انواع دارو های مغز و اعصاب – قسمت 1 – فوق تخصص مغز و اعصاب

به دلیل اهمیت زیاد دوره کودکی و نوجوانی و تاثیر این دوران بر تصمیم های مهم زندگی و بروز بسیاری از اختلالات، رشته جداگانه تحت عنوان روانشناسی بالینی کودک و نوجوان وجود داشته که به مشکلات و اختلالات دوران کودکی، تشخیص، علت یابی و درمان آن می پردازد. دارو سبب مهار عضلات صاف عروق خونی با بلوک کانال های کلسیم میشود دارو سبب افزایش تغییر شکل گلبول قرمز و کاهش ویسکوزیته می شود همچنین دارو به علت مهار سیستم وستیبولار تحریک شده در بیماری حرکت کاربرد دارد. این دارو سبب بلوک کانال های سدیمی حساس به ولتاژ می شود که نتیجه آن تثبیت غشاء های نرونی و کاهش ایمپالس های سیناپتیک میباشد. رشته روانشناسی سلامت به عنوان گرایش بین رشته ای پزشکی و روانشناسی شناخته می شود که رویکرد زیستی- روانی- اجتماعی به سلامت دارد. به جرات می توان گفت که پرطرفدارترین گرایش در رشته روانشناسی، گرایش بالینی می باشد.

اینترفرونها در مقابله با ویروسها تنظیم تکثیر سلولی و تنظیم سیستم ایمنی نقش مهمی دارند این دارو در کاهش پیشرفت ناتوانی فیزیکال در بیماران مبتلا به MS و کاهش عود حملات نقش دارند. این دارو ممکن است به طور کامل حمله میگرنی را متوقف نکند، اما تعداد و شدت حملات بیمار را کاهش میدهد. روانشناسی سلامت چگونگی تأثیر عوامل بیولوژیکی، اجتماعی و روانی بر سلامت و بیماری را بررسی می کند. علم روانشناسی تلاش می کند تا با افزایش بهداشت روانی در بستر جامعه و تکنیک هایی مثل همدلی با افراد، از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. بازار کار روانشناسی با توجه به گرایشی که هر شخص انتخاب می کند، متناوب و متفاوت است. تمام وجود هر انسان به دو چیز تقسیم می شود؛ جسم و روح. رشته روانشناسی در تلاش است تا با پرورش انسان هایی توانمند در زمینه ی رفتار و روح انسان، اقدامات مثبت برای این دسته از افراد صورت دهند. رشته روانشناسی برای افرادی که به درآمد ثابت و امنیت شغلی علاقه دارند، مناسب می باشد. بلفارواسپاسم:غیر قابل کنترل بودن ماهیچه های پلک چشم که سبب بسته شدن چشم میشود.

اگر بخواهیم کمی دقیق تر درباره رشته روانشناسی کند و کاو کنیم بایستی بگوییم در رشته روانشناسی، افراد به مطالعه رفتارهای انسان سایت 3m-healthtourism می پردازند. روانشناسان شخصیت ممکن است مطالعه کنند که چگونه عوامل مختلف مانند ژنتیک ، فرزند پروری و تجارب اجتماعی بر رشد و تغییر شخصیت تأثیر می گذارند . بنابراین روانشناسان تحولی، رشد و تکامل انسان را در طول عمر مطالعه می کنند از جمله تحول فیزیکی، شناختی، اجتماعی، فکری، ادراکی، شخصیتی و عاطفی.و روانشناسان رشدی که در کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند عمدتاً بر روی تحقیق یا تدریس تمرکز می کنند. یک روانشناس بین فرهنگی نحوه تاثیر عوامل فرهنگی را بر رفتار انسان ها بررسی می کند و در مورد چگونگی تفاوت رفتار در فرهنگ های مختلف در سراسر جهان تحقیق می کند . خوشبختانه هر چه پیشتر می رویم، موضوع مراجعه به روانشناس بیشتر در سبد نیازهای مردم قرار می گیرد و بازار کار رشته روانشناسی گسترش می یابد. معمولا مردم عادی اطلاعات زیادی در مورد دارو های مغز و اعصاب ندارند برای همین ما این مقاله را منتشر کردیم که در آن رایج ترین دارو های مغز و اعصاب را معرفی میکنیم. گلاتیرامر همچنین لنفوسیت های T مهارکننده را تحریک می کند.

همچنین سبب انقباض عضلات میشوند میشود بنابراین سبب شل شدن عضلات شده و مانع انقباضات غیر نرمال عضلات میشود. این نوع روانشناسی به آسیب شناسی روانی و رفتارهای غیر عادی مربوط می شود . روانشناس اجتماعی به دنبال درک رفتار هایی است که در اجتماعی اتفاق می افتند و به بررسی موضوعاتی مانند رفتار گروهی ، تعاملات اجتماعی ، رهبری ، ارتباطات غیر کلامی می پردازد . گستره تخصصی یک روانشناس شغلی یا سازمانی ، عملکرد افراد در محل کار است . لازم به یادآوری است که هیچ یک از شاخه های روانشناسی مهمتر یا بهتر از شاخه های دیگر نیستند . ذهن بشر بسیار پیچیده است و نمیتوان آن را تنها از یک روش و یک جنبه بررسی کرد و از طرف دیگر ، مشکلاتی که به ذهن و روان مربوط می شوند، مانند مشکلات جسمی نیستند که علائم و عوارض قابل مشاهده بدنی داشته باشند. موضوع دیگری که در گرایش روانشناسی تربیتی مورد مطالعه قرار می گیرد بررسی متغیر هایی است که می تواند یادگیری دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد و از مباحث دیگر در این زمینه می توان به اختلالات یادگیری ، استعداد های درخشان ، فرایند آموزش و تفاوت های فردی اشاره کرد .

روانشناسی رشد به سوالات این چینین پاسخ می دهد . تاثیر محیط بر رشد افراد چقدر است ؟ زبان در کدام مرحله به وجود می آید و چه مواردی می تواند بر رشد آن تاثیر داشته باشد ؟ آنها همچنین انعطاف پذیری را ارتقا می دهند و به افراد کمک می کنند تا نقاط قوت خود را کشف کنند. 3 پیش بینی رفتار : هدف روانشناسی این است که بتواند رفتا رهای آینده انسان ها را در موقعیت های مختلف پیش بینی کند . زمانی که انسان در معرض اخبار و اطلاعات گوناگون قرار می گیرد به صورت ناخودآگاه دچار تشویش و استرس می شود. یک پزشک اغلب ابتدا به علل بیولوژیکی یک بیماری نگاه می کند مانند بیماری صرع، اما یک روانشناس سلامت تمام آنچه که ممکن است بر وضعیت سلامتی یک فرد تأثیر بگذارد را مورد توجه قرار می دهد . مطالعه رفتار های مجرمانه در سیستم های جزایی می تواند بخشی از وظایف یک روانشناس قانونی باشد . مطالعه نحوه تأثیرگذاری شخصیت، نگرش ها، انگیزه ها و رفتار افراد از گروه های اجتماعی و تأثیر آنها در روانشناسی اجتماعی می گنجد.

روانشناسی شخصیت بر مطالعه الگوهای اندیشه ، احساسات و رفتارهایی متمرکز است که باعث می شوند هر فرد ، تبدیل به یک شخصیت منحصر به فرد شود . در هر مقطعی که واحدهای تخصصی را بگذرانید، در مقاطع بعدی دروس سطح بالاتر آن به صورت تخصصی تر در هر ترم ارائه شده است. گلاتیرامر ام اس را درمان نمی کند.مکانیسم دقیق آن شناخته نشده است. ممانتین دارویی از رده دارو های مغز و اعصاب مربوط به بیماری آلزایمر است که بر پایه ادمنتین در سال ۱۹۶۸ میلادی توسط شرکت داروسازی الای لیلی اند کامپنی به عنوان درمانی موثر برای دیابت سنتز شد. ۱۲ سال بعد در سال ۱۹۸۰ میلادی ارزش دارویی آن در درمان بیماری آلزایمر کشف شد و سرانجام در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط سازمان غذا و دارو آمریکا برای درمان این بیماری مورد تأیید قرار گرفت. نیمودیپین از انواع دارو های مغز و اعصاب، یک بلوک کانال کلسیم دی هیدروپیریدینی می باشد که خصوصیات کلی Nifedipine را دارد ولی به طور ویژه بر عروق مغزی موثر است و در اختلالات عروق مغزی مخصوصاً جهت جلوگیری و درمان نقایص ایسکمیک نورولوژیک متعاقب خونریزی ساب آراکنوئید آنوریسمال مورد استفاده قرار می گیرد. به همین علت آن را یک داروی مسدود کننده کانال کلسیمی مینامند.

در این مقاله درباره رشته روانشناسی، گرایش ها و بازار کار این رشته صحبت می کنیم. دارو های مغز و اعصاب گلاتیرامر ترکیبی از ۴ آمینو اسید میباشد که بر روی سیستم ایمنی بدن اثر می گذارد.گلاتیرامر در درمان مولتیپل اسکلروزیس بکار می رود و برای کاهش تناوب عود بیماری ام اس استفاده می شود. این دارو از دارو های مغز و اعصاب است که به صورت پودر قابل تزریق است که در سرم سدیم کلراید قابل انحلال است.این دارو در اتصالات بین اعصاب و عضلات عمل میکند و مانع آزاد شدن استیل کولین از پایانه های عصبی که به صورت نرمال استیل کولین ترشح میکنند. اینکه انسان در مواجهه با پیرامون و دنیای خود چگونه عمل می کند. متخصصان در این گرایش تلاش می کنند تا با استفاده از روش ها و فنون ویژه رابط کاربری انسان با ماشین ها را سهولت بخشیده و راندمان کار را افزایش دهند. اندازه گیری ویژگی های رفتاری انسان از جمله مهمترین عواملی است که در درمان اختلالات ذهنی و روانی تاثیر دارد، به همین منظور دستاوردهای روانسنج ها می تواند مکمل کار بسیاری از گرایشات دیگر باشد.

اصلا به طور کلی اختلالات روانی مانند افسردگی ، اسکیزوفرنی ، وسواس و غیره چگونه تشخیص داده شده و چگونه درمان می شوند ؟ این افراد به درمان افسردگی، اضطراب، وسواس و انواع مختلف اختلالات روانی می پردازند. روانشناسان سلامت از علم روانشناسی برای ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری و بهبود سیستم های مراقبت بهداشتی استفاده می کنند. مسئله مورد علاقه روانشناسان سلامت ، بهبود و ارتقای سلامتی ایست و اغلب با موضوعات مرتبط با سلامتی مانند کنترل وزن ، ترک سیگار ، مدیریت استرس و تغذیه سروکار دارند. یک مشاور می تواند به بهبود سلامت اجتماعی و عاطفی و همچنین رفع نگرانی های مربوط به سلامتی ، کار ، خانواده و ازدواج افراد کمک کند و عملکرد بین فردی را در طول زندگی بهبود بخشد . ممکن است از طریق بهبود فرایندهای ایمنی دخیل در پاتوژنز بیماری مولتیپل اسکلروزیس اثر خود را اعمال کند. آیا دیدگاه یک ایرانی و یک اروپایی نسبت به تحصیلات ، ازدواج ، فرزندآوری و غیره مشابه است ؟ گلاتیرامر بصورت تصادفی و محکم به مولکول های MHC متصل شده و متعاقبا با آنتی ژنهای میلین برای تظاهر در سطح لنفوسیت های T رقابت می کند. این مورد از دارو های مغز و اعصاب برای درمان میگرن استفاده میشود به طوری که با باریک کردن عروق در مغز منجر به بهبود سردردهای میگرنی و خوشه ای می شود.

برای اینکه گرایش های روانشناسی را بشناسید و بدانید پاسخ هر سوالتان را در کدام شاخه باید جستجو کنید ، می توانید این مقاله را مطالعه کنید . بنابراین روانشناسان رفتار افراد را مشاهده می کنند و برای یک رفتار به خصوص، بسته به گرایش نظری شان، دلایل متنوعی بیان می کنند. آنها ممکن است در گرایش های متفاوتی فعالیت داشته باشند که در این بخش انواع این گرایش ها و شاخه های روانشناسی بیان می شوند . 2تبیین رفتار : هنگامی که محققان رفتار ها را توصیف کردند ، قدم بعدی درک چگونگی و چرایی بروز رفتار است . 4 تغییر رفتار : هنگامی که علم روانشناسی بتواند یک رفتار را بشناسد و دلایل بروز آن را بداند به طوری که بتواند بروز آن را با توجه به موقعیت پیش بینی کند ، می تواند رفتار را تغییر دهد یا کنترل کند . در این گرایش رفتارهای انسان مورد بررسی قرار می گیرد تا با استفاده از آن بتوان مسائل مربوط به آموزش را حل کرد. اما چگونه می توان با اعتماد به نفس بیشتری در مقابل مشکلات ایستاد و با آن ها برخورد کرد؟ این دارو های مغز و اعصاب با مکانیسم مهار کننده برگشت پذیر و اختصاصی استیل کولین استراز برای بیماری آلزایمر خفیف تا متوسط مصرف می شوند.

بنابراین روانشناسانی که خدمات بالینی یا مشاوره ای ارائه می دهند، اختلالات روانی، عاطفی و رفتاری را ارزیابی و درمان می کنند. روانشناسی سلامت را پزشکی رفتاری یا روانشناسی پزشکی نیز می نامند. افراد با هم متفاوت بوده و در شرایط مختلف زندگی نیز به گونه ای متفاوت و منحصر به فرد عمل می کنند، دلیل این امر تفاوت در شخصیت و تجربه افراد هست. اما این تنها یکی از نقش های روانشناسان است و مربوط به حیطه کلینیک و بالینی می شود و بقیه روانشناسان در شاخه های متنوع دیگر به گونه ای دیگر به کمک بشر می پردازند. به گفته یکی از متخصصان روانشناسی در باب توضیح این رشته؛ روانشناسی نزدیک ترین علم به زندگی می باشد. روانشناسی مشاوره یکی از بزرگترین زیر شاخه های فردی روانشناسی است . اینترفرون یک پروتئین است که در صورت بروز بیماریهای ویروسی در بدن آزاد میشوند. بدن شما مواد شیمیایی تولید میکند که در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد سردرد شود، این مواد شیمیایی “سروتونین“، “تریپتامین” و “هیستامین” هستند که پیزوتیفن کمک میکند تا اثر این مواد شیمیایی را از بین ببرد. برخی افراد در برخورد با مشکلات زندگی خود را شکست خورده می دانند و فورا افسرده می شوند، اما ممکن است گروهی دیگر روحیه جنگنده داشته باشند.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم