معرفی رشته پزشکی عمومی گروه آموزشی سورن | 3m-healthtourism

پرورش مهارت های مجله خبری توریسم سلامت، آموزش اخلاق و شئونات پزشکی، تقویت قدرت تشخیص، درمان و بهبودی وضعیت بیمار و.. پزشکی رو صرفا یه منبع درآمد خوب نبینید، گرچه پزشکی رشته کم درآمدی هم نیست ولی اگه برای پولدار شدن میخوای پزشک بشی، بهتره یه کم بیشتر فکر کنی. برای پولدار شدن راههای به مراتب آسونتری هم وجود داره.خیلی هم زودتر به نتیجه میرسن. حالا اگه از امتحان دستیاری(تخصص) قبول بشی صفحه روزگار تغییر میکنه. و میتونی با اون گوشی پزشکی رویایی ات جیب بیمار هارو نگاه کنی!!

  • فرصت های شغلی کم اما مناسبی برای رشته مامایی وجود دارد که می توانند در مکان های زیر مشغول به کار شوند.
  • در ۴ رشته دکتری عمومی که یکیشون پزشکی هست ۶۰ درصد داوطلب های سهمیه مناطق از بومی های همون ناحیه و ۴۰ درصد از غیربومی ها انتخاب میشن.
  • بهترین دانشگاه های برای رشته های پزشکی به ترتیب زیر هستند که هر کدام دارای دانشکده هایی می باشند.
  • امتحان بخش‌های بالینی در پایان کارآموزی هر بخش و امتحانات دروس نظری در پایان هر ترم برگزار می‌شوند.

این موسسه دوره‌های آموزشی کاملی برای داوطلبان گروه تجربی دارد. داوطلبان گروه تجربی می‌توانند با دوره‌های جدید در بستر vod حرف آخر برای کنکور آماده شوند. با پایان یافتن دوره‌ی تحصیل و گذراندن ۲ سال طرح در مناطق محروم، پزشکان عمومی می‌توانند در آزمون دستیاری شرکت کنند و برای قبولی در رشته‌ی دلخواه خود، به رقابت با یک دیگر بپردازند.

ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه‌های سراسر ایران

درس های دوره فیزیوپاتولوژی و استاجری به صورت تکمیلی تر و کلینیکال تر (بالینی تر) آموزش داده می شوند و در هر بخش آزمونی به عمل می آید. در این دوره حقوق مختصری (معادل 400 هزار تومان در هر ماه) به دانشجو تعلق می گیرد. از مهمترین ویژگی های این رشته، واحدهای گروه میکروب شناسی از جمله باکتری شناسی، انگل شناسی، قارچ شناسی، حشره شناسی و … می باشد که از درس های سخت و نفس گیری است که حافظه و تمرکز زیادی نیاز دارد. معدل دانشجو از این دروس باید حداقل 12 باشد، در غیر این صورت دانشجو باید درس‌هایی را که در آنها نمره کمتر از 12 آورده است،‌ مجدداً بخواند. این افراد رشد میکروارگانیسم ها مثل باکتری، ویروس، قارچ و ارتباط آن ها با بدن انسان را بررسی می کنند و با یافتن عامل بیماری زا، درمان بیماری را تعیین می کنند.

در دوره‌ی استاجری که با دو بخش مختلف جراحی و داخلی آغاز می‌شود، دانشجو در هر بخش بیمارستان که شامل:

این مراقبت‌ها گاهی تا ماه‌ها یا سال‌ها بعد از ترخیص نوزاد از بیمارستان ادامه دارد. همچنین قبل از شروع دوره کارآموزی بالینی، دانشجویان موظف هستند به مدت سه هفته کارآموزی بهداشت را در واحدهای بهداشت درمانی وزارت بهداری بگذرانند. طبق اعلام سازمان سنجش، ظرفیت پذیرش کل در کنکور علوم تجربی در دوره روزانه در سال 1400، 35 هزار و 342 نفر بوده است. ظرفیت دوره نوبت دوم (شبانه) 2 هزار و 384 نفر، ظرفیت مناطق محروم، سیل‌زده، زلزله‌زده و سایر مصوبات، 121 نفر، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 5 هزار و 283 نفر، ظرفیت دانشگاه‌ها و موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی، 3 هزار و 128 نفر و ظرفیت دانشگاه پیام نور، 3 هزار و 602 نفر بوده است. علاقه زیادی به رشته پزشکی الخصوص به رشته زنان و زایمان دارم.

رشته های پزشکی فوق العاده با وقار و از احترامات بالا برخوداره و همین طور قهرمانانه . اکه ادم هدفش واقعا نجات دادن جون انسان ها باشه از این ک خیلی این رشته سختی داره ناامید نمیشه… پزشکی اونقدرا هم سخت نیس من خودم یه رفیق دارم که میگفت امتحاناشون در حد مدرسه ان. همین امروز صبح انتخاب رشته کردم و خوندن این مقاله، چنان انرژی بهم داد که فکر نکنم تا 7 سال آینده تموم بشه. در حال حاضر شما هیچ پزشکی پیدا نمی‌کنید که روزی به خودکشی فکر نکرده باشد چراکه با توجه به شرایط موجود اینترن‌ها و رزیدنت‌ها، حس ناامیدی در برخی موارد قوی‌تر است و فرد به زندگی خود، پایان می‌دهد.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم