کلینیک دندانپزشکی قلهک دندانپزشکی در شمال تهرانشریعتی،تجریش | 3m-healthtourism

در آخر هم بگم اگه میخواهید حتما شخصی و مستقل کار کنید و مطب داشته باشید هزینه تاسیس مطب دندانپزشکی حتی دندانپزشکی عمومی بیشتر از هزینه های لازم واسه تاسیس مطب در اکثر تخصص های پزشکیه. کار یک دندانپزشک پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های دهان و دندان است. کار دندانساز با دندانپزشک تفاوت دارد، در گذشته این دو رشته را یکسان می دانستند در حالی که دندانسازی (پروتزهای دندانی) جزئی از رشته دندانپزشکی می باشد.

رشته دندان‌پزشکی چند ترم است؟

از دندان پزشکی عمومی گرفته تا متخصص ارتودنسی، جراح دندان پزشکی، متخصص ریشه و ترمیم دندان همگی گزینه‌های متعددی هستند که باید باتوجه‌به نوع مشکل و درمان موردنیاز به آنها مراجعه کرد. برای مثال برای دریافت انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی مختص کودکان و خردسالان، باید به مطب دندان پزشکی اطفال مراجعه کرد. نه دوران دانشجویی و نه در حین کار دندانپزشکی شیفت شب و کشیک اجباری نداره مگه اینکه خودت بخوای! اما پزشکی شیفت شب و کشیک اجباری داره هم دوران تحصیل عمومی، هم رزیدنتی و هم در حین طرح و معمولا بعضی تخصص ها بعد از طرح هم شیفت شب و کشیک اجباری دارن. در پزشکی دوره دانشجویی مثلا ممکنه شیفت شب بوده باشی از شب تا صبح کشیک بودی و صبح هم گاهی وقتا باید برگردی خوابگاه یا خونه بشینی درس بخونی.

http://coopna.ir

یا مثلا میرن میگن آدم خیلی خشکی بود حتی جواب سلام مریض رو به زور میده! او وقت یکی دیگه میره میگه این دکتره خیلی لوسه زیادی با مریض هاش خنده و شوخی میکنه حواسش به کارش نیست زیاد! نمیدونه که دکتر اینقد تجربه داره که میتونه هم تمرکز کنه رو دندان بیمار هم حرف بزنه یا شوخی کنه!

چگونه اضطراب یا فوبیای دندانی می تواند بر سلامت دهان شما تأثیر بگذارد؟

به عنوان نمونه عینی میگم دوست م مجله خبری توریسم سلامت عمومیه میگه نمیخوام مطب بزنم چون مطب الان اینجا درامد نداره تا دکتر فلانی و فلانی هست (دوتا پزشک عمومی معروف هستن این دو نفر) کسی پیش من نمیاد باید فعلا همون بیمارستان یا روستاها کار کنم. البته پزشکی عمومی الان به جز بیمارستان، در درمانگاه، شبکه بهداشت، تامین اجتماعی، پزشکی قانونی و … هم پزشک عمومی میتونه کار کنه. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی مرتبط با نحوه رعایت بهداشت پیشگیری و درمان انواع بیماریهای دهان و دندان است. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که وظیفه آن حفظ سلامت دهان و دندان است. این علم می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها در مرحله اولیه اطلاع پیدا کند و آنها را درمان کند و از پیشرفت آن جلوگیری کند. از ایمپلنت‌های دندانی می‌توان برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده کرد.

توانایی موردنیاز در رشته دندانپزشکی

اپی‌کلیوم لثه در سطح رو به حفره دهانی از نوع سنگفرشی مطبق شاخی است که بافت همبند زیرین آلن دارای پاپیهای بلندی می‌باشد. در سطح مجاور دندان ، اپی‌کلیوم لثه ضخیم شده و به سطح مینا چسبیده است و سلولهای اپی‌کلیال توسط اتصالات نیمه دسموزوم به این لایه متصلند. این اتصالات با یشرفت سن به طرف ریشه عقب نشینی کرده و باعث نمایان شدن ریشه می‌گردند. سه دندان آخر در طرفین فکهای بالا و پائین ، دندانهای آسیای بزرگ هستند که شمار آنها جمعا“‌به دوارده عدد می‌رسد که به ترتیب آسیای اول ، دوم ، سوم نامیده می‌شوند. دندانهای آسیای اول ، دقیقا“‌ کنار دومین دندان آسیای کوچک قرار داشته و به دندانهای آسیای شش سالگی هم معروف می‌باشند.

  • هر داوطلب کنکور، قبل از آزمون و انتخاب رشته لازم است در مورد آخرین رتبه قبولی دندان‌پزشکی روزانه اطلاعات کافی را کسب کند.
  • اما به‌مرورزمان و به دلیل عدم مراقبت از دندان‌ها یا مصرف بیش از حد ترکیبات اسیدی و قندی این مینا از بین رفته و ظاهر دندان‌ها زشت می‌شود.
  • نگران از دست رفتن بازه زمانی انتخاب شده نباشید، تا زمانی که کامل مشاوره نگرفته اید رزرو شما باقی خواهد ماند.
  • با توجه به این که پروسه انتخاب رشته یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل کنکور به شمار می‌رود، بهتر است حداقل میانگین درصد لازم برای قبولی هر رشته مورد نظرمان را بدانیم.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم