از آن فرد می تواند برای کسب مهارت در دوره های تخصصی که 3 ساله هستند شرکت کند.

درباره دندانپزشکی

البته این تخصص ها در حاب حاظر در کلان شهر های بیشتر مراجعه کننده دارد. با توجه به افزایش جمعیت و نیاز افراد در راستای حفظ و سلامت بهداشت و دندان و همچنین تمایل افراد به انجام کارها زیبایی، این پزشکان دارای فرصت های شغلی خوبی در حال حاظر و در آینده دارند. رشته دندانپزشکی شامل زیرشاخه های زیادی است ولی دندانپزشکان ابتدا دوره عمومی دندانپزشکی را می گذرانند و پس از شرکت در آزمون تخصصی میتوانند رشته های تخصصی دیگری مانند ارتودنسی دندان و … را پشت سر بگذارند. به کسانی که مدرک پایه ای و عمومی دندانپزشکی را دارند دندانپزشک عمومی گفته می‌شود.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم