فهرست رشته‌های مختلف پزشکی و پیراپزشکی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 3m-healthtourism

تلاش شما منتهی به دوره قبول از کنکور نیست؛ بلکه باید برای یک دوره تلاش طولانی مدت برنامه‌ریزی کنید. در ادامه سعی می‌کنیم با معرفی مراحل تحصیل پزشکی، چشم‌انداز روشی از راهی که با قبولی در این رشته پیش رو دارید، در اختیارتان قرار دهیم. شما برای اینکه بتوانید در دانشگاه‌های ترکیه به تحصیل در رشته‌ی چشم‌پزشکی بپردازید، نیازی ندارید که در این آزمون شرکت کنید. اما برای تحصیل در رشته‌ی چشم پزشکی در دانشگاه‌های ایالات متحده‌ی آمریکا به چنین آزمونی نیاز است. این آزمون اغلب به دانشجویانی که در سال اول یا آخر دوره کارشناسی خود هستند، ارائه می‌شود.

  • روان‌پزشکان با درآمد به طور میانگین ۲۲۰ هزار دلار در سال گذشته در جایگاه ششم این فهرست قرار گرفته‌اند.
  • افرادی که در مقطع تحصیلی قبلی خود، گواهی معافیت از طرح را دریافت کرده باشند.
  • کنکور پزشکی هم بسیار تلاش می خواهد پس باید فرد به قدر کافی برای آن وقت بگذارد.
  • دروس علوم پایه (2.5 سال) که شامل دروس آناتومی، جنین شناسی، فیزیولوژی، بافت شناسی، بیوشیمی، باکتری و ویروس شناسی و درس های اختصاصی مثل بلوک اعصاب، گوارش، ادراری تناسلی، قلب، بلوک بینایی شنوایی، بلوک تنفس، پوست و غدد و…
  • در پایان این دوره، آزمون جامع دوم برگزار می‌گردد (آزمون پره اینترنی) و فرد پس از کسب نمره‌ی قبولی به دوره‌ی کارورزی بالینی (اینترنی) انتقال می‌یابد.

این متخصص، مشابه طب آیورودا و طب هومیوپاتی، روی سیستم سلامت کلی فعالیت دارد و کمک می‌کند توانایی ترمیم طبیعی بدن تسهیل و تعادل برقرار شود. این متخصصان می‌توانند انواع بیماری‌ها را کنترل کنند و مراقبت‌های فردی و خانوادگی را ارائه دهند. برای مشکلاتی مثل حساسیت، درد مزمن، مشکلات گوارشی، عدم ‌تعادل هورمون‌ها و مشکلات تنفسی می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد. اگر یک توده در حین جراحی از بدن بیمار خارج شود، آسیب‌شناسان به شما خواهند گفت که توده مذکور سرطانی است یا خیر! این گروه از متخصصان اختلالات سیستم ایمنی (مثل آسم، اگزما، حساسیت غذایی و دارویی، حساسیت به نیش حشرات، بعضی از بیماری های خودایمنی) و سایر بیماری‌های مرتبط با سیستم ایمنی را درمان می‌کنند. این گروه از پزشکان معمولأ در اتاق اورژانس، تصمیمات مربوط به مرگ و زندگی افراد مریض یا آسیب‌دیده را می‌گیرند.

معرفی رشته پزشکی ، همه چیز در مورد رشته پزشکی

درس‌های دیگری هم هست که از اسم‌شان روشن است که از اوضاع از چه قرار می‌باشد. در باکتری،‌ باکتری‌های بیماری‌زا را یاد می‌گیری و در ویروس‌شناسی، ویروس‌ها را. معده‌ من و تو چگونه اسید تولید می‌کند، چگونه آنزیم می‌سازد و آنزیم چه کار می‌کند، چگونه منقبض می‌شود و با غذا چه کار می‌کند در فیزیولوژی بحث می‌شود. در دوره انترنی که در سه بخش ۶ ماهه برگزار می شود، دانشجو کشیک های پزشکی در بخش های مختلف را تجربه می کند.

ثبت نام خدمات:

برای مجله خبری توریسم سلامت در این دانشگاه‌ها، باید در آزمون کنکور سراسری علوم تجربی شرکت کرده و جزو رتبه‌های برتر کنکور سراسری باشید. بدون شک داوطلبانی که به دنبال تحصیل در رشته پزشکی هستند به دنبال بهترین رشته‌های پزشکی هستند. برخی از داوطلبان بهترین رشته پزشکی را رشته‌ای می‌دانند که درآمد بالایی دارد. رشته‌های زیادی در میان رشته‌های پزشکی وجود دارند که محبوبیت زیادی دارند. داوطلبان ترجیح می‌دهند به سراغ این رشته‌ها بروند و مدت زمان خود را صرف مطالعه دروس این رشته‌ها کنند. ما در قسمت زیر بهترین رشته‌های پزشکی را از دید داوطلبان و دانشجویان رشته پزشکی به شما معرفی می‌کنیم.

دوره چهارم: کارورزی بالینی یا اینترنی

نقشه راه خود در نظر بگیرید و سپس نسبت به انتخاب این رشته اقدام کنید. در سال های گذشته بودند افرادی که در کنکور قبول شدند، اما پس از یک سال تحصیل در دانشگاه از این رشته انصراف دادند. رشته های پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و سپس دامپزشکی ، بیشترین میزان درآمد را در میان شاخه های پزشکی دارند و پس از آن رشته فیزیوتراپی در صورت تاسیس مطب شخصی ، درآمد بالایی دارد. رشته های پیراپزشکی همچون پرستاری ، اتاق عمل و هوشبری درآمد نزدیک به هم دارند و بیشتر شدن میزان حقوق بستگی به بیمارستان محل کار ، میزان تحصیلات ، سابقه کار و … دارد. سلام من یک دانش آموز ۱۴ ساله هستم و علاقه ی زیادی به پزشکی(زنان و زایمان) و بازیگری دارم و دوست دارم که به هر دوی آنها دست یابم و همچنین برای پزشکی دوست دارم دانشگاه تهران قبول بشم در حالی که در کرمان زندگی می کنم. سلام بستگی به خودتون داره هستن افرادی که بعد از کارشناسی و خدمت مجددا برای پزشکی قبول شدن و در حال تحصیل هستن.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم