صفر تا صد رشته دندانپزشکی + درصدهای قبولی داوطلبان و ظرفیت پذیرش مرکز مشاوره آویژه | 3m-healthtourism

امید است تا با کمک همه مخاطبان فسفر، این مجموعه بتواند به این مهم مجله خبری توریسم سلامت یابد. باتشکر از مدیریت محترم کلینیک دندانپزشکی قلهک، تمامی موارد رفاهی و تخصصی که شما دنبالش باشید دراین کلینیک میتونید پیداکنید. داشتن دندان های یکدست و زیبا شاید در دوران قدیم سخت به نظر می رسید اما امروزه با پیشرفت علم در شاخه دندانپزشکی دیگر برای شما دندانی سالم و زیبا رویا نخواهد بود. اگر کسی که دیالیز می ‌شود نیاز به درمان دندان ‌پزشکی داشته باشد، بهتر است طوری برنامه ‌ریزی کند که درمان خود را در روز پس از دیالیز انجام دهد. برای درمان بوسیله ارتودنسی دندان از حدود سن 12 سالگی می توانید اقدامات لازمه را شروع نمایید و اگر فرزند شما مشکلات خاص و ویژه نداشته باشد درمان برای او مشکلی نخواهد داشت و با مراجعه به دندانپزشک مربوط…

درصد های قبولی داوطلبان رشته دندان پزشکی

طی سالیان اخیر پذیرش در رشته دندانپزشکی نسبت به جمعیت شرکت کنندگان افزایش یافته، ولی با این حال در برخی از شهرستان های کشور شاهد کمبود دندانپزشک هستیم. پس از اتمام دوره عمومی دندانپزشکی، تخصص های مختلفی برای متمرکز شدن بر روی مشکلات خاص دهان، دندان و بیماری های مرتبط با آن‌ها وجود دارند. طول دوره دندانپزشکی حدودا شش سال است و درس های آن در سه بخش عمومی، پایه و اختصاصی برنامه ریزی شده است، که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درس های نظری، عملی نظری و عملی تقسیم می شود. مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از گسترش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی و کاهش پرداخت از جیب مردم خبر داد. با آنکه علم دندانپزشکی محدود به دهان و دندان می باشد، اما با این حال علمی گسترده و دارای تخصص های مختلف است. در ادامه به بررسی و معرفی تخصص های مختلف دندانپزشکی خواهیم پرداخت.

بلیچینگ دندان

از مهم‌ترین دانشگاه‌های رایگان اتریش برای تحصیل دندان‌پزشکی، می‌توان به دانشگاه وین، دانشگاه اینسبورگ، دانشگاه گراس، دانشگاه آنتون بروکنر، دانشگاه جووان نیوم و دانشگاه پزشکی گراس اشاره کرد. میزان شهریه دانشگاه آزاد از طریق هیئت امنا تعیین می‌شود و معمولأ هر ساله 10 إلی 15 درصد افزایش می‌یابد. البته هریه این دانشگاه در صورت داشتن شرایط خاص مانند برخورداری از سهمیه ایثارگران و جانبازان با تخفیف شهریه چشم‌گیری همراه خواهد بود. اصلاح طرح لبخند،بیلیچینگ یا سفید کردن دندانها و لامیننت از جمله خدمات متخصصین ترمیمی می باشد. لثه قسمتی از مخاط دهان می‌باشد که بطور محکم به پریوست استخوان فک در فک فوقانی و تحتانی چسبیده است.

http://coopna.irالیاف کلاژن لیگامان دور دندانی به صورت دسته‌های متعدد افقی و مایل ، سیمان ریشه را به استخوان فک چسبانده‌اند. ترتیب قرار گیری و انعطاف پذیری این الیاف جابجایی محدود دندان و انجام عملیات ارتودنسی را امکانپذیر می‌سازد و همچنین به عنوان ضربه گیر از وارد شدن ضربه مستقیم به دندان و ساییدگی آن جلوگیری می‌کند. فعالیتهای متابولیک و سنتز کلاژن در لیگامان دور دندانی دارای شدت بالایی است و به همین دلیل هر گونه اختلال در سنتز کلاژن باعث اختلال در ساختمان لیگامان و لق شدن دندانها می‌گردد.

آخرین شهریه رشته دندانپزشکی سال ۱۴۰۱ دانشگاه آزاد

ازاین‌رو می‌توان با فلوراید تراپی مانع بروز مشکلات جدی‌تر در دندان‌ها شد و سلامت دهان و دندان را افزایش داد. معمولا کشیدن دندان‌های اضافه خصوصا دندان عقل، کشیدن دندان‌های پوسیده، پرکردن و عصب‌کشی دندان‌های معیوب، درمان عفونت و خون‌ریزی‌های لثه، جرم‌گیری و حتی جراحی دندان و جراحی فک هم ممکن است پیش از شروع ارتودنسی و به‌عنوان بخشی از فرایند درمان نیاز باشد. تیتانیوم مورداستفاده در این ایمپلنت‌ها ماده‌ای ایمن است که به استخوان اجازه می‌دهد در اطراف آن رشد کند. ایمپلنت‌ها درصد موفقیت بالایی دارند و یکی از بهترین روش‌های درمان دندان‌های آسیب‌دیده هستند. بااین‌حال اما نیاز به سطح آموزش و تخصص بیشتری خواهند داشت؛ بنابراین دندان‌پزشک یا متخصص ایمپلنت ممکن است نیاز داشته باشد شما را به جراح یا متخصص ایمپلنت ارجاع دهد. امروزه در کشور ایران فرصت‌های شغلی برای دندانپزشکان جوان به دو دلیل عمده محدودتر شده است که یکی از این دلایل پیشرفت بهداشت در کشور ایران است است.

  • این فرایند معمولاً دردناک نیست و می‌تواند اثرات فوری داشته باشد.
  • من سراغ دارم کسی که ۱۰ ماه تمام دندانش که هم سیاه شده هم در حین نخ دندان کشیدن تکه ای ازش شکسته و پریده رو نبرده پیش دندانپزشک چون پولشو نداشت!
  • یک دندانپزشک عمومی همچنین تمام تلاش خود را می کند که در نقش یک پیشگیرنده ظاهر شود و با ارائه آموزش های لازم به بیماران و مردم مانع از بروز مشکلاتی همچون پوسیدگی دندان و سایر مشکلات رایج دیگر در آینده شود.
  • برای لکه‌گیری ابتدا لکه‌های دندان در لایه بیرونی از بین می‌روند.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم