معرفی کامل رشته دندان‌پزشکی + بازار کار، درآمد و .. » بخون | 3m-healthtourism

دسته دیگر خدمات دندانپزشکی که در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود، انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی زیبایی است. این خدمات برای منظم‌کردن دندان‌ها، بهبود خط لبخند، اصلاح خطوط لثه، سفیدکردن دندان‌های زرد شده، لکه‌گیری، کاشت نگین دندان انجام می‌شود. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که دندان‌های قوی می‌سازد و از ایجاد حفره و سوراخ در دندان‌ها جلوگیری می‌کند. روش فلوراید تراپی یکی از انواع خدمات و درمان های دندان پزشکی بسیار مفید است. فلوراید از مینای سالم دندان حمایت می‌کند و با باکتری‌هایی که به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب می‌رسانند مبارزه می‌کند.

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

مجله خبری توریسم سلامت به جرات گفت در شهرهای بزرگ مثل کلان شهر ها سخت میشه یک دندان پزشک جدید بدون سابقه کار پیدا کنه و مخصوصا بخواد مطب بزنه و مشتری داشته باشه! البته عوامل مختلف دیگری هم روی درآمد دندانپزشک تاثیر داره که در ادامه این مقاله بیشتر باهاشون آشنا میشیم. اما همه اینها نشون میده که در اینده صرفا داشتن یک مدرک دندانپزشکی بدون مهارت نمیتونه تضمین کننده موفقیت باشه. در فضای رقابتی کسانی که مهارت های بیشتری داشته باشند و مشتری مدار باشند و خودشون رو با تبلیغات بهتر معرفی کنند معمولا موفق تر خواهند بود. برخی از دسته‌های محبوب تخفیفان، رستوران های تهران، هتل، تور مسافرتی، کافی‌شاپ، آرایشگاه، کلینیک زیبایی، آتلیه، بلیط تئاتر بازی اتاق فرار و کد تخفیف هستند. از محبوب ترین کد های تخفیفی که در تخفیفان ارائه می شود می توان به کد تخفیف دیجی کالا، کد تخفیف اسنپ فود، کد تخفیف فیلیمو و کد تخفیف نماوا اشاره کرد.

روکش‌های زیبایی دندان، لمینت دندان یا وینر

حساب کن یعنی چند بار در عمرشون رفتن پیش دندانپزشک؟ متوسط آماری که اعلام کردن این هست که هر ایرانی تا سن ۱۵ سالگی ۳ تا دندان خراب، تا ۳۵ سالگی ۹ دندون خراب و تا ۴۵ سالگی ۱۲ دندون خراب داره! شاید خیلی از ماها تا آخر عمرمون حتی یک بار هم به متخصص قلب، متخصص مغز و اعصاب، متخصص اطفال و … مراجعه نکنیم ولی اگه به سن ۴۵ سالگی برسیم میانگین ۱۲ تا دندون خراب داریم یعنی حساب کن تا اون سن چند بار باید بریم پیش دندانپزشک؟! ؟ هرچند این صرفا ملاک برتری دندان نیست و در کل درآمد بازار کار و درآمد اکثر متخصص های پزشکی بیشتر از دندان هست و تعرفه هاشون در بخش خصوصی بالاست.

http://coopna.ir

کار دندانپزشکی امکان ابتلا به مشکلات اسکلتی مثل کمردرد و آرتروز گردن توش بیشتره مخصوصا اگه رعایت نکنی و نرمش و ورزش نکنی یا خیلی به خودت فشار بیاری ساعت های طولانی پشت سر هم کار کنی باید دیر یا زود منتظر این مشکلات جسمی باشی. خطر درد مفصلی و عضلانی از همون دوره دانشجویی دندانپزشک رو تهدید میکنه. سختی کار پزشکی حین تحصیل درس خوندن اولش بیشتره واقعا و درس ها حجمشون سنگینه و باید مطالعه داشته باشی اما دندانپزشکی حجم درسهاش کمتره و نسبتا راحتتره ولی در عوض سال های بالاتر فشار جسمی و کاری بیشتری در کلینیک به دانشجو میاد.

بیماری‌های دهان و دندان

درمان های بازسازی تخریب های گسترده فک و صورت به علت تصادفات و یا بیماری ها نیز در حیطه ی تخصصی متخصصین پروتز قرار می گیرد. در تخصص ارتودنسی هدف دندانپزشک ردیف کردن دندان ها با استفاده از وسایل و ابزار های ارتودنتیست .همچنین درمان ناهنجاری های فکی و صورتی در سنین رشد با استفاده از قواعد ارتو پدیک در این حیطه قرار می گیرد . هر دندان دارای یک قسمت خارج از لثه به نام تاج و قسمت دیگری درون آرواره به نام ریشه می‌باشد که مرز بین این دو قسمت را گردن یا یقه دندان می‌نامند.

  • متاسفانه بعضی ها داروسازی رو با داروفروشی یکی میدونن در حالیکه اینجور نیست.
  • معمولا در کلینیک ها دندانپزشک یک حقوق ثابت دارند و علاوه بر آن به ازای هر بیمار، درصدی هم به عنوان حق العمل دریافت می‌کند که بستگی به توافق و قرارداد بین مالک کلینیک و دندانپزشک دارد.
  • Root canal therapy درمان ریشه دندان ، عصب کشی دندان یا Root canal therapy یا اندو، به عمل درمان مجرای…
  • اما در حال حاضر بزرگسالان بیشتر به دنبال درمان از ارتودنتیست‌ها برای اهداف زیبایی هستند.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم