رشته دندانپزشکی معرفی رشته دندان پزشکی ویژه انتخاب رشته کنکور تجربی مشاوران 100 | 3m-healthtourism

اما همان‌طور که می‌دانید بعد از اتمام دوران تخصص نیز دوره طرح باید گذرانده شود. با این تفاوت که در دوران طرح تخصص، با پرداخت شهریه دوره تخصص نیازی به گذراندن دوران طرح نخواهید داشت. البته این شرایط هم اکنون در دانشگاه‌های آزاد قابل اجرا می‌باشد و برای اطلاعات بیش‌تر، باید به دانشگاه مبدأ مراجعه شود.

  • فقط بعضی افراد از طرح معاف میشن که معافیت از طرح با خرید طرح کاملا متفاوته.
  • همچنین دانشجوی این رشته باید از دستهایی ماهر و توانمند برخوردار باشد چون بسیاری از کارهای دندانپزشکی از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان نیاز به دستهایی هنرمند و توانا دارد تا بتوان به نحو احسن کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد.
  • تا حدودی کار دندانپزشکی تمیزتر از پزشکی هست از نظر خون و دمل و زخم و سوختگی و … که پزشکی زیاد باهاش سر و کار داره.
  • طول این دوره 4 سال می باشد و دانشجویان در این دوره دروس اختصاصی را بصورت نظری، عملی و نظری _ عملی در کلاس، آزمایشگاه، پری کلینیک، کلینیک‌های دندان‌پزشکی، بخش‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی _ درمانی می‌گذرانند.
  • چندین جلسه دندانپزشکی برای برنامه‌ریزی درمان مناسب، طراحی و نصب ایمپلنت موردنیاز است.
  • یعنی روز به روز تعداد دندون های پوسیده مردم ایران بیشتر میشه و نیاز به دندانپزشک هم بیشتر میشه و قطعا تا چند سال آینده میشه پیش بینی کرد این وضعیت بد دهان و دندان در ایران ادامه پیدا میکنه.

البته اگر مدرک دانشگاهی حداقل کاردانی هم داشته باشید (در هر رشته ای) میتونید در کنکور تجربی شرکت کنید و در صورت کسب رتبه لازم در رشته دندانپزشکی قبول بشید. طول دوره تحصیل دندانپزشکی عمومی ۶ سال و طول دوره تخصص اکثر تخصص های دندانپزشکی ۳ سال هست. یکی از مهم ترین عواملی که روی درآمد ماهانه دندانپزشکان تاثیر داره، تعداد شیفت های کاری در طول ماه هست.

نقص عضو غیر موثر برای تحصیل در رشته های پیراپزشکی و پزشکی کنکور

یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، انجام کامپوزیت دندان است. درست مانند آمالگام دندانی، از آنها برای بازسازی ساختار دندان ازدست‌رفته در اثر ضربه، پوسیدگی یا سایر بیماری‌ها استفاده می‌شود. در نتیجه یکی از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، میناکاری دندان است که از آن برای ترمیم ایرادهای دندان‌ها استفاده می‌شود. معمولا میناکاری را با سایر روش‌های زیبایی دندان مانند باندینگ یا ونیر انجام می‌دهند. دندان‌های مصنوعی، دندان‌هایی هستند که جایگزین برخی یا همه دندان‌های طبیعی شما می‌شوند و می‌توانید به‌دلخواه آنها را بردارید و مجددا در صورت نیاز جای‌گذاری کنید.

http://coopna.irهمچنین برخی مجله خبری توریسم سلامتان که در کلینک ها مشغول به کار هستند دارای حقوق ثابت به همراه درصدی از تعرفه به ازای هر بیمار هستند. میانگین حقوق رشته دندانپزشکی بین بازه 20 میلیون تا 30 میلیون متفاوت است. دندانپزشکانی که دارای مدرک فوق تخصصی باشند حقوق بیشتری دریافت می کنند. به عنوان مثال حقوق دندانپزشکی که دارای مدرک فوق تخصصی جراحی فک و صورت باشد، بین بازه 1 تا 2 میلیارد در ماه درآمد دارد.

خدمات دندانپزشکی و زیبایی دندان

ممکن است شرایطی پیش بیاید که یک دندانپزشک نتواند درد دندان شما را بهبود دهد؛ یا ممکن است از روش‌های غیر بهداشتی برای معالجه استفاده کند. به همین دلیل شهرت دندانپزشک و اعتبار کلینیک دندانپزشکی تهران اهمیت بالایی دارد. حتما به کلینیک دندانپزشکی و وسایلی که یک دندانپزشک استفاده می‌کند، نگاهی بیندازید تا از شرایط بهداشتی کلینیک، مطمئن شوید. هرچه صلاحیت آن‌ها بالاتر باشد، مهارت‌های بهتر و بیشتری برای درمان مشکلات شما دارند. فراموش نکنید که تجربه، با کار طولانی مدت در یک زمینه خاص دندانپزشکی حاصل می‌شود. یک دندانپزشک خوب باید به خوبی با مشکلات مرتبط با رشته خود آشنا باشد.

نحوه پذیرش در رشته دندان‌پزشکی برای انتخاب رشته کنکور!

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم