مراحل تحصیل در رشته پزشکی ، نکاتی که قبل از انتخاب رشته باید بدانید دکتر رونقی | 3m-healthtourism

تمامی این موارد به خوبی نشان می‌دهند که داوطلبانی که به دنبال رشته پزشکی هستند باید تمامی این جوانب مثبت و منفی را در نظر داشته باشند. اکثر دانشجویان سایر رشته‌ها، در مدت ۴ سال می‌توانند مدرک کارشناسی خود را بگیرند و وارد بازار کار شوند و همچنین امکان اشتغال به صورت پاره‌ وقت، در طول دوره‌ی تحصیلی‌شان وجود دارد. اگه بعد از طرح یا سربازی بری یکی از تخصص های رشته پزشکی رو بخونی، در دوره تخصص پزشکی مسئولیت کامل با شماست. حتی مسئولیت بچه های اینترن (دانشجوهای دو سال آخر پزشکی عمومی دانشگاهتون) که توی اون بیمارستان هستن هم با شماست. دوره رزیدنت پزشکی هم (به جز چند تخصص که رست هستن) معمولا شیفت های سنگین داری مثلا ممکنه همون سال اول در هر ۴۸ ساعت ۳۶ ساعت سر کار داخل بیمارستان باشی و ۱۲ ساعت استراحت داشته باشی! حالا بعضیا میگن دانشجوی دوره تخصص پزشکی چرا نمیتونه مطب بزنه؟؟؟ بحث مجوز نداشتن به کنار، این وقت نمیکنه حتی درست و حسابی بخوابه چطور بره مطب بزنه!!!

  • اگه بعد از طرح یا سربازی بری یکی از تخصص های رشته پزشکی رو بخونی، در دوره تخصص پزشکی مسئولیت کامل با شماست.
  • دانشجویانی که دست کم به ۵۰ درصد پرسش‌ها پاسخ درست بدهند، وارد مرحله بعدی تحصیل خواهند شد.
  • صبورانه گوش کردن به صحبت‌های بیماران جهت تشخیص درست‌تر بیماری.
  • این رشته با جان انسان ها سر کار دارد پس رشته ایست بسیار حساس و پراسترس.
  • در میان داوطلبان کنکور تجربی، رقابت بر سر رشته‌ی پزشکی عمومی که مقدمه‌ی انواع تخصص‌های پزشکی است، شدیداً بالاست.

متداول‌ترین سوال اکثر داوطلبین این است که آیا فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی و ریاضی فیزیک، حق شرکت در کنکور سراسری علوم تجربی را دارند یا نه؟! تمامی دانش‌آموزانی که فارغ‌التحصیل رشته‌های انسانی و ریاضی فیزیک هستند، حق شرکت در کنکور سراسری تجربی را دارند. منظور از فارغ‌التحصیل داشتن مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبین نظام قدیم می‌باشد. در واقع، شما با داشتن دیپلم هر یک از رشته‌های انسانی و ریاضی فیزیک از لحاظ قانونی توانایی شرکت در تمام 5 کنکور را دارید (ریاضی/تجربی/انسانی /هنر/زبان) . یکی از مهمترین و محبوب ترین رشته های گروه تجربی، رشته پزشکی است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

شما مستقیماً با بیماران و سرپرست خود کار خواهید کرد تا در مورد نحوه تشخیص، درمان و معاینه منظم بیماران بیشتر بدانید. دوره کارآموزی شما اغلب آخرین مرحله از رشته‌های تخصصی مختلف پزشکی است. پس از پایان دوره کارآموزی خود، می‌توانید تخصص چشم پزشکی را در برنامه رزیدنتی دنبال کنید. اگر بالاترین تراز را در کنکور سراسری داشته باشی و در کنکور به موفقیت رسیده باشی لزوما به این معنی نیست که در رشته پزشکی هم موفق باشی که در انتخاب رشته میبایست به این نکته مهم، توجه ویژه ای داشته باشی.

از ضرایب درسی رشته تحصیل خود اطلاع داشته باشید

این مجله خبری توریسم سلامت تخصص خود را در زمینه اندام‌های گوارشی مثل معده، روده، لوزالمعده، کبد و کیسه صفرا می‌گیرند. بیماران به‌دلیل درد شکمی، زخم، اسهال، یرقان (زردی) یا سرطان در اندام‌های گوارشی به آن‌ها مراجعه می‌کنند. این رشته برای افرادی که از انجام عمل لذت می‌برند و از طرفی، ویزیت بیمار سرپایی را نیز دوست دارند جذاب است. این متخصصان کولونوسکوپی، اندوسکوپی، نمونه‌برداری از کبد، سونوگرافی اندوسکوپیک را نیز انجام می‌دهند. پس از خاتمه دوران کارورزی هر بخش، گواهی انجام کار و ارزیابی کیفیت کارورزی به صورت نمره صفر تا بیست طبق قوانین و مندرجات هر دانشکده و شورای عالی مربوطه به منظور ضبط در پرونده کارورز صادر می‌شود.

دوره سوم: کارآموزی بالینی یا استاژری

وظیفه آن‌ها حفظ جان افراد و جلوگیری یا کاهش احتمال ناتوانی و معلولیت است. این افراد در زمینه‌هایی مثل احیا، حفظ علائم حیاتی و مراقبت از آسیب طی شکستگی و جراحت‌های بافتی مهارت دارند و بر شرایطی که زندگی را تهدید می‌کند نظارت دارند. این متخصصان داروهای لازم برای بی‌حس‌کردن یا بیهوشی طی جراحی، زایمان و فرایندهایی شبیه این را تجویز و علائم حیاتی بیمار را در زمان بیهوشی بررسی می‌کنند. همچنین، وضعیت اورژانس پزشکی بیمارستان مثل ایست قلبی یا مشکل تنفسی ناگهانی را مدیریت می‌کنند.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم