روش تولید کاغذ: 8 مرحله کلی کاغذسازی در سال 2023 | سایت نوبل مگ

روش تولید کاغذ: 8 مرحله کلی کاغذسازی در سال 2023 | سایت نوبل مگ

در ۱۳۴۴ اولین کارخانه کاغذسازى در هفت تپه خوزستان ایجاد شد و در ۱۳۴۶ شرکت کاغذ نوبل مگ پارس تأسیس شد. کاغذ از زمان اختراعش بهترین و مناسب ترین وسیله برای نوشتن بوده است. این محصول نقش مهمی در جمع آوری و همچنین ذخیره سازی اطلاعات بشر را بر عهده داشته و دارد و از همین رو در تمام ادوار مورد توجه بوده است. این نوع کاغذ که به تازگی تولید و عرضه می‌شود یک نوع کاغذ بازیافتی است که از قطع درختان و آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند. مواد تشکیل دهنده در تولید این نوع کاغذ آب و اسیدهایی همچون پودر کربنات کلسیم موجود در آهک، پلی اتیلن پر چگالی و برخی مواد افزودنی چون کوپلینگ آگنت است. مقوای که در وسط و مغز آن از مواد بازیافتی استفاده می‌شود و خشک و محکم هستند.

  • برای چاپ بدون صحافی روی تمامی این برگه ها و مشاهده قیمت هر یک می توانید وارد صفحه چاپ دیجیتال شوید و با تغییر گزینه های مدنظر خود، قیمت لحظه ای و بروز را مشاهده فرموده و سفارش خود را به آسانی ثبت کنید.
  • از مزیت‌هایی که ورق مومی را محبوب برای بسته بندی کرده است قابلیت چاپ روی آن است.
  • اندازه کاغذ طبق مهم ترین طبقه بندی بین المللی و استاندارد، A شناخته شده ترین نوع برش کاغذ می باشد.
  • طراحان سایت هنگام طراحی قالب سایت معمولا با این موضوع رو برو هستند که محتوای اصلی صفحات آماده نیست.

کیفیت بالا و قیمت مناسب کاغذ موجب می‌گردد که یک برند، جایگاه ویژه ای را در بازار کاغذ پیدا کند. این کاغذ به مانند کاغذ تحریر است و تنها تفاوتش رنگی بودن آن است. از آنجا که این کاغذ دارای رنگ‌های مختلف است معمولا برای متمایز کردن چیزی مانند نسخه‌های دو و سوم چاپ فاکتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. یا از کاغذ‌های الوان گرم پایین برای چاپ تراکت‌های رنگی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که کاغذ تحریر بر اساس آن دسته‌بندی می‌شود، وزن یا گرماژ کاغذ است.

مقوا شومیز کارتی 160 گرم سایز A4 دو رو صورتی بسته 100 برگی

ورق‌های به‌دست‌آمده بعد از آن فشرده، خشک شده و در نهایت با لایه‌ای از نشاسته برنج پوشانده شدند تا پذیرای جوهر بیشتری باشند. در همین دوره، مردم مصر و شمال آفریقا نیز با استفاده از تکنیک‌های مشابهی که در جهان عرب به کار می‌رفت، شروع به ساخت کاغذ کردند. ملت‌های عرب بدون شک نقش شگرفی در شکل‌گیری گسترش و تاریخچه کاغذ امروزی داشته‌اند.

ویژگی کاغذ سنگی

اما مدت‌هاست که طبق استانداردهای چاپ کتاب در دنیا، کاغذ تحریر سفید کاغذ مناسبی برای مطالعه نیست. نامهٔ پادشاه هند به خسرو انوشیروان پادشاه ایران بر روی پوست درختی بود که آن را «کاذی» می‌خواندند و آن را به زر سرخ نوشته بودند. این درخت که در هندوستان و چین دیده می‌شود درختی عجیب و زیبارنگ و بوی خوش آن مطلوب است، پوست آن نازک‌تر از کاغذ چینی است و پادشاهان چین و هند نامه‌های خود را بر آن می‌نویسند. دست‌کم از هزارهٔ دوم پیش از میلاد، آدمیان آموختند که می‌توانند از پوست جانوران کاغذ چرمی (پارشمن) بسازند.

مهم‌ترین تفاوت این دو مقاومت در برابر حرارت است که کاغذ پوستی از مقاومت بالاتری برخوردار است. این کاغذ در طراحی گرافیک و معماری بسیار مورد استقبال مخاطبان خود قرار می­‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید، شناخته‌شده‌ترین دسته‌بندی ابعاد کاغذ، کاغذهای تحریر سری A است. سری A از کاغذ A1 که بزرگترین اندازه است شروع می‌شود و به کاغذ A10 که کوچکترین ابعاد برش کاغذ تحریر است ختم می‌شود. البته که ابعاد بزرگتری هم در سری A وجود دارند، که معمولا از این ابعاد فقط برای بسته‌بندی و ارسال عمده کاغذ در کارخانه‌ها استفاده می‌شود.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم