میگنا معرفی کامل رشته پزشکی؛ مراحل و مشكلات تحصیل در آن | 3m-healthtourism

اکثر داوطلبانی که در گروه تجربی در حال مطالعه هستند رویای رشته پزشکی را در سر خود دارند. بنابراین رشته پزشکی بین داوطلبان گروه تجربی محبوبیت خاصی دارد. همان طور که در قسمت بالا نیز به آن اشاره کردیم قبولی در رشته پزشکی چالش‌ها و دغدغه‌های خاص خود را دارد. اولین و مهم‌ترین قدم برای قبولی در رشته پزشکی مطالعه مداوم و منظم است. داوطلبانی که می‌خواهند در این رشته قبول شوند باید از صفر تا صد این رشته آگاه باشند و با اطلاعات کامل به سراغ این رشته بروند. موسسه حرف آخر در این مطلب به سراغ معرفی این رشته محبوب می‌رود و اطلاعات کاملی را در مورد این رشته در اختیار داوطلبان و دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

  • دانش پزشکی در کنار تجویز دارو و جراحی از روش های نوین درمان نظیر روان درمانی، پلاکت های خارجی و کشش، وسایل پزشکی، بیولوژیک، و تابش یونیزه استفاده می کنند.
  • مورد دیگر این که اگر شما علاقمند هستید که یک مطب شخصی هم داشته باشید برای مجوز گرفتن باید دو سال در مناطق محروم خدمت کنید.
  • تعداد کشیک‌ها بر اساس سیستم دانشگاه این است که در ماه‌های ۳۱ روزه، ۱۱ کشیک و در ماه‌های ۳۰ روزه، ۱۰ کشیک خواهی داشت.
  • این امتحان، در بردارنده‌ی مباحث تدریس شده در دوره علوم پایه است.
  • همچنین به گفته دکتر محسن مصلحی، دبیر شورای عالی نظام پزشکی، حدود ۴۰ هزار پزشک عمومی دست از کار خود کشیده اند.

مجله خبری توریسم سلامت تخصص با سهمیه مناطق محروم قبول بشی باید سه برابر مدت تحصیلت اون منطقه محروم کار کنی. برای مطب زدن توی شهرهای بزرگ باید امتیاز بیشتری داشته باشی یعنی مدت بیشتری توی مناطق محروم کار کرده باشی تا بتونی توی شهر بزرگتری بعدش مطب بزنی. واسه همینه اگه دقت کرده باشی توی مناطق محروم و شهرهای کوچک پزشک ها چند سال میمونن و بعد میرن یه شهر بزرگتر. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که به ازای هر هزار نفر جمعیت یک پزشک کافی هست (نسبت ۱۰۰۰ به ۱). پس اگر طبق استاندارد جهانی عمل کنیم برای جمعیت حدود ۸۰ میلیونی الان ایران اگر ۸۰ هزار پزشک داشته باشیم کافی است، در حالیکه همین الان بیش از ۱۰۰ هزار و خورده ای پزشک در ایران داریم که اکثرا هم پزشکی عمومی هستن!

شهریه دانشگاه های پزشکی در استرالیا

اغلب دانش آموزانی که در دبیرستان وارد رشته تجربی می شوند خود را در لباس سفید تصور می کنند. به دست آوردن هر چیزی ملزم به پرداختن بهای آن است و این رشته هم سختی های خودش را دارد اما در پایان تحصیل دراین رشته میتوانید درآمد بالا، موقعیت شغلی خوب، موقعیت اجتمائی بالا را به دست آورید. همه فارغ التحصیلان رشته پزشکی موظف به گذراندن طرح دو ساله هستند و بعد از فراغت از تحصیل، می بایست به مدت 2 سال در مناطق محروم و کم برخوردار به طبابت و خدمت به مردم بپردازند. رشته پزشکی علی رغم وجود مزایای بسیار خوب و جذاب، دارای سختی ها و مشکلاتی از جمله طولانی بودن دوره و طاقت فرسا بودن آن، محروم بودن از تعطیلات و تفریحات متداول به علت زیادی کار و شیفت ها و نداشتن درآمد تا پایان دوره ی تحصیل می باشد.

معرفی رشته مهندسی تكنولوژی جوشكاری

ببین کسی که بره پزشکی عمومی ۷ سال و حدود ۲ سال یا کمتر هم طرح بگذوره خیلی زرنگ باشه ۹ سال دیگه تموم کرده درس عمومی و طرح رو که تا ۹ سال دیگه بستگی زیادی به سیاست دولت اون موقع و تصمیماتی که وزیر بهداشت جدید اون موقع میگیره داره. نمیشه صد در صد قطعی گفت اون زمان حتما پزشکی بازارکارش بهتره یا حتما دندان بهتره! اینا که درباره بازارکار دارم میگم مربوط به الان و سالهای اخیر هست و الزما نمیشه گفت روند بازارکار و شغل برا این رشته ها تا چندین سال دیگه به همین صورت پیش میره. شما بعضی رشته های فنی و مهندسی رو نگاه کنید تا حدود ۱۰ سال پیش رشته های مثل مهندسی برق، مکانیک، صنایع و … بازار کار نسبتا بهتری داشتن ولی الان اوضاع بازار کار این رشته ها به خوبی اون موقع نیست. در مورد رشته های پزشکی و پیراپزشکی هم پیش بینی قطعی نمیشه کرد که بگیم ۱۰ سال دیگه هم بازار کار این رشته ها مثل الان حتما خوب باقی میمونه.

حقوق دانشجویان پزشکی

به طور کلی معافیت‌ها به سه دسته معافیت‌های در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، معافیت‌های در اختیار وزارت بهداشت و معافیت‌های خدمت نظام وظیفه تقسیم می‌شوند. داوطلبانی که رشته تحصیلی آن‌ها در رشته‌های مشمول طرح اجباری قرار نمی‌گیرد باید در طرح خدمت نیروی انسانی شرکت کنند. هر کدام از این معافیت‌ها شرایط خاص خود را دارند و داوطلبان قبل از انجام هر کاری باید قوانین را مطالعه کنند. شما می‌توانید در قسمت زیر با انواع معافیت‌ها و قوانین آن آشنا شوید. مدت زمان تحصیل رشته پزشکی عمومی همانطور که گفته شد ممکن است تا 10 سال هم به طول انجامد.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم