【 راحت ترین کشور ها برای تحصیل در رشته ی پزشکی 】 2023 موسسه مهاجرتی آوات | 3m-healthtourism

زیرا مجله خبری توریسم سلامت پزشکیعمومی نسبت به رشته‌های دیگر، طولانی‌تر است و در طی این مدت دانشجو باید درس‌های متعدد، متنوع، حجیم و نسبتاً پیچیده و دشواری را مطالعه کند. حداکثر مدت مجاز،‌در مراحل اول و دوم (علوم پایه و فیزیوپاتولوژی) 5 سال است. در پایان این دو دوره دانشجویانی که همه‌ی واحدها را با موفقیت بگذرانند، به دوره‌ی کارآموزی بالینی راه می‌یابند. باید توجه داشت که ملاک قبولی در امتحانات این مرحله، کسب حداقل نمره 12 از 20 است؛ در حالی که در دروس پایه، ملاک کسب نمره 10 از 20 می‌باشد. در پایان این دوره معدل دانشجو از دروس فیزیوپاتولوژی، باید دست‌کم 12 باشد، در غیر این صورت دانشجو باید درس‌هایی را که در آنها نمره کمتر از 12 آورده است،‌ مجدداً بخواند. بعد از اتمام این دوره، دانشجو باید در آزمون جامع اول، آزمون جامع علوم پایه، که به تازگی برمبنای قطب آموزش پزشکی برگزار می شود، شرکت نماید و با توجه به نمره آزمون تان، یکی از بیمارستان های مربوط به دانشگاهتان را انتخاب کرده و دوره فیزیوپاتولوژی را در آنجا ادامه میدهید.

  • گزارشهای صبحگاهی (مُرنینگ ریپورت) و معاینه ی مریض ها از جمله ویژگیهای این دوره است.
  • تلاش شما منتهی به دوره قبول از کنکور نیست؛ بلکه باید برای یک دوره تلاش طولانی مدت برنامه‌ریزی کنید.
  • تراز ۶۵۲۵ منطقه ۲ احتمالا رتبه حدود ۴۰ هزار منطقه دو و رتبه حدود ۱۰۰ هزار کشوری شده باشه.
  • برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید.
  • ساده بگویم،‌ تو یاد می‌گیری که بدن در حالت طبیعی چگونه کار می‌کند و باکتری و ویروس و قارچ و انگل چی هستند.
  • از طرفی، بر خلاف دیگر زیرگروه‌های گروه آزمایشی تجربی، که زمین شناسی، برای آن‌ها، دست کم، ضریب یک تخصصی گرفته است، در زیرگروه ۱، نمره تراز این درس با ضریب صفر،‌ محاسبه می‌شود و در امتیاز نهایی داوطلبان، هیچ تاثیری ندارد.

تلقین مثبت بسیار کارساز می باشد و هر یک از داوطلبان کمک می نماید تا در آینده در این رشته ها پذیرفته شوند. پرورش مهارت‌های پزشکی، آموزش اخلاق و شئونات پزشکی، تقویت قدرت تشخیص، درمان و بهبودی وضعیت بیمار و…. در طول دوره ی پزشکی مسایل و نکات خیلی مهم و کاربردی فرا خواهید گرفت. مانند این که ریه چپ شما کوچکتر از ریه راست شما است تا بتواند قلب شما را بپوشاند.

دوره چهارم: کارورزی بالینی (اینترنی)

همچنین بعضی از پزشکان عمومی با توجه علایقشان به کار در اورژانس بیمارستان‌ها یا کار در سازمان‌هایی از جمله پزشکی قانونی یا سازمان تامین اجتماعی و … البته بیشتر پزشکان عمومی بعد از چند سال کار در حرفه‌ی پزشکی عمومی به ادامه تحصیل در رشته‌های تخصصی مشغول می‌شوند. پزشکی شغلی هست که خیلی امکان کمک کردن به دیگران و نجات جان آدم ها رو داره. کسی که از نجات جان و خدمت به مردم لذت میبره پزشکی بهترین امکان و فرصت رو برای این کار بهش میده مخصوصا رشته هایی که خوب شدن بیمارت رو از نزدیک میبینی مثل تخصص قلب و خیلی تخصص های دیگه.

معرفی دروس رشته پزشکی

چنانچه دانشجويي در امتحان مربوط قبول نگردد، حداكثر 4 مرتبه مي‌تواند در اين امتحان شركت نمايد. در پايان اين دوره معدل دانشجو از دروس فيزيوپاتولوژي، بايد دست‌كم 12 باشد، در غير اين صورت دانشجو بايد درس‌هايي را كه در آنها نمره كمتر از 12 آورده است،‌ مجدداً بخواند. حداكثر مدت مجاز،‌در مراحل اول و دوم (علوم پايه و فيزيوپاتولوژي) 5 سال است. در پايان اين دو دوره دانشجوياني كه همه‌ي واحدها را با موفقيت بگذرانند، به دوره‌ي كارآموزي باليني راه مي‌يابند.

از ضرایب درسی رشته تحصیل خود اطلاع داشته باشید

در صورتی که در آزمون هم موفق شوید، رسما به عنوان یک پزشک شناخته خواهید شد. شرایط هر یک از دوره‌ها، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است؛ بنابراین در صورتی که نیاز به اطلاعات دقیقی در این مورد دارید، می‌توانید با دانشجویان دانشگاه مد نظرتان ارتباط برقرار کنید. دکتر رونقی و تلاش مداوم در دوره آمادگی کنکور، شانس خود را برای قبولی در بهترین رشته‌های تجربی، افزایش دهید. دانشگاه‌های ترکیه همکاری علمی نزدیکی با دانشگاه‌های معتبر جهانی دارند و اساتید بین‌المللی از کشورهای آمریکایی و اروپایی در آنجا تدریس می‌کنند.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم