معرفی رشته پزشکی از طریق گفت‌و‌گو با دانشجویان | 3m-healthtourism

هدف این رشته حفظ و ارتقاء سلامتی، درمان بیماری ها و بازتوانی آسیب دیدگان می باشد که با شناخت بیماری ها، تشخیص درمان و پیشگیری از بروز آن ها به انجام می رسد. در خیلی از کشورهای دنیا هم به رزیدنت ها مخصوصا رزیدنت های یه رشته خاص سخت گرفته میشه و بارها شنیدیم که رزینت های فلان کشور تجمع کردن اعتراض کردن که قوانین دوره رزیدنتی تغییر کنه و سبک تر بشه. شما تصور کن اگه مثلا یه متخصص زنان ۵ دقیقه بیشتر بخوابه و ۵ دقیقه دیر برسه سر یه خانمی نزدیک زمان زایمانش هست ممکنه جون یه انسان رو بگیره یا مشکلات جسمی برا بچه به وجود بیاره فقط خاطر چند دقیقه سهل انگاری.

  • این ها چند مورد از هیجان انگیزترین جملاتی هستند که هر داوطلب کنکور تجربی می تواند بعد از موفقیت در کنکور بیان کند.
  • رشته پزشکی به تربیت افرادی می پردازد که وظیفه شناخت بیماری ها، تشخیص، شیوه های مراقبت های بهداشتی شامل درمان و پیشگیری از بروز آن ها را برعهده دارند.
  • طول دوره ۱۸ ماه است و هدف آن پرورش مهارتها، تقویت قدرت تصمیم‌گیری ، افزایش اتکاء به نفس و تکمیل پرورش اندیشه از طریق رویارویی مستقیم کارورز با مسائل بهداشتی، درمانی و تقبل مسوولیت مستقیم امور بهداشتی، درمانی است.
  • به دست آوردن هر چیزی مستلزم پرداختن بهایش است و رشته پزشکی هم سختی های خاص خودش را دارد که میبایست با شناخت و علاقه کافی به سراغش بروید تا در نیمه راه مجبور به رها کردنش نشوید.
  • همچنین، برای آشنایی بیشتر با این رشته، مشاهده فیلم‌های آموزشی زیر پیشنهاد می‌شود.

در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. در این طب، به جای تمرکز روی علائم بیماری، تعادل کل بدن در نظر گرفته می شود. بیماری های کلیه ها و مجاری ادراری و نیز بیماری های مربوط به نازایی مردان به این گروه از جراحان ارتباط دارد. اصلاح شکستگی ها و ضایعات و بیماری های اندام ها و استخوان ها به این گروه از جراحان ارتباط دارد. دانشگاه های خاص معمولا تراز بهتری نیاز دارند و اون هم بعیده.

شاخه های رشته پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد

کسانی که خواهان وررود و مجله خبری توریسم سلامت تحصیل در رشته پزشکی یا زیر شاخه‌های رشته پزشکی می‌باشند، ابتدا باید در کنکور رشته علوم تجربی شرکت کرده و سپس در صورت کسب رتبه و تراز مورد نیاز، می‌توانند با مراجعه به دانشگاه پذیرفته شده ثبت نام به عمل آورند. یکی از سوالاتی که اکثر دانش‌آموزان با آن مواجه می‌شوند آینده شغلی و میزان درآمد پزشکی است. بازار کار پزشکی معمولا کلینیک‌ها، بیمارستان‌های دولتی، بیمارستان‌های خصوصی و مطب‌ها هستند. درآمد این رشته به عوامل مختلفی مانند نحوه برخورد با بیمار، تجربه و محل طبابت بستگی دارد. اما بعد از پایان دوران تحصیل خود بدون شک از درآمد بالایی برخوردار خواهند بود.

ادامه‌ی تحصیل در مقاطع بالاتر رشته‌ی پزشکی

راستش من بعد از پیدایش کرونا و از بین رفتن بسیاری از پزشکان متخصص و پرستاران در سراسر جهان که مثل برگ خزان ریختن و مردند دیگه از پزشکی و رشته های بیمارستانی اضطراب می گیرم و دارم به دانشگاه فرهنگیان فکر می کنم. وجود قوانین ناعادلانه، اختلاف شدید طبقاتی بین پزشکان، قوانین نامناسب، انحصارطلبی پزشکان پیشکسوت، حمایت ناکافی، فشار کاری بیش از حد و روند طولانی استقلال از نظر کاری و مالی سبب شده زندگی و شرایط کاری پزشکان جوان در کشور با سختی های بسیاری مواجه باشد. بگذار این نکته را هم بگویم که دوران علوم پایه، منظم‌ترین دوران دانشجویی‌ات خواهد بود. برنامه‌ی کلاس‌های‌ات معلوم است و می‌دانی امروز چه کارهایی قرار است انجام بدهی.

هرچند در سال‌های اخیر، عده زیادی از دانش‌آموختگان رشته‌های دیگر نیز با انگیزه کسب درآمد، وارد این رشته شده‌اند و پس از گذراندن دوره‌های کوتاه ۳ ماهه مراقبت از پوست، در بعضی از امور زیبایی، از قبیل تزریق بوتاکس، مشغول فعالیت هستند. این قبیل دخالت‌ها در این رشته، آینده شغلی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما از نظر اجتماعی، یک متخصص پوست، همواره از موقعیت خاص و مطلوبی برخوردار است.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم