رشته دندانپزشکی : بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر | 3m-healthtourism

بیشتر دندانپزشکان یا در کارهای خصوصی (مراقبت‌های اولیه) ، بیمارستان‌های دندانپزشکی یا (مراکز مراقبت‌های ثانویه) (زندان‌ها ، پایگاه‌های نیروهای مسلح و غیره) فعالیت می‌کنند. تجهیز کلینیک دندانپزشکی به مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه های استریلیزاسیون و کاربرد مواد مصرفی با کیفیت بالا جهت اطمینان خاطر بیماران عزیز انجام شده است. شهریه رشته دندان‌پزشکی این کشور در مقایسه با شهریه دانشگاه‌های کشورهای دیگر بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. در مقایسه شهریه دندان‌پزشکی آمریکا در حدود یورو، استرالیا در حدود40 هزار یورو، کانادا در حدود 15هزار یورو، انگلستان در حدود 10 هزار یورو می‌باشد. آن دسته از متقاضیان تحصیل دندان‌پزشکی در کانادا که مدرک زبان انگلیسی ندارند، ابتدا باید در دوره‌های آموزشی زبان در دانشگاه و یا کالج‌های زبان در کانادا شرکت کنند. کشور کانادا با فراهم نمودن شرایطی باعث شده تا پزشکان و دندان‌پزشکان بتوانند به راحتی در مطب شخصی خود و یا بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مشغول به کار شوند، به همین دلیل بسیاری از افراد در ایران نیز خواستار مهاجرت به این کشور برای تحصیل یا اقامت دائم می‌باشند.

برترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی در ایران

تجهیزات و برخی از مواد عبارت بودند از چند صندلی با سلفدان‌های حلبی، چهار عدد چرخ پایی دندان‌پزشکی جهت کلینیک، یک میز چوبی، سه عدد چهارپایه، یک ولکانیزاتور و گچ ساختمانی که توسط محمدخان -اولین مستخدم مدرسهٔ دندان‌سازی- کوبیده می‌شد و الک می‌گردید. آموزش‌های نظری و عملی در این مقطع توسط دکتر آشوت هاروطونیان و شهریار سلامت انجام می‌شد. پایهٔ دانشگاه به سبک دانشگاه‌های اروپایی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی ریخته شد. در مهرماه آن سال، دکتر محسن سیاح رئیس دانشکده و دکتر محسن لک عهده‌دار تدریس کلینیکی شدند. دورهٔ آن پنج سال بود که چهار سال آن صرف آموزش‌های عملی و نظری می‌گردید و یک سال به تهیه و تدوین پایان‌نامه اختصاص داشت.

  • یکی دیگر از انواع خدمات و درمان های دندانپزشکی، اوردنچر دندان نام دارد.
  • دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به برگزاری سی و هشتمین آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی از اعلام نتایج آزمون کتبی در ظهر امروز ۱۶ آذر خبر داد.
  • کشورهایی نظیرآمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آلمان، اتریش، اسپانیا، فرانسه و سوئیس از اعتبار علمی بالایی در رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی برخوردارند.
  • در ادامه به بررسی و معرفی تخصص های مختلف دندانپزشکی خواهیم پرداخت.
  • متخصصین رادیو لوژی دهان و فک و صورت مانند متخصصین رادیو لوژِی پزشکی وظیفه تهیه و تشخیص و گزارش مشاهدات خود از کلیشه های رادیولوژِی را به عهده دارند.

ما در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی صفر تا صد رشته دندانپزشکی شما را با شرایط تحصیل و کار در این رشته آشنا کنیم. در صورتی که در مورد رشته دندانپزشکی یا سایر رشته های دانشگاهی به اطلاعات دقیق تر یا مشاوره بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در آویژه در ارتباط باشید. در رشته دندانپزشکی با مدرک دکتری عمومی نیز می توانید درآمد بالایی داشته باشید؛ اما در رشته پزشکی برای کسب درآمد بالا باید به سراغ تخصص بروید. از آنجایی که معمولا بسیاری از داوطلبان کنکور تجربی، به تحصیل در این رشته فکر می کنند، ما در این مقاله سعی داریم تا صفر تا صد رشته دندانپزشکی و بازار کار آن را بررسی کنیم. در واقع در ایران برای بسیاری از رشته ها مرجع دقیق نیست که بتوانیم حقوق مشاغل را به طور واضح و شفاف ببینیم. دانشجویان این رشته بعد از گذراندن طرح 2 ساله، امکان فعالیت در درمانگاه ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی را دارند.

علت فوبیای کودکان از دندانپزشکی چیست؟

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است. میشه اول کار دست دوم خرید که ارزون تره و بعدا که کمی پول جمع شد گرونتر و بهترش رو بخری. بعضی ها وام میگیرن مطب میزنن بعضی ها هم مدتی توی کلینیک و درمانگاه ها کار میکنن خودشون پول جمع میکنن و مطب میزنن. اگه وام بگیری باید اول مطمئن باشی به اندازه کافی مشتری داری که درامدت در حدی باشه حداقلش بتونی قسط های وام رو پس بدی!

البته اینها فقط حدس و گمان بود، منظور این نیست که الزاما این مجله خبری توریسم سلامت ها در اینده اجرا بشن. رشته دندانپزشکی هم مثل پزشکی جزو رشته های دکتری عمومی زیرگروه ۱ تجربی هست و دوره تحصیلش ۶ ساله. بعد از اینکه درستون تموم شد هم باید برید طرح چون جزو ۱۱ رشته ای هست که طرح اجباری داره.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم