روزنامه دنیای اقتصاد پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهارستان چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه به ریاست عبداله نوحی فرماندار بهارستان برگزار شد. ظاهرا بخشی از اپوزیسیون‌ ورشکسته خارج از کشور با ناامید شدن از تداوم اغتشاشات در ایران به‌دنبال کسب وجه در میان خارج‌نشینان مخالف هستند تا همچنان روند کلاهبردار‌ی‌های مالی خود از ایرانیان خارج‌نشین را ادامه دهند. در چند وقت اخیر، به شکلی بی‌سابقه رویکرد سلبی و منفی مقام‌های آمریکایی نسبت به مذاکرات هسته‌ای با ایران و آینده برجام افزایش پیدا کرده است. مقامات واشنگتن با صراحت از عدم در اولویت بودن مذاکرات هسته‌ای سخن به میان آورده‌اند. کاهش تولید صنایع انرژی‌بر نظیر فولاد، شیشه‌سازی و سرامیک‌سازی، بیانگر وضعیت بغرنج صنایع اروپاست. قوه قضائیه اعلام کرد، شخصی را به نام «حسن فیروزی» که یک «بدهکار مالی» بوده، در حال فرار از ایران دستگیر کرده است.

  • رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی قوه قضائیه، همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر با حضور در حرم امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
  • پوشش بیمه بدنه جزو مواردی است که باعث شده افراد به خرید این بیمه نامه روی آورند.
  • به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گروه خودروسازی سایپا فروش چهار محصول خود را در قالب پیش فروش یکساله از امروز آغاز کرده است.
  • استاندار گیلان از تخصیص 18 هکتار از زمین های بنیاد مستضعفان و جانبازان در گیلان به ساخت 30 هزار واحد مسکن ملی خبر داد.
مواریث فرهنگی ما بسیار زیاد است که برای حفظ آن، نه بودجه، نه نیروی انسانی کافی داریم و نه شناسایی دقیقی برای آن‌ها انجام می‌شود. مراسم افتتاحیه چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر با برگزاری دو بزرگداشت و معرفی برگزیدگان سه بخش از این رویداد در حالی برگزار شد که اجراهای صحنه‌ای و خیابانی آغاز شدند. وزیر امور خارجه سوئد گفت که کشورش آنچه را که لازم است (برای برآورده کردن شروط ترکیه برای موافقت با پیوستن سوئد به ناتو) انجام داده است و آنکارا باید هر چه زودتر موافقت خود با عضویت این کشور در ناتو را آغاز کند. در پی حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و دستگیری فرد مهاجم، پیگیرهای انتظامی و امنیتی و واکنش‌ها در این باره آغاز شده است که گزارش کامل آن را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

روزنامه دنیای اقتصاد پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱

ایسنا/گلستان مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه در 10 ماه گذشته 50 پزشک استان به دلیل عدم نصب دستگاه های پذیرنده بانکی با هدف فرار از پرداخت مالیات به دستگاه قضایی معرفی شدند … متا همچنین برای سه ماهه چهارم 2022 درآمد 32.2 میلیارد دلاری را گزارش کرد. سرمایه صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان هرمزگان به بیش از 550 میلیارد ریال افزایش یافت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد که با وجود همه تحریم‌ها و مضیقه‌هایی که وجود دارد، رکورد صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماهه امسال شکسته شده است. اقتصاد رژیم صهیونیستی در معرض فروپاشی است طرح کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تضعیف دستگاه قضایی این رژیم تاثیر خود را بر اقتصاد این رژیم نیز نشان داده و روند افول ارزش واحد پول و سهام بورس این رژیم ادامه دارد. بازار طلا در انتظار تعیین تکلیف فدرال رزرو قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران در انتظار نتیجه نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در پایان امروز هستند. بانک مرکزی در ادامه پول‌پاشی‌های خود در بازار باز، این هفته نیز 105 همت به این بازار تزریق Daily documents that will impacts the global community کرد. جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث از 15 بهمن تا پایان روز 19 اسفند ماه سال جاری با خرید بیمه نامه یک ساله 100 درصد بخشیده می شود.

اعتبار چک با قانون جدید افزایش می‌یابد؟

پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، یکی از اولین تمهیدات جهت حفظ سلامتی افراد جامعه تعطیلی دانشگاه ها و مدارس بود. اما این تعطیلی آسیب آموزشی بزرگی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آنها به شمار میرفت و از وزارت آموزش و پرورش انتظار میرفت چاره‌ای بیاندیشد. فوتبال را از زمین خاکی‌های خیابون شاپور در منطقه راه‌آهن تهران شروع کرد، به شاهین و پرسپولیس رفت و سر از میز استادی دانشگاه صنعتی شریف درآورد.

بهره برداری از کارخانه سلامت سازان بوعلی

به عقیده تحلیل گران اگر طلا بتواند در بالای این مرز مقاومت کند عبور از مرز ۲ هزار دلار نیز بسیار محتمل خواهد بود. برنامه جام انقلاب امروز به نقد و بررسی برخی شبهات سیاسی، تاریخی و اقتصادی مربوط به رژیم پهلوی پرداخت. محمدرضا شاه که برای هر چه نزدیک‌تر کردن خود به ایالات متحده متعهد به اجرای اصلاحات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شد، پیاده شدن آرزوهایش را در گرو کنار گذاشتن اسلام و قرآن دانست و برای رسیدن به آن به سختی لج‌بازی کرد و پایه‌های حکومتش را در گردابی سهمگین فرو برد.

جا ماندن نرخ سود سپرده گذاری بانک‌ها از نرخ تورم باعث شده که در این سال‌ها بسیاری از مردم ترجیح بدهند که پول خود را برای حفظ ارزش به سایر بازارها منتقل کنند، تجربه‌ای که حالا بانک مرکزی می‌خواهد با تصمیم جدید خود آن را متوقف کند. افزایش ارزش یورو در بازار جهانی/ دلار همچنان نزدیک کف 8 ماهه در معاملات امروز بازار جهانی ارز، با توجه به آنکه قرار است این هفته بانک مرکزی آمریکا یک نشست مختصر را برگزار کند، ارزش دلار نزدیک به کف 8 ماه گذشته باقی ماند. قیمت نفت کاهش یافت با تقویت احتمال افزایش نرخ بهره و افزایش جریان نفت روسیه که تقاضا برای چین را تامین کرد، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه کاهش یافت. پیش‌بینی کاهش 16 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرد برای سال جاری قیمت نفت نسبت به ماه نوامبر سال 2022، 16 درصد کاهش یافته و به 81.1 دلار در هر بشکه برسد. کریمی؛ معاون بین الملل بانک مرکزی گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایران اکونومیست با بیان اینکه چون شبکه پیامرسان روسیه به شبکه پیام رسان ایران متصل شده است در نتیجه هر کسی که عضو آن شبکه است، به شبکه ما هم متصل شده اند و بالعکس بانک های ایرانی هم می توانند با آن بانک ها متصل شوند … اخبار پولی مالی_ مدیرعامل بیمه دانا از پیشنهاد افزایش سرمایه این شرکت در بودجه سال 1402 خبر داد و این افزایش سرمایه را طبق برنامه راهبردی تا مرز شش هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم