مقالات نشریه آموزش پرستاری، دوره 11، شماره 4 | 3m-healthtourism

نتایج مطالعه حاضر بیانگر آن بود که بعد از اجرای آموزش، بیشترین تغییرات یادگیری در بالین، در ارتباط با حیطه شناخت انواع سرم­ها و توانایی اجرای آن توسط دانشجویان مشاهده شد. نتایج مطالعه قلی­زاده پاشا و همکاران نشان داد که میزان آگاهی پرستاران از سرم­ها بسیار نامطلوب است. این مطلب بیانگر آن است که پرستاران فارغ­ التحصیل آشنایی و مهارت لازم را در زمان تحصیل کسب ننمودند . Razavykia در مطالعه خود بیان می­کند 5/53 درصد دانشجویان قادر هستند مطالب آموخته شده را بر بالین بیمار اجرا نمایند . بنا به پژوهش وهابی و همکاران 23/54 درصد دانشجویان پرستاری وضعیت آموزش بالینی را در حیطه دستیابی به اهداف و برنامه آموزشی در حد متوسط و 80 درصد مربیان در حد خوب ارزیابی کردند.

مقاله نشریه

در بسیاری از مجله خبری توریسم سلامت ها، کمک بهیاران متخصصان سلامتی هستند که بیماران اغلب به آن ها مراجعه می کنند. یک کمک بهیار وظایف اساسی مختلفی را انجام می دهد که برای راحتی و بهبودی بیمار حیاتی هستند. برای آنکه بتواند به عنوان دستیار پرستار کار کنید ابتدا باید در دوره های کمک پرستاری شرکت کنید.

آرشیو سال 1395 نشریه آموزش پرستاری

استفاده از یک الگوی تدریس، به تنهایی قادر به پیشبرد یادگیری نیست و به منظور ایجاد دوره‌های فعال یادگیری و ایجاد زمینه فکر کردن در یادگیرندگان، باید تلفیقی از طیف‌های آموزشی و الگوهای تدریس استفاده کرد. یادگیری تلفیقی، رویکردی جدید در طراحی آموزشی است که به عنوان به کارگیری بیش از یک روش، استراتژی، تکنیک یا رسانه در آموزش تعریف می‌شود. هدف از این مطالعه مروری، بررسی و ارائه‌ی منسجم موضوعات مرتبط با مبحث یادگیری تلفیقی، با تکیه بر آموزش پرستاری است. مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که محتوای لازم برای نگارش آن از طریق جستجوی پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed، Science Direct، SID، IranMedex، Magiran به دست آمده است.

http://coopna.ir

افراد با گذراندن دوره و کسب مهارت می توانند در مطب، بیمارستان و درمانگاه مشغول به کار شوند. از مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری جناب آقای سخندان و ریاست دانشکده پرستاری بانک ملی خانم دکتر دیباجی و تمامی افرادی که مارا در این پژوهش یاری داده اند قدردانی می شود. امروزه رسانه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری، بخشی از زندگی ما هستند و می‌توانند بر نحوه بررسی، کنترل و پیشگیری کووید ـ 19تأثیر بگذارند.

دوره های آموزشی کمک پرستاری باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

برای درمان زخم بستر بیماران مبتلا به این بیماری چه راه های موثری برای پیشگیری از آن وجود دارد؟ از طرف دیگر، ممکن است بیمار در خانه داشته باشید و باید علائم حیاتی خود را بررسی کنید و اگر تغییراتی در علائم شما وجود داشت به پزشک خود اطلاع دهید. با ارسال دو پمفلت تکنیک آموزش تن‌آرامی با واتساپ و توضیح شفاهی در مورد روش انجام آن‌ها و اطمینان از یادگیری تکنیک تن‌آرامی با سؤال کردن از بیماران به پایان رسید. در جلسه چهارم، رعایت نکات بهداشتی در قرنطینه و مراقبت از اعضای خانواده توضیح داده شد. از بیمار و مراقب وی در مورد رعایت قرنطینه در اتاق مثل زدن ماسک هنگام خروج از اتاق، نحوه شست‌وشوی دست‌ها، نوع محلول مورد استفاده، زمان شست‌وشو، تهویه اتاق، نظافت سرویس بهداشتی، ظروف، البسه و… در ابتدا با افراد شرکت‌کننده در مطالعه تماس گرفته و اهداف مطالعه به ‌طور کامل شرح داده شد و رضایت بیماران مبنی بر شرکت در مطالعه اخذ شد.

  • همچنین برخی از بیمارستان ها برنامه های آموزشی و دوره های کار آموزی برای بهیاران ارائه می دهند.
  • دوره تکنسین دندانپزشک (دستیار دندانپزشک) دندانپزشکان برای سرعت بخشیدن به کارها نیاز به افرادی دارند…
  • دوره آموزشی آشنایی با بیماری دیابتمناسب برای کلیه علاقه مندان ، اساتید، مربیان و … است.
  • سیتو داییسوک در مطالعه خود بر اثربخشی آموزش پرستاری از راه دور برای مدیریت علائم بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن، از جمله سرطان پروستات مؤثر است، تأکید دارد که مغایر با مطالعه حاضر است .

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم