تعریف و تفسیر لبخند زیبا

در حقیقت مبداء آغاز علم روانشناسی در جهان به سال ۱۸۷۹ میلادی و تحقیقاتی که در آلمان و ایالات متحده روی آن انجام شد برمیگردد. روانشناسی از جمله دانشهایی است که نشانههای پیدایش و وجود آن در تاریخ باستان دیده میشود. در واقع نام ناشر تخصصی کتاب روانشناسی میتواند ضمانتی برای کیفیت مطالب ارائه شده در کتاب باشد. خیلی ها فکر میکنند تنها مو و پوست است که ظاهر را پیر نشان میدهد در حالی که یک لبخند جوان و زیبا میتواند بیشتر از آنکه فکرش را بکنید فرد را جوان نشان دهد! مجموعهای از بهترین محتوای آموزشی که اغلبِ آنها به رایگان در اختیار عموم قرار گرفتهاست. در این دوره آموزشی، علاوه بر آشنایی با مفهوم ارتباط موثر و شخصیت شناسی، با کاربردهای آزمون MBTI و همچنین تک تک مشربهای شخصیتی و رویکرد آنها در مذاکره آموزش میبینیم. شاید شما طرفدار بینی کوچک و سربالا باشید و فکر کنید با این بینی صورت شما فوقالعاده زیبا خواهد شد . روانشناسی بالینی برای درک، پیشبینی و تسکین مشکلات ناشی از سازگاری، ناتوانی و ناراحتی؛ علم، نظریه و عمل را ادغام میکند و این سازگاری و رشد شخصی را تقویت میکند.

به عنوان مثال یک روانشناس بالینی برای تشخیص ناهنجاریهای روانی از انواع آزمونهای روانی استفاده میکند. در این سال «ويلهلم وونت» (Wilhelm Wundt) پزشک آلمانی، که او را به عنوان پدر علم روانشناسی تجربی میدانند، آزمایشگاهی را برای مطالعه تجربى علم روانشناسی در دانشگاه شهر لايپزيک آلمان تاسیس کرد. برخی افراد و مخصوصا آنها که روانشناسی را به صورت آکادمیک دنبال میکنند، معمولا پیش از مراجعه به کتابفروشی، عنوان کتاب مورد نیاز خود را میدانند و برای تهیه همان یک کتاب خاص به کتابفروشیها مراجعه میکنند. داوطلبان کنکور گروه انسانی در صورت پذیرفته شدن در رشتههای زیرگروه روانشناسی در دانشگاه میتوانند طی هشت ترم در چهار سال تحصیلی، مدرک کارشناسی خود را دریافت کنند. متخصصان جراحی پلاستیک یک ماسک را طراحی کردهاند که در آن تناسب اجزای صورت کاملا طراحی شده است. اهمیت روانشناسی عمومی زمانی بیشتر میشود که بدانیم این علم با توجه به گستردگی خود بر روابط فردی اجتماعی محیط کار و زندگی ما تاثیر گذار است و استفاده از آن میتواند ما را از یک انسان عادی، به فردی موفق تبدیل کند.

و روانشناسانتربیتی در کنار طراحی فرایندهای آموزشی برای افراد عادی به نیازهایتربیتی افراد ویژه نیز توجه میکنند. آزمون دیسک، یکی از آزمون های رفتار شناسی است که در سالهای گذشته به شدت مورد استقبال و توجه عموم جامعه قرار گرفته است. یکی از مشخصترین نشانههای پیری که در صورت نمایان میشود، کوتاهی و کوچک شدن دندانهای جلویی است. تقربیا همزمان با وونت، در آمریکا نیز فیلسوف سرشناس دیگری به نام ویلیام جیمز (William James) تحقیقات خود را در این حوزه آغاز کرد. محققان در مطالعات دیگر خود این ماسک را بر چهره مدلهای مشهور منطبق کرده و مشاهده کردهاند که چهرههایی که از نظر ما زیبا و به یادماندنی به شمار میروند، کاملا با این ماسک تناسب اجزای صورت منطبق بودهاند. بهترین مسیری که ما را به حل چالشهایمان میرساند چیست؟ در این دوره آموزشی، در ابتدا بحث ارتباط موثر و در ادامه حل تعارض که به مدیریت تعارض نیز شناخته میشود، آموزش داده شده است. ریشه یابی و علل تعارض، مهارتهای مدیریت تعارض، تکنیکهای حل تعارض، تیمسازی و مدیریت تیمهای کاری، از جمله سرفصلهای پرکاربرد این دوره آموزشی هستند. پاسخ به این سوالات اولین قدمیست که باید برداریم. رشته روانشناسی در زیر گروه پنجم گروه انسانی قرار دارد و دارای گرایشهای متعددی است که از جمله پرطرفدارترین آنها میتوان به روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی خانواده و روانشناسی سلامت اشاره کرد.

این تغییرات و تحولات در طول سالها باعث شده تا امروز روانشناسی تعداد بسیار زیادی شاخه و زیرشاخه داشته باشد. به ویژه در ایران، روانکاوان و متخصصان زیادی از این روش برای درمان مراجعان استفاده میکنند. رفتاردرمانی شناختی (Cognitive Behavioral Therapy )، که در ایران با نام درمان شناختی رفتاری هم شناخته میشود، یکی از بزرگترین دستآوردهای علم روانشناسی در نیم قرن گذشته است. یک روانشناستربیتی باید سبکهای یادگیری را به خوبی بشناسد و بداند که چه عوامل اجتماعی، شناختی و یا حتی عاطفی بر روی فرایندهای رشد، تربیت و یادگیری تاثیر میگذارند. را نمیتوان از نظر جسمی مانند نقص قلب مشاهده کرد. به مرور که سن بالا میرود، دندانها شکنندهتر میشوند و در نتیجه احتمال دارد دندانها دچار پریدگی شده یا خطهای ترکمانند و شکستگی روی آنها ظاهر شود، این خطوط بسیار نازک فقط روی مینا قرار دارند و بیشتر روی سطح دندانهای پیش فک بالا میتوان آنها را مشاهده کرد. گرد شدن لبهها و حاشیههای دندانها به خصوص در خانمها، لبخند را بسیار جوانتر میکند. این افراد طبیعتاً برای انتخاب کتاب خود مشکل چندانی ندارند اما در مقابل افراد بسیار زیادی نیز هستند که به صورت موضوعی کتاب روانشناسی مورد نظر خود را جستجو می کنند. این اطلاعات میتواند به بهبود اثربخشی، کارایی، رضایت شغلی و حفظ کارکنان کمک کند.

یادتان باشد قرار نیست کسی به جای شما مسیر زندگی را طی کند. همه ما دوست داریم که ظاهر خود را جوان نگه داریم، به همین خاطر که روز به روز افراد بیشتری به درمانها و جراحیهای جوانکننده روی میآورند ولی کمتر کسی است که به دنبال درمانهایی برای بازسازی و جوانسازی دندانها باشد. روانشناسی بالینی میتواند در درک، پیشگیری و تخفیف پریشانی یا اختلال عملکرد روانشناختی به ما کمک کند و بهزیستی و رشد فردی را ارتقا بخشد. این افراد معمولا در کلینیکهای روانی یا در کنار سایر روانشناسان به فعالیت میپردازند و یا ممکن است که در مراکز پژوهشی به تحقیق و پژوهش مشغول باشند. پس از پیدا کردن جواب این سوال، داشتن روحیه پژوهشگر و بررسی همه جانبه هدفمان میتواند موثر باشد. حالا نوبت تحقیق فرا میرسد باید ذرهبین بهدست باشیم و بررسی کنیم که نویسنده هر کتابی که میخوانیم یا استاد هر دورهای که شرکت میکنیم چه پیشینه آموزشی و تخصصی دارد.

اگر نوک چانه عقبتر از این خط باشد، آن وقت است که چانه شما عقبتر از حالت ایدهآل است. وقتی خیلی جوانیم ۲دندان جلویی بزرگتر از دیگر دندانها در میانه دهان خودنمایی میکنند اما به مرور زمان این دندانهای جلویی هم اندازه همسایههایشان میشوند و وقتی فرد به سن پیری نزدیک میشود اگر مراقبتهای کافی از دندانهایش به عمل نیاورد، این ۲ دندان آنقدر کوچک میشوند که حالت دهان را تغییر میدهند. دندانهای کوچک: وقتی دندانها خیلی کوچک باشند، فرد هیچ وقت نمیتواند یک لبخند زیبا و بزرگ داشتهباشد حتی اگر از ته دل بخندد باز هم دندانهای او جلوهای نخواهند داشت. امروزه با بزرگ شدن روز افزون سازمانها، مهارتهای ارتباطی و توانایی حل مسئله و تاب آوری در شرایط سخت، اگر بیشتر از تواناییهای فنی مهم نباشند کمتر مهم نیستند. دوره آموزشی «آداب تجاری» مکتب پلاس؛ در واقع اصول پایهای و اساسی رفتار در محیطهای تجاری را به ما یاد میدهد تا به دلیل ناآگاهیهای رفتاری، فرصتهای شغلی و تجاری بزرگ زندگیمان را از دست ندهیم و آداب فردی، کاری و اجتماعی مناسبی در برخورد با محیط کارمان داشته باشیم.

یکی دیگر از انواع روانشناسی، روانشناسی صنعتی و سازمانی است. انیاگرام یکی از ابزارهای شخصیت شناسی است. برخلاف چیزی که ممکن است تصور کنید، شخصیت شناسی با روش انیاگرام اصلا پیچیده نیست و هرکسی میتواند آن را بیاموزد. البته رشته روانشناسی در دانشگاههای کشور محدود به مدرک کارشناسی و لیسانس روانشناسی نمیشود و علاقهمندان به ادامه تحصیل در این رشته میتوانند آن را تا مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در گرایشهای مختلف دنبال کنند. ارزیابی روانشناختی و رواندرمانی در عمل روانشناس بالینی نقشی اساسی دارد، اما روانشناسان بالینی اغلب در تحقیقات، آموزش، شهادت پزشکی قانونی و سایر زمینهها نیز نقش دارند. روانشناسان شغلی یا سازمانی در ارزیابی و توصیههای مربوط به عملکرد افراد در محل کار و آموزش نقش دارند. اولین اصل این است که بدانیم دقیقا چه چالشی داریم و برای چه نیاز داریم در دورههای آموزش روانشناسی شرکت کنیم یا مطالعه کنیم؟ تا اینجا درباره دورههای تخصصی مکتب پلاس صحبت کردیم که با ثبتنام در آنها و شرکت در تمرینها و آزمونهای هر کدام میتوانید مدرک معتبر دریافت کنید. بزرگترین مشکلی که در جامعه امروز با آن مواجه هستیم این است که در خصوص آزمونهای شخصیت شناسی، تعداد آزمونهای غیر استاندارد به شدت بالا رفته است و افراد ممکن است بدون آگاهی، نتیجه یکی از این آزمونها را به عنوان پاسخ نهایی حساب کنند.

در این رشته انواع یادگیری و فرایندهای آموزشی از بدو تولد تا مرگ مورد بررسی قرار میگیرند. فراموش نکنید در بلندمدت بینیهایی زیباترند که طبیعیتر به نظر میرسند . یک روانشناس تکاملی معتقد است که بسیاری از صفات روانشناختی انسان از این نظر سازگار است که ما را قادر به زنده ماندن در طول هزاران سال کرده است. وقتی دیر به سر کار میرسیم و همکارمان با لحنی بد از ما انتقاد میکند، وقتی احساس میکنیم نمیتوانیم در محیط کار منظورمان را درست به دیگران منتقل کنیم و زمانی که به این نتیجه میرسیم که دیگر انگیزه لازم را برای ادامه مسیر شغلیمان نداریم، در همه این موارد چیزی در وجود ما نیاز به ترمیم دارد. همچنین ناشران تخصصی کتابهای روانشناسی و ناشرانی سابقه بیشتری در انتشار کتابهای این حوزه داشتهاند، برای حفظ اعتبار و جایگاه خود در میان مخاطبان، معمولا کتابهای با درجه کیفی بالاتری را برای انتشار انتخاب میکنند. در کشور ما نیز رشته روانشناسی بدون شک یکی از محبوبترین رشتههای دانشگاهی در میان داوطلبان کنکور گروه انسانی است. در زندگی همه ما زمانهایی هست که ممکن است افسرده، مضطرب، غمگین یا خوشحال باشیم. توصیههایی که پیشتر به آن اشاره شد ممکن است در همه موارد نتیجه دلخواه ما را به دنبال نداشته باشد.

در این موارد هم روانشناس و روانپزشک دست به دست هم میدهند و طرح درمانی کاملی را اجرا میکنند. در این دوره با الگوهای ارتباطی، بایدها و نبایدهای ارتباط موثر، و مهار خودِ احساسی و غیر منطقی گفتگو خواهیم کرد و از همه مهمتر اینکه یاد خواهیم گرفت که چه ارتباطات منفی بسیاری وجود دارند که تا امروز ناآگاهانه به آنها دست زدهایم و چهطور میتوانیم دیگر مرتکب آنها نشویم. درحالیکه علائم جسمی برخی از مسائل مربوط به سلامت روان را میتوان مشاهده کرد، مانند پلاکهایی که با بیماری آلزایمر ایجاد میشوند، بسیاری از نظریههای روانشناسی مبتنی بر مشاهده رفتار انسان است. هنگامیکه روانشناسی در مورد رفتار، توصیف، توضیح و پیشبینی کرد، میتوان یک رفتار را تغییر داد یا کنترل کرد. دندانهای با نوک تیز: اینکه این دندانها در کجای دهان واقع شده باشد، بسیار مهم است، چنین دندانهایی میتواند چهره شما را پرخاشگر نشان دهد، البته اگر دندان نیش دارای نوک کمی تیز باشد، چهره زیباتر میشود چون این دندان در شکل کلی دندانها نقشی مهم دارد و میتواند به بهبود حالت دهان کمک کند. هر ساله افراد زیادی پس از شرکت در دوره های آموزشی یا مطالعه کتابها، از مناسب نبودن محتوای آنها شکایت میکنند غافل از اینکه با کمی بررسی میتوانستند با سرعت متوجه این موضوع شوند که نویسنده آن کتابها یا مدرس آن دورههای روانشناسی، هیچ تخصصی در حوزه علم روانشناسی نداشته است.

محققان این ماسک را بر صورت این فرد تطابق دادهاند و مشاهده کردهاند که زیبایی زمان سایت 3m-healthtourism نمیشناسد. بر این اساس در چهرههای زیبا وایدهآل این نسبت طلایی در بین خطوط طولی، عرضی و عمودی صورت وجود دارد. جالب است بدانید در صورتهای زیبا، یک نسبت طلایی بین اجزای مختلف آن چهره وجود دارد که بسیاری از دانشمندان این نسبت را در بسیاری از اجزای زیبای طبیعت مانند گلبرگهای گلها، بدن پرندگان، اجزای بدن حشرات و حتی استخوانبندی انگشتان دست کشف کردهاند. با این حال از اولین لحظه تولید هر دوره تا زمانی که به دست مخاطب برسند، پاسخ به سوالات و دغدغههای مخاطب در الویت قرار دارند. ذهن ما هر لحظه در حال یادگیری و تجربه اتفاقات جدید است و با همین یادگیری میتوانیم بسیاری از ایرادات پیشین را اصلاح کنیم و رفتارهای مثبتی را جایگزین آنها کنیم. وظیفه اصلی پیمودن سفر و کسب تجربههای جدید همچنان برعهده ماست. حالا که اینها را میدانیم چرا فکر میکنیم برای پیمودن این سفر منحصر به فرد به راهنما نیاز نداریم؟ دندانهای کوچک یا ناهماهنگ به فرد چهره بدون اعتماد به نفس و ترسو را داده و علاوه بر اینها سن را نیز بیشتر نشان میدهد.

شاید بتوان گفت دندانهای جلویی بیشتر از دیگر دندانها در زیبایی چهره نقش دارند، دندانهای بلند چهره را جوانتر نشان داده و یک سوم پایینی صورت را بلندتر جلوه میدهد و همین حالت میتواند چهره را سالها جوانتر نشان دهد. دندانها درباره شما چه میگویند؟ درباره انواع روانشناسی وظایف هر کدام از آنها صحبت کردیم. در روش شخصیت شناسی به روش انیاگرام، ۹ تیپ شخصیتی اصلی معرفی میشوند و افراد در این دستهها یا ترکیبی از آنها قرار میگیرند. مشکلات مراجعهکنندگان به روانشناس عمومی ممکن است از یک استرس ساده یا بدخلقی کوچک تا انواع اختلالات روانی، مشکلات عاطفی و رفتاری، مسائل خانوادگی و زناشویی، فرزندپروری، مشکلات محل کار تعاملات اجتماعی، وسواس های فکری و اختلالات پیشرونده و جدی روانی را در بر بگیرد. یک راهحل ساده برای اینکه به دندانهایتان شکل دهید، این است که لبههای آسیبدیده را پر کنید، دندانپزشک میتواند با مواد سفید یا لمینت یا لومینیرز مخصوص حالت طبیعی دندانها را کاملا ایجاد کند. برای ترکهای ساده میتوان از رزینهای مخصوص برای پر کردن آن و ایجاد یکپارچگی استفاده کرد؛ در بعضی نیز میتوان ترک را به وسیله پر کردگی همرنگ ترمیم میکنند، استفاده از ونیر لامینت و روکشهای چینی از روشهای دیگر برطرف کردن ترکها و شکستگیهای دندانی است.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم