راهنمای خرید لپ تاپ برای گرافیک و گرافیست ها کالاومگ

راهنمای خرید لپ تاپ برای گرافیک و گرافیست ها کالاومگ

لپ تاپ مهندسی به دلیل نیاز به اجرای نرم‌افزارهایی مانند اتوکد و 3D Max باید از پردازنده‌ی قوی‌تر و میزان رم بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 بیشتری برخوردار باشد. این لپ تاپ از یک نمایشگر 15.6 اینچی با نرخ نوسازی 240 هرتز و رزولوشن 2K (2560 x 1440 پیکسل) بهره می‌برد. در نتیجه می‌توان گفت لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G15 GA503RS – AA برای بازی‌های شوتر اول شخص و بازی‌های eSports هم گزینه‌ای عالی است. یکی از بهترین لپ تاپ های موجود برای دانش‌آموزان و دانشجویان است که از آن برای تحصیل و همچنین سرگرمی استفاده کنند. ظرفیت ذخیره سازی تعیین می کند که چه مقدار بازی، برنامه، فیلم و سایر رسانه ها می توانید در لپ تاپ خود ذخیره کنید. هارد دیسک ها با دیسک های چرخشی که داده ها را به صورت مغناطیسی ذخیره می کنند از نظر اندازه بزرگتر هستند.

مهمترین ضعف لپ تاپ ایسوس R565EA-EJ1478 این است که حافظه رم آن فقط 4 گیگابایت است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید. ارتقای رم لپ تاپ را می‌توانید به راحتی از طریق شرکت گارانتی کننده و بدون از بین رفتن گارانتی، انجام دهید. چون لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون کارت گرافیک قوی ندارند، توان گرافیکی آنها محدود است. البته بسیاری از بازی‌های سبک و قدیمی را اجرا می‌کنند، ولی برای اجرای بازی‌های مدرن و سنگین دچار مشکل می‌شوند. برندهای دل و اچ پی؛ دل و اچ پی مارکهای بزرگ جهانی هستند ولی حضور کمرنگی در بازار لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون دارند و به همین دلیل ما هم مدلی از آنها معرفی نکردیم.

  • لپ تاپ Legion 5 با پردازنده‌ی قدرتمند AMD Ryzen7 5800H و 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD یک عملکرد بی نظیر از خود نشان می‌دهد!
  • به صورتی که قیمت یک لپ تاپ متوسط 2 میلیون تومانی در سال 1393، به یک لپ تاپ 8 میلیون تومانی در سال 1398 و 20 میلیون تومانی در سال 1401 تبدیل شد.
  • این لپ تاپ‌ها مورد علاقه تمام طراحان است زیرا با کمک قلم نوری می‌توانند به تصویر سازی و انجام کار تصویری حرفه‌ای بپردازند.
  • میانگین قیمت برای خرید لپ تاپ برنامه نویسی در فروشگاه لیپک 32 تا 53میلیون تومان است که میتواند با نوسان ارز تغییر کند.

چنانچه هنوز نیاز به مشاوره دارید،بودجه و نوع استفادهخود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان شهرسخت‌افزار در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند. از دیگر ویژگی های این محصول گیمینگ هم می‌توان به نورپردازی کیبورد، طراحی جذاب و باتری 4 سلولی آن اشاره کرد. نیز با 2 گیگابایت حافظه ویدیویی مشترک قادر است اکثر بازی‌های نسبتاً قدیمی را اجرا کند.

این دستگاه‌ها معمولا دارای حافظه‌ SSD هستند که هم سرعت بالاتر و هم وزن پایین‌تری نسبت به هارد دیسک دارد. در نظر داشته باشید این لپ تاپ توسط لابراتوار تخصصی شهر سخت افزار نیز بررسی شده و نشان «Editor’s Choice» را کسب کرده است. از این رو برای اطلاعات بیشتر و مشاهده عملکرد اولترابوک ADATA XPG XENIA 14 می‌توانید از این لینک به مطلب بررسی تخصصی این محصول دست یابید. لپ تاپ‌های سری اسپایر 3 شرکت ایسر قابلیت حمل بالایی دارند و همچنین به راحتی می‌توانند از پس اکثر کارهای روزمره‌ی کاربران بر آیند.

مایکروسافت Surface Laptop Studio؛ از بهترین مدل های لپتاپ جهان

به‌طورکلی، می‌توان گفت این سری برای کارهای روزمره و چندرسانه‌ای انتخاب خوبی است. اگر شما هم طراح هستید و به دنبال بهترین لپ تاپ ایسوس می‌گردید، مدل‌های مختلف آن را از طریق دکمه زیر ببینید. سری «ZenBook» برای افرادی مناسب است که به دنبال بهترین لپ تاپ ایسوس برای کارهای روزمره و عادی هستند. البته مدل‌های قدرتمندی هم دارد که بیشتر به کاربران حرفه‌ای توصیه می‌شود. برای بیان تفاوت بین هارد دیسک ، دیسک حالت جامد و دیسک هیبریدی حالت جامد فاکتورهای مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

لپ تاپ MSI Raider GE76 12UGS

یکی از بهترین ویژگی‌های لپ تاپ این است که می‌تواند درون کیف قرار بگیرد و با شما دنیا را سفر کند. یکی دیگر از قابلیت‌های جالبی که در این لپ تاپ وجود دارد، پورت Thunderbolt 4 است. با استفاده از این پورت می‌توان گرافیک‌های اکسترنال را به دستگاه اضافه کرد. البته که لیست کاملی از پورت‌های USB Type-A، USB Type-C، HDMI و اترنت را می‌توان در بدنه این لپ تاپ دید.

پردازنده گرافیکی Nvidia Geforce MX350 هم برای این محصول در نظر گرفته شده که دو گیگابایت رم دارد. بهترین لپ تاپ ایسوس که همین الان توی بازار موجوده، مدل راگ استریکس G713RM هست که هم سخت‌افزار قدرتمندی داره و هم نرم‌افزار هوشمند و روانی. از این رو لپ تاپ TUF Dash F15 FX516PR – CH ایسوس به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار شناخته می‌شود. بی‌شک انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ در میان انبوهی از برندها کار وقت‌گیر و خسته‌کننده‌ای است. امروزه لپ تاپ با مدل‌های گوناگون و طیف‌ وسیعی از مشخصات در بازار موجود است ولی ما در شهرسخت‌افزار به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین لپ تاپ ها را بر اساس بودجه و انتظارات خود انتخاب کنید.

اینکه کدامیک را خریداری می‌کنید، به نیازها، خواسته‌ها و از همه مهم‌تر به بودجه شما بستگی دارد. این لپ تاپ ها بسیار کوچک و ارزان قیمت هستند و پردازنده های ضعیفی نسبت به اکثر لپ تاپ‌ها دارند. صفحه کلیدهای نت بوک بسیار کوچک است که این ویژگی حمل‌ونقل آن‌ها را بسیار آسان کرده است. در هنگام خرید لپ‌تاپ، علاوه بر داشتن آگاهی از مشخصات لپ‌تاپ مورد نیاز باید انواع لپ‌تاپ های باکیفیت‌ … همه این لپ‌تاپ‌ها سیستم‌های مناسبی برای کارهای گرافیکی هستند و بستگی به هزینه و حد کاری که گرافیست با آن ها انجام می‌دهد، می‌توانند کارآمد باشند.

به علاوه، نمودار تغییرات قیمت محصول می‌تواند شما را در جریان تغییرات قیمت روز لپ تاپ مدنظرتان قرار داده و در خرید موفق‌تر یاری کند. لپ تاپ ایسوس،‌ لپ تاپ لنوو، لپ تاپ HP و لپ تاپ دل از محبوب‌ترین‌های بازار کشورمان هستند.علاوه بر ابعاد نمایشگر، بهتر است به رزولوشن آن نیز دقت کنید. در عصری که حداقل رزولوشن اکثر گوشی‌های ۶ اینچی FHD است، خرید لپ‌تاپ 15 اینچی با رزولوشن HD دیگر منطقی به نظر نمی‌رسد. پس اگر سرعت انتقال داده از فلش مموری یا هارد اکسترنال برایتان اهمیت دارد، بهتر است از این گزینه غافل نشوید.

اگر شما هم جزو همین افراد هستید، مدل ROG Strix G15 G512LW-BB را خریداری کنید. این لپ تاپ یکی از قوی‌ترین لپ تاپ‌های سری ROG است که مشخصات فنی کافی برای تجربه کردن سنگین‌ترین بازی‌ها را در اختیارتان می‌گذارد. اگر مشخصات فنی لیجن 5 سری JD شما را به وجد آورده است، اما پردازنده‌های AMD را چندان نمی‌پسندید، می‌توانید مدل Legion 5-PB را خریداری کنید. این مدل دارای پردازنده Core i H است که 8 هسته پردازشی را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین این پردازنده با یک رم 16 گیگابایتی و گرافیک RTX 3050ti همراه شده تا Legion 5-PB شما را تجربه خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ برساند.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم