سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری و انواع آن

شما و کارمندان شما قرار است به طور متوسط ۸ تا ۹ ساعت از روز را بر روی صندلی های اداری خود نشسته و کار کنند. به دو دلیل امروزه مورد استفاده قرار می گیرند . استفاده از گل و گیاه به شیک بودن محیط کار شما کمک می کند. بهترین انتخاب برای تقسیم بندی فضای اداری استفاده از پارتیشن اداری می باشد . مزیت پارتیشن نسبت به سایر روشهای تقسیم بندی محیط موجب شده است تا مدیران توجه بیشتری به چیدمان محیط اداری نیز داشته باشند . طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط میتواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد. بهتر است در دکوراسیون داخلی اداری پرده هایی را مورد استفاده قرار دهید که به آسانی باز و بسته شده و در هر زمان که به نور بیشتر نیاز داشتید آنها را باز کنید.

استفاده از مبلمان نیم ست در دفتر مدیریت برای جلسات کوچک با میهمانان و یا در صورت امکان قرار دادن میز کنفرانس در اتاق مدیریت میتواند نیاز یک مدیر در برگذاری جلسات را برآورده سازد. فرهنگ و نوع ارتباطات درون سازمانیای را که در جریان طراحی دکوراسیون اداری ایجاد میشود را مورد بررسی قرار میدهیم. در واقع دکوراسیون اداری میتواند بر بسیاری از موارد همچون روش کار کارمندان یا کارکنان، نوع ارتباطات درون سازمانی و در نهایت افزایش راندمان، کیفیت و بهرهوری تاثیرگذار باشد. اختصاص زمان زیاد در محیط کاری ناکارآمد، میتواند بهره وری کارکنان و مدیران را کاهش دهد، به همین سبب باید در طراحی دفتر کار از المان هایی استفاده شود که علاوه بر ایجاد فضای آرامش بخش در کاهش استرس روزانه موثر بوده و بهبود و کارایی افراد را افزایش دهد.

هر چه مبلمان اداری شما سفت و ناراحت باشد انتظار بازده کمتر از همکاران و کارمندان خود را داشته باشید. به دلیل کمبود فضا می توان برای جلسه و صحبت با مراجعه کنندگان همکاران از میز کار مدیرعامل استفاده کرد. طراحی داخلی شرکت از جمله مهمترین موضوعاتی است که ذهنیت کارکنان و مراجعه کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین پیشنهاد میکنیم قبل از خرید و سفارش مبلمان اداری، حتما به مطلب “مبل شرکتی چیست” مراجعه کنید. در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق های مدیریتی و فضای اداری کوچک باید به تجمیع وسایل و مبلمان ها فکر کرد. مبلمان، میز و صندلی را بر اساس نیاز میتوان تهیه کرد. هر کدام از انواع مبلمان اداری مدرن تاثیر زیادی بر دکوراسیون این فضا خواهد داشت. همچنین نباید فراموش کرد که محیط اداری یک کادر کاملا رسمی می باشد و انتخاب این رنگ ها باید در کنار زیبایی و تاثیر بخشی، با رنگ بندی درست و اصولی باشند تا مورد پسند و رضایت همگان واقع شوند. شرکت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ما از صفر تا صد در کنار شما خواهد بود. مقدار فضای مفید برای چیدمان در کنار تعداد واحدهای فعال و همچنین تعداد پرسنل هر بخش ، پیش بینی تغییرات احتمالی در آینده از مواردی است که پیش از اقدام برای چیدمان دکوراسیون محیط کاری مورد توجه قرار می گیرد .

به طور کلی در طراحی داخلی دفتر کار از رنگهای مات استفاده شده است. در خرید دکوراسیون اداری برای سبک مدرن باید سعی شود از مجموعههایی کمک گرفت که به صورت حرفهای این کار را انجام میدهند. پارتیشنها و دیوارهای جداکننده از اجزای اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری هستند که طراحی آنها با توجه به نوع روند کار کارکنان انجام میشود و ویژگی مهم این جدا کنندهها انعطاف پذیری و قابل تغییر بودن با توجه به کاربری محیط است. توجه نمایید که نوع فضای اداری تاثیر زیادی بر انتخاب سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری در این گونه ادارات دارد. روزبهروز بر محبوبیت سبکهای طراحی داخلی اسکاندیناویایی افزوده میشود،این سبک بر سادگی آرام و پاک که بهصورت جهانی پذیرفتهشده تأکید دارد. همچنین برای کارمندان محیطی دلچسب ایجاد کند تا با افزایش رضایت شغلی و ایجاد فضایی دوستانه و آرام راندمان کار افزایش یابد. با این حال زیبایی بیشتری در لوازم دیده میشود و محیطی شاد و آرام را فراهم میکند. طراحی مبلمان، میز اداری و سایر لوازم به بهترین و سادهترین شکل انجام شده و در نتیجه زیبایی و مدرنیته بیشتری در فضا دیده میشود.

مدیریت هزینه ها همیشه از مسائل مهم در هر حرفه ایست و برای مدیران بسیار قابل توجه. پس از تعیین نوع فعالیت و سطح روابط بین کارمندان چندالگوی رایج برای طراحی دکوراسیون داخلی اداری مطرح میشود که هر کدام از این الگوها نقاط ضعف و قوتی دارند که با توجه به هدف شرکت قابل اجرا میباشند. این پلان مناسب سازمانهایی است که کارکنان آنها نیاز به فضای اختصاصی و تمرکز بالا حین فعالیت دارند. برای صاحبان مشاغلی که خواهان راندمان بالا و حس تعهد و یکپارچگی در سازمان خود هستند، لزوم طراحی صحیح فضای کاری و نیز آگاهی از نحوه چیدمان اجزا و عناصر ضروری است. برقراری یک ارتباط صحیح و مناسب بین کارکنان یک سازمان و ارباب رجوعها، همچنین بین کارفرمایان و کارمندان میتواند در بسیاری از عوامل کاری تاثیر بسزایی داشته باشد. به عنوان مثال در تماس بودن با مواد خطرناک، انجام حرکات تکراری، پوسچر نامناسب (استقرار نامناسب اعضای بدن)، کار در شب، ارتعاش، گرد و غبار تعدادی از عوامل زیان آور مربوط به محیط کار است.

تعهد یک اصل اخلاقی است که بدون آن نمیتوان به هیچ کسی اعتماد کرد؛ زیرا قطعا نتیجه پروژه را تحت تاثیر قرار میدهد. فضایی سفید همیشه اتاقها را بزرگتر و تمیزتر نشان میدهد و افزودن رنگ سیاه به آن بُعد میدهد. سبک مدرن یا کلاسیک،فضای راحت و یا فضای رسمی ، تمام این موارد و بودجه تعیین کننده نوع مبلمان اداری خواهد بود.اما در تمام موارد باید چندین ویژگی مشترک در نظر گرفته شود.طراحی ارگونومیک مبلمان و راحتی آن برای استفاده کارمندان اولویت اصلی انتخاب آن خواد بود. مبلمانی انتخاب کنید که برای پرسنل راحت باشد. اگر سبک کار شما نیازمند کارهای تیمی بیشتر و تعامل بالاتری بین پرسنل است بهتر است از دکوراسیون اداری مدرن استفاده کنید که علاوه بر زیبایی کارایی بسیار بالای را دارد و فضای کمتری را اشغال می کند.

در محیطهای اداری استفاده از مبل اداری، میز و صندلی اداری و میز پیشخوان بانکی و لوازم مربوط به این فضا از ضروریترین وسایلی هستند که باید تهیه شوند؛ زیرا راحتی کارمندان و مراجعین باعث میشود تا راندمان کار بالاتر رفته و در نتیجه جلب اعتماد بین کارکنان و طراحی داخلی اداری و دفتر کار مدیران ایجاد میشود. رشد کسب و کارها باعث ایجاد یک فضای رقابتی بین فروشندههای کالا شده و از طرفی ایدههای جالب و جذاب در زمینه تبلیغ و بازاریابی خدمات و کالاها و فروش آنها به شکل مداوم و منظم ارائه میگردد، به همین علت طراحان داخلی و کارشناسان حوزه بازاریابی باید با بهره مند بودن از دکوراسیونی شیک در حالی که همه اصول و نکات طراحی یک فضای تجاری رعایت گردیده، بتوانند با ایجاد جذابیت بصری و کاربری راحت، تا حد زیادی مشتریان را به بازدید کامل و خرید از فروشگاه متقاعد کرد. ما ایده های دکوراسیون دفتر کار را از برخی از طراحان دفتر مورد علاقه خود آموختیم تا تعادل را پیدا کنیم.

استفاده از گلدانهای طبیعی میتواند باعث تلطیف فضای اداری و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در بین کارمندان و مراجعین شود. در طراحی دکوراسیون اداری، سرمایه گذاری در طراحی و چیدمان های متفکرانه برای دفتر شما می تواند روحیه شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. در هنگام طراحی دفتر کار لاکچری بهتر است از یک شرکت معماری در خصوص مشاوره و اجرای ایده کمک بگیرید. برای اینکه افراد سازمان بتوانند منابع و گردش کار را با یکدیگر مبادله کنند، ارتباطگیری برایشان ضروری است. سبک دکوراسیون داخلی فضای اداری در ادارات مختلف بسته به چند مورد مهم تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. به این ترتیب هوای تازه به اتاق وارد شده و از کسلی و بیحالی کارکنان هم جلوگیری میشود. معمولاً در فضاهایی که سبک مدرن اجرا میشود، از پارتیشنهای موقت و شیشهای استفاده میشود؛ بنابراین فضای کارکنان در دکوراسیون به سبک اداری مدرن به فضای بازی که در این سبک بیشتر به آن تاکید میشود نزدیکتر است. زیرا مهمترین تصمیم گیری ها و همچنین قرارهای کاری مهم در آن برگزار خواهد شد.

فرقی نمیکند که شما در داخل منزل به کار مشغول هستید یا بیرون از منزل در هر صورت اتاق کار شما باید به صورتی باشد که سبب افزایش خلاقیت و انرژی شما گردد. از تاثیرات غیرمستقیم میتوان به ساماندهی و نظمی که به سبب آن در محیط اداری برقرار میشود اشاره داشت. محیط های اداری جزء مکان هایی هستند که افراد نیمی از زندگی خود را در آن جا سپری می کنند. چه در یک آپارتمان پنت هاوس زندگی می کنید یا می خواهید از یک اتاق کوچک در یک خانه کوچک بیشتر بهره ببرید، این ایده های طراحی فضای کوچک باعث می شود در عین حفظ سبک، آن را بسیار بزرگتر احساس کند. مینیمالیسم چیزی بیشتر از یک گزینه طراحی است؛ اینیک سبک زندگی است. فقط مطمئن شوید که گزینه ها را به تعداد محدودی محدود کنید که از کار با آنها نیز خوشحال خواهید شد زیرا آزادی زیاد می تواند در نهایت طاقت فرسا و از نظر بصری پر سر و صدا باشد. لابی های اداری به دو دسته نشیمن و نگهبانی تقسیم می شود که این قسمت از لابی شامل میز ، صندلی و سایر امکانات رفاهی می باشد.در بعضی از لابی های ادارات قسمت نشیمن از مبل ، کاناپه و میز جلو یمبل استفاده می کنند تا مراجعین بتوانند در زمان انتظار برای استراحت زمانی را درآنجا سپری کنند.

برای انتخاب سبک مناسب اتاق مدیریت باید به تم اتاق یا رنگبندی اتاق نیز توجه داشت و برای طراحی دکوراسیون اداری این اتاق باید از مبلمان اداری شیک و رسمی استفاده شود. انتخاب یک مبلمان درست هم در رسیدن به این هدف به شما کمک می کند. برای نمونه می توان به انتخاب مبلمان اداری مناسب اشاره نمود. البته پارتیشن ها چه مسکونی و چه پارتیشن اداری، دارای یک ویژگی است که این سازه ها به صورت موقت است و میتوان آنها را بدون آنکه معماری بهم بریزد یا نیاز به تخریب باشد حذف یا جابجا نمود. نورپردازی تاکیدی که وسیله یا بخش خاصی را به عنوان جلب توجه افراد روشن می کند. در مورد رنگبندی هم اگر قصد دارید فضای کاری را به صورت فضایی مدرن طراحی کنید، باید از رنگ های شاد و روشن و در عین حال ساده استفاده کنید. بهتر است از رنگ های روشن برای دکوراسیون داخلی اداری خود استفاده کنید چراکه باعث افزایش روحیه شما می شود.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم