بازاندیشی در آموزش پرستاری:چرا و چگونه؟ Iranian Journal of Medical Education مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی | 3m-healthtourism

امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا به منظور رفع کمبود نیروی انسانی در کادر پرستاری مبادرت به تربیت نیروهای کمکی در قالب کمک پرستاری نموده اند. دوره فوریت های پزشکی سرمایه گذاری برای ارتقای دانش و اطلاعات بهداشتی ، مراقبتی و امدادی و حفظ وضعیت… اماز و تحقیق مشخصی برای میزان دستمزد پرستاران در کشور ما وجود ندارد.

http://coopna.ir

در بیماری کووید ـ 19 اگر بیماری خفیف باشد، ممکن است مراقبت در خانه در نظر گرفته شود. بیمارانی که علائم بیماری را دارند، اما نیازی به بستری ندارند، قرنطینه در منزل از ابتلا به بیماری‌های مسری مختلف جلوگیری می‌کند و همچنین موجب کاهش اتلاف هزینه‌های بستری خواهد شد. بله شما میتوانید به عنوان کمک پرستار در بیمارستان ها یا مراکز مشابه مشغول به کار شوید. جهت اطلاعات بیشتر و ثبت نام دردوره آموزشی روانشناسی بالینیبا پشتیبانی تماس بگیرید. سختی این کار از لحاظ استاندارد ها در رده دوم مشاغل سخت قرار دارد. پرستاران با بیماران مختلف جسمی و روحی در تماس هستند و در معرض انواع بیماری ها قرار دارند.

وبینار داروهای قلبی و توجهات پرستاری

جهاد مجله خبری توریسم سلامتی یکی از نهاد های برگزارکننده دوره های آموزشی کشور بوده و دوره های متفاوتی را در حوزه های گوناگون برگزار می کند. این نهاد آموزشی همواره در تلاش بوده با ارائه آموزش های متفاوت، در جهت کاهش بیکاری قدم های اساسی بر دارد، اما اینکه تا چه حد در این امر موفق عمل کرده، موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. کارهایی که شرکت کنندگان در دوره کمک پرستاری اجرای آنها را آموزش می بینند، شاید از نظر اهمیت در سطح وظایف پزشکان و یا پرستاران نباشد، اما این گروه نیز باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد تا سایر اعضای کادر درمان در انجام وظایف خود موفق عمل کنند. دوره کمک پرستاری که در بهترین مراکز آموزشی کشور در حال برگزاری است، اطلاعات بسیار خوبی در این رابطه در اختیار علاقه مندان قرار داده و به این گروه کمک می کند، با متخصص شدن و افزایش مهارت، درآمد نسبتا خوبی به دست آورند. دوره آموزشی کمک پرستاریمناسب برای کلیه علاقه مندان ، اساتید، مربیان و … است.

  • افراد با گذراندن دوره و کسب مهارت می توانند در مطب، بیمارستان و درمانگاه مشغول به کار شوند.
  • میستیان بیان می‌کند که آموزش پرستاری از راه دور می‌تواند به عنوان خدمات مکمل در نظر گرفته شود و یک روش استاندارد بهبود بیماری نیست که اظهارات ایشان با نتیجه این مطالعه همسوست .
  • در مطالعه حاضر دو حیطه دیگری که در رده­های بعدی بیشترین نیاز آموزشی قرار گرفتند، حیطه توانایی انجام امور خاص نظیر خون­گیری و تعویض پانسمان و حیطه توانایی اجرای انواع تزریقات بود.
  • ضرورت مبحث برقراری ارتباط به این خاطر است که پرستار، فردی است که به­علت تماس روزانه با بیمار باید نقش­ های مختلفی را ایفا نماید تا بتواند به نحو مطلوبی خدمات حرفه­ای خود را ارائه دهد.
  • در ابتدا با افراد شرکت‌کننده در مطالعه تماس گرفته و اهداف مطالعه به ‌طور کامل شرح داده شد و رضایت بیماران مبنی بر شرکت در مطالعه اخذ شد.
  • برخی از بیمارستان ها و موسسات برای ارائه این دوره ها با کالج های محلی همکاری می کنند.

مربیان و اساتید مشتاق و حمایت گر نقش بسیار مهمی در بهبود یادگیری کار آموز دارند. اساتید و مربیان نیک اندیشان از تجربه ی زیادی برخوردار هستند و از به اشتراک گذاری دانش و تخصص خود با کارآموز لذت می برند. شما میتوانید با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در فرم زیر و کلیک بر روی ثبت و ارسال، در ساعاتی دیگر توسط پشتیبانان ما، با شما تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

دوره کمک پرستاری | آموزش کمک پرستار

حیطه آشنایی با انواع سرم و آگاهی از اصول سرم درمانی، بیشترین تغییرات یادگیری را نشان داد که بیانگر آن است که آموزش در این حیطه از همه موثرتر بود. واحد آموزش پرستاری با فراهم آوردن بستری مناسب، خدمات آموزشی مستمر، کارآمد و مؤثر را به کلیه گروه های پرستاری در راستای حفظ کرامت انسانی و ارتقای سلامت جامعه بر اساس منشور حقوق بیمار ارائه می کند. در ابتدا، ما فرض کردیم که آموزش پرستاری از راه دور، راحتی بیمار در گروه آزمایش را افزایش می‌دهد، اما یافته‌ها خلاف این فرض را نشان دادند.

زبان کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و علوم

منتشر شده در

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم