دکوراسیون و نورپردازی کافی شاپ

سادگی از خصوصیات این جور رستوران هاست و تزیینات خاصی در فضا دیده نمی شود. قرار دادن کوزههای سنتی و دستسازههای گلی و چوبی نیز حس و حالی از سالها پیش به رستوران سنتی میبخشد و فضا را برای مشتریان دلچسبتر میسازد. برخورد صمیمی که گارسون ها و پرسنل یک رستوران با مشتریان دارند به عنوان یک عرف شناخته می شود. حرفه مدیر کافه به عنوان مدیر سالن، گارسون یا مدیر نیز شناخته می شود. اگر کافه ی شما ترآس داشته باشد چگونه آن را رویایی کنید ؟ جدا از اندازه و طراحی فضای داخلی رستوران باید به آرامش درون آن هم توجه بسیار زیادی داشته باشید. طراحی نورپردازی مدرن و شیک در فضای کافی شاپ نکته دیگری است که صاحبان این مشاغل باید به آن توجه ویژه داشته باشند. شم اگر به این ویژگی ها دقت داشته باشید بدون شک می توانید به بهترین رستوران های تهران بروید.

رستوران باغ گیلاس شاید بهترین رستوران فضای باز تهران نباشد اما قطعا یکی از بهترینهاست؛ این رستوران تقریباً سعی کرده تا هر سلیقهای را راضی نگه دارد. اگر به تنهایی قادر به این طراحی نیستید، بهتر است از متخصصین در این زمینه مشورت دریافت کنید. از وسایلی همگام با طراحی داخلی خود برای چیدمان و دکوراسیون کافه یا رستوران استفاده کنید و پینهاد می شود صفر تا صد کار را به طراح معمار خود بسپارید و کار را حرفه ای تمام کنید. رسالت اصلی که بهترین رستوران های تهران دنبال می کنند این است که تجربه لذت بخشی را برای مشتریان خود به یادگار بگذارند تا آنها برای همیشه به نزد آنها بروند. محبوبین مجموعه ای که افراد می خواهند رد آن باشند هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل رستوران داران باید به این ویژگی هم اهمیت بسیار زیادی دهند. اگر چنانچه از مبلمان حصیری و یا صندلی آلومینیومی در فضای باز استفاده میکنید، بهتر آن است که نوع چیدمان بصورت گرد باشد و اینگونه افراد میتوانند به راحتی گرد هم جمع شده و به گپ و گفتمان بپردازند. سعی کنید که به هیچ عنوان به سراغ دیوار پوش ها و یا میز و صندلی های پیچیده و شلوغ نروید زیرا استفاده از این ابزار ها میتوانند فضای آرامی که یک کافه باید داشته باشد را مختل کند.

به همین منظور شما می بایست نوع چینش رستوران خود را از پیش برنامه ریزی کرده باشید، راه های عبور مشتریان را ترسیم کرده و آنها را وادار کنید تا از مسیرهای درستی که برای رستوران خود طراحی کرده اید استفاده کنند. از آنجایی که بار غالباً یک مکان مرکزی برای تجمع در یک رستوران است (غیر از اینکه مشتریان در هنگام انتظار میز پاشنه های خود را خنک می کنند) باید اجازه دهید طراحی بار شما منعکس کننده آن باشد. اوه، و حتما قفسه هایی با عناصر سرگرم کننده و تعاملی مانند کارت های چیزهای بی اهمیت و بازی های رومیزی تهیه کنید. یکی از المان هایی که بر روی زیبایی داخلی رستوران تاثیر گذار است استفاده از عناصر زیبایی است .

3. نمایش هنر محلی در رستوران و فست فود . برای راه اندازی فست فود سیار نیاز به اتومبیلی دارید تا کسب و کارتان را با منوی بیشتر ارتقا بدهید. طراح این مجموعه یک قفسه کفش دم درب ورودی تعبیه دیده و سیستم گرمایشی زمینی کار گذاشته شده تا پای مشتری ها سرد نشود. اگر در هنگام بازسازی هتل به این نتیجه رسیده اید که بهتر است یک رستوران یا کافی شاپ مستقل به بنا اضافه کنید، دقت کنید که با قالب کلی هتل همخوانی داشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری از انواع رستوران های لوکس تهران در مناطق بالاشهر تاسیس می شوند. یکی از دیگر ویژگی هایی که بهترین رستوران های تهران دارند این است که، در مناطق خوب شهر آنها را تاسیس می کنند. برگزاری مراسم جشن در این رستوران ها انتخاب مناسبی می باشد. مشتریان می توانند در این کافه رستوران در کمال آرامش در بنشینند و از مشاهده مناظر باغ لذت ببرند. افراد از اینکه مورد احترام واقع شوند بسیار لذت می برند و این مسئله در رستوران های لوکس بیشتر خود را نشان می دهد. اگر می خواهید زیبایی رستوران شما بیشتر باشد و افراد زیادی را جذب رستوران خود کنید بهتر است به این ویژگی رستوران توجه داشته باشید.

نور طبیعی در رستوران های لوکس بسته به جایگاهی که دراد از اهمیت ویژه ای برخوردار طراحی داخلی رستوران کوچک است. درعوض، مفاهیم دکوراسیون رستوران خود را با تطبیق دادن به یک موضوع خاص طراحی داخلی رستوران ساده کنید. اما با این حال اگر شما قصد انجام چنین کاری را دارید با آگاهی از اصول طراحی این سبک می توانید به ایده های خلاقانه خود پر و بال بیشتری بدهید و فضای دلنشین و جذابی را خلق کنید. علاوه بر این که حال و هوای شما را در یک لحظه تغییر می دهد، این پروژه مقرون به صرفه کاملاً DIY است، زیرا نصب به راحتی توسط خودتان انجام می شود. این به ویژه برای ترکیب طراحی خرده فروشی به طرح کسب و کار شما مفید است. اما در کشورهای آمریکایی و اروپایی به طراحی نورپردازی بسیار اهمیت داد می شود. بله، کیفیت غذای شما نقش بزرگی در جذب مشتری دارد، اما ظاهر و حال و هوای رستوران نیز تاثیر به سزایی در تجربه مشتری از این محیط دارد. کیفیت غذاهای شاندیز بینظیر است و از بهترین مواد اولیه تهیه میشود. شاید تصور کنید که رستورانهای جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند. تصور عالی را ایجاد کنید اولین چیزی که دیده می شود. مکان هایی که طبیعت زیبایی دارند و یا محل های آنها مرتفع می باشد یکی از بهترین انتخاب هایی است که برای تاسیس رستوران های لوکس می توانند داشته باشند.

کوهستان یک باغ رستوران لوکس در تهران است که طرفداران زیادی دارد. از این دست مثال ها بسیار است؛ مهم این است که به ذهنتان پیش از شروع کار، فرصت تفکر دهید. در سالهای اخیر و بهدلیل بازسازیهای انجام شده در این رستوران، نشانههایی از معماری مدرن نیز در فضای داخلی به چشم میخورد. نور آنها باید به گونه ای باشد که فضا را زیباتر از آنچه که هست نشان دهد و همچنین دقت داشته باشید نور مصنوعی نباید چشم ها را آزار دهد. طرحهای سه بعدی، نورپردازی زیبا و خاص و یا حتی کاشیکاریهای چشم نواز بهترین شناسنامه برای رستوران شماست. در واقع این ویژگی یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد رستوران به شمار می رود که باید به آن توجه زیادی شود. تنها باید دقت داشته باشید که برای برگزاری مراسم در این رستوران ها بدون شک باید هزینه بالایی را برای سرو غذا پرداخت کنید.

تنها موردی که باید به آن دقت داشته باشید این است که نور را در رستوران خود درجه بندی کرده و شب ها و روزها بتوانید آن را به بهترین نحو ممکن تنظیم کنید. لیست کاملی از کافه های پرطرفدار تهران و ده ها کافه و رستوان دیگر تهران را می توانید در اپلیکیشن فیدیلیو پیدا کرده و آن را دنبال کنید تا همیشه در جیبتان باشد. ایجاد یک فضای برای مشتریان برای کانال هنرمند درونی خود، و یا استفاده از DIY شما را به عنوان یک منو که شما می توانید تا روز تغییر دهید. طراحی داخلی رستوران مرتبط به فضای درونی است و تمام وسایل و اکسسوری های موجود در فضا باید به گونه ای چیده شده باشد که مشتری جذب شود.

در این قسمت ابتدا سعی می کنیم تا به نکات و مولفه های مهمی که در طراحی فضای داخلی رستوران سنتی به آن ها نیاز داریم بپردازیم تا بتوانید به سادگی طراحی نمای داخلی سفره خانه سنتی را درک کنید. این روزها هزینه های بالایی صرف طراحی داخلی کافی شاپ ها می شود؛ زیرا یک مکان زیبا، دوست داشتنی و دنج افراد بیشتری را به سمت خود جذب می کند و سود بیشتری برای صاحب خود به ارمغان می آورد. به همین دلیل شما با خیالی آسوده می توانید در بین انواع این رستوران ها یک را که با نیازهای شما مطابقت بیشتری دارد را انتخاب کرده و در آن غذای خود را میل کنید.

عناصر غذاخوری دلپذیر مانند کفپوشهای کاشیکاری شده، دیوارهای با پوستر و صندلیهای حصیری را برای یک رستوران فرانسوی انتخاب کنید. چیزی که در رستوران شب نشین در نگاه اول نظر مسافران و گردشگران را جلب می کند طراحی و دکوراسیون خاص آن است که این رستوران شبیه رستوران های چینی بوده و دیوارهایی به شکل دیوارهای چینی در بخش های مختلف آن ساخته شده است. در طول سالیان دراز فعالیت این رستوران، منوی غذاها گسترش پیدا کرده و فضای داخلی آن نیز به روز شده است. معماران این پروژه با تلفیق خلاقبت، دانش و تجربه خود فضایی منحصر به فرد را خلق کرده اند. این فضاهای ساده محیط های دنج و راحتی به همراه حس آرامش را ایجاد میکنند . بهترین رستوران های تهراندر واقع زمانی که میزها و صندلی ها از یکدیگر فاصله داشته باشند هم رفت و آمد آسان تر است و هم افراد به راحتی سر میز خود می توانند صحبت کرده و با آرامش بیشتری غذاهای خود را میل کنند.

تابلویی که روی درب رستوران قرار می گیرد در واقع نشان دهنده ویژگی های درونی آن رستوران به شمار می رود. در صورت یکه رستوران مورد نظر شما این ویژگی ها را نداشته باشد بدون شک از جمله رستوران های فوق لوکس تهران به شمار نمی رود. غذاهایی که در بهترین رستوران های تهران سرو می شود هم یکی از دیر ویژگی های آنها به شمار می رود و باید شما به این ویژ هم دقت داشته باشید. به طور معمول استفاده کردن از رنگ های روشن در کنار رنگ هایی که طلایی و نقره اس هستند گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود و شما برای اینکه فضای رستوران را لوکس تر نشان دهید می توانید از این ترکیب رنگ ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که نورپردازی شما همچنین برای عکس های زیبا غذا می سازد، زیرا این امر مهمانان شما را تشویق می کند تا تجربیات خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. و تا زمانی که شما کار درست برق را تنظیم کنید، این نوع پروژه DIY دوستانه برای بوت شدن است. در این رستوران ها تمامی گارسن هایی که فعالیت می کنند آموزش دیده هستند و می توانند ب بهترین نحو ممکن از مشتریان پذیرایی کنند.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم