دکتر روانشناس تهران

روانشناسی را میتوان مطالعه فرآیند ذهنی و رفتار دانست. روانشناسان برای مطالعه در مورد ذهن انسان و رفتار وی، از تکنیکهایی همچون مشاهدات طبیعی، آزمایشها، مطالعات موردی و پرسشنامه استفاده میکنند. تاکنون خانوادههای بسیاری به دلیل اعتیاد یکی از اعضای خانواده دچار مشکل و عذاب شدهاند و همین ضرورت مراجعه به بهترین روانشناس تهران را در چنین شرایطی نشان میدهد. یکی از متداولترین افسانهها در مورد روانشناسی، مبتنی بر “عقل سلیم” بودن آن است. استرس یکی از مهمترین مشکلات ما در جامعهی امروزی است، افرادی که دچار اختلالات استرس یا اضطراب هستند، حتما باید با روانشناسان خوب تهران در ارتباط و مشاوره باشند تا بتوانند زندگی آرام و سالمی را تجربه کنند. بقیه روانشناسان در محیطهای کاربردی برای حل مشکلات دنیای واقعی که بر زندگی روزمره تأثیر دارند کار میکنند و سرانجام، بسیاری از روانشناسان زندگی خود را وقف کمک به افرادی میکنند که با مسائل روانی دست و پنجه نرم میکنند.

اگر نه که حتما باید با ما همراه باشید تا درباره این موضوع مهم با شما صحبت کنیم. هر دیدگاه به درک سطح جدیدی از یک موضوع کمک میکند. ممکن است دیگران از روی کنجکاوی بخواهند بیشتر بیاموزند و یا اینکه در مورد موضوعی که نگران هستند به دنبال روانشناس بگردند. روانشناسی زرد در ایران هم در جریان است. دیگری ممکن است دیدگاه رفتاری را برگزیند و چگونگی تقویت زورگویی توسط محیط را مورد مطالعه قرار دهد. اغلب مسائل بین زن و شوهر، مسائل خانوادهها با فرزندانشان، از جمله زمانیکه آنها در سن نوجوانی قرار دارند، به سادگی با مشاوره با یک روانشناس خبره قابل حل است. تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات چاپی که هر روز مشاهده میکنید، به روانشناسی متکی هستند تا پیامهای بازاریابی را موثر قرار دهند و مردم را به خرید محصولات تبلیغاتی ترغیب کنند. آیا وقتی به روانشناسی فکر میکنید، درمانگری را تصور میکنید که وقتی مراجع از تجربیات کودکی خود میگوید، یادداشت برداری میکند؟ برخی از روانشناسان با کمک به درک ما از نحوه تفکر، احساس و رفتار مردم، این امر را به دست میآورند. روانشناسان دیگر در زمینههای فرعی کاربردی مانند روانشناسی پزشکی قانونی و روانشناسی صنعتی-سازمانی برای حل مشکلات دنیای واقعی کار میکنند. منتها نباید در چاه محتوای زرد بیفتند.

امروزه ممکنه نوبت گیری از پزشکان و روانشناسان کمی مشکل شده باشد، شما میتوانید با دکتریاب به صورت 24ساعته از روانشناسهای مجرب نوبت بگیرید. هر زمان اگر نیاز به مشاوره تلفنی با روانشناس داشته باشید میتوانید از سامانه معرفی و نوبت دهی دکتریاب استفاده کنید و از لیست روانشناسان تهران بر روی گزینه مشاوره تلفنی کلیک کنید تا بتوانید لیست روانشناسان دارای مشاوره تلفنی را مشاهده کنید و بر اساس روز و ساعت های تعریف شده یک مشاوره تلفنی پزشکی با روانشناس داشته باشید. موضوعات و سوالات روانشناسی میتوانند از زوایای مختلف بررسی شوند. هدف اصلی رشته روانشناسی بررسی وضعیت های انسان در مواجهه با موارد مختلفی است که در زندگی برای وی پیش میآید. یک روانشناس ممکن است دیدگاه زیست شناختی را برگزیند و نقش ژنتیک و مغز را بررسی کند. مشاوره با یک روانشناس خبره در تهران میتواند بسیار موثر واقع شود. برای انتخاب یک روانشناس مناسب ابتدا باید درک مناسبی از مشکل خود داشته باشیم و سپس روانشناسی که در حوزه مشکلات ما تخصص و تجربه کافی را داشته باشد را انتخاب کنیم که می توانید برای این امر از توضیحات وخدمات ارائه شده توسط روانشناس که در صفحه روانشناس های دکتریاب وجود دارد استفاده کنید.

سلامت روان حوزه مورد توجه در روانشناسی است، اما روانشناسان کارهایی مانند کمک به ورزشکاران برای تقویت انگیزه و تمرکز ذهنی، کمک به طراحی محصولاتی بیخطر و مفید سایت 3m-healthtourism نیز انجام میدهند. در این شرایط بهتر حتما توسط یک روانشناس در تهران و اگر خانم هستید توسط یک روانشناس زن خوب در تهران ویزیت شویم. روانشناس های بسیار زیادی در کشور وجود دارد و اینکه یک روانشناس را به عنوان بهترین روانشناس تهران و یا کشور معرفی کنیم ممکن نیست و حتی می تواند غیر اصولی باشد. البته باید از انصاف هم نگذریم و بدانیم که گاهی توصیههای ایندست از محتواهای روانشناسی هم میتوانند جرقهای از امید و تغییر را در وجود مخاطبان روشن کنند. از طرف دیگر، چون شناخت کافی از خود، احساساتمان، جهان پیرامون و جهان نداریم، اغلب احساس پوچی داریم و یا نسبت به مسائل مختلف، رفتارهای افراطی از خود بروز میدهیم. روانشناسی در ایجاد درک بهتر از موضوعاتی چون احساسات، انگیزه، شناخت، عشق و ارتباط به شما کمک میکند.

علاوه بر ترس و فوبیا، افسردگی نیز جزو بیماریهایی است که اگر کسی به آن مبتلا شد، برای رهایی از آن باید به بهترین روانشناس تهران مراجعه کند. فوبیا نیز میتواند زیرمجموعهای از اختلالات اضطرابی باشد. در بیشتر آثار زرد، نویسندهای که ادعای ارائه راهکار دارد تابهحال موردی از مراجعانی موفق نداشته و راهکارهایش را بهطور عملی نیازموده است. نشانههای آثار روانشناسی زرد چیست؟ انواع روانشناسی زرد چیست؟ انواع مختلفی از فوبیا وجود دارد همانند کلاستروفوبیا، سوشال فوبیا، فوبیای پرواز، ارتفاع و غیره باشد. کسانی که به دنبال حال خوب هستند، برای رسیدن به این هدف، از روانشناسی زرد استقبال میکنند. بعضی روانشناسان در زمینه سلامت روان کار میکنند و بیمارانی را که دچار اختلالات روانپزشکی و پریشانی هستند، درمان میکنند. برای مثال تصور کنید روانشناسان در تلاش هستند تا عواملی را که بر زورگویی موثر هستند، پیدا کنند. اگر در مورد اینکه آیا فرزندتان به صورت طبیعی رشد میکند سوال دارید، میتوانید به یک روانشناس رشد مراجعه کنید. منتها بیمنطق و کورکورانه، هیچچیز را نپذیرید و سعی کنید برای توصیه محبوبی که به نظرتان کاربردی است، ریشه علمی و منطقیِ مناسب پیدا کنید. بسیاری از ما سعی میکنیم نیمهی تاریک وجودمان را پنهان کنیم و همین منجر به مشکلاتی در روح و روان ما میشود.

اگر از توصیهای خوشتان آمده، آن را با مشاورتان در میان بگذارید. روانشناسی از زیست و فلسفه سرچشمه گرفته است و با سایر رشتهها از جمله جامعه شناسی، پزشکی، زبانشناسی و انسان شناسی رابطه تنگاتنگی دارد. چنین چیزی اشتباه است و هرکس داستان خود را دارد. در این سالها، توجه به چنین آثاری از دنیای روانشناسی عامه پسند زیاد شده است. عدهای نیز کار خود را بر روی تحقیق متمرکز میکنند تا به درک ما از ذهن و رفتار انسان کمک کنند. بسیاری از ما انسانها در اعماق ذهن خود با مسائل بسیار خاصی درگیر هستیم. آنها وظایف و نقشهای متنوعی را انجام میدهند، از درمان بیماریهای روانی گرفته تا انجام تحقیقات برای تأثیرگذاری بر سیاست بهداشت عمومی. مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که تحقیقات روانشناختی به ما نشان داده است بسیاری از مواردی که به اعتقاد ما عقل سلیم هستند، در حقیقت اصلاً درست نیستند. چند دیدگاه اصلی در روانشناسی عبارتند از دیدگاههای زیست شناختی، شناختی، رفتاری، تکاملی و انسان گرایانه. انواع مختلفی از اختلالات شخصیتی همچون اختلال شخصیت دوقطبی، اختلال چند شخصیتی، اختلال شخصیت خود شیفته و …

منتها روانشناسان زرد دست به چاپ کتاب میزنند و هدفشان سودجویی است. منتها گاهی نبود پشتوانه علمی در توصیههای روانشناسی عامه پسند باعث میشود افراد به دردسر بیفتند. گاهی در میان حرفها و توصیههای روانشناسی عامه هم حرفهای خوبی دیده میشود. انتشار نظریههای فروید (تفسیر خواب) نیز در ابعاد وسیع و انبوه موجب شد علاقه عموم به کنکاش در روان بیشتر شود و هیزم آتش روانشناسی عامه پسند افزایش یابد. روانشناسی عامهپسند در قالب بلاگ: اشخاصی که هیچ تخصص خاصی درباره روانشناسی ندارند در این زمینه دست به تولید محتوا میزنند. محتوایی که در کتابهای زرد ارائه میشود از سوی هیچ پایگاه علمی پشتیبانی نمیشوند و اثباتی برایشان نیست. این روشها بهطور معمول از سوی پژوهشها و جامعه علمی تأیید نمیشوند؛ اما آدمهای عادی را بهسمت خود جلب میکنند. راهکارهای ساده و کلی را گوش کنید، اما به ریشه و درستیشان هم نگاهی داشته باشید و با شخصیسازی آنها برای شرایط خودتان، ببینید که راهکاری قابلاستفاده در دستتان است یا خیر.

با به چالش کشیدن برخی از تصورات غلط ما در مورد چگونگی و چرایی رفتاری که مردم انجام میدهند، روانشناسان قادر به ارائه پاسخهایی هستند که به حل مشکلات دنیای واقعی کمک میکند. برای نمونه، اشخاصی که با مشکلات جدی روان روبهرو هستند، با استفادهکردن از راهکارهای بیبنیاد خود را به چالش خطرناکی وارد میکنند. وجود دارد. صحبت در مورد تمامی این اختلالات از حوصلهی این متن خارج است، اما در صورت علاقه میتوانید در وبلاگ فولفکر راجع به هر کدام از آنها اطلاعات جامعی بدست آورید. اگر به فکر روانشناسی هستید، مسیرهای شغلی زیادی برای انتخاب وجود دارد. روانشناسان غالباً تخصص خود را در یک زمینه خاص انتخاب میکنند. در بعضی از این برنامهها، که در قالب پادکست یا برنامههای اینترنتی ارائه میشوند، افراد غیرکارشناس نظرات کارشناسانه میدهند. روانشناسی موضوعی غنی و جذاب است که در بسیاری از زمینههای زندگی کاربردهای عملی دارد. انبوه کتابهایی که در چند دقیقه و با چند راهکار قطعی میخواهند مشکلات مختلف را حل کنند در کتابفروشیها و سایتها دیده میشود. آنچه به لحاظ علمی به عنوان افسردگی پس از زایمان (PPD) شناخته میشود ، اغلب چند روز یا چند هفته پس از تولد نوزاد اتفاق میافتد .

برخی از مشکلات با توصیههای سادهانگارانه روانشناسی زرد حل نمیشوند؛ برای نمونه، کسی که به اختلالات خوردن عصبی دچار است، حتما باید نزد روانشناس متخصص برود و با جلسات درمانی و داروها به بهبود برسد. اگر عقل سلیم همان طور که مردم میگویند رایج بود، مردم رفتاهایی را که میدانند برای آنها مضر است مانند سیگار کشیدن یا خوردن غذای بیارزش انجام نمیدادند. درواقع، بعضی روانشناسان به طور کلی در حوزه سلامت روان کار نمیکنند. توجه داشته باشید که سوالات شما در این بخش به علت بالا بودن سوالات با تاخیر پاسخ داده می شود. روانشناسی که شما احتیاج دارید برحسب مشکلتان انتخاب میشود. علاقه برخی از افراد به روانشناسی با اشتیاق برای ادامه کار در این زمینه تقویت میشود. اگر میخواهید به یک برنامه کاهش وزن یا رژیم ورزشی پایبند باشید، دانستن در مورد برخی از مواردی که باعث ایجاد انگیزه در رفتار میشود، میتواند مفید باشد. فوبیا در واقع یک ترس عمیق از یک مکان یا اتفاق است که در بسیاری از موارد منجر به حملات اضطرابی شدید میشود و مشکلات بسیاری برای فرد ایجاد میکند. تاریخچه این سبک از روانشناسی به قرن ۱۷ بازمیگردد.

با اینکه درمان اینگونه مشکلات به سبک و گرایش روانشناس بستگی خواهد داشت، اما اکثر روانشناسان سعی میکنند به فرد کمک کنند تا معنا، ارزش و هدفی برای زندگی خود یافته و تلاش کند تا زندگی خود را بسازد. حتما بخوانید » چگونه سبک زندگی سالم فعال و پر تحرک داشته باشیم؟ بسیاری از افرادی که با این مسائل درگیر هستند، اغلب به پوچی میرسند و زندگی برایشان بیمعنی میشوند. به عنوان مثال: اگر سعی در ترک عادت بد و ایجاد عادات جدید دارید، درک برخی از اصول اساسی روانشناسی رفتاری ممکن است مفید واقع شود. چنین روانشناسانی ممکن است در یک زمینه خاص مانند رشد، رفتار اجتماعی، شناخت یا شخصیت تخصص داشته باشند. اختلال وسواسی به صورت بالقوه یک بیماری است که افراد را در چرخهی بیپایان افکار و رفتارهای تکراری به دام میاندازد. روانشناسی علمی است که در مورد رفتار انسانها در ارتباط با محیط اطراف خود و تفاوت رفتارها میپردازد. اصول روانشناسی در اطراف شما به صورت روزمره دیده میشود. اغلب روانشناسان، افسردگی را بدون دارو و با راهکارهای روانشناختی درمان میکنند، اما گاهی تجویز دارو لازم هست که ممکن است در چنین شرایطی روانشناس شما را به یک روانپزشک در تهران نیز ارجاع می دهد.

در ابتدا ممکن است روانشناسی یک مبحث گسترده و دلهرهآور به نظر برسد، اما فهمیدن چند حقیقت اساسی میتواند شروع را آسان کند. روانشناسی فقط یک رشته تحصیلی در دانشگاه، آزمایشگاه تحقیق و دفتر روان درمانی نیست. این رشته رشته کاربردی است که تمام جنبههای زندگی انسان را در بر میگیرد و به علت پیچیده تر شدن زندگی انسان هم نیاز به حضور این رشته بسیار محسوس شده است. در صورتیکه نیاز به مشاوره رایگان روانشناسی دارید می توانید از بخش پرسش و پاسخ رایگان دکتریاب، سوال خود را در بخش روانشناسی مطرح کنید و پس از مشاهده توسط روانشناسان دکتریاب، پاسخ شما داده می شود. از زمانی که فیلسوفانی مانند دکارت و جان لاک از دانششان درباره طبیعت انسان برای اثبات چیزهایی استفاده کردند که این روزها بهعنوان نظریههای روانشناسی در نظر گرفته میشوند. روانشناسی همچنین میتواند در بهبود سلامتی شما نقش داشته باشد. روانشناسان در درک نقش و تأثیر این عوامل بر سلامتی و خوشبختی مهارت دارند. هنگامی که درک درستی از مسائل پایه داشته باشید، آمادگی بیشتری برای کشف راههای مختلفی که این رشته به بهبود زندگی روزمره، سلامتی و رفاه شما کمک میکند، خواهید داشت. این نوع افسردگی نه تنها پس از تولد فرزند اول بلکه پس از هر نوبت زایمان ممکن است رخ دهد.

اگر نیاز دارید که مشاوره شما جامع و کامل و در زمان دلخواه شما باشد، می توانید از بخش مشاوره آنلاین روانشناسی دکتریاب استفاده کنید. اگر نگران پدر و مادر یا مادربزرگ و پدربزرگ پیرتان هستید، میتوانید با یک روانشناس رشد که در مسائل مربوط به روند پیری آموزش دیده و آگاه است، مشورت کنید. به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روانشناسان با مراقبت از افرادی که مسئله بهداشت روانی را تجربه میکنند و انجام رواندرمانی، بررسی گزینههای درمانی و آموزش نحوه مدیریت علائم، نقش بسیار مهمی در مراقبتهای بهداشتی دارند. این موارد تا حد زیادی به سطح تحصیلات و تجربه کاری شما بستگی دارد، بنابراین مهم است که در مورد شرایط آموزش و صدور مجوز در حوزه تخصصی مورد نظر خود تحقیق کنید. اگر علائم عاطفی یا روانی را تجربه میکنید، به یک مشاور یا روانشناس بالینی نیاز دارید. وسواس یکی از رایجترین و در عین حال آزاردهندهترین اختلالات روانی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. از بزرگترین زیرشاخهها میتوان به روانشناسی بالینی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی شناختی، روانشناسی رشد و روانشناسی اجتماعی اشاره کرد. گاهی هم روشها آنقدر بد و غیرکاربردیاند که میتوان فهمید پایه و اساسی علمی در کار نیست.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم