رازهای زیبایی پوست صورت – 12 نکته مهم از متخصصین پوست

حالا به عنوان بحث پایانی این مقاله، بد نیست راه و رسم معرفی و یا توصیف خود را به شیوهای که متکبرانه بهنظر نیاید یاد بگیریم. در نهایت، نکتهی قابل توجه این است که برای بهکاربردن این قبیل کلمات، قانون و قاعدهی مشخصی در زبان انگلیسی وجود ندارد و کاربرد داشتن یا نداشتنش برای جنسیتی خاص بیشتر بسته به فرهنگ کشور و مردم آن کشور است. در این مقاله قصد داریم ۱۲ مورد از رازهای زیبایی که متخصصان از آن استفاده میکنند را بیان کنیم. دقت داشته باشید که در این مقاله معنی pretty در حالت صفت و یا adjective مورد بررسی قرار گرفته و درحالت قید معنی متفاوتی دارد که در این مقاله به آن پرداخته نمیشود. پس بعضا، در مواردی خاص، خلاف آنچه در این مقاله گفته شده هم دیده میشود و مطالب این مقاله براساس نظر و باور «عموم مردم» نوشته شده است. مثلا برخی از این کرمها حاوی کافئین هستند و میتوانند به کمتر شدن پف زیر چشم کمک کنند. برای پاک کردن آرایش چشم از محصولات مناسب و یک پارچه نخی نرم استفاده کنید. یکی از قوانین طلایی به هنگام پاک کردن آرایش صورت این است که چشمان خود را نمالید. در این صورت مغرور و از خودراضی بهنظر نمیرسیم و به طرف مقابل حس بدی منتقل نمیشود.

شما با کمک به آن کودکان بی بضاعت کار زیبایی سایت 3m-healthtourism انجام دادید. اگر از متخصصان پوست در مورد زیبایی صورتشان سوال کنید و بپرسید چه کارهایی برای باقی ماندن این زیبایی انجام میدهند به دو مورد اشاره خواهند کرد: شستن صورت در شب و استفاده از کرمهای مناسب ضد آفتاب در طول روز. شما میتوانید از سرم، مرطوب کننده، ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبتی برای این قسمت از پوست خود نیز استفاده کنید. پس بهتر است از این مورد برای جنس مذکر استفاده نشود. این واژه در زیان انگلیسی عموما برای جنس مونث استفاده میشود اما بنا بر موقعیت، شرایط و فرهنگِ عدهای خاص میتواند برای جنس مذکر هم استفاده شود. اما ساده نباشید، ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد که این افراد برای حفط زیبایی پوست خود از آنها بهرهمند میشوند تا پوستی صاف و بدون لکه داشته باشند. زمانی که میخواهید بخوابید، موهای خود را از روی صورت بردارید زیرا مو همانند یک آهنربا برای کثیفیها و آلودگیها عمل میکند و آنها را به خود جذب میکند.

او بسیار پیر بهنظر میرسد اما همچنان مرد خوشچهرهایست. او آپارتمان زیبایی داشت با یک باغچهی کوچک. فروتنی زمانی که با دانش و قدرت آمیخته میشود بسیار جذاب است. او نه تنها خوشتیپ (خوش چهره) است بلکه پولدار هم است. او زیر نور ماه زیبا بود. تبعا افراد زیادی در مکالمات خود از این کلمه به معنی زیبا به انگلیسی استفاده میکنند و متاسفانه در صورت ندانستن نکتهی زیر دچار اشتباه میشوند. این کاراکتر بیست و سومین حرف در نویسهٔ (الفبای) یونانی است. بیست و سومین حرف از الفبای یونانی (ψ) به عنوان نماد جهانی روانشناسی شناخته میشود. بیشتر این روانشناسان به عنوان آموزگار، استاد و یا مدیران مراکز آموزشی به فعالیت حرفهای میپردازند. این مواد هم خانواده ویتامین A هستند و میتوانند فرآیند تولید کلاژن را تحریک کنند و پوست شما را محکم تر و شادابتر نگه دارند. اگرچه بیشتر محصولات بر روی بسته بندی خود پیشنهاد میکنند که بر روی پوست خشک مصرف گردد اما کمی رطوبت به مواد اجازه میدهد راحتتر به پوست شما نفوذ کنند. طبق تحقیقات انجام شده، میتوان این صفت را برای هر دو جنسیت به کار گرفت اما در صورت استفاده برای مردها، معنای کلمه Gorgeous کمی متفاوت است و به طور خاص به جذابیت جنسی اشاره دارد.

معنی کلمه Pretty هم دقیقا مانند مورد قبل دارای لطافت بسیار است و مشخصا اشاره به زیبایی و محبت خانمها دارد و عموما برای مردان کاربردی ندارد. لغت Beautiful به معنی خوشگل و زیبا است اما باید دقت کرد که beautiful مختص خانمهاست و برای آقایان استفاده نمیشود. توجه داشته باشید اگر تاکنون این وجه از معنی کلمات را بررسی نکردیم، دلیل بر این نیست که این صفات لزوما و صرفا مختص به انسان هستند. این حرف سای خوانده میشود. اگر دمای حمام بیش از حد داغ باشد، باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست میشود و پوست خشک خواهد شد و در نهایت باعث ایجاد خارش در آن میشود. معمولا افرادی که پوست شاداب و زیبایی دارند از روغن زیتون برای پاکسازی و رطوبت رسانی به پوست استفاده میکنند. شما میتوانید از ترکیب روغن زیتون و آب استفاده کنید. روغن آرگان نیز برای پوست عالی است. مرطوب کنندههایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند فوق العاده عالی خواهند بود.

این شاخهٔ نوپا تمرکزش را روی بهبود تعامل میان انسان و فناوریهای روز از جمله وبسایتها و شبکههای اجتماعی میگذارد. روانشناسان این حوزه به بررسی این موضوع میپردازند که آسیبهای مغزی و عصبی چگونه بر رفتار و فرآیندهای روانی ما اثر میگذارند. ما به کمک توصیف به چیستی رفتار و فرآیندهای روانی پی میبریم ولی برای پی بردن به «چرایی» به تبیین نیازمندیم. اگر در پشت و گردن خود آکنهای مشاهده کردید میتوانید از اسید سالیسیلیک و ژل آکنه برای درمان آن استفاده کنید. معنای لغوی آن در دیکشنری انگلیسی به فارسی «خوش سیما، خوشتیپ، زیبا، خوش صورت و هیکل» آورده شده است. فن استاد برای بیان زیبایی به انگلیسی! روانشناسان دیدگاهها و نظریهها را بر پایهٔ جملههای توصیفی و مفاهیم بیان میکنند که بر فرضیههایی استوار است. من در این نوشته تلاش کردم به زبانی ساده تعریف روانشناسی را بیان کنم. حتی اگر پوست شما دارای آکنه هست باز هم میتوانید از این روش بهره مند شوید. در نهایت بر روی پوست خود از ضد آفتابهای مناسب استفاده کنید. هر روز صبح زمانی که از خواب بیدار میشوید از یک محصول مرطوب کننده بر روی لبهای خود استفاده کنید.

اگر از این مواد به مدت چند هفته استفاده کنید، مطمئن باشید تاثیر بسیار قابل توجهی بر روی پوست شما خواهد داشت. در این حالت پوست هیچ گونه چین و چروکی نخواهد داشت. در این صورت پوست شما عاری از چین و چروک خواهد بود. مالش تهاجمی این نواحی میتواند آسیب زیادی به پوست وارد کند و باعث تسریع فرآیند پیری در این ناحیه گردد. حوله حمام نیز حاوی باکتریهای مضری است که باید به طور مرتب تغییر پیدا کند. این افراد به طور روزانه و مرتب حوله صورت خود را تغییر میدهند. این صفت تنها صفتیست که فقط برای جنس مذکر کاربرد دارد و کاملا هم جنبه و معنی مثبتی را پوشش میدهد. کاربردش برای جنس مذکر است و معنایی نسبتا خوب دارد. هر دانشی دارای آماج و اهدافی است که دانشمند برای دستیابی به آن تلاش میکند. شما در آن لباس خیلی زیبا بهنظر میرسید. او درحالیکه در پارک ایستاده بود و برفها روی موها و صورتش میریخت زیبا بهنظر میرسید.

روانشناسی زیستی با رشتههایی از جمله روانشناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی تجربی، زیستشناسی و علوم اعصاب ارتباطی تنگاتنگ دارد. روانشناسی مدرسه (School Psychology) همانند روانشناسی تربیتی با موضوع کودکان و دانشآموزان سر و کار دارد. روانشناسی کودکان استثنایی روی مسائل مربوط به کودکان استثنایی تمرکز دارد. زمانی که از سرکار به منزل بر میگردید منتظر زمان خواب برای شستشوی صورت خود نباشید. زمانی که صورت خود را میشویید، همیشه موهای خود را به سمت عقب بکشید. واژه Stunning در فرهنگ لغت به معنی خیره کننده، بسیار زیبا و حتی نفسگیر آورده شده است. آرزویش این است که غریبهای خوشتیپ و قدبلند جذبش شود. بیشتر افراد، توجهی به ناحیه گردن خود نمیکنند و همین امر موجب میشود نشانههای پیری در این قسمت خیلی زود نمایان شود. مراقبت از پوست امر بسیار مهمی است پس بهتر است به مانند یک متخصص پوست از آن مراقبت کنید. مطالعهٔ تفاوتهای فرهنگی و اثرات آن روی رفتار انسان میتواند ما را به درک بهتری از انسان و رفتارها و نگرشهای انسانی بیانجامد.

مشاوران میتوانند با کسب مهارت در زمینههای یاد شده به انجام مشاوره در زمینههای گوناگون بپردازند. روانشناسان سیاسی تلاش میکنند تا اصول روانشناسی مرتبط با ریشهها و عواقب رفتار سیاسی را درک کنند. روانشناسی عمومی (General Psychology) به مطالعهٔ اصول اساسی، مشکلات، چالشهای انسانی و روشهایی که زیربنای دانش روانشناسی است میپردازد. خیر روانشناسی یک علم است و از اصول علمی پیروی میکند. در روانشناسی تجربی با بهرهگیری از روشهای علمی و آزمایشگاهی به پژوهش و بررسی دربارهٔ مغز، رفتار و فرآیندهای روانی میپردازند. روانشناسی تجربی یا روانشناسی آزمایشگاهی (Experimental Psychology) را میتوانیم پژوهشیترین شاخهٔ این دانش بنامیم. این شاخه ریشه در کار دانشمندانی چون چارلز داروین و جورج رومنز دارد. به کار بردن این صفت برای پسر بچهها، پسران کمسنوسال و نوجوانها منعی ندارد. این واژه صفتی است که به طور معمول برای جنس مونث استفاده نمیشود. با این وجود گاها در بین انگلیسی زبانها برای مذکر هم استفاده میشود و تعدادی از مردم معتقدند این واژه صرفا صفتی برای جنس مونث نیست و میتواند برای جنس مذکر هم استفاده شود. چون که لطافت این واژه بسیار بالاست و مشخصاً برای یک مرد استفاده از واژهی لطیفی مثل این درست نیست.

بعد از شستن صورت، استفاده از سرم میتواند بسیار مفید باشد. از مرطوب کننده های مناسب قبل و بعد از حمام استفاده کنید. اینگونه مواد از خشک شدن لبها جلوگیری میکند و آب مورد نیاز آن را تامین می نماید. بهتر است روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشید تا رطوبت مورد نیاز آن تامین شود. اولین واژهای که به بررسی آن میپردازیم، واژهي beautiful است که در زبان انگلیسی کاربرد زیادی دارد و اکثر زبانآموزان (حتی در سطوح مبتدی) با آن آشنایی دارند. بهتر است از سرمهایی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C است و میتواند با رادیکالهای آزاد مبارزه کند. دربارهٔ پیشینهٔ روانشناسی در آینده سخن خواهم گفت همچنین شما را با روانشناسان سرشناس آشنا خواهم کرد. همچنین میتوانید از سرمهایی استفاده کنید که حاوی فاکتورهای رشد یا مشتقات سلولی هستند و میتوانند ساخت کلاژن و الاستین را تحریک کنند. معنای لغوی این کلمه در فارسی، قشنگ، زیبا یا خوشگل است. از این رو روانشناسان اجتماعی میتوانند در محیطهای خصوصی و دولتی تحقیقاتی یا دانشگاهی به فعالیت بپردازند. پس در تببین به این نتیجه میرسیم که: چرا افراد خودکشی میکنند؟ درواقع این کلمه صرفا به معنی “زیبا” نیست و از لحاظ درجهبندی چند درجه بالاتر است.

روغنهای طبیعی، مرطوب کننده و پاک کننده عالی برای پوست هستند و میتوانند مواد آرایشی را در عرض چند دقیقه از روی پوست شما حذف کنند. اگر آرایشی بر روی صورت دارید و میخواهید آن را پاک کنید، بهتر است زمان انجام اینکار را به تعویق نیندازید. بر پایهٔ همین پژوهشها میتوان پیشبینی کرد، کودکی که در ۹ سالگی به تماشای خشونت میل دارد در سن ۱۸ سالگی رفتارهای پرخاشگرانهٔ بیشتری نسبت به دیگر همسالانش انجام میدهد. به کمک کنترل ما میتوانیم از رفتارهای ناهنجار جلوگیری کنیم یا به تقویت رفتارهای بهنجار بپردازیم. اما روانشناسی تطبیقی یا روانشناسی مقایسهای (Comparative Psychology) به مطالعهٔ رفتار حیوانات با هدف مقایسه با رفتارهای انسانی و تحلیل آن میپردازد. روان شناسی رفتارگرا به دنبال یافتن الگوهای رفتاری و ارتباط آن با فرآیندهای روانی و ذهن انسان است. هدف روانشناسی مثبتنگر به وجود آوردن شرایط بهتر در زندگی انسان با تکیه بر ویژگیهای مثبت و برطرف کردن کاستیهاست. پوستی که در ناحیه مژهها وجود دارد ظریفترین و حساسترین پوست بدن محسوب می شود و میتواند به سرعت پیر شود. بهتر است به پوست سایر نواحی بدن نیز توجه کنید. بهتر است محصولات مورد نیاز خود را بر روی پوست مرطوب اعمال کنید، بنابراین بعد از شستن و پاکسازی پوست، اجازه دهید رطوبت بر روی صورت شما باقی بماند و سپس مواد مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید.

شما در آن لباس خیرهکننده بهنظر میرسید. این کلمه کاملا برای هردو جنسیت کاربرد دارد و میتوانید آزادانه از آن استفاده کنید. این واژه به فردی نسبت داده میشود که از لحاظ ظاهری یا رفتاری دارای جذابیت است و باعث ایجاد حس خوشایندی در طرف مقابل میشود. اما کاربردش برای مردان متداول نیست و به طور کلی و از لحاظ فرهنگی میتواند توهینآمیز هم طلقی بشود. واژهی آخری که به بررسی آن میپردازیم، Attractive است که مناسبترین معادل برای آن در زبان فارسی «جذاب یا گیرا» است. در اینجا منظور از رسانه تنها رادیو و تلویزیون نیست بلکه هر رسانهٔ دیداری و شنیداری که مردم با آن در تماس هستند را دربرمیگیرد. روانشناسان رسانه به دنبال درمان اختلالات روانشناختی به کمک رسانهها نیستند؛ این روانشناسان به دنبال تحلیل و ارزیابی اثرات متقابل مردم و رسانه روی یکدیگر هستند. به این منظور میتوانیم از یک سری ساختارهای آماده استفاده کنیم تا هنگام حرف زدن متواضع و فروتن باشیم. با توصیف رفتار و فرآیندهای روانی ما بهتر میتوانیم بگوییم که آیا رفتاری بهنجار یا ناهنجار است.

روانشناسی تربیتی یا روانشناسی آموزشی (Educational Psychology) شاخهای است که با موضوع تربیت، آموزش و یادگیری سر و کار دارد. اما معمولا برای مردانی که سنی از آنها گذشته و یا پا به سن گذاشتهاند، استفاده نمیشود. آنها برای خانهی خود سود کلانی کسب کردند. بنظرم آنها خیلی جذاب هستند. رایان زیباست (جذاب) اما تا حدودی کمسن و سال است. کلمهی nice-looking هم معنی یکسانی با good-looking دارد اما بهاندازهی good-looking رایج نیست و به نسبت کمتر استفاده میشود. اما این واژه را به نادرستی در انگلیسی برابر با Mind (ذهن/ روان) گرفتهاند. به دلیل گسترده بودن فعالیت این شاخه، روانشناسان عمومی در محیطها و زمینههای شغلی گوناگون به فعالیت میپردازند. روانشناسان شخصیت عوامل گوناگون فردی، ژنتیکی، اجتماعی، فرزندپروری و دیگر موارد موثر بر شکلگیری ساختار شخصیت را ارزیابی و تحلیل میکنند. روانشناسی رشد، تغییرات و رشد انسان را در زمینههای گوناگون از جمله رشد فیزیولوژیکی، رشد شناختی، رشد عاطفی، رشد اجتماعی و … یعنی آن شخص یا شی یا منظره توانایی ایجاد شگفتی یا بهت را دارد و زمانی که به یک انسان نسبت داده شود، به معنی بسیار زیبا و یا بهطور خیره کنندهای زیبا است. یعنی شخص چهره و فیزیک قابل قبول و خوبی دارد و میتوان گفت که خوشچهره و جذاب است.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم