رشته پزشکی ‌ معرفی گرایش ها، حقوق و درآمد و بازار کار + فیلم آموزش رایگان فرادرس مجله‌ | 3m-healthtourism

به مجله خبری توریسم سلامت من، بیشتر از این که کدام بخش باشی، بستگی به این دارد که با کدام استاد باشی. در بیخودترین و بی‌آموزش‌ترین بخش‌ها برای دانشجوی عمومی (مثلا بخش آنکولوژی)، بودن با یک استاد خوب،‌ بهتر از این است که یک بخش فوق‌العاده مانند داخلی عمومی ولی با یک استاد بیخود و بی‌سواد باشی. یک سال اول استیودنتی، سال دوم اکسترنی، و زمان باقی‌مانده دوران اینترنی است. البته در خیلی از دانشگاه‌ها به استیودنت و اکسترن، استاژر گفته می‌شود.

  • این متخصص، مشابه طب آیورودا و طب هومیوپاتی، روی سیستم سلامت کلی فعالیت دارد و کمک می کند توانایی ترمیم طبیعی بدن تسهیل و تعادل برقرار شود.
  • حال اگر اگر مجذوب بینایی، اختلالات چشمی و نحوه‌ی درمان آن‌ها هستید، حرفه‌ای به عنوان چشم پزشکی می‌تواند برای شما مناسب باشد.
  • بسیاری از دانشجویان و جوانان ایرانی به دنبال آرزو پزشک شدن خود هستند اما با غول کنکور روبرو می‌باشند.
  • برای قبولی در رشته پرطرفداری مانند پزشکی، رتبه داوطلب باید زیر 1000 و میانگین درصدهای هر درس باید 70 به بالا باشد.

بنابراین در این زمان باید برای درمان بیماران، آمادگی لازم را در خود ایجاد کنید. بعد از پایان این دوره، شما باید در یک آزمون، به نام پره انترنی شرکت کنید. در صورتی که در این آزمون هم موفق شوید، به مرحله آخر یعنی انترنی وارد می‌شوید. این آزمون اهمیت زیادی داشته و مطالب آن تا حدی شبیه به آزمون تخصص است.

چگونه رشته پزشکی قبول شویم ؟

ناگفته نماند، کسب رتبه مطلوب برای این دسته از دانش‌آموزان کار اصلأ بعیدی نیست و تنها به پشتکار، مطالعه و برنامه‌ریزی صحیح آن‌ها بستگی دارد. نظام آموزش پزشکی عمومی شامل چهار دوره علوم پایه، فیزیوپاتولوژی، کارآموزی بالینی و کارورزی بالینی است. داوطلبان باید در طول دوران تحصیل خود تمامی این اصطلاحات دشوار را یاد بگیرند. واحدهای تئوری که داوطلبان باید در طول این دوره 8 ساله سپری کنند بسیار زیاد هستند. تمامی این وارد دست به دست هم می‌دهند تا داوطلبان هنگام مطالعه این دروس با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. متاسفانه دانشجویان در طول دوران تحصیل و پس از آن با صحنه‌های دلخراش زیادی روبه‌رو می‌شوند، زیرا آن‌ها مرگ و انواع خونریزی‌ها را مشاهده می‌کنند.

رتبه لازم برای رشته پزشکی در کنکور تجربی

این متخصصان از روش‌هایی که از زیست‌شناسی سلولی، بیوانفورماتیک، بیوشیمی، زیست‌شناسی مولکولی، ایمنی‌شناسی، ژنتیک، تکامل و حتی اکولوژی یاد گرفته‌اند استفاده می‌کنند. همچنین این رشته در علوم دامپزشکی برای تشخیص انگل‌های حیوانات وجود دارد. چنانچه دانشجویی بدون ترک تحصیل یا داشتن عذر موجه، موفق به گذراندن دوره نشود، مجاز به ادامه تحصیل نخواهد بود. و پزشکی باید یک سری آزمون های مختص آن کشورها را بدهید تا بتوانید برای ادامه تحصیل به آن کشور بروید و درس بخوانید. در این دوره به علت آشنا نبودن دانشجویان ، به مباحث پایه علوم بالینی پرداخته می‌ شود. طول این دوره ، 2 سال است و دانشجویان پس از این 2 سال، به منظور ورود به دوره بعدی، در آزمونی جامع، شرکت می‌ کنند.

اما در یک عبارت می توان پزشکی را شغلی با درآمد بالا، منزلت اجتماعی و موقعیت شغلی مناسب توصیف کرد و متوسط درآمد پزشکان عمومی بین 4.5 تا 7 میلیون تومان است. امتحان بخش‌های بالینی در پایان کارآموزی هر بخش و امتحانات دروس نظری در پایان هر ترم برگزار می‌شوند. در غیر این صورت، دانشجو موظف به تکرار کارآموزی در آن بخش می‌باشد و شرط ورود به دوره کارورزی بالینی قبولی در کلیه بخش‌های دوره کارآموزی است. قبولی در دروس دوره نشانه‌شناسی و فیزیوپاتولوژی شرط ورود به دوره کارآموزی بالینی است.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم