طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک و مدرن و 6 فاکتور مهم آن

با وجود پیشرفت جوامع بشری در تمامی زمینهها از جمله طراحی داخلی و معماری ، هرگز دور از ذهن نیست که در یک پروسهی زمانی خاص به دنبال ایجاد تغییرات داخلی منحصر بفردی باشید . معماری جذاب و متفاوت در طراحی خانهها زمانی دیده میشود که دانش زیادی در زمینههای مختلف از جمله دانش سازه داشته باشید. اغلب در طراحی دکوراسیون مغازه از طراحیها و ایدههای خلاقانهای بهره برداری میشود که چشم هر بینندهای را به سمت خود جلب نماید و در کسب و کار واحد های تجاری بسیار تاثیر گذار می باشد . این سبک از طراحی همیشه مد بوده و کمی به سمت تجمل گرایی می رود. سبک مناسب پیشنهادی متخصصین شما برای دکوراسیون منزل چیست ؟ معمولا در طراحی ویلا میتوان از فرم ها و الگو های بسیار باشکوه و منحصر به فردی استفاده کرد طراحی ویلا کلاسیک یا ویلا مدرن هر کدام ویژگی ها تخصصی خود را دارد که توسط یک شرکت معماری مناسب می بایست به شما اعلام گردد . در چنین ویلاهایی معمولا یک اتاق را در سطحی بالاتر میسازند و فضای زیر آن را به پارکینگ یا مواردی از قبیل موتورخانه اختصاص میدهند. طراحی این قبیل پلان ها به وضعیت اقتصادی، اجتماعی و قیزیکی خانواده وابسته می باشد.

البته می توان با نقشه کشی صحیح و عایق بندی کردن دیوارها تا حدی این مشکل را حل کرد. طراحی بد نقشه و چیدمان نامناسب از عوامل موثر در پدید آمدن این مشکل و بازسازی اصولی و تغییر دکوراسیون داخلی تنها راه های چاره برای رفع آن هستند. انتخاب یک تیم طراح دکوراسیون داخلی مجرب به شما کمک می کند تا روند کاری آسان تر و اصولی انجام شود همچنین با انتخاب یک تیم خوب شما هزینه کمتری نیز پرداخت می کنید. در مرحله بعدی بودجه مورد نظر خود برای بازسازی ویلا را مشخص کنید تا معمار و طراح شما بتواند کار خود را دقیق با بودجه مورد نظر انجام دهد و از اتلاف هزینه های شما جلوگیری کند. متریال انتخابی شما و طراح داخلی و استفاده از آن یکی از فاکتورهای بسیار مهم در هزینه تمام شده طراحی داخلی است.

و جزئیات غیر ضرووری در طراحی این سبک کاملا حذف می شوند. طراحان ما در این زمینه با در نظر گرفتن خلاقیت و نیاز های کارفرما و با استفاده از نرم افزار های تخصصی طراحی را انجام می دهند ، کیفیت طرحی ها بصورت فول اچ دی و فول فرنیش به کارفرما ارائه داده می شود که به راحتی میتوانند رنگ و جزئیات متریال انتخابی و حتی چیدمان مبلمان را مشاهده کنند در انواع طراحی داخلی مدرن و کلاسیک . دکوراسیون اتاق خواب : در دکوراسیون اتاق خواب نیز میتوان شاهد بسیاری از طراحیهای خاص و مدرن بود که هر کدام میتوانند به نوعی بیانگر یک طراحی خارق العاده و ناب باشند . استفاده از سبدهای حصیری و لوازم داخلی پارچهای که از مواد ارگانیک ساخته شدهاند موجب تکمیل این سبک خلاقانه و زیبا میشود و فضای کلی ویلا را به سبک روستایی نزدیکتر میکند. بنابراین در خرید و چیدمان اکسسوری از شلوغی پرهیز شده و نظم و هماهنگی حرف اول را می زند.

اصول و ضوابط طراحی ویلا جنگلی در مناطق شمالی در برخی موارد ترکیبی از تمام اصول و استانداردهای گفته شده است با این حال با توجه به گستردگی پوشش جنگل و مناطق سرسبز شمالی، نکات خاصی وجود دارند. در این حالت اتاق خواب ها در طبقه پایین و فضای عمومی مانند آشپزخانه و حال و پذیرایی در طبقه دوم قرار میگیرد. راه پله پیش ساخته به ساده ترین شکل، دو طبقه ویلا روستیک را به هم پیوند داده است و طراحی داخلی روستیک و در عین حال مدرنی را به وجود آورده است. عملاً علاقه (بخوانید عشق 😁) و دست و دلبازی کارفرما در تزیینات داخلی در تضاد مستقیم با وسعت طبقات بود بنابراین تمام تلاش برای کنترل ابعاد فضاهای مورد نیاز در هر طبقه شده است. نقشه ویلایی فلت یک طبقه. یکی از خواست ها و نیازهای هر فرد برای طراحی ویلا، زندگی در فضایی بزرگ و دلباز است که از هر ویلایی انتظار می رود برای بزرگتر جلوه دادن هر فضایی حتی با مساحت های بالا حتما باید از تکنیک های دکوراسیون و معماری داخلی استفاد کرد یکی از این تکنیک ها به کار گیری جداره های شفاف و شیشه ای است که هم به بزرگتر شدن فضا کمک می کند و هم طبیعت سبز و دلنشین بیرون را به داخل خانه دعوت می نماید.

از ویژگی های آب استفاده کنید: هیچ چیز لوکس تر از افزودن ویژگی آب در ورودی ویلا شما فریاد نمی زند. در واقع, طراحی داخلی ویلا سبک اسکاندیناوی به هیچ وجه شامل عناصری است که تجمل را نشان میدهند. در طراحی دکوراسیون ویلا از زیر مجموعه طراحی داخلی ، میتوانید هیجان انگیزترین و متفاوتترین دکوراسیونها را مشاهده کنید . در ادامه به ذکر این زیر مجموعه هیجان انگیز ، میپردازیم تا شما با آگاهی بیشتری اقدام به بهره برداری مفید از طراحی معماری داخلی نمایید . دقت داشته باشید شما میتوانید با استفاده از چندین تکنیک در طراحی دکوراسیون داخلی به راحتی فضا را بزرگتر از حالت عادی جلوه دهید. اگر بخواهیم در حالت کلی بیان کنیم، دو سبک کلاسیک و مدرن برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلاها وجود دارد که شما میتوانید با انتخاب یکی از این دو سبک کار خود را آغاز کنید.

همچنین طراحان فعال در این حوزه با پیروی از دنیای مد و فشن اقدام به تلفیق برخی از سبک ها کرده اند و با این کار تحول عظیمی در معماری و طراحی دکوراسیون ویلا چوبی ایجاد کرده اند. در طراحی دکوراسیون کلبه و ویلا چوبی معمولاً دو سبک سنتی و مدرن مورد توجه قرار می گیرد. زیرا تمام وسایل رفاهی در آن مورد استفاده قرار می گیرد. تا حد ممکن از رنگ های خنثی و تک رنگ در دکوراسیون کردن فضاها استفاده می شود.چیدمان وسایل باید به گونه ای باشد که فضایی را بی جهت اشغال نکند. برای انتخاب وسایل مورد استفاده در طراحی داخلی ویلا، نیاز است که به سبک طراحی داخلی ویلا و رنگ متناسب و متعادل با آن توجه شود. یکی از نکات شاخصی که توجه بدان را لازم می دانیم حجم بالای استفاده از شیشه روی نما است. را از صفر تا صد دریافت نمایید .

حتی سنگفرش های خانه را می توانید از متریال خایی انتخاب کنید که درخشش و تابناکی آن ها نسبت به متریال های مات و معمولی بسیار بیشتر است. در این فضا برای زیبایی بیشتر می توانید از پنجره های بزرگ یا حتی شیشه های بدون قاب در ویلای پیش ساخته استفاده کنید که جلوه ویژه ای به آن می دهد و نور کافی را فراهم می کند. این سبک های تلفیقی را می توانید در معماری سنتی اسپانیا مشاهده کنید. میتوانید جذابترین دکوراسیون منزل را در بر داشته باشید . دکوراسیون پذیرایی و نشیمن : یکی از جذابترین و خاصترین دکوراسیونها مربوط به قسمت پذیرایی و نشیمن منزل است .

از جمله بهترین و جذابترین فاکتورهای دکوراسیون سرویس بهداشتی به شمار میروند در کنار متریال های نوینی از جمله ترموود سرامیک های اسلب همراه با نور پردازی های جذاب و باشکوه. معماری داخلی هلگر با الهام از بهترین های دنیا در این حوزه. اگر طرفدار طرح و ویژگی های مدرنیته و تلفیقی هستید، انتخاب ویلا با طراحی مدرن را در نظر داشته باشید. آرامش، مدیتیشن و استراحت از ویژگی های بارز محیط های ویلایی اند. در این طراحی از بهترین کارکردهای روانی و فیزیکی بهره برداری میشود تا یک محیط آرامش بخش و سرپناه امن و جذاب خلق شود .

چه بسا که با راهنماییهای دریافتی از سوی افراد شایسته و کاربلد ، شاهد خلق بهترینها و بینظیرترینها بودهایم . سرویس بهداشتی : از دیگر دکوراسیونهای خاص که همواره سرشار از ایدههای ناب و کاربردی بوده است ، سرویس بهداشتی میباشد . مهم ترین هدف طراحی داخلی ساختمان این است که بتوانیم عملکرد یک فضا را دقیق تر و کاربردی تر برای مخاطب تعریف کنیم تا بتواند به بهترین وجه ممکن از فضا و کاربری های موجود آن استفاده کند. د:اجرای محوطه ویلا :بعداز تعیین نوع طراحی ،اقلیم ،نوع دسترسی ها و امکانات موجود و ناموجود همینطور فصل کاری هزینه محوطه سازی توسط کارشناسان محاسبه می شود. بود که هر کدام با توجه به نیاز مشتری و همچنین ابعاد ویلا و بسیاری از المانهای دیگر تعیین و برنامه ریزی خواهند شد . زمانی که سطح انتظارات کارفرما بررسی می شود این انتظارات با متراژ زمین تطابق داده می شود و تعیین می شود که فرد دقیقا چه سبکی را می پسندد.

برای انتخاب شایستهی سبک مناسب دکوراسیون داخلی ، دریافت مشاوره از متخصصین مجموعه را به شما پیشنهاد میکنیم چون با توجه به موقعیت ملک و نقشه ساختمان و روحیات افراد ساکن در محیط میتواند به صورت کلی در هر 2 سبک دکوراسیون مدرن و دکوراسیون کلاسیک لحاظ گردد . با توجه به هزینه بر بودن متریال برای کارفرما ، پیشنهاد متریال از سمت متخصصین و کادر مجرب مجموعه به کارفرما صورت گرفته و کارفرما با در نظر گرفتن هزینه و موارد دیگر ، اقدام به انتخاب متریال مورد نظر ، میکند . در این مجموعه شاهد ارائهی خدمات شایسته و برتر در زمینه دکوراسیون داخلی ، طراحی نما ، دکوراسیون اداری ، بازسازی ساختمان ، طراحی ویلا در سبک های معماری کلاسیک و معماری مدرن همراه با نظارت و اجرا و پشتیبانی کامل خواهید بود . زرد : از این رنگ به عنوان شادترین رنگ در طراحی داخلی ساختمان یاد شده است . در این سبک تمایل طراحان به ایجاد فضایی باز و گسترده بیشتر است. نوع دیگری از طراحی خاص ویلا، پیروی از سبک مینیمال است. سبک کلاسیک از رنگ های تند و شارپ پیروی نمی کند و همچنین وجود تضاد میان رنگ ها نیز بیشتری برای سبک مدرن می باشد.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم