اهمیت علم روانشناسی

در پشت جلد کتاب نوشته شده: چرا برخی از مردم بیش ازدیگران موفق می شوند؟ چرا روانشناسی دارای اهمیت است؟ کتابی کوچک که به بررسی روش ها افزایش اعتماد به نفس و خودباوری می پردازد.این کتاب در 6 فصل نوشته شده است. بهترین راه پیشگیری از عفونت، این است که در معرض این ویروس قرار نگیریم. دارن هاردی با استفاده از اصول این کتاب به موفقیتهای بسیاری دست پیداکرده است و اکنون یک میلیاردر است و کسبوکار شخصی خودش را دارد. هم اکنون هیچ واکسنی برای پیشگیری از گسترش ویروس COVID-19 وجود ندارد. رابین شارما نویسنده ی کانادایی موفقی است که در سخنرانی هایش هم بسیار خوش درخشیده. جف اولسون هم مانند دارن هاردی به بررسی عوامل کوچک و تاثیر گذار بر زندگی در اثر زمان پرداخته است. کتاب تافته های جدا بافته نوشته ی آقای مالوکوم گلدول است که به بررسی موفق ترین افراد در رشته ی های مختلف پرداخته است. در کتاب در مورد خطاهای شناختی اطلاعات عالی به ما می دهد،طوری که بعد از خواندن کتاب دیگر مثل قبل فکر نمی کنید. کتاب دربردارنده خاطرات فرانکل از وضعیت خود و سایر قربانیان اردوگاههای کار اجباری آلمان در خلال جنگ دوم جهانی است. برای متخصص جهانی شدن در زمینه به صرف 10000ساعت وقت و تمرین درست در آن زمینه نیاز دارید.

کتاب اثر مرکب برای تغییر در هر زمینه از زندگی مناسب است.در کتاب توضیح داده میشود که برای رسیدن به هر هدفی باید پیوستگی داشت و کارهای کوچکی را برای مدت معینی انجام داد تا به موفقیت در آن زمینه رسید. روانشناسی در شکل اولیه خود، به مطالعه درباره مردم میپردازد، (آنها چه و که هستند). کتاب تئوری انتخاب نوشتهی آقای دکتر ویلیام گلسر است و با ترجمهی زیبای دکتر علی صاحبی در ایران قابل تهیه است. ویلیام گلسر با ارائهی تئوری انتخاب میگوید:منشأ رفتارها،انگیزهها و احساسات انسان منشأ درونی دارد. شیب،کتابی کم حجم است که در لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت قرار دارد. باید بیشتر از پولی که می گیرید برای مشتری ارزش ایجاد کنید،یعنی اگر از فرد یا سازمانی 5میلیون تومان گرفتید برای آن ها به اندازه ی 6 میلیون تومان ارزش ایجاد کنید،فرض کنید کسب و کاری با این یک ویژگی ایجاد کنید،به نظرتان این کسب و کار دچار رکود یا کمبود مشتری مشتری می شود؟ پزشک ممکن است علاوه بر شرح حال و معاینه، آزمایش ترشحات تنفسی و سیتیاسکن قفسهسینه هم درخواست نماید یا دستور بستری در بیمارستان برای فرد بنویسد. سرفه، درد عضلانی، خستگی و بیحالی از علائمی هستند که پس از تب در بیماران دیده میشوند.

علم روانشناسی تلفیقی از علوم کاربردی، آموزشی و تئوری است. این علم از کجا آمده است؟ در نگاه اول شاید این فکر به ذهنتان برسد که کتاب دیوانگان ثروت ساز ربطی به کتاب های روانشناسی و موفقیت ندارد،حقیقت این است که کتاب در مورد مفاهیم روانشناسی به صورت دانشگاهی صحبتی به میان نیاورده است. که سال های سال از انتشار آن ها می گذرد،کتاب تو کله خر هستی برو پیش موفق می شوی از جمله کتاب های جدید و تازه است. برخی مطالعات تازه از تاثیر کلروکین، یک داروی قدیمی ضدمالاریا، حکایت دارد. فقط یک سوم کسانی که سرفه میکنند، با سرفه خلط دفع مینمایند. کتاب کوچکی که به شما یاد می دهد چه موقع کار را ول کنید و چه موقع به کار بچسبید. به ما اطلاعاتی را می دهد.این که در عصر جدید چطور باید موفق باشیم. این حوزه با دیگر علوم از جمله علوم انسانی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی در ارتباط است. آقای مالکوم گلدول به بررسی زندگی افراد موفق و مشهور در حوزه ی تجارت،موسیقی و نابغه های علمی پرداخته است. بنابر این، تمامی اعمال یک فرد با این حوزه در ارتباط است. این علم به بسیاری از ما کمک میکند تا با بیماریها و اختلالات روانی مقابله کنیم تا ادامه زندگی برایمان راحتتر شود.

در آزمایشهای انجامشده یک ویروس کرونای تازه کشف شد که در ابتدا نام ویروس تازه کرونای ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-nCoV) به آن اختصاص داده شد و هم اکنون با نام رسمی SARS-CoV-2 خوانده میشود. ویروس کرونای تازه ۲۰۱۹ از خانواده ویروسی کروناویریده هستند که به وفور در میان انسانها و سایر پستانداران یافت میشوند. فرانکل در این کتاب به عنوان یک روانشناس اگزیستانسیالیت (هستیگرا) به اهمیت جستجوی معنا برای زندگی، در سختترین شرایط زندگی میپردازد و ضمن روایت خاطراتش از اردوگاههای کار اجباری، تلاش میکند که نگرش جدیدش را در روانشناسی لوگوتراپی تبیین کند. او استاد علوم کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون است و دارای سه فرزند.از رندی پاش دعوت میشود بهعنوان یک مراسم نمادین در دانشگاه سخنرانیای برگزار کند با عنوان آخرین سخنرانی.او که میداند این آخرین سخنرانی عمرش خواهد بود به دنبال موضوعی میگردد تا بتواند علاوه بر یک سخنرانی برای فرزندان خود هم وصیتنامهای برجای بگذارد. نیمی از همه بیماران با گذشت زمان (حدود یک هفته پس از آغاز علائم)، دچار تنگینفس میشوند و برخی از همین بیماران هستند که شاید به بستری در بخش مراقبتهای ویژه نیاز داشته باشند. هنوز هیچ مطالعهای، زیانبخشی یا کارآمدی داروهای کورتونی خوراکی یا تزریقی را در این بیماران ثابت نکرده است و استفاده از آنها در برخی بیمارانی که در بخش مراقبتهای ویژه نبودند هم، نتایج دقیقی به همراه نداشته است.

قورباغه شما در واقع مهم ترین و سخت ترین کار آن روزتان است که باید انجام دهید،همان کاری که اگر الان فکری به حالش نکنید به احتمال زیاد تنبلی خواهید کرد. بیشتر موارد تایید شده عفونت COVID-19 در چین که فوت شدند، سابقه تماس مستقیم با بازار غذاهای دریایی هوانان را داشتهاند و بقیه افراد به یک بیماری زمینهای مبتلا بودهاند. در نیمه نخست دی ۱۳۹۸، افرادی با علائم بیماری بسیار شبیه به ذاتالریه ویروسی، با دلیل ناشناخته در شهر ووهان از استان هوبی کشور چین گزارش شدند. در عوض یکی از تاثیر گذارترین کتاب ها در زمینه ی راه اندازی کسب و کار و موفقیت در کسب و کار است و درصد بالایی از افرادی که این کتاب را مطالعه کرده اند آن را بسیار تاثیر گذار معرفی کرده اند. اگر مستند راز را دیده باشید در ابتدای کتاب خانم راندا برن می گوید که زندگی اش از زمانی متحول شد که یک کتاب قدیمی به دستش رسید.دقیقا در مورد کتاب علم ثروتمند شدن صحبت می کرد. کتاب کتابی که باعث اینجاد طرز فکری عالی در راندا برن شد به طوری که بعد از خواندن آن به موفقیت های بسیاری رسید. برخلاف نام کتاب که همه شنیده اند مطالب بسیار کاربردی و عالی ای در زمینه ی غلبه بر تنبلی و افزایش عملکرد است.

در این بخش به این سوالات پاسخ میدهیم. از این طریق، به نقط ضعف خود پی میبرید و میتوانید آنها را اصلاح کنید. خود شخص جف اولسون اثر کارهای کوچکی که در زندگی ما تاثیر بسیار زیادی را دارند تجربه کرده است. اما بیشتر مردم نقش روانشناسی را پشت تصمیمات خود درک نمیکنند. یک سوم کل بیماران، به سبب نیاز به دریافت اکسیژن با جریان یا فشار بیشتر و برطرف شدن کمبود اکسیژن خون در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده اند. دیابت، فشار خون و بیماریهای قلبی بهترتیب شایعترین بیماریهای زمینهای بودند که به COVID-19 مبتلا شدند. می توان به کتاب گاو بنفش اشاره کرد که در ایران بسیار معروف است. کتاب دید بسیار جالبی در مورد تغیر در زندگی و تغییر عادت ها به ما می دهد. بسیاری از افراد داخل کشور خودمان با خواندن کتاب به سوی کامیابی متحول شده اند و به موفقیت های بسیار بزرگی دست پیدا کرده اند. از تماس دست نشسته با چشم، بینی و دهان بپرهیزیم. بهتر است به طور کلی از دست دادن و روبوسی خودداری کنیم.

«تئوری انتخاب» یک تئوری مبتنی بر روانشناسی کنترل درونی است که معتقد است گذشتهها بر زندگی کنونی ما اثر شگرفی داشته است ولی تعیینکننده رفتار کنونی ما نیست. به سوی کامیابی جلد یک که من دارم تا سال 1392به چاپ 41ام رسیده بود و از آمار چاپش تا امسال خبر ندارم. در سال 2007 رندی پاش 47 ساله متوجه سرطان میشود و پزشکان به او خبر میدهند که 6 ماه بیشتر زنده نخواهد بود. کتاب آخرین سخنرانی برای مدتها یکی از پرفروشترین کتابهای آمریکا بود و در کشور خودمان هم بهشدت مورد اقبال قرار گرفت. کتاب اثر مرکب جزو پرفروشترین کتابهای نیویورکتایمز است. در جهان این کتاب جزو پرفروشترین کتاب ها در حوزه پول و ثروت میباشد که 2 قرن قبل، از مکتبی در کشور هند نشات گرفته است. شیب گروه موسیقی ای ست که در یک سالن خالی از تماشاگر در مکانی نا معلوم مشغول اجراست. شیب پنجمین مصاحبه ای است که مصاحبه کننده هرگز با شما تماس نمی گیرد. کتاب خوشبینی آموخته شده را فردی نوشته که زمانی رئیس انجمن روانشناسی آمریکا بوده است.

کتاب قدرت عادت یکی از کتاب هایی است که به حض این که شروع به خواندنش می کنید از همان صفحات اول جذب کتاب می شوید. این کتاب در مورد وکیلی موفقی است که بعد از سکته ی قلبی ماشین فراری خود را می فروشد و به کوه های هیمالیا می رود،کتاب راهبی که فراری اش را فروخت در قالب یک داستان و مکالمه بین دو دوست است که اگر سبک کتاب هایی مانند “کیمیاگر” را می پسندید این کتاب را از دست ندهید. دیوارها را ساختهاند تا با سختکوشی و عبور از آنها، به خود و دیگران نشان دهیم که رویاهایمان چقدر برایمان مهم هستند. دیوارها وجود دارند تا مانع کسانی شوند که بهاندازهی ما، رویاهایشان را دیوانهوار دنبال نمیکنند… دیوارها مانع ما نیستند. میزان مسئولیتپذیری و به رسمیت شناختن و احترام به واقعیت موجود و شیوهای که برای ارضای نیازهایمان – با توجه به دو عامل پیشین- انتخاب میکنیم است که رفتار کنونی ما را تعیین میکند.

روانشناسی در چه جنبههایی از زندگی سایت 3m-healthtourism ما کاربرد دارد؟ هفدهمین شماره از لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت ما متعلق به کتاب آقای آنتونی رابینز تعلق دارد. کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) نوشتهی آقای دارن هاردی است.دارن هاردی سردبیر سابق مجلهی موفقیت در آمریکا است. اگر به دنبال کتابی کم حجم و پر محتوا در لیست کتاب های روانشناسی و موفقیت هستید کتاب علم ثروتمند شدن ( The Science of Getting Rich) اثر والاس وتلز (Wallace Wattles) یکی از بهترین انتخاب ها است. کلیه آثار والاس وتلز 4 کتاب تأثیرگذار و پایهای است که در کشور ایران فقط این کتاب ترجمهشده است و سه کتاب دیگر در سایت های خارجی قابل دسترسی می باشد. این مقدمات را نوشتیم تا این مفهوم را منتقل کنیم که کتاب تئوری انتخاب تحت نظر یک کارشناس کار بلد ترجمهشده است.شخص ویلیام گلسر در یک نامه از ترجمه زیبا و اصیل این کتاب به زبان فارسی از دکتر علی صاحبی تشکر میکند.آن را بخوانید و لذت ببرید.

حدود ۷۳ درصد مبتلایان مرد بودند و هیچ یک از مبتلایان کودک یا نوجوان نبودند. ممکن است سندروم حاد تنفسی، حضور RNA ویروس در خون، آسیب حاد قلبی یا عفونت ثانویه در طول دوره بیماری به علائم اصلی بیماری افزوده شود. در تقریبا همه موارد، این بیماری با تب آغاز میشود. بیماری حاصل از عفونت با این ویروس COVID-19 نامیده شده است از آن زمان تاکنون شمار بیشتری از افراد مبتلا در کشورهای چین، تایلند، ژاپن، کره جنوبی و آمریکا و ایران و بسیاری کشورهای دیگر گزارش شدهاند. بهرهگیری از این دانش به تصمیمگیری بهتر و اجتناب از موقعیتهای استرسزا کمک میکند. روانشناسی به مدیریت زمان، هدفگذاری، رسیدن به اهداف و شیوه زندگی موثر کمک میکند. او در این کتاب در مورد اهمیت رویاها صحبت میکند.او در مورد اهمیت تلاش و پشتکار برای رسیدن به رویاها و همچنین دیوارها صحبت میکند. در این کتاب به تمام راه هایی که شما را به موفقیت می رساند پرداخته شده است.

راستش را بخواهید دارن هاردی مانند جف اولسون به این امر پرداخته است.جف اولسون کتاب برتری خفیف را در سال 2005 نوشت و نسخه های آن در سراسر جهان طرفدار پید کرد.یعنی چند سال قبل از نوشته شدن کتاب اثر مرکب توسط دارن هاردی. این کتاب در مورد ذهنیت ثروت تأکید به پرهیز از اندیشه رقابت میپردازد بهگونهای که با تکنیکهای بسیار ساده و بدیهیاش این امکان را به عموم مردم میدهد که در زندگیشان در جستجوی ثروتی بیپایان باشند. اجسام و سطوحی که زیاد مورد لمس قرار میگیرند را با اسپری های تمیزکننده عادی خانگی پاکیزه نگه داریم. ازتعریف داستان فردی که با ترک سیگار زندگی اش تغیر کرد این کتاب مهیج شروع می شود. با توجه به این که نتایج آزمایشگاهی نشان میدهد که واکنش بدن به این ویروس تازه، شبیه واکنش به ویروسهای قبلی کرونا است، درمان ترکیبی با دو تا چهار داروی ضدویروس برای این بیماران انجام میشود. متاسفانه شاید برخی بیماران (آمار فعلی حدود 2 تا ۱۵ درصد) بر اثر نارسایی تنفسی و ذاتالریه شدید جان خود را از دست بدهند. به آن ها اشاره می کند به موفقیت دست پیدا کرده است. این علم نهتها موجب موفقیت بیشتر افراد میشود، بلکه روی سلامت آنان تاثیر دارد.

همچنین روانشناسی کاربرد علم برای شناسایی رویدادها، درمان مشکلات سلامت روان، بهبود آموزش، اشتغال و روابط است. کتاب قدرت برای 62 هفته پس از انتشار در صدر جدول پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز و همچنین جزو پر فروش ترین کتاب های آمازون بوده است. برخلاف اسم کتاب بههیچوجه در مورد آموزش سخنرانی نیست.کتاب سرگذشت رندی پاش دانشمند علوم کامپیوتر و همچنین دارای سابقهی همکاری در شرکت والت دیزنی و گوگل است. در قسمتی از کتاب جف اولسون توضیح می دهد که یک شرکت راه اندازی می کند و با تمرکز هر روزه بر روی ده مورد اساسی در سال اول به فروش 100 میلیون دلار می رسد. از تماس نزدیک با افراد بیمار (کسانی که عطسه و سرفه می کنند)، اجتناب کنیم. در صورت عطسه یا سرفه جلوی دهان را با دستمال بپوشانیم و آن را زود در سطل زباله دردار بیندازیم. شستن دستها بهخصوص پس از برگشتن از سرویس بهداشتی، پیش از غذا خوردن، و پس از سرفه، عطسه یا پاک کردن بینی توصیه میشود. استفاده درست از ماسک طوری که هوا نتواند از لبههای آن وارد یا خارج شود اهمیت زیادی دارد. استفاده از ماسک برای افراد سالم توصیه نمیشود.

سردرد، خلط حاوی خون و اسهال در تعداد بسیار کمی از بیماران ممکن است دیده شود. آن تعداد از ویروسهای کرونا که تاکنون شناخته شدهاند فقط نوک کوه یخ هستند و بخش بزرگ و ناشناختهای از آنها پتانسیل این را دارند که باعث حوادث تازه و شدیدی برای جانوران و شاید انسانها بشوند. به هر حال، شواهد موجود نشان میدهد که این ویروس تازه میتواند بهراحتی از انسانی به انسان دیگر سرایت کند. اگرچه بیشتر عفونتهای انسانی ناشی از ویروسهای کرونا، خفیف هستند، اما در دو دهه گذشته، دو ویروس بتاکرونا، در مجموع بیش از ده هزار نفر را به عفونت حاد و شدید تنفسی (ناشی از ویروس SARS-CoV) و سندروم تنفسی خاورمیانه (ناشی از ویروس MERS-CoV) مبتلا کردند که با مرگ و میر بالا همراه بود: ده درصد برای SARS-CoV و 37 درصد برای MERS-CoV. شماره ی بیست و یکم از لیست بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت ما کتابی است که تقریبا در ایران با هر کسی که در مورد موفقیت کمی جستجو کرده باشد نام آشنا است.حتی این کتاب را در زمانی که کسب و کارهای هرمی در داخل کشور فعالیت می کرد اعضا آن شبکه ها با این کتاب بسیار آشنا هستند. کتاب بر اساس تحقیقات علمی نوشته شده است، البته فکر می کنم وقتی نام مارتین سلیگمن را می آوریم دیگر نیازی به تعریف از کتاب نیست.

مطالعات روانشناسی به کمک پیشرفتهای دارویی و تشخیص بیماریهای گوناگون نظیر آلزایمر و پارکینسون آمدهاند. در صورت بروز علائم، به پزشک متخصص داخلی یا متخصص بیماریهای عفونی مراجعه شود. همه ما روزانه از روانشناسی استفاده میکنیم؛ از جمله در صحبت با دوستان، بحث با طرف مقابل یا تربیت فرزندان. روانشناسی موجب میشود افراد چگونگی کارکرد بدن و ذهن را در کنار یکدیگر درک کنند. این علم به چگونگی رفتار، تفکر و بهبود افراد میپردازد. در آینده در یک مطلب جداگانه به بررسی این کتاب می پردازیم. روانشناسی علم بررسی رفتار، عمکرد و ساختار روانی افراد است. دکتر علی صاحبی،این چهرهی علمی دوستداشتنی کشور عزیزمان،خودش مربی ارشد و عضو هیئتعلمی موسسه است. کتاب ایده ی عالی مستدام در زمینه ی ماندگار کردن ایده های نوشته شده است. اگر بیمار شدیم در منزل بمانیم. در کتاب به عوامل ذهنی،تغذیه،باورها،تسلط بر ذهن،تجسم خلاق و .. پرداخته شده است. نوزدهمین مورد ما یکی بهترین تاثیر گذارترین کتاب های روانشناس ی و موفقیت دنیا است. متاسفانه هنوز درمان اختصاصی و موثری برای این عفونت به اثبات نرسیده است. خواندن کتاب های روانشناسی و موفقیت موجود در این لیست را به شما پیشنهاد می کنیم.

افراد مبتلا، نزدیکان و مراقبین مبتلایان و کادر پزشکی بهداشتی باید به درستی از ماسک مناسب استفاده کنند. آزمایش ویروس روی ادرار و مدفوع مبتلایان فعلی در تقریبا همه موارد منفی بوده است و به نظر میرسد انتقال ویروس از راه تنفسی صورت میگیرد، به همین دلیل استفاده از ماسکهایN95 برای کادر پزشکی بشدت توصیه میشود. اگر آب و صابون در دسترس نیست، محلول ضدعفونی کننده دست با حداقل ۶۰ درصد الکل همراه داشته باشیم. اگر دسترسی به آب و صابون داریم، شستشوی دست بهتر است. دستان خود را مرتب با آب و صابون هر نوبت به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشوییم. اگر قرار باشد اولین کاری که هر صبح انجام می دهید خوردن یک قورباغه ی زنده باشد در بقیه ی روز خیالتان راحت است که سخت ترین کار روز خود را انجام داده اید. کتاب بسیار قدیمی است و حدودا یک قرن پیش نوشته شده است اما بعد از خواندن آن به شما طرز فکری عالی برای موفقیت و فعالیت در کار داده می شود.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم