متخصص داخلی دکتر متخصص داخلی دکتر داخلی | 3m-healthtourism

بیماران ممکن است شرایطی داشته باشند که منجر به بروز عوارضی در طول جراحی شود؛ به همین منظور متخصص داخلی با ارزیابی این شرایط و تعیین اینکه آیا این موارد موانعی برای جراحی هستند یا خیر، ایمنی بیمار را تضمین می کنند. معمولاً پس از مراجعه به دکتر داخلی و مشخص شدن بیماری، پزشک شروع به درمان بیمار می کند و گاهی اوقات نیز لازم است که متخصصین دیگری نیز بیمار را ویزیت کنند، معمولا دکتر داخلی در این زمینه راهنمایی های مربوطه را ارائه می دهد. متخصصان داخلی برای ارائه مراقبت های پیشگیرانه، از غربالگرى سرطان تا ماموگرافى نيز آموزش داده می شوند.

مراقبت از سالمندان

تا قبل از سال ۱۳۵۷ تنها تعداد اندکی از دانشگاه‌ها در این رشته دستیار می‌پذیرفتند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش آموزش عالی در کشور و همچنین تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد دانشگاه‌های مجری این برنامه افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. به مرور زمان رشته‌های تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، بیماری‌های عفونی و گرمسیری و قلب و عروق از این تخصص جدا شدند. پزشکانی هستند که در شهر تهران فعالیت داشته و به تشخیص و درمان بیماری های شایع که نیاز به جراحی برای درمان آن ها نیست می پردازند.به زبان ساده، متخصص داخلی مسئول رسیدگی همه جانبه به شرایط داخلی و اختلالات سلامتی در بزرگسالان و کودکان است. ایشان دوره پزشکی عمومی خود را با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان سپری کردند و در سال 1372 مدرک دکترای عمومی را اخذ نمودند.

  • از کشیدگی عضلانی یا ویروس معده گرفته تا بیماری های جدی تر مانند آپاندیسیت و سرطان.
  • سایر متخصصان داخلی تنها در بیمارستان از بیماران مراقبت می‌کنند و قادر به ارائه خدمات درمانی به صورت سرپایی نخواهند بود.
  • زیرا با درمان فشار خون می توان در مقابل خطرات دیگری مانند حمله قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغذی و دیگر بیماری های جدی را کاهش داد.
  • آموزش آنها شامل مراقبت های اولیه و مراقبت از بیماران بزرگسال در طول زندگی و ایجاد روابط طولانی مدت با بیمارانشان است.

شما می توانید با مجله خبری توریسم سلامت به لیست پزشکان داخلی یک دکتر داخلی خوب بیابید و علاوه بر نوبت گیری اینترنتی آدرس و تلفن مطب دکتر داخلی خود را مشاهده کنید. این شاخه از پزشکی طیف وسیعی از شرایطی را پوشش می دهد که بر اندام های داخل بدن تاثیر می گذارد. متخصصین داخلی فقط با بزرگسالان کار می کنند و نه با کودکان یا نوجوانان.

http://coopna.ir

فضای مجازی در انتخاب پزشک موردنظر بسیار مفید می باشد و از مزایای آن می توان به ارائه تمامی مشخصات مرتبط با دکتر داخلی و هم چنین مقایسه پزشکان با یکدیگر را اشاره نمود. متخصصان داخلی، علاوه‌بر ۷ سالی که برای پزشک عمومی تحصیل می‌کنند، ۴ سال هم برای گرفتن تخصص داخلی باید تلاش کنند. پس از آن چنانچه مایل باشند می‌توانند به طور خاص در زمینه‌های مختلف پزشکی مانند قلب، ریه، اطفال، زنان و زایمان و… تخصص و فوق تخصص بگیرند. در این صفحه شما می توانید لیست بهترین پزشکان متخصص داخلی در تهران را مشاهده نمایید.

متخصص بیماریهای عفونی کیست؟

دکتر محمدباقر لاریجانی متخصص بیماری های داخلی و غدد درون ریز و متابولیسم می باشند که در سال 1340 در شهر قم متولد شده اند. ایشان از جمله بهترین دکتر داخلی در ایران به حساب می آیند که در سال 1366 مدرک پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران به اتمام رساندند. دکتر لاریجانی بورد تخصصی بیماری های داخلی را در سال 1372 در زمینه غدد درون ریز و متابولیسم کسب نمودند.

در ایران[ویرایش]

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم