اسید باتری چیست؟ کاربردهای آن چیست؟-مستر انرژی پلاس

روی تمام باتری ها ولتاژ آن نوشته شده است ( مثلا 9V یا 1.5V) اما ظرفیت یا آمپر ساعت ممکن است درج نشده باشد( مثل باتری قلمی های معمولی AA) اما روی اکثر باتری لیتیومی علاوه بر ولتاژ، Ah آن نیز ذکر شده است( تصاویر زیر). در حالت شارژ کامل، صفحه یا قطب منفی از سرب و صفحه یا قطب مثبت از دی اکسید سرب است. محلول الکترولیت دارای غلظت زیادی از اسید سولفوریک آبی است که بیشتر انرژی شیمیایی را ذخیره می کند. شارژ بیش از حد با ولتاژ های شارژ بالا، اکسیژن و گاز هیدروژن را با الکترولیز آب تولید می کند که به شکل حباب خارج می شوند و از بین می روند. باتری های لیتیوم یون یکی از محبوب ترین انواع باتری های قابل شارژ هستند.

باتری چیست ؟ بخش دوم

استفاده از باطری، امروزه به قدری فراگیر شده است، که ما آن‌ها را به عنوان وسایل معمولی و ساده، پذیرفته‌ایم. اما قطعا نمی‌توان تاریخچه اختراع و به‌کارگیری باتری‌ها را نادیده بگیریم. در باتری‌ها، کاتد برای انجام واکنش های شیمایی داخل و اطرافش، از الکترون‌هایی که در آند تولید می‌شود؛ استفاده می‌کند. تنها راه رسیدن الکترون‌ها به کاتد از طریق یک مدار خارج از باتری است.

  • به دلیل این که در یک باتری سیلد هنگامی که به آب نیاز است، نمی توان آب اضافه کرد و نمی توان غلظت ویژه آن را با هیدرومتر اندازه گرفت.
  • محلول حاوی یون ( در مثال بالا اسید سولفوریک ) نیز ” الکترولیت ” نامیده می شود.
  • با ارقام خاص انرژی و چگالی انرژی (150 وات بر کیلوگرم و 400 وات در لیتر) از لحاظ تجاری برتر شد.
  • اگر در درازمدت به باتری نیاز دارید حتما از نوع قابل شارژ تهیه کنید، چراکه علاوه بر اینکه برای شما یک باتری دائمی خواهد تاثیری در تخریب محیط زیست هم نخواهد داشت.
اسید باتری چیست؟ کاربردهای آن چیست؟-مستر انرژی پلاس از جمله کاربرد های این باتری می توان به وسایل پزشکی، ساعت ها، ابزارهای دقیق اشاره کرد. همچنین باتری ها را می توان بر اساس مواد شیمیایی سازنده به دسته بندی های زیر تقسیم کرد. برای باتری های کوچک مثل باتری قلمی که حتما همه ما در ساعت دیواری، کنترل تلویزیون و… دیده ایم، ظرفیت با واحد میلی آمپر-ساعت بیان می شود. اکنون و با خواندن این مقاله، به خوبی متوجه می‌شویم که چرا به باتری‌ها، لقب قهرمان گم‌نام عصر جدید را داده‌اند. امیدواریم آن‌چه که امروز و در این مطلب به آن پرداخته شد، مورد پسند شما عزیزان و همراهان همیشگی ایده آل گستر، قرار گرفته باشد. با این‌وجود، اولین باتری واقعی و شبیه به نمونه‌های امروزی، در سال 1800 و توسط دانشمند ایتالیایی، الکساندر ولتا اختراع شد.

باتری های لیتیوم یون به طور قابل توجهی چگالی انرژی بالا، انرژی خاص بالا و عمر چرخه طولانی‌تر دارند. از دیگر مزایای اصلی باتری های لیتیوم یونی، سرعت تخلیه کند و دامنه وسیعی از دمای کار است. درجه باتری برای مصرف کننده عمومی دارای ولتاژ آنلاین 1.2 ولت هستند.

این کلمه از واژه ی فرانسوی batterie گرفته شده است و البته بهتر است که با حرف “ت ” و به صورت باتری نوشته شود هرچند که معمولاً آن را به صورت باطری می نویسند. باتری ها سکه ای و باتری های پشتیبان که می توانند جریان کمی را برای مدت زمان خیلی طولانی تأمین کنند. باتری های اتومبیل، لیفتراک و موتورسیکلت که می توانند جریان زیادی را در مدت زمان کوتاه جهت mrenergyplus استارت تأمین کنند. سوالات مربوط به این مطلب را در قسمت نظرات همین مطلب اعلام کنید.

دیده ایم، ظرفیت با واحد میلی آمپر-ساعت بیان می شود.الکترود مثبت نیز در مدل‌های مختلف از اکسید منگنز ، اکسید نقره یا اکسید مس ساخته می‌شود. رشته های باتری را می توان به صورت موازی، یا درون یک کابینت باتری و یا چندین کابینت باتری به صورت موازی با یکدیگر متصل کرد. اگر یو پی اس، باتری داخلی داشته باشد، باتری خارجی در کابینت باتری می‌تواند به صورت موازی به آن رشته متصل شود. زمان پشتیبانی متناسب با ظرفیت‌‍‌های مختلف باتری تعیین می‌شود و واحد اندازه‌گیری آن آمپر ساعت یا Ah است. باتری نیکل هیدرید فلز (Ni-MH) نوع دیگری از ساختار شیمیایی است که برای باتری های قابل شارژ استفاده می شود. واکنش شیمیایی در الکترود مثبت این باتری مانند باتری نیکل کادمیوم است.

آب اکسیژنه چیست؟

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم