بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 کدامند؟

این مدل از قیمت نسبتا زیادی برخوردار میباشد ، اما اگر کیفیت و برند لپ تاپ برای شما اهمیت دارد ، این مدل بهترین لپ تاپ گیمینگ مخصوص بازی میباشد که می توانید آن را خرید کنید . در این مدل از 32 گیگ ظرفیت ذخیره سازی استفاده شده است که در کنار پردازنده گرافیکی NVIDIA می تواند سنگین ترین بازی ها را با بالاتری کیفیت برای کاربر اجرا کند . نمایشگر 15.6 اینچی با کیفیت Full HD این لپ تاپ را گزینه مناسب برای تماشای فیلم میکند. همچنین صفحه نمایش 15.6 اینچی Full HD هم دارد. رفرشریت این لپتاپ 120 هرتز و رزولوشن صفحه نمایش آن هم FHD است که به همین دلیل میتواند حرکات و تصاویر را زندهتر، سریعتر و بهتر برای شما نمایش دهد. صفحه نمایش این کانفیگ از Acer Nitro 5 با نرخ رفرش 144 هرتز ارائه شده است و با 16GB رم و 512GB حافظه SSD از نوع NVME عرضه شده است. این مدل از 24 گیگ رم و یک ترابایت حافظه داخلی پشتیبانی می کند و میتواند بازی های با گرافیک نه خیلی سنگین را برای شما اجرا کند . همچنین برای اینکه بتواند اطلاعات سیستم را با سرعت بالایی پردازش کند از پردازنده مرکزی Core i7 بهره میگیرد .

یکی از کارت گرافیک های کامپیوتر و لپتاپ شرکت AMD هستش که فناوری Ray Tracing داره، البته RT این مدل نسبت به سری 30 NVidia عملکرد ضعیفتری ارائه میده. این کارت گرافیک در بنچمارک 3DMark بیشترین امتیاز رو داره و قدرتش خیلی زیاده، به علاوه از فناوری جدید Ray Tracing هم پشتیبانی میکنه که با فعال کردن اون تصاویر بازیها زیباتر، واقعیتر و شفافتر میشن. هر سه اینها به اندازه مشخصههای بالا مهم نیستن ولی برای مقایسه کردن بین کارت های گرافیک به کار میان. از نظر کیفیت ساخت MSI رو ترجیح میدم ولی Lenovo سخت افزار بهتری (کارت گرافیک و رم) برای کار تو داره. اما باید این حقیقتم بپذیریم که با یک بودجه مشابه، سایر برندها معمولا لپ تاپ با مشخصات بهتری رو ارائه کردند. این لپتاپ جزو معدود محصلواتی هست که هم در بخش پردازنده و هم در بخش کارتگرافیک از محصلوات ایامدی استفاده میکند و این تمام ایامدی بودن باعث شده تا با استفاده از تکنولوژی SAM هر دو بخش عملکرد بهتری داشته باشند.

تراشه کارت گرافیک به مدل اون وابسته است، هر چی مدل یک کارت گرافیک جدیدتر باشه اون تراشه بهتر کار میکنه البته هر برند محصولات میانرده و بالارده و حتی پایینرده داره که هر کدومشون محدودهی قیمت خاصی دارن. اما پردازنده دومی حدود ۵۰ درصد قوی تره البته بقیه مشخصات هم باید چک بشن. مدل سال گذشته این لپتاپها یعنی لنوو لیجن Y540 با قیمتی حدود ۳۶ میلیون تومان، پردازنده نسل نهم Core i7 و کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti را داخل بدنهای باریک و سبک در اختیارتان قرار میدهد. لپ تاپ های گیمینگ با حافظه های SSD و پردازنده های خوبی مثل Reyzen5 را در بازه قیمتی زیر 30 میلیون تومان میتوانید پیدا کنید. رزولوشن 4k حداقل به 8 گیگابایت حافظه VRAM نیاز داره پس این رو در نظر بگیرین.

چنین CPU پرقدرتی این لپتاپ را به گزینهای ایدهآل برای برنامهنویسان تبدیل میکند. همچنین تاچ پد و کیبورد از جمله مهمترین قسمتهای لپتاپ هستند که بیشترین تعامل را با آنها دارید؛ از این رو همواره در کیفیت آن دقت کنید. اما اگر شما یک گیمر حرفه ای هستید و علاقه دارید از یک لپ تاپ گیمینگ مخصوص بازی قدرتمند استفاده کنید ، نباید قیمت را در نظر بگیرید و بیشترین تمرکز شما باید روی کیفیت باشد . استفاده از بنچمارکها خیلی مفیده مخصوصا اگه بین خرید دو قطعه مشابه به هم گیر کردین. به کارت گرافیک خیلی قوی نیاز دارن و اگه این قطعه در سیستمشون به اندازهی کافی قدرتمند نباشه ممکنه ساعتها برای رندر گرفتن یک ویدیو یا یک طرح گرافیکی وقشتون هدر بره. نرمافزارهای گرافیکی مثل 3D Max و… این مدل مورد پسندترین کارت گرافیک برای کارهای گرافیکیه مثل کار با 3DMax. همچنین این قطعه برای گیمینگ هم مناسبه و کارایی و عملکرد خیلی خوبی رو ارائه میده. این سیستم همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی اینتل است که میتواند کارهای پردازشی سیستمتان را تا حد قابل قبولی انجام بدهد. لپ تاپ های مخصوص بازی به خاطر داشتن قدرت پردازشی بسیار بالا مورد توجه همه کاربران هستند. لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل legion 5 15IMH05H یک لپ تاپ ارزان قیمت ، گیمینگ میباشد که برای انجام بازی های سنگین ساخته شده است .

با استفاده از این پورت میتوان گرافیکهای اکسترنال را به دستگاه اضافه کرد. متأسفانه نرخ نجومی ارز و مشکلات موجود بر سر واردات کالا باعث شد تا قیمت لپتاپ نیز همچون دستگاههای الکترونیکی دیگر، بهصورت سرسامآوری افزایش یابد؛ بهطوری که امروز بهسختی میتوان لپتاپ کاملا کارآمدی را تا ۱۵ یا ۲۰ میلیون تومان نیز پیدا کرد؛ بنابراین چنانچه بودجهی کمی دارید، شاید بد نباشد که نیمنگاهی هم به بازار لپتاپهای کارکرده بیاندازید. در ادامه شما را با جذابترین لپتاپهای معرفیشده در رویداد امسال آشنا میکنیم: ایسوس ProArt StudioBook لپتاپ حرفهای ProArt StudioBook ایسوس با برخورداری از پردازنده گرافیکی Quadro RTX ۶۰۰۰ انویدیا، پردازنده Core i۹ اینتل در کنار نمایشگر ۱۵ اینچی و ۱۲۰ هرتزی ۴K کالیبرهسازیشده، یک ورکاستیشن قابلحمل تمامعیار بهحساب میآید. حالا که با نکاتی که باید در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ آنها را بررسی کنید آشنا شدید، در ادامه به معرفی چندتا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ از برندهای برتر دنیا همچون ایسر، ایسوس، اچپی و دل میپردازیم که میتوانید انها را برای خرید انتخاب کنید. خب حالا که معیارهای انتخاب و خرید کارت گرافیک کامپیوتر خوب رو بررسی کردیم، وقتشه بریم سراغ چند مورد از بهترینهای این قطعه. مواردی هستند که هنگام خرید لپ تاپ تا 40 میلیون بررسی ان ها بسیار واجب است.

اگه فک میکنین AMD روی بازار میانرده تمرکز کرده اشتباه میکنین، چون این کارت گرافیک با حجم بالای حافظهای که داره رزولوشن 4k رو پشتیبانی میکنه و با اضافه شدن Ray Tracing به اون میتونه از این فناوری روی رزولوشن 1440p استفاده کنه. اگه پورتهای کارت گرافیک به پورتهای مانیتورتون نخوره باید یکی از اونها رو عوض کنید. سلام آقا امید اصلا کارت گرافیک لپ اصلا عوض میشه یا نه؟ این لپ تاپ مجهز به یک ترابایت SSD از نوع NVMe است که نیاز تمام کاربرهای معمول را پاسخگو خواهد بود. پردازشگری که با آن هرگز احساس افت سرعت در سیستمتان نخواهید کرد و میتوانید تمام نرمافزارهای ضروریتان را بدون هیچ گونه مشکلی اجرا کنید. لپ تاپ اچ پی Omen17-cb0001TX از نظر ظرفیت ، ضعیف تر میباشد اما با این حال می تواند جدیدترین بازی ها را برای شما اجرا کند . این لپ تاپ ایسر را می توان یک لپ تاپ گیمینگ مخصوص بازی اقتصادی معرفی کرد که به نسبت قیمت ، دارای امکانات و قدرت بسیار بیشتری میباشد . لپتاپ گیمینگ یا مخصوص بازی دسته پرطرفداری از لپتاپها هستند که سختافزار قدرتمندتر، سیستم تهویه بزرگتر، نمایشگر مخصوص، و پردازنده و گرافیک پرتوان و البته وزن بیشتری دارند.

بنچمارکها قطعات مختلف کامپیوتر مثل کارت گرافیک رو به صورت واقعی و در همهی شرایط ممکن تست میکنن تا قدرتش رو اندازهگیری کنن و به اون یک امتیاز کلی بدن. کارت گرافیک قطعهی خیلی خیلی مهم و با ارزشیه که شما هزینه زیادی رو باید بابت خرید کارت گرافیک کامپیوتر بپردازین پس حتما همهی مشخصات اون رو در نظر بگیرین و بهترین کارت گرافیک رو برای خودتون انتخاب کنین چون نمیتونین این قطعه رو به دلیل قیمت بالا هر سال عوض کنین. سلام لپتاپ lenovo ideapad 510-15IKB مدل ۸۰SV ایا میشه کارت گرافیک رو عوض کرد و رم رو ارتقا داد؟ این لپتاپ صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی دارد و به دلیل ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت ۱.۷۹ سانتیمتری و وزن ۱.۲ کیلوگرمی، میتوان به راحتی و در یک کیف دستی معمولی آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. بسیاری از لپتاپهای فعلی به دلیل تراکم قطعات در محفظهی شاسی، از طراحی فشردهای برخوردار هستند که بخشِ قابل توجهی از فضای داخلی دستگاه را اشغال میکند.

لپتاپ لنوو ThinkPad Z13 با تراشههای سری راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ AMD Ryzen 6000… روکش مات هم برای بازی کردن و فیلم دیدن و کار با لپتاپ در محیطهای پرنور بسیار خوب است و چشم را اذیت نمیکند. همه موارد برای بازی کردن ساخته شده اند اما مدل های گران قیمت تر ، لپ تاپ های حرفه ای گیمینگ هستند و قدرت بیشتری دارند . در بازار لپ تاپ های گیمینگ ارزان قیمت متعددی وجود دارند و اگر شما خواهان لپ تاپ گیمینگ هستید و با محدودیت بودجه رو به رو هستید بهترین انتخابی که میتوانید بکنید، خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت است؛ اما با این حال سعی کنید اگر میخواهید بیشتری بازدهی از لپ تاپ گیمینگ را بگیرید به سختافزار های قدرتمند بیشتر فکر کنید. هرکسی که خواهان یک لپتاپ گیمینگ خوب با قیمت زیر 1000 دلار میباشد. اگر چه این مدل از لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus Duo 15 GX550LWS و دو مدل اول که ذکر کردیم ، ضعیف تر میباشد اما از قیمت بسیار مناسب تری بهره مند است . تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند.

این لپ ها از وزن زیاد و قیمت بالایی برخوردار هستن که همین امر جابجایی رو دشوار می کنه . با اینکه نسبت به 2080 Ti عمکرد بالایی داره و رزولوشن 4k رو با قیمت خیلی کمتری ارائه میده ولی باز هم گرونه و همچنین به قطعات خوبی برای کار کردن نیاز داره. این کارت گرافیک بهترین برای بازی کردن با رزولوشن 4k تولید شده. بازیها میتوانند رم زیادی مصرف کنند و رم ۸ گیگابایت هم فقط برای کارهای بازیهای متوسط رو به بالا مناسب است. در انتخاب لپ تاپ مناسب باید به موارد مختلفی توجه کنید. اسلات فقط 75 وات به کارت گرافیک برق میرسونه و بقیه برق مورد نظرش رو باید مستقیما از پاور سیستمتون دریافت کنه. متاسفانه نمیتونی کارت گرافیک لپ تاپت رو ارتقا بدی ولی رمش رو میتونی بیشتر کنی. من گشتم متاسفانه چیزی پیدا نکردم! ببخشید سوال دیگه ای داشتم .برای خرید سیستم جدید شما از دو سیستم زیر کدومو تایید میکنید .کارهای من عمدتا کار گرافیکیه. این مدل نسبت به 2060 Ti قیمت خیلی مناسبتری داره در عین حال عملکرد اون در بازیهای سنگین قویه ولی دو فناوری جدید Ray Tracing و DLSS رو نداره که نسبت به 2060 ضعیفتره. لپ تاپ ایسوس ROG Scar 17 G733zw یکی از قوی ترین و بهترین لپ تاپ های گیمینگ حال حاضر دنیاست!

در لپ تاپ ایسوس مدل TUF GAMING FX705DT – NP از 16 گیگ ظرفیت حافظه به همراه پردازنده گرافیکی GeForce® GTX1650 از گروه NVIDIA استفاده شده است که می تواند سنگین ترین بازی ها را به کمک پردازنده مرکزی Ryzen 7 خود اجرا کند . در قلب IdeaPad Gaming 3 15IMH05 یک چیپ گرافیکی GTX 1650ti قرار گرفته که 4 گیگابایت حافظه اختصاصی را در اختیار گیمر میگذارد. حواستون باشه اگه مانیتورتون 144 هرتزی هستش کارت گرافیکی بخرین که حداقل 144 هرتز FPS رو پشتیبانی بکنه. بازار کارت گرافیک خیلی وسیعه و مطمئنا خرید کارت گرافیک کامپیوتر کار سختیه، یکی برای کارهای گرافیکی بهش نیاز داره، یکی گیمره و میخواد با بهترین FPS ممکنه بازی کنه و یکی هم فقط میخواد وبگردی کنه و فیلم و سریال ببینه. FPS و تاثیر آن در اجرای بازی ها برای گیمرها موقع خرید کارت گرافیک خیلی مهمه. برای خرید لپتاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم