مقالات نشریه آموزش پرستاری، دوره 11، شماره 4 | 3m-healthtourism

استفاده از یک الگوی تدریس، به تنهایی قادر به پیشبرد یادگیری نیست و به منظور ایجاد دوره‌های فعال یادگیری و ایجاد زمینه فکر کردن در یادگیرندگان، باید تلفیقی از طیف‌های آموزشی و الگوهای تدریس استفاده کرد. یادگیری تلفیقی، رویکردی جدید در طراحی آموزشی است که به عنوان به کارگیری بیش از یک روش، استراتژی، تکنیک یا رسانه در آموزش تعریف می‌شود. هدف از این مطالعه مروری، بررسی و ارائه‌ی منسجم موضوعات مرتبط با مبحث یادگیری تلفیقی، با تکیه بر آموزش پرستاری است. مقاله حاضر یک مطالعه مروری است که محتوای لازم برای نگارش آن از طریق جستجوی پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed، Science Direct، SID، IranMedex، Magiran به دست آمده است.

  • هدف از راه‌اندازی پایگاه جدید تسریع اطلاع‌رسانی عملکرد نشریه، گسترش خدمات‌رسانی به پژوهشگران رشته‌های مرتبط و ایجاد امکان برقراری ارتباط بین محققین این رشته بوده است .
  • این آمار در ایران بیش از 38 هزار مبتلا و 2640 مورد مرگ بوده است .
  • “- ارتباط مناسب و احترام آمیز با پرسنل بیمارستان، مددجویان و خانواده آنها داشته باشد.
  • کشور برای افرادی که این دوره ها را گذرانده اند مدرکی با عنوان سند حرفه ای صادر می کند.

بر اساس نتایج مطالعه حاضر دانشجویان در حیطه توانایی مهارت برقراری ارتباط موثر با بیمار و پرسنل درمان بالاترین میانگین نمره را کسب کردند که بیانگر بیشترین میزان توانایی آنان در این زمینه بود. نوابی و همکاران در تحقیق خود دریافتند میزان عملکرد دانشجویان پرستاری در خصوص ارتباط با بیمار در حد متوسط است . ضرورت مبحث برقراری ارتباط به این خاطر است که پرستار، فردی است که به­علت تماس روزانه با بیمار باید نقش­ های مختلفی را ایفا نماید تا بتواند به نحو مطلوبی خدمات حرفه­ای خود را ارائه دهد. پرستار لازم است به درستی مشاهده نماید، ارزیابی کند و پاسخگوی نیازهای بیماران باشد و انجام چنین وظایفی، نیاز به داشتن درک و مهارت در برقراری ارتباطات انسانی دارد.

دوره امدادگر اورژانس

برای مجله خبری توریسم سلامت زخم بستر بیماران مبتلا به این بیماری چه راه های موثری برای پیشگیری از آن وجود دارد؟ از طرف دیگر، ممکن است بیمار در خانه داشته باشید و باید علائم حیاتی خود را بررسی کنید و اگر تغییراتی در علائم شما وجود داشت به پزشک خود اطلاع دهید. با ارسال دو پمفلت تکنیک آموزش تن‌آرامی با واتساپ و توضیح شفاهی در مورد روش انجام آن‌ها و اطمینان از یادگیری تکنیک تن‌آرامی با سؤال کردن از بیماران به پایان رسید. در جلسه چهارم، رعایت نکات بهداشتی در قرنطینه و مراقبت از اعضای خانواده توضیح داده شد. از بیمار و مراقب وی در مورد رعایت قرنطینه در اتاق مثل زدن ماسک هنگام خروج از اتاق، نحوه شست‌وشوی دست‌ها، نوع محلول مورد استفاده، زمان شست‌وشو، تهویه اتاق، نظافت سرویس بهداشتی، ظروف، البسه و… در ابتدا با افراد شرکت‌کننده در مطالعه تماس گرفته و اهداف مطالعه به ‌طور کامل شرح داده شد و رضایت بیماران مبنی بر شرکت در مطالعه اخذ شد.

دوره پرستاری شیمی درمانی (انکولوژی/OCN)

در بسیاری از کشور ها، کمک بهیاران متخصصان سلامتی هستند که بیماران اغلب به آن ها مراجعه می کنند. یک کمک بهیار وظایف اساسی مختلفی را انجام می دهد که برای راحتی و بهبودی بیمار حیاتی هستند. برای آنکه بتواند به عنوان دستیار پرستار کار کنید ابتدا باید در دوره های کمک پرستاری شرکت کنید.

دوره CCU (استاد صادقی)

افراد با گذراندن دوره و کسب مهارت می توانند در مطب، بیمارستان و درمانگاه مشغول به کار شوند. از مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری جناب آقای سخندان و ریاست دانشکده پرستاری بانک ملی خانم دکتر دیباجی و تمامی افرادی که مارا در این پژوهش یاری داده اند قدردانی می شود. امروزه رسانه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری، بخشی از زندگی ما هستند و می‌توانند بر نحوه بررسی، کنترل و پیشگیری کووید ـ 19تأثیر بگذارند.

http://coopna.ir

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم