دریچه سقفی آلومینیوم سایز 25

دریچه سقفی خورشیدی گردابی از جنس آلومینیوم یا استنلس استیل بوده و بدون دمپر پشت دریچه‌ ای گروه تولیدی آرناونت و ساخت ایران می باشد. کاربری دریچه‌های سقفی چهارگوش ثابت دمپردار و بدون دمپر شاهرخی جهت کاربری‌های مناسب در صنعت تهویه مطبوع به منظور نصب در سقف طراحی شده اند. دریچه سقفی چهار طرفه در مکان ها و مکان های مختلف قابل استفاده است.

دریچه مشبک

انواع دریچه سقفی مثل دریچه های چهارطرفه ، مشبک و حتی انواع دریچه های گرد می توانند در تایل سقفهای کاذب تعبیه و نصب گردند. در واقع این دریچه ها هم با ساختار واحد در انواع مختلف میتوانند تولید شوند و هم به شکل ترکیبی مانند تایلی / گرد ، تایلی / چهارطرفه ، تایلی / مشبک تولید می گردند. بنا به ساختار متقارن خود باعث تهویه هوا به کلیه جهات دریچه خواهد شد. دریچه سقفی چهار طرفه هم می تواند به منظور دمش و همچنین مکش هوا به کار برده شود. دریچه سقفی چهار طرفه که جهت مکش به کار برده می شود معمولاً نیاز به دمپر ندارد.

دریچه سقفی تهویه هوا

دریچه سقفی چهارگوش دمپردار و بدون دمپر برای نصب بر روی سقف طراحی شده اند و به آسانی بر روی کانال های چهارگوش و یا بر روی کانال های گرد با استفاده از تبدیل قابل نصب هستند. دریچه چهار طرفه را می توان هم برای سیستم های رفت هوا و هم برای سیستم های برگشت هوا مورد استفاده قرار داد. آن دسته از دریچه های سقفی که برای برگشت هوا استفاده می شود نیازی به دمپر ندارد، اما آن دسته از دریچه های سقفی چهار طرفه که برای رفت هوا استفاده می شود با وجود دمپر کارایی بهتری خواهد داشت.

دریچه سقفی آلومینیوم سایز 25 دریچه سقفی چهار طرفه باید توسط یک جعبه صفحه یا تاج به خط هوای اصلی متصل شود. این نوع دریچه هوا به دلیل ساختار متقارن خود، هوا را در تمام جهات تنظیم می کند. کاربرد این دریچه این است که از دریچه سقفی چهار طرفه می توان برای هواگیری هم در جهت دمش و هم در جهت ورودی هوا استفاده کرد. معمولا این دریچه هنگام استفاده برای هواگیری نیازی به دمپر هوا ندارد. اگر بخواهیم توضیح کلی راجع به این نوع دریچه بگوییم، جهت کنترل مسیر هوا و جلوگیری از آشفتگی هوا در خروجی کانال رفت و همچنین ورودی کانال برگشت مورد استفاده قرار می گیرد. به دریچه هایی که از طریق سقف هوا رسانی می کنند دریچه های سقفی گفته می شود.

دریچه سقفی تایلی با دریچه گردِ جت نازل عموماً بوسیله یک رابطِ کانالی به لاینِ اصلیِ کانال هوا متصل میشود. با توجه به شکل و ظاهرِ دکوراتیوِ دریچه جت نازل ، این موضوع باعثِ استقبالِ کارفرمایان و مهندسان و طراحانِ ساختمان از استفاده از این نوع دریچه ( دریچه سقفی تایلی با دریچه گردِ جت نازل)در پروژه های خود شده است. دریچه سقفی سه طرفه به منظور استفاده در سقف ساختمان های تجاری ، اداره های مدرن، هتل ها و مکان های صنعتی طراحی شده اند. این دریچه ها برای سقف هایی که ارتفاع در آنها کمتر از 5 متر است کاربرد داشته و برای هوای رفت، برگشت و تخلیه و همچنین به منظور هر دو هدف تهویه مطبوع یعنی سرمایش و گرمایش نیز استفاده می شوند.

جهت انتخاب صحیح دریچه سقفی سه طرفه باید به پارامترهای مختلفی از قبیل سرعت جریان هوا روی دریچه ، سطح مفید دریچه ، محل نصب دریچه ، محدودیت های معماری دریچه سقفی و … توجه نمود. یکی از معیارهای انتخاب بهترین و مناسب ترین نوع دریچه سقفی برای شما، قیمت آنهاست . اولین موردی که مهم ترین تاثیر را در قیمت این نوع از دریچه ها دارد، جنس آن است.

  • از موارد دیگری که در قیمت دهی حائز اهمیت است ابعاد داخل به داخل کانال و یا پلنیوم می باشد.
  • قیمت دریچه سقفی تایلی به صورت واحد، ارزانتر از قیمت دریچه سقفی مرکب با صفحه‌ی فِلَتِ آلومینیومی است.
  • قابلیت نصب دمپر، پلنیوم باکس و فیلتر هوا بر روی دریچه سقفی وجود داشته و در صورت نیاز برای سیستم‌های هواساز، سرمایش و گرمایش هوا قابل استفاده هستند.
  • دریچه سقفی چهار طرفه در مکان ها و مکان های مختلف قابل استفاده است.

البته امکان پوشش دهی بالاتر در دریچه ها (تا۲۵۰میکرون) وجود دارد اما معمولا نیازی به پوشش دهی بالاتر نیست مگر اینکه دریچه در مکان و شرایط آب و هوای خاصی قرار باشد نصب گردد. یکی دیگر از مزیت های شرکت پخش نیرو نسبت به تولید کنندگان دیگر این است که این شرکت آمادگی دارد تا طبق رال رنگ بسته به محل نصب رنگ دریچه ها را تغییر دهد. دریچه سقفی تایلی با دریچه گرد برجسته بنا به ظاهرِ شکیل و دکوراتیوی که دارد بیشتر در سالنهای سینما،تیاتر،تالارها،هتلها و فضاهای تجاری و اداری و… به کار می رود.ساختارِ تشکیل دهنده این نوع دریچه ، صفحه ی فِلَتِ چهارگوش بصورتِ بافریم و بدون فریم میباشد که در مرکزِ آن، دریچه گرد برجسته در قطرهای متنوع قابل تعبیه و نصب می باشد. دریچه سقفی گرد در مدل‌های تخت و برجسته به دلیل داشتن یک خروجی کاملا مدور، هوا را در تمام نقاط محیط منتشر میکند.

نصب دمپر هوا بر روی سیستم فن کویل، داکت اسپلیت و دیگر تجهیزات تنظیم دما مرسوم بوده و قدرت کنترل جریان هوا در اتاق‌های مجزا را ایجاد خواهد نمود. دریچه سقفی تایلی بدون فریمِ چهارطرفه سقفی هم جهتِ دمندگی و هم جهت مکندگی به صورت دوگانه مورد استفاده قرار می گیرد. الف- دریچه سقفی مشبکِ یک،دو، سه و حتی چهارطرفه آلومینیومی(با دمپر و بی دمپر). قیمت دریچه سقفی برحسب تعداد سفارش و جنس و ابعاد آن با مشاوره کارشناسان مشخص میشود. فاکتور مهم دیگر در محاسبه قیمت دریچه سقفی، داشتن دمپر و یا بدون دمپر بودن آن است.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم