معرفی رشته پزشکی | 3m-healthtourism

یه چیزه خیلی مهمتر پزشکی هر جای دنیا باشه آسوده و راحته چه در شروع کار مستقل پزشکی و چه بعد پایان کار پزشکی فکر و خیال راحت به دور از دنیای مجازی و دستگاه بدون دغدغه . خیلییی به پزشکی علاقه دارم ولی متاسفانه خیلی دیر به خودم اومدم و الان 21 سالمه تازه سربازیم نرفتم… تحصیل می کرد و واقعا برام درساش لذت بخش بود .من حاضرم رو ز های تعطیلم رو صرف درسم کنم تاکه پزشکی موفق شم. من ۱۴۰۰ کنکور دارم، همیشه پزشکی تو فکرم بوده و هست و به این موضوع اعتقاد دارم که هرکس هرچیزی رو بخواد و براش تلاش کنه و بهش برسه، یعنی لیاقت اون رو داشته. به نظرم اگر شما واقعا پزشکی رو دوست داشتید با خوندن این مطالب بهش علاقه بیشتری پیدا میکردید تا اینکه دلسرد شید.

  • این متخصص، مشابه طب آیورودا و طب هومیوپاتی، روی سیستم سلامت کلی فعالیت دارد و کمک می‌کند توانایی ترمیم طبیعی بدن تسهیل و تعادل برقرار شود.
  • لذا با توجه به اهمیت بالای این موضوع، نیاز است که پزشک، از سرعت عمل و دقت بالایی برخوردار باشد و وجدان اخلاقی و کاری را رعایت نموده و تمام تلاش خود را برای حفظ جان بیمار خود انجام دهد.
  • همه ی فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پزشکی موظف به گذراندن طرح دوساله رشته پزشکی هستند و می بایست در مناطق محروم، به ارائه خدمات پزشکی به مردم آن منطقه بپردازند؛ با وجود این شرایطی وجود دارد که موجب معافیت بعضی از دانش آموختگان از این طرح می شود.
  • این طرح به صورت 2 ساله به دانشجویان رشته پزشکی ارائه می‌شود.

البته به این نکته توجه داشته باشید که رشته‌های زیاد دیگری نیز وجود دارند و داوطلبان با توجه به علاقه خود می‌توانند به سراغ این رشته‌ها بروند. ما در قسمت زیر تنها رشته داروسازی را به داوطلبان عزیز معرفی می‌کنیم. داوطلبان می‌توانند برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد بهترین رشته‌ها به مطلب معرفی بهترین رشته‌های گروه تجربی مراجعه کنند. هزینه تحصیل در این رشته در دانشگاه‌های مختلف عددی متفاوت است. برخی از دانشگاه‌ها با بورس تحصیلی امکان ادامه تحصیل در این رشته را فراهم می‌سازند.

فرصت های شغلی رشته پزشکی در ایران

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. «عاطفه شریفی‌راد» دانش آموخته ژنتیک مولکولی در مقطع دکترا از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست-فناوری است. او در حال حاضر، علاوه بر پیگیری علاقمندی‌هایش در حوزه ژنتیک و ژنومیکس، در تولید محتوای آموزشی در بخش زیست شناسی با مجله فرادرس همکاری می‌کند. تا هفت سال بعد، نیازی به کسب درامد مستقل و قابل توجه ندارید. روند تاسیس مطب هم،‌ به ویژه در سال‌های اخیر، با مشکلات و سخت‌گیری‌هایی روبه‌رو شده است که ناشی از رشد فزاینده متقاضیان این رشته دانشگاهی است. پاسخ نمرینات کتاب‌های درسی، نمونه سوال، بانک تست، جزوات درسی و فیلم‌های آموزشی، گوشه‌ای از فعالیت ما در این وب‌سایت است.

تخصص مراقبت های ویژه

مجله خبری توریسم سلامت پزشکی زیر گروه یک کنکور تجربی می باشد(البته طبق آخرین اخبار سازمان سنجش زیرگروها در کنکور سراسری 1402 حذف شده اند) و در مقطع دکتری پیوسته ارائه می شود مدت تحصیل در این رشته 8 سال و معادل 16 ترم است. در دوره اینترنی که در سه بخش ۶ ماهه برگزار می شود، دانشجو کشیک های پزشکی در بخش های مختلف را تجربه می کند. گزارشهای صبحگاهی (مُرنینگ ریپورت) و معاینه ی مریض ها از جمله ویژگیهای این دوره است. درس های دوره ی فیزیوپاتولوژی و استاجری به صورت تکمیلی تر و کلینیکال تر (بالینی تر) آموزش داده می شوند و در هر بخش آزمونی به عمل می آید. در این دوره حقوق مختصری (معادل ۲۵۰ هزار تومان در هر ماه) به دانشجو تعلق می گیرد.

اطلاعات کاملی در رابطه با رشته و دانشگاه مد نظر خود به دست آورید

جراحی مغز و اعصاب، جز رشته‌های پردرآمد پزشکی و البته سخت به حساب می‌آید. در خصوص وضعیت استخدام این جراحان، اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. اما طبق برخی گفته‌های غیر رسمی، به نظر می‌رسد تعداد جراحان، مخصوصاً در شهرهای بزرگ، به نسبت بیماران موجود، در حد استاندارد جهانی است.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم