آیا جراحی زیبایی لثه عوارض دارد؟

این یک روش جراحی رایج برای از بین بردن تشکیل باکتریهای اضافی روی دندان است. هزینه جراحی زیبایی لثه متفاوت بوده و بسته به روش و مقداری از لثه که باید درمان شود، متغییر است. اما گاهی ممکن است فرصت یا هزینه کافی برای مراجعه هفتگی به روانشناس نداشته باشیم و همچنان بخواهیم زندگیمان با آرامش بیشتر و با تنش کمتری پیش ببریم. یک روانشناس خوب و حرفهای، تنها قرار است به ما کمک کند که کوله پشتیمان را برای سفر زندگی بهتر ببندیم و با آمادگی و آگاهی بیشتری سفرمان را آغاز کنیم. این یک روش ضروری برای جلوگیری از رشد بیش از حد استخوان یا بافت است که البته ممکن است عوارض زیادی ایجاد کند. این نکته را به خاطر داشته باشید که مراجعه به یک روانشناس یک راهکار عالی برای نظم دادن به ذهنمان و بهتر کردن فرایندهاست. غیر از مراجعه به روانشناس چطور میتوانیم به خودمان کمک کنیم؟

در این جراحی زیبایی لثه، استخوانی که باید تعویض شود، از استخوان بیمار گرفته میشود؛ همچنین میتواند از استخوان فردی دیگری سایت 3m-healthtourism نیز استفاده شود. با این حال، این زمان ممکن است از فردی به فرد دیگر و نوع جراحی انجام شده متفاوت باشد. این روش، کاربردهای فراوانی در موقعیتهای مختلف از جمله شغلی و فردی دارد. علاوه بر این دو روش، پیشرفتهای تکنولوژیکی وجود دارد که در آن استخوانهای مصنوعی برای کمک به این امر ساخته میشوند. اگر در لثه بافت میکروبی و آلوده وجود دارد یا لثه دچار عقب نشینی شده است، با این روش، بافت آلوده از بین رفته و کمک کرده تا لثه دوباره بازسازی و ترمیم شود. گاهی اوقات ممکن است جراحی برای شما نارحتکننده بوده و پس از جراحی دچار خونریزی لثه شوید. باقی جلسات در زیر این دو عنوان کلی قرار گرفتهاند و به ما برای بهتر زندگی کردن کمک میکنند. دلایل دیگر برای انجام این عمل میتواند به عنوان بخشی ضروری از سایر درمانهای پریودنتال مانند افزایش طول تاج و روشهای بازسازی برای رشد مجدد بافت یا استخوان لثه باشد.

توجه داشته باشید که ما معرفی این دوره آموزشی را در بخش دورههای شخصیت شناسی آوردهایم اما آزمون دیسک را بیشتر میتوان یک آزمون رفتار شناسی دانست تا شخصیت شناسی. از دروس تخصصی عصب شناسی و تصویربرداری مغزی گرفته تا دورههای مدیریت استرس. لثههایی که از دندانها بلندتر شدهاند، بریده شده تا دندانها بلندتر به نظر برسند. این روش برای کمک به رشد مجدد دندانها انجام خواهد شد. آیا جایگزینی برای پیوند لثه وجود دارد؟ پیوند لثه یک روش کم تهاجمی است که باعث بهبود رکود لثه شده و به شدت توسط متخصصان توصیه میشود. این جراحی، همان عمل پیوند استخوان است که در آن بافتها جایگزین میشوند. تعداد کتابهای روانشناسی منتشر شده در سالهای اخیر در کشور چه در حوزه تالیف و چه در حوزه ترجمه تا حدی زیاد بوده است که بسیاری از مخاطبان و طرفداران این کتابها برای خریدن یک کتاب مناسب در کتابفروشیها سردرگم میشوند. به همین دلیل در سالهای اخیر توجه به تربیت آکادمیک روانشناسان در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد توجه دولتها قرار گرفته است. روان شناسی، در طول تاریخ همواره مورد توجه بوده است.

برای از بین بردن آن، لثهها پر شده و باکتریها برداشته میشوند. افرادی که در این رشته تحصیل کردهاند، با انواع آزمونهای روانی، کاربردها و شیوههای برگزاری هر کدام از آنها آشنا میشوند و میتوانند در موقعیتهای مختلف با برگزاری و حتی طراحی آزمون مناسب به سایر رشتههای روانشناسی در رسیدن به تشخیص بهتر کمک کنند. مورد دوم جایی است که لثهها بخش قابل توجهی از دندانها را پوشانده و آنها را کوچک نشان میدهند. بیشترین کاربرد این جراحی زمانی است که لثهها از روی دندانها خارج شده و طولانیتر به نظر میرسند. لیزر در دندانپزشکی کاملاً ایمن و بیخطر است. اما جراحی زیبایی لثه با لیزر مزایایی ویژهای نسبت به سایر روشها دارد. امروزه دندانپزشکی زیبایی به طور ویژهای تکامل یافته و بسیار مؤثر واقع شده است. البته امروزه روانشناسان برخلاف فیلسوفان اولیه به جای اتکا به روشهایی مانند مشاهده و منطق عینی، از روشهای علمی برای مطالعه نتایج درباره رفتار انسان استفاده میکنند.

جراحی زیبایی لثه، همانطور که از نامش پیداست یک عمل دندانپزشکی است که به داشتن یک خط لبخند زیبا کمک میکند. قبل از هر چیز باید به کسی که این سفر را پیموده یا اطلاعاتی درباره آن دارد مراجعه کنید، سپس باید با کمک او کوله پشتی و توشه راهتان را جمع کنید تا در سفر کمترین آسیب را ببینید و لذت بیشتری از سفرتان ببرید. البته در نهایت یکی از این تیپهای شخصیتی برای هر فرد غالب خواهد بود. خود را برای بهبود زخم آماده کنید. بسیاری از اختلالات روانشناختی مختلف شناسایی و طبقهبندیشده است، از جمله اختلالات شناسایی شده را میتوان اختلالات خوردن، مانند بیاشتهایی عصبی. در این سالها کتابهای متعدد و متنوعی نیز از نویسندگان مختلف در شاخههای مختلف روانشناسی به چاپ رسیده است. این یک جراحی قابل تعویض است که در آن استخوان آسیب دیده قدیمی با یک استخوان جدید جایگزین میشود. با این حال، با صحبت با دندانپزشک، میتوانید از درمانهای جایگزین اطلاع پیدا کنید. آزمون MBTI، یکی از بهترین و پرکاربردترین آزمونهای روانشناختی است همچنین کسی را نمیتوان پیدا کرد که درباره اهمیت مهارتهای مذاکره و گفتگو چیزی نداند. مانند هر عمل جراحی، بزرگترین خطر مرتبط با جراحی زیبایی لثه، ایجاد عفونت، خونریزی و تورم بیش از حد لثه است.

برخلاف سایر روشهای زیبایی دندان، جراحی زیبایی لثه با لیزر اغلب شامل یک ویزیت تنها با زمان بهبودی نسبتاً کوتاه است. با این حال، همه مواردی که با استفاده از جراحی زیبایی لثه اصلاح میشوند از نظر پزشکی ضروری نیستند و به همین دلیل است که اغلب به عنوان یک عمل زیبایی در نظر گرفته میشود. بیمارانی که با این وضعیت زندگی میکنند، اغلب دچار سوزش لثه شده و بیشتر مستعد بیماری پریودنتال یا التهاب لثه هستند. از ارزیابی عصب روانشناختی برای تعیین اینکه آیا فرد بعد از آسیب مغزی مانند سکته مغزی، دچار مشکلات رفتاری میشود یا خیر، استفاده میشود. دوره آموزشی «آموزش مدیریت تعارض و کار تیمی» که در کنار دوره «آموزش مدیریت تعارض» میتواند به یک راهکار جامع و کامل برای برخورد با هرگونه تعارض در محیط کار و بیرون تبدیل شود. دوره آموزشی «اصول و فنون ارتباطات» که شرکت در آن را به همه افراد پیشنهاد میکنیم.

حالا نام مکتبخونه را تقریبا همه ما شنیدهایم. چرا دورههای آموزش روان شناسی مکتبخونه؟ درباره شخصیت شناسی و آزمونهای مختلفی که در این حوزه برگزار میشوند، پیش از این در وبلاگ مکتب خونه (مکتوب)، کامل توضیح دادهایم. دندانپزشک در مورد مراقبت پس از عمل به شما توصیههای لازم را کرده و اگر به شما توصیه کرد تا از برخی از غذاها اجتناب کنید یا مسواک نزنید، حتماً به دقت این دستورات را دنبال نمایید تا هرچه سریعتر به بهبودی کامل دست یابید. برخی از داروهای خانگی مانند شستشوی دهان با آب و نمک یا پراکسید هیدروژن، مصرف مواد غذایی با اسید چرب امگا 3 و غیره وجود دارد که تا حدودی بافت لثه را اصلاح میکنند. این دورهها سعی کردهاند تا پاسخی به نیازهای همه افرادی که به هر نحوی با چالش کاری روبرو هستند داده باشند. این دوره الفبای تعادل را با ما مرور میکند و باعث میشود تا بتوانیم در همه موارد تعادل را به زندگی خود و اطرافیانمان هدیه دهیم.

اگر دندانهای شما نیز به درمانهای اضافی مانند جراحی یا عصب کشی نیاز داشته باشد، هزینه افزایش پیدا خواهد کرد. اگر تنها خط لثه در بالای یک دندان نیاز به درمان داشته باشد، هزینه آن نسبت به سایر روشها بسیار کمتر است. یکی از مهمترین مولفههای یک کتاب روانشناسی خوب نویسنده و مترجم آن است. گاهی یک نویسنده یا ناشر مطرح با سابقه درخشان و کتاب های پرفروش روانشناسی، ممکن است کتابی را منتشر کند که چندان جالب توجه نباشد و در مقابل یک نویسنده تازه کار یا ناشر غیرتخصصی ممکن است اثر درخشانی را در زمینه روانشناسی روانه بازار کتاب کند. توجه داشته باشید که تغییر شکل لثه دائمی است، زیرا بافت دوباره رشد نمیکند. اما نگران نباشید، زیرا این امری طبیعی است. فراتر از جنبه زیبایی، وجود بافت لثه زیاد، میتواند مشکلات بهداشتی نیز داشته باشد؛ زیرا بافت اضافی ذرات غذا را به دام انداخته و حذف آنها از طریق مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ممکن است باعث پوسیدگی دندان شود. در این دوره آموزشی، با سه تا از پربسامدترین احساسات انسانی، یعنی خشم، افسردگی و استرس آشنا میشویم و راهکارهایی برای مدیریت آنها میآموزیم.

همچنین یک روانشناس عمومی بهدلیل احتمال مواجهه با طیف های گستردهای از اقشار مختلف جامعه، باید اطلاعات نسبتاً وسیعی درباره مسائل مختلف داشته باشد و سطح علمی خود را همواره در حد مطلوبی نگاه دارد. جراحی زیبایی لثه که به آن جراحی پریودنتال نیز گفته میشود، برای درمان آسیبهایی که لثهها به دندان و قسمتهای مربوط به دندان در دهان رسانده است، انجام میشود. در نهایت، حتماً از دستورالعملهای پزشک پیروی کرده تا خود را برای جراحی آماده کنید. مواد غشایی نازک بین بافت و استخوان قرار میگیرند تا با یکدیگر تداخل نداشته باشند. دلیل اصلی اینکه روانشناسی در ابتدا به عنوان زیرمجموعهای از علم فلسفه طبقهبندی میشد اشتراکات دیدگاهی موجود بین این دو شاخه بود. گاهی ممکن است جراحی لثه را به عنوان یک درمان زیبایی تشخیص دهند. رشته روانشناسی نیز مانند سایر رشتههای دانشگاهی در مقطع کارشناسی شامل دروس عمومی، پایه، تخصصی و اختیاری است و معمولا دانشجویان پس از گذراندن حدود ۱۴۵ واحد درسی، موفق به اخذ مدرک کارشناسی روانشناسی میشوند. در این روش پس از پاکسازی، لثهها بخیه زده میشوند. این جراحی زیبایی لثه یک روش مؤثر است که به رشد مجدد بافتها کمک میکند. نقش روانپزشک، بیشتر بر روی تجویز دارو و سایر مداخلات برای مدیریت سلامت روان متمرکز است.

در کشور ما نیز با توجه به استقبال مخاطبان از کتابهای روانشناسی چه در حوزه عمومی و چه در حوزه تخصصی، کتابهای زیادی در زمینههای مختلف روانشناسی توسط انتشارات متعدد وارد بازار شده است. با این حال این نوع جراحیها ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. در این مقاله از وب سایت دکتر صفورا امامی، جراح و متخصص ریشه دندان و عصب کشی دندان، بیشتر در مورد این نوع جراحی زیبایی صحبت خواهیم کرد. افزایش طول تاج نیز یک نوع جراحی زیبایی لثه است. استفاده از این دو منبع، یعنی مطالعه کتابها و همچنین شرکت در دورههای آموزشی میتواند تا حدود خوبی به افزایش آگاهی ما و اینکه بتوانیم به زندگیمان معنای بیشتری ببخشیم کمک کند. یک روانشناس ورزشی به ورزشکاران کمک میکند تا بتوانند در رشتههای تخصصی خودشان ذهنشان را برای پیروزی آماده کنند و در زمانهای انجام تمرین و مسابقات مختلف، با کمترین میزان اضطراب و نگرانی روبرو باشند تا احتمال موفقیتشان افزایش پیدا کند.

اما در هر حال تجربه نشان داده است که استفاده از این سه توصیه در اکثر موارد راهگشای مناسبی برای انتخاب یک کتاب روانشناسی خوب بوده است. درک اجتماعی و تعامل اجتماعی بهعنوان کلیدی برای درک رفتار اجتماعی تلقی میشود. همچنین توصیه میشود حداقل 24 ساعت قبل از عمل سیگار نکشید و مشروبات الکلی مصرف نکنید. به شدت توصیه میشود از قرصهایی مانند آسپرین یا حتی مسکن استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که برای جراحی لثه خود به یک دندانپزشک معتبر مراجعه کرده تا عوارض احتمالی را کاهش دهید. اصلاح فرورفتگی لثه میتواند این فرورفتگیها را پر کرده و ظاهر طبیعی برای فک و لثه ایجاد نماید. در هنگام لبخند زدن، نمایان شدن مقدار کمی از لثه قابل قبول است ولی اگر از حد طبیعی بیشتر شود، زیبایی نیز کاهش خواهد یافت. چگونه میتوان لثههای عقب رفته را به طور طبیعی درمان کرد؟ موارد ذکر شده در بالا انواع جراحی زیبایی لثه است که به طور گسترده توسط دندانپزشکان برای مشکلات مربوط به لثه پیشنهاد میشود. در این جراحی از بی هوشی موضعی برای بی حس کردن لثهها استفاده میشود. آیا جراحی زیبایی لثه به بی هوشی کامل نیاز دارد؟ این روشها زمان بیشتری نیاز خواهند داشت، به همین دلیل بهتر است حتماً با دندانپزشک خود مشورت نمایید.

کودک و نوجوان، آموزش و پرورش، ازدواج، فرزندپروری، کسب و کار، مدیریت زمان، کنترل خشم، غمها، شکستها و بسیاری دیگر از ابعاد زندگی ما امروز با استفاده از روانشناسی رنگ و بوی علمیتری به خود گرفتهاند و از یک روند سنتی و طبق عادت، به مقولههایی گره در گره با علم تبدیل شدهاند. حالا دیگر کمتر کسی در کشورهای پیشرفته روانشناسی عمومی را تنها محدود به بیماریها و بیماران روانی میداند و بیشتر مردم از خدمات این رشته به عنوان یک امکان برای زندگی بهتر همراه با آرامش استفاده میکنند. امروز دیگر روانشناسی، دانشی تنها برای برخورد و مواجه با بیماریهای روانی نیست. از رفتار درمانی شناختی میتوان برای درمان اختلالات مختلف از جمله اضطراب و افسردگی استفاده کرد. بازار کار برای فارغالتحصیلان رشته روانشناسی در کشور ما نیز نسبتا مطلوب است و با توجه به افزایش آگاهی عامه مردم نسبت به اهمیت سلامت روان، مراجعه به کلینیکهای درمانی و مشاوره روانشناسی نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری یافته است. اگر شما نیز تمایل دارید با روشهای جراحی زیبایی لثه مشکلات لثه خود را اصلاح کرده و زیبایی چهرهتان را افزایش دهید، میتوانید در این باره با دکتر صفورا امامی، متخصص و جراح ریشه دندان و عصب کشی مشورت کرده و پس از رفع مشکلات اساسی دندانهایتان، برای این جراحی اقدام نمایید.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم