تفاوت هارد دوربین مداربسته با هارد کامپیوتر-امن باش

تفاوت هارد دوربین مداربسته با هارد کامپیوتر-امن باش

مشکل شناسایی هارد توسط دستگاه به دلیل سست بودن کابل تغذیه هارد، برق کافی به سیستم DVR / NVR نمی رسد ؛ یا اینکه اتصال کابل ساتا به درستی برقرار نیست و ارسال و دریافت اطلاعات از هارد به دستگاه انجام نمی http://amnbash.ir گیرد. در این صورت اتصالات کابل برق هارد دیسک و ساتا را چک می کنیم و در صورت امکان آنها را با کابل نو تعویض می نماییم. این مزیت ها نسبت به بقیه انواع هارد موجب شده است که این هارد را به بهترین انتخاب برای استفاده در سیستم های نظارت تصویری تبدیل می نماید. برای مدیریت تصاویر و اصوات در سیستم های نظارتی باید از دستگاه مدیریت تصویر استفاده نمود این دستگاه اطلاعات را داخل هارد DVR ذخیره میکند. پس از اطمینان از اتصال درست کابل های دیتا و پاور هارد، هارد دیسک را بر روی جای پیچ های موجود در کف بدنه DVR یا ان وی ار قرار دهید.

  • برای اطلاع از مدل های مناسب با تلفن های شرکت تماس گرفته و کارشناسان فروش صحبت کنید.
  • این روند تا زمانی که حجم حافظه هارد پر شود ادامه دارد و در ادامه بسته به سناریو ذخیره سازی تعریف شده، اغلب دستگاه شروع به جایگزینی داده ها از انتها می‌کند.
  • خوشبختانه در چند سال اخیر شرکت های تولید کننده هارد از جمله وسترن دیجیتال و سیگیت که از معتبرترین برندها هستند مدل های مخصوصی را برای سیستم های نظارتی و امنیتی طراحی ارائه داده اند که توانسته نیاز کاربران را برطرف کند.
  • برای این منظور پس وارد شدن به صفحه تنظیمات دستگاه در سربرگ configuration وارد بخش storage شده و از میان آیکون های ستون سمت چپ، بخش storage management را از زیر مجموعه های آن را انتخاب می کنیم.
  • هارد دیسک ها ویژگی‌های مختلف و پیچیده ای دارند که در ادامه در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

هارددیسک هایی مخصوص سیستم مداربسته دارای یک هسته مرکزی برای ثبت تصاویر بوده که توانایی ضبط 24 ساعته در 7 روز هفته را برای آن فرآهم می کند. یکی از موارد مهمی که در دوربین مداربسته هایک ویژن پیش بینی شده است، بخش هایی در نرم افزار است که کاربران این سیستم ها با استفاده از آنها و انجام چند بررسی و تست از عملکرد بهینه سیستم خود اطمینان حاصل می کنند. این بخش، قسمت آنالیز ذخیره ساز در نرم افزار این دستگاه ها است که می تواند کمک بزرگی به کاربر برای حفظ داده های ذخیره شده در آنها کند. این مدل از هاردها مناسب برای استفاده در سیستم دوربین مدار بسته هستند و در بازار ایران نیز بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرند. البته هاردهای مناسب توسط شرکت های مختلف مانند سیگیت نیز تولید و ارائه شده اند که با مطالعه مشخصات فنی آنها می توان دریافت جهت استفاده در سیستم دوربین مدار بسته مناسب هستند یا خیر. مصرف انرژی کم هارد های نظراتی (هارد دیسک دوربین مداربسته)، نه تنها به صرفه جویی در مصرف برق و انرژی کمک می‌کند، بلکه دمای عملکردی خنک و قابل اطمینان آن موجب می‌شود که سیستم های نظارتی بتوانند به صورت 24 ساعته و همه روزه کارکرد درستی داشته باشند.

محصولاتی از قبیل دوربین مدار بسته، ضبط کننده ویدیویی، دزدگیر اماکن، سوئیچ شبکه و سایر تجهیزات شبکه و امنیتی از بهترین برندهای ایران و جهان همچون هایک ویژن، داهوا، کی دی تی و … . خوشبختانه قیمت هارد دیسک های دوربین مدار بسته خیلی بالا نیست و اختلاف چندانی با هاردهای معمولی ندارند. شما می‌توانید کم و بیش با همان بودجه هارد معمولی، یک هارد دوربین مدار بسته با مزایی مثل دوام بیشتر و سرعت بالاتر خریداری کنید. در نظر داشته باشید که به صورت پایه شاید قیمت هارد برای دی وی آر یا دوربین‌های مدار بسته تا نهایتاً 10 درصد گران‌تر از هاردهای مخصوص PC است و به همین دلیل صرف هزینه کمی بیشتر برای آنها، گزینه‌ای بسیار منطقی خواهد بود. پاسخ به این سوال، نیازمند داشتن اطلاعاتی راجع به نیاز شما است. پس با ما همراه باشید تا با ارائه توضیحات کامل، به انتخاب شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین هارد دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید.

از اونجایی که بسیاری از محصولات Raster در واقع تغییر نام یافته تجهیزات Dahua است احتمالا مشکلی با این هارد وسترن ندارد! (من بر روی داهوا این هارد را چک کرده ام) البته ممکن است با برخی از رنگ های خاص آن مانند مشکی یا قرمز مشکل داشته باشد. بهتر است هارد وسترن سبز را امتحان کنید احتمالا مشکلی نخواهید داشت.

تجهیزات شبکه و اداری

اگر بخواهیم بهترین هارد دوربین مداربسته را نام ببرید با توجه به انتخاب‌های بسیار از میان هارد ها کمی سخت است ولی بیشتر متخصصان و نصاب های دوربین مداربسته عملکرد هارد وسترن دیجیتال از سری بنفش را نسبت به سایر هاردهای دیگر موجود در بازار ترجیح می دهند. ممکن است با صرف هزینه میلیونی یک سیستم نظارتی یا دوربین مدار بسته تهیه کرده باشید اما به دلیل انتخاب نامناسب هارد دیسک برای دی وی آر نتوانید در لحظات سرنوشت‌ساز به تصاویر و ویدئوهای ضبط شده از یک واقعه مهم همچون سرقت، درگیری یا مزاحمت دست پیدا کنید. اینجاست که دقت به نکات انتخاب هارد دیسک برای دوربین مدار بسته می‌توانست شما را نجات دهد. پس ضروری است که همین امروز فرق هارد دیسک دوربین مدار بسته با کامپیوتر را بدانیم و بهترین هاردهای بازار برای دوربین مداربسته را بشناسیم.

معمولا هارد اصلی، لیبل واضح دارد درحالیکه هارد شرکتی مشخص است که لیبل آن دوباره روی آن قرار داده شده. یعنی از ابتدا روی آن چسبیده نبوده و روی آن بعد ها چسبیده شده. در اوایل سال 1399 زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت هارد به گوش رسید. این‌بار و انصافا در جریان این افزایش قیمت افسارگسیخته‌ی هارد بازار ایران نقشی نداشت.

رنگ دوم: هارد وسترن قرمز

هارد های معمولی و دسکتاپی در برابر تمامی نیازهای عملیاتی و ویژگی‌های خاص نرم افزار های نظارتی مقاوم نیست. از سوی دیگر، هارد دیسک های نظارتی و مخصوص دوربین مداربسته برای ضبط تصاویر و داده ها به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته و سازگار با کانال های چندگانه دوربین مداربسته ساخته شده‌اند. سرانجام اینکه هارد دیسک کامپیوتر در عملکرد شبانه‌روزی ناموفق عمل کرده‌اند درحالیکه درایو های بهینه شده ویدئویی مزایای پایانی به‌مراتب فراتری از درایو های دسکتاپی که جهت کارهای سبکتر طراحی شده‌اند، ارائه می‌دهند. هارد های نظارت تصویری که در بازار بیشتر از دو برند معروف سیگیت و وسترن دیجیتال (هارد بنفش) شناخته می‌شوند به صورت ویژه برای نصب دوربین های مداربسته طراحی و تولید شده اند. این درایو ها از نظر ظاهری مشابه سایر هاردها هستند، ولی با بهینه سازی‌هایی در زمینه پشتیبانی از سیستم های نظارتی و امنیتی.

مشکل از کجا میتونه باشه ؟

همچنین قابلیت ثبت همزمان تصاویر گرفته شده توسط ۳۲ دوربین مختلف را دارد که قابلیت بسیار مهمی در استفاده‌های نظارتی محسوب می‌شود. با سلام اسم دستگه من مگا ویژن است تنظیمات تاریخ وساعت زمانی که ریست میشود به هم می خورد . واطلاعات هم ذخیره نمیکند .باتری هم عوض کردم .ولی فایده ندارد .حتی فرمت هم شده. دستگاه هارد اکسترنال رو شناسایی نمیکنه ، هارد سالمه و روی کامپیوتر تست شده . مشکل از کجا میتونه باشه ؟ با یک هارد دیگه هم تست شده باز هم شناسایی نکرده هارد رو . از هارد اکسترنال تنها میتوانید برای پشتیبان گیری استفاده کنید و امکان ضبط تصاویر در هارد اکسترنال وجود ندارد.

وسترن دیجیتال که از بزرگترین تولید کنندگان هارد در بازار است که با ارائه سری WD Purple توانسته نیاز کاربران را در این زمینه برطرف سازد. شما می توانید با خرید هارد وسترن دیجیتال سری Purple با آسودگی خاطر بیشتری تصاویر امنیتی را ذخیره نمایید. از دیگر برندهای هارد ویژه دوربین مدار بسته می‌توان وسترن دیجیتال سری بنفش و سیگیت SkyHawk را برشمرد. هارد دیسک‌های مخصوص دوربین مدار بسته از نظر حافظه Cache، بافر و رفتار کنترلر Spindle نیز تفاوت‌هایی با هارد دیسک‌های معمولی دارند. بدیهی است که در سیستم‌های نظارتی هارد دیسک باید بتواند ویدئوهای دریافتی از دوربین‌های متعدد را ضبط کند، اما محدودیت سرعت نوشتن هارد دیسک باعث بروز پدیده‌های ناخواسته‌ای چون ضبط بریده بریده یا منقطع، ضبط نشدن برخی صحنه‌ها و نظیر آنها می‌شود.

هارد اینترنالکه هارد مخصوص دوربین های مداربسته است در برند های مختلف و با حافظه های مختلف موجود می باشند. از مهمترین آن ها می توان به توشیبا و وسترن دیجیتال اشاره کرد که هارد هایی با ظرفیت های بالا و کیفیت قابل توجه ارائه می کنند. مثلاهارد 1 ترابایتی وسترن دیجیتال از تعادل بالایی برخوردار است که از لرزش و نویز جلوگیری می کند یا هارد اینترنال 1TB توشیبا می تواند تصاویر یک DVR با چهار دوربین را با کیفیت بالا تا 50 روز ذخیره نماید. قیمت هارد اینترنال دوربین در فروشگاه دی سی ای کالا به روز و قابل اطمینان است.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم