فهرست دانشگاه های سراسری علوم پزشکی | 3m-healthtourism

فرصت جدید ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۲ برای داوطلبان در اسفندماه فراهم شد. دانشگاه‌های پزشکی استرالیا امسال ۲۲ نماینده در میان برترین های پزشکی دارد که از این ۲۲ دانشگاه ۲۰ تا در استرالیا و ۲۲ تا در نیوزلند واقع شده اند. از این ۲۰ دانشگاه ۴ تا در میان رتبه‌های زیر ۵۰ هستند که دانشگاه University of Melbourne در رتبه ۱۷ و به دنبال آن دانشگاه University of Sydney در رتبه ۱۸ قرار گرفته اند.

معرفی دوره‌های بهترین دانشگاه‌های پزشکی آمریکا

همچنین برای دانشجویان ایرانی یا هر دانشجوی قاره آسیا، بهترین کشور اقتصادی برای گذراندن دوره MBBS، قطعا کشور چین است. تحصیل پزشکی در چین هزینه بسیار کمتری نسبت به کشورهای آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی دارد. اگر مزایای تحصیل در این کشور و برترین گزینه های پزشکی در این کشور را نمی دانید، این مقاله را حتما بخوانید.

دانشکده پزشکی دانشگاه کلگری

همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مجله خبری توریسم سلامت سراسری هیوا باشید. همانطور که پیش تر گفتیم رشته پزشکی تنها در دوره های روزانه، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد _ ظرفیت عادی و دانشگاه آزاد _ ظرفیت مازاد به صورت با آمون دانشجو می پذیرد. یکی از سوالاتی که پذیرفته شدگان کنکور تجربی با آغاز انتخاب رشته کنکور مسرانه در پی یافتن پاسخ آن هستند اطلاع از رشته ها و ظرفیت پذیرش هر دانشگاه در رشته پزشکی می باشد. موسسه حرف آخر پکیج‌هایی برای دانش‌آموزان رشته تجربی تهیه کرده است.

http://coopna.ir

از دیگر دانشگاه های استان اونتاریو به دانشگاه وسترن می توان اشاره داشت. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا به شمار می آید و همانند سایر دانشگاه های استان اونتاریو برای دانشجویان بسیار جذاب می باشد. حداقل معدل مورد نیاز برای تحصیل در کانادا و پذیرش در این دانشگاه 3.7 می باشد. آزمون MCAT برای این دانشگاه بجای این که مثل سایر دانشگاه ها 4 بخش داشته باشد، سه بخش دارد و حداقل نمره مورد نیاز برای پذیرش 380 می باشد. شهریه این دانشگاه برای رشته های پزشکی، 39,105 دلار در سال می باشد که با هزینه جانبی مثل بیمه، کتاب و …، 41,608.55 دلار در سال می باشد. این دانشگاه نیز بورسیه های زیادی اعطا می کند که بورسیه های بلاعوض نیز شامل این نوع بورسیه ها می شوند.

  • این دانشگاه نیز از بهترین دانشگاه های پزشکی کانادا محسوب می شود و اگر قصد تحصیل در این دانشگاه را دارید بایستی الزامات اصلی را که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم مورد توجه قرار دهید.
  • این آمار به صورت آنلاین از مقالات نمایه شده در پایگاه سیویلیکا استخراج می شوند و رتبه بندی دانشگاههای ایران بر اساس تعداد مقالات تولیدی نمایش داده می شود.
  • برای اطلاع از اعتبار دانشگاه، می توانید به وب سایت های معتبر رتبه بندی دانشگاه ها چون QS، THE و … مراجعه کنید.
  • بله امکان تحصیل رایگان در این کشور را دارید، ولی امکان اخذ بورسیه قطعی نیست.
  • با این حال این موضوع نیز قابل درک است که پزشکان و جراحان از پردرآمدترین مشاغل در ایالات متحده برخوردار هستند و پس از تحصیل در دانشکده های پزشکی آمریکا به فرصت‌های شغلی عالی دست خواهید یافت.

یا اینکه مدرک ارائه شده از آن، در کشوری که در آینده قصد طبابت در آن را دارید، دارای اعتبار باشد. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی آلمان خصوصاً در مقطع تخصص لازم است که مکاتبات با اساتید یا پروفسور های دانشگاه انجام شود، این مکاتبات از طریق ایمیل می تواند انجام شود ولی معمولاً مراجعه حضور هم الزامی می شود. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، بسته به نوع پذیرش ارسال شده، باید مدارک و مستنداتی به سفارت آلمان تحویل داده شود تا مراحل اخذ ویزای تحصیلی یا کاری آلمان برای شخص طی شود.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم