اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته

به طور معمول در موتورهایی که در پله برقی استفاده می شود موتور با گیربکس کوپل می شوند و در نهایت نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل کرده و با استفاده از این نیرو پله برقی به حرکت در می آید و جابجایی افراد را انجام می دهد. پله برقی ها کند حرکت می کنند در حالی که آسانسور ها سریع هستند و می توانند با سرعت زیاد به سمت بالا یا پایین حرکت کنند. فضایی است که ریل‌ها و برخی تجهیزات دیگر آسانسور در آن نصب می‌شوند و کابین و وزنه تعادل در این مکان حرکت می‌کنند. یک نوع سیستم مکانیکی است که ترجیحاً در قسمت زیرین یا بالای چارچوب (یوک) کابین و وزنه تعادل قرار می‌گیرد و در مواقع اضطراری با افزایش غیرعادی سرعت، فعال‌شده و سبب توقف کابین با وزنه تعادل به‌وسیله قفل شدن کابین یا وزنه تعادل به ریل‌ها می‌شود.

در تعریفی مشابه ، آسانسور به مجموعه تجهیزات حمل و نقل گفته می شود که انتقال عمودی مردم و یا وسایل بین طبقات ساختمان را فراهم می نماید. شیر هیدرولیکی که هنگام سقوط یا افزایش ناگهانی سرعت در آسانسورهای هیدرولیک بکار می‌رود و هنگام افزایش جریان روغن بیش‌ازحد مجاز، بسته‌شده و از سقوط یا افزایش سرعت کابین جلوگیری می‌کند. نهایت ظرفیت آسانسور حدود 10 تا 15 نفر به طور همزمان می باشد اما در پله برقی این تعداد به بیش از 20 نفر نیز می رسد.

فروش قطعات بالابر و آسانسور

اتحادیه آسانسور و پله برقی و خدمات وابسته برای راه اندازی موتور به خاطر وجود موتور‌‌‌‌های قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است پس لذا معمولاً برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره – مثلث استفاده می‌شود. اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با بازکردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کند. اساس کار این نوع آسانسورها بر اساس نیروی اصطکاک بین سیم بکسلها و فلکه موتور است. در داخل فریم وزنه به اندازه وزن کابین به اضافه نصف ظرفیت کابین وزنه وجود دارد.

بیشترین کاربرد پیاده رو متحرک در فرودگاه ها، فروشگاه های بزرگ، پایانه های مسافربری، امکان دیدنی و تفریحی است. پله برقی غیر تجاری در مکان هایی نصب می شود که ترافیک رفت و آمد بالایی دارند. این پله ها جزء گران ترین و سنگین ترین پله های برقی بوده و نصب آنها نیازمند رعایت کامل اصول مهندسی است.

بعنوان مثال پله برقی مارپیچی که توسط یکی از سازندگان ابداع و نصب گردیده است. این ابداعات همگام با گسترش صنعت و تغییر ذائقه بازار صورت گرفته و ادامه خواهد یافت. بعلاوه صنعت پله برقی پیش بینی یک رشد چشمگیر در بازارهای ناشناخته ای نظیر چین و مجارستان را نموده که رخ دادن این امر نشانه هرچه بیشتر شناخته شدن مزایای استفاده از پله برقی در دنیاست. انواع پله برقی می تواند به راحتی جایگزین راه پله های معمولی شود و علاوه بر آن هرگز نیاز نیست برای استفاده از آن، در انتظار بمانید. مگر در مواقعی که ترافیک سنگینی از افراد را در مقابل آن داشته باشید. همچنین بسیار راحت می تواند افراد را به مکان خاصی که قصد هدایتشان را دارید، راهنمایی کنید.

مجموعه‌ای شامل؛ مدارهای فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگویی به احضار (فرمان) را به عهده دارد. البته در ساختمان های مسکونی خاص در قسمت عمومی قابل استفاده می باشد. © تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شرکت پارس ایمن الکترونیک می باشد. اما برای رفع اشکالات این تابلو‌‌‌‌های رله‌ای بتدریج تابلو‌‌‌‌های میکروپروسسوری وارد بازار شد. که در آن آی‌سیها و میکروها جایگزین رله ها شدند و با زبان‌‌‌‌های مختلف برنامه‌نویسی برنامه‌ریزی می‌شدند تا حجم تابلوها کوچکتر شود و تعمیرات و رفع خرابی آن توسط افراد متخصص‌تر اما با راحتی بیشتری انجام شود.

  • در حال حاضر آسانسورهای FUJI بیش از 20 کشور جهان را تحت پوشش قرار داده اند.
  • کف و دیواره های چاهک باید از مواد نسوز و با دوامی ساخته‌ شوند كه‌ عامل‌ ایجاد گرد و غبار نباشند.
  • زمان عکس‌العمل این صفحات قابل تنظیم بین ۱۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه بوده و حداقل وزن عکس‌العمل آن ۱۵ کیلوگرم است.
  • خرپا شامل دو چرخ محرک است که یکسری پله تاشو را بصورت یک حلقه پیوسته به حرکت در می آورند.
  • مجموعه‌ای شامل؛ مدارهای فرمان و قدرت که وظیفه کنترل حرکت کابین و پاسخگویی به احضار (فرمان) را به عهده دارد.

در یک ساختمان قدیمی می توان از فضاهای موجود به شرط داشتن حداقل متراژ، برای اجرای بالابر خانگی استفاده کرد. برای مثال فضای نورگیر بین راه پله مکان مناسبی برای راه اندازی تجهیزات بالابر است. در این صورت می توان درب آسانسور را در مجاور درب آپارتمان و از راه پله کار کرد. به این ترتیب کمترین میزان تخریب در ساختمان انجام می شود و هزینه های اجرایی تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. چنانچه فضای نورگیر راه پله در ساختمان موجود نباشد می توان از نورگیر نیز استفاده کرد.

تمامی آسانسورها در داشتن خصوصیاتی مانند داشتن کابین، حرکت عمودی و توقف در سطوح مختلف با هم مشابه اند. اما از لحاظ نحوه اعمال نیروی محرکه به کابین متفاوت هستند که معمولاً به سه دسته آسانسور‌‌‌‌های کششی، هیدرولیک و وینچی تقسیم می‌شوند(البته نوع فوق پیشرفته دیگری که مغناطیسی است وجود دارد). طول مفید پله برقی به طول مسیری اطلاق می شود که مسافر به وسیله پله جا به جا می شود. توجه داشته باشید که پله های افقی در ابتدا و انتهای مسیر نیز جزء طول مفید پله برقی هستند. ۲- دستگیره ها چندین سانتیمتر بیش از طول پله ها ساخته شده اند که مسافرین بتوانند با کمک آنها سرعت مناسب را قبل از رفتن روی پله ها اینجا چک کنید تنظیم کنند.

هدایتگر ها، پله ها را از مسیر زیرین خرپا عبور می دهند تا دوباره به ابتدای مسیر برگردند. در اینجا فاصله چرخهای هدایتگر از هم بیشتر شده و باعث می شوند تا سطح پله دوباره بصورت یک پله با زاویه قائمه در آید. این چرخه دائما تکرار می شود و پله ها را به انتهای مسیر رسانده دوباره به ابتدای مسیر هدایت می کند. نصب آسانسور در ساختمان موجب رفاه ساکنین می شود اما بسیاری از ساختمان های قدیمی فاقد آسانسور هستند. اخیرا تقاضا برای نصب آسانسور در ساختمان های قدیمی بسیار بیشتر شده است.

توان موتور پله برقی چقدر است؟ نحوه محاسبه توان مورد نیاز موتور پله برقی با مثال

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم