شاخه های پزشکی معرفی و بازار کار شاخه های رشته پزشکی پاسخ با ما | 3m-healthtourism

برای آشنایی با روش های مطالعه رشته تجربی افراد برتر، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید. امروزه از گوشه و کنار می‌شنویم که برای فارغ‌التحصیلان پزشکیبازار کار مناسبی وجود ندارد. در حالی که هنوز در بسیاری از شهرهای کوچک و مناطق محروم با کمبود پزشکمواجه هستیم. از سوی دیگر فارغ‌التحصیل پزشکی حتماً نباید در مطب بنشیند و نسخه بنویسد، بلکه در زمینه پزشکی شغل‌های مختلفی هست که می‌توان انجام داد.

  • درسهای عمومی از جمله درس های گروه معارف که شامل 14 واحد درسی است و دروسی مانند مبانی کامپیوتر، ادبیات فارسی، زبان های انگلیسی عمومی و تخصصی و تربیت بدنی در این پنج ترم ارایه میشوند.
  • بانوان متاهلی که قبل از تاریخ 1 آذر سال 1380 فارغ التحصیل شده اند.
  • محیط شغلی پزشکان بیمارستان ها، درمانگاه ها، اورژانس ها و کلیه مراکز درمانی در بخش های دولتی و خصوصی، ورزشگاه ها و …
  • کسانی که تمایل دارند در این رشته درس بخوانند ولی شرایط تحصیل پزشکی در کشور خودشان سخت است.
  • زیرا، دانشگاه های سراسری برای پذیرش دانشجو از بین انتخاب رشته کنکور، ظرفیتی مشخص دارند و فقط برخی از رتبه ها را پذیرش می کنند.

با کمک بورسیه‌های ترکیه 2022، شما قادر خواهید بود در برخی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید و بینش، مهارت‌ها و دیدگاه‌های بسیار مفیدی به دست آورید. همه‌ی این موارد با پیشروی در حرفه خود و وارد شدن به مرحله سخت‌تر، بسیار مفید خواهند بود. برخی از دانشگاه‌های واقع در ترکیه برای ورود شما، آزمون ورودی خاصی ندارند. در ادامه، نحوه‌ی آموزش و شهریه‌ی این دانشگاه‌ها ذکر شده است. درس های گروه بهداشت و خانواده هم در این دو و نیم سال ارایه می شوند و در مجموع شما 85 تا 90 واحد درسی را می گذرانید.

مهم‌ترین دروس دانشگاهی رشته پزشکی چه هستند؟

البته مجله خبری توریسم سلامت کشیک ها جا تا جا هم متفاوته مثلا یه جا ممکنه یهو یکی از رزیدنت ها یا بره جایی دیگه یا انصرفا بده یا مثلا تصادف کنه نتونه بیاد یا خانم رزیدنت بچه اش به دنیا بیاد نتونه مدتی بیاد شیفت یا یه رزیدنت اضافه بشه و … همه اینها میتونه تعداد شیفت ها رو کم و زیاد کنه. یک جا مقاله ای خوندم گفته بود درصد بالایی از دانشجوهای پزشکی به خاطر صرفا علاقه به درس پزشکی و شغلش وارد این رشته نشدن و اصلا اطلاعات خیلی دقیقی در مورد این رشته تا قبل از ورود به دانشگاه نداشتن. فشار اجتماعی و شان و منزلت و دیدن درآمد بالای بعضی پزشک ها و پرستیژ و کلاس کاری این شغل اونها رو به سمت این رشته کشونده و در ادامه گفته بود که درصد زیادی از دانشجوهای پزشکی حداقل یک بار افسردگی واقعی رو تجربه کردن! البته هر کدوم از این چیزایی که گفته شده جای بحث داره و مطلق نیست مثلا بعضی دانشجویان پزشکی هم هستن که متاهلن و به درس و تحصیلشون هم میرسن اما تعداد اینجور افراد خیلی زیاد نیست. اولین دوره ای که به مدت ۴ ترم، برای تحصیل رشته پزشکی باید پشت سر بگذارید، دوره دروس علوم پایه است.

تخصص تغذیه

داوطلبان برای اینکه بتوانند در این رشته قبول شوند باید مدت زمان زیادی را صرف مطالعه دروس تخصصی گروه تجربی کنند. تعداد داوطلبانی که برای این رشته تحصیلی اقدام می‌کنند بسیار زیاد است و همین موضوع نیز رقابت بین داوطلبان را افزایش می‌دهد. داوطلبانی که به دنبال قبولی در رشته‌های پزشکی هستند باید تمامی جوانب را در نظر داشته باشند.

راهنمای کامل اپلای در دانشگاه راتگرز

من ۲۴ساله هستم و ترم آخر میکروبیولوژی، یه موقعیت شغلی بهورزی در روستا هست به مدت ۱۵ سال که لازمه‌ش انصراف از دانشگاهم هست. و من الان سر یه دوراهیم که البته دل خودم به پزشکی هست ولی خانواده میگن بهورزی، حقوقشم خوبه، تو این ۱۵ سال کار میکنی بعدشم حقوق بازنشستگی. من الان موندم سر اینکه یه خانم ۴۲ ساله‌ی بازنشسته از بهورزی باشم که حقوقشو داشته و زندگیش امن بوده. داوطلب های کنکور تجربی که وارد رشته پزشکی می شوند ، از زمان ورود به دانشگاه تا زمان دریافت مدرک تخصص ،حداقل ۱۵ سال زمان لازم دارند(۷ سال پزشکی عمومی + ۲ سال طرح پزشکی + ۴ سال تخصص + ۲ سال طرح تخصص) البته آقایان باید خدمت سربازی را نیز در نظر بگیرند. اگر در حال برنامه‌ ریزی کنکور هستید و قصد دارید در یکی از برترین رشته‌های تجربی در بهترین دانشگاه‌های ایران تحصیل کنید، در ادامه همراه ما باشید تا با مراحل تحصیل پزشکی و راهی که پیش رو دارید، بیشتر آشنا شوید. یکی از اشتباهاتی که داوطلبان گروه علوم تجربی برای قبولی در رشته مورد علاقه خود همانند رشته پزشکی دارند بحث اهمیت ندادن به دروس عمومی است.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم