ابدومینوپلاستی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | abdoplasty

ابدومینوپلاستی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | abdoplasty در بسیاری از موارد، لوله‌های نازک و کوچکی را در برش شکم قرار می‌دهند تا مایعاتی که در اطراف آن جمع می‌شود تخلیه شود. جراحی زیبایی شکم از طریق برشی افقی انجام می‌شود که جراح آن را بین خط رویش موی شرمگاهی و ناف ایجاد می‌کند. همان طور که گفتیم این روش برای حذف شلی و چربی ها و پوست اضافه شکم است و به هیچ عنوان این روش و افرادی که دارای وزن مناسب هستند کاندید این روش جراحی پلاستیک می باشند.

کاندید مناسب برای جراحی شکم ابدومینوپلاستی

برای جلوگیری از تجمع مایعات پوشیدن گن مناسب در دوران بهبودی بسیار ضروری است. برای بیماری که از چاقی مفرط رنج ببرد بهترین راه حل کاهش وزن، لاغری و درمان بیماری های مرتبط انجام جراحی لاغری است نه ابدومینوپلاستی. اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی های لاغری روشی برای کاهش چربی ها و کاهش سطح BMI بدن می باشند.

  • در زمان استراحت بیمار باید به پشت و طاق باز بخوابد تا فشاری به ناحیه عمل وارد جراح ابدومینوپلاستی در تهران نشود.
  • با مطالعه این مقاله می توان مزایا، معایب، مراقبت های قبل و بعد از عمل، نحوه انجام ابدومینوپلاستی را به صورت کامل شناخت.
  • مسلماً بعد از عمل جراحی شکم مقدار کمی ناراحتی در ناحیه عمل وجود خواهد داشت.
  • اگر به لحاظ جسمی فعال هستید و ورزش می کنید، باید چهار تا شش هفته ورزش شدید کنار بگذارید.
  • ممکن است که پزشک برای بیمار گن تجویز کند، که این گن مخصوص باید حتما پوشیده شود؛ زیرا باعث کاهش تورم می شود.
معمولاً بیشتر مقدار درد در هفته اول تجربه می‌شود و به تدریج کاهش خواهد یافت. با این حال این درد در اوج خودش نیز آنچنان سنگین و غیرقابل تحمل نیست. فرد از سلامت عمومی نسبتا خوبی برخوردار باشد و پزشک اطمینان حاصل کند که این جراحی لاغری هیچ آسیب جدی به فرد وارد نمی‌کند. مطمئن باشید که تمام جوانب عمل مانند مزایا، عوارض و جای زخم را به خوبی با خود مرور کرده‌اید و از احساس خود کاملا باخبر هستید.

ماندگاری نتایج جراحی آبدومینوپلاستی

در طی این جراحی همچنین عضله اصلی شکم و همینطور عضلات ضعیف یا جدا شده ای که در طی دوران بارداری کشیده شده یا از شکل افتاده اند، به حالت اول باز می گردند. البته مینی ابدومینوپلاستی با اندوسکوپ نیز انجام می شود و معمولا تا ۲ ساعت به طول می انجامد. ابدومینوپلاستی نیز یکی از روش های جراحی شکم می باشد که باعث زیبایی ظاهر شکم شخص می شود. ابدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که نتوانستند با رژیم و ورزش به اندام دلخواه خود برسند. در موارد زیادی مشاهده شده که این جراحی باعث برطرف شدن استریا (ترک پوستی) ناشی از تغییرات وزن قابل توجه و حاملگی نیز می ‏شود.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم