وکیل پایه یک دادگستری ره جویان عدالت

وکلای پایه یک دادگستری که با صداقت و وجدان کاری، امور موکلین خود را به سرانجام می‌رسانند، به نحوی مانع از ضایع شدن حقوق انسان نیز می‌شوند که این مهم دارای پیامد‌هایی بسیار خوبی در جامعه است. وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که با کسب مجوزهای قانونی برای امر وکالت شایستگی می یابد همچنین وکیل پایه یک ، وکیلی است که به مدرک پایه یک در کانون وکلای دادگستری نائل گردیده و سوگند یاد کرده امین موکل خود باشد و جز برای حق و عدالت و حقیقت نکوشد. افرادی که در رشته حقوق، فقه و حقوق و یا حوزه تحصیل کرده و بخواهند به شغل وکالت وارد شوند، باید در آزمونی با عنوان آزمون وکالت شرکت نمایند. یکی از نهادهایی که در کشور ما ، اقدام به برگزاری آزمون وکالت می کند، کانون وکلای دادگستری می باشد.

  • در دعاوی غیرمالی نیز وکیل پایه دو محدودیت دارد و در خصوص اختلاف در اصل نکاح، اصل طلاق، اثبات و نفی نسب نمی تواند دخالت کند.
  • پس تبدیل شدن به وکیل پایه یک مستلزم گذراندن مراحلی به نسبت سخت است که برخی از وکلا در طی چندین سال موفق به گذراندن این دوره خواهند شد و برخی دیگر از وکلا قادر به گذراندن این دوره نخواهند شد زیرا آزمون های کانون وکالت سخت و بسیار حرفه ای است.
  • در وکالت نامه ای که شما امضا میزنید درج شده کارآموز وکالت، در صورتیکه این عبارت نباشه یعنی وکیل پایه یک هستن.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های مهم وکیل پایه دو دادگستری با پایه یک، در پذیرش دعاوی و حوزه‌های مختلف است.
  • هنگامی که بسیجیان و افراد ایثارگر در موضوعات حقوقی و قضائی با مشکلاتی رو به رو می شوند، وکلای قضائی که در اجرای قانون حمایت قضایی و یا قانون سپاه از دفتر حمایت قضایی پروانه دریافت نموده اند، به عنوان وکیل ایثارگران و بسیجیان در مراجع قضایی حاضر شده و خود را با نام وکیل حمایتی معرفی می کنند.
  • در زمان انتخاب وکیل پایه یک دادگستری افراد به دنبال بهترین وکیل مد نظر خود هستند.

در نهایت، وکیل پایه یک دادگستری، موظف است که کلیه ابلاغیه های مربوط به پرونده قضایی موکل به ویژه رای صادره را در موعد قانونی، دریافت و مشاهده نموده و موکل را از ابلاغ مربوطه مطلع نماید. در اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چنین آمده است که طرفین دعوا در همه دادگاه ها حق انتخاب وکیل دارند چنانچه توانایی انتخاب نداشته باشند لازم است تا امکانات لازم را برای انتخاب وکیل فراهم کرد. علاوه بر این، هر بار مراجعه به راهروهای دادگستری، دروازه ای جدید از دنیای تجارب را به روی وی باز می کند. زیرا به تعداد انسان ها و پرونده های قضایی، دعاوی حقوقی و کیفری مختلف وجود دارد که هر کدام راه حل مخصوص به خود را داشته اند.

مگر آنکه توضیحی لازم باشد که در این صورت طبق ماده ۴۰ قانون آیین دادرسی مدنی در صورتی که توضیحی لازم باشد دادگاه آن را قید کرده و به موکل اطلاع می‌دهد که خود موکل یا وکیل جدید در زمان مشخص شده برای توضیح در دادگاه حاضر شوند. این تجدید جلسه تنها زمانی اتفاق می‌افتند که در دادگاه نیازی به توضیح باشد وگرنه روند دادرسی به تاخیر نمی‌افتند و دادگاه این جلسه را تجدید نخواهد کرد. بهتر است بدانید که وکلا نیز تعهداتی در مورد شما دارند از جمله اینکه وکیل باید رعایت مصلحت موکل را در کلیه اقدامات خود در نظر بگیرد.

داوری در حوزه نفت و گاز

وکیل پایه یک دادگستری ره جویان عدالت در کلیه دادگاه‌ها، طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را ندارند باید برای آن‌ها امکانات تعیین وکیل فراهم شود. این عمر به نیابت از زید کار را انجام خواهد داد ؛ و موکل محدوده‌ای را که برای عمر مشخص کرده است ، وکیل حق تجاوز و تعدی از آن را نخواهد داشت. برای نمونه موکل گفته این خانه مرا بفروش به دویست تومان عمر حق ندارد به کمتر از دویست تومان بفروشد. این نوع از وکالت مربوط به پرونده های کیفری است و در پرونده های حقوقی از وکیل تسخیری استفاده نمی شود.

وظایف وکیل در وصیت نامه ای که نوشته می شود و وظیفه ای را برعهده وکیل گذاشته می شود را بررسی می کنیم . عدم آگاهی افراد و طرفین دعوا موجب می شود، بسیاری از پرونده ها که زمانبر و طاقت فرسا دنبال شود . میتوانید با مطالعه مقالات و دیدن ویدئوهای حقوقی اطلاعات حقوقی مناسبی بدست آورید . خیر ،تعهد وکیل نسبت به موکل نمی تواند تعهد به نتیجه باشد یعنی به شما تضمین به صدور حکمی دهد که هنوز توسط قاضی صورت نگرفته و صادر نشده است . به عبارت دیگر، قاضی وظیفه اجرای احکام عادلانه را بر عهده دارد اما هدف وکیل، اثبات دعوا یا رد آن به نفع موکل خود است و در این بین از هیچ تلاشی برای یافتن مدارک و مستندات و ادله کافی برای هدف خود دست بر نمی دارد. 1- هرگاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل وارد شود و عرفاً وکیل مسبب آن محسوب گردد وکیل مسئول خواهد بود.

باید توجه داشت وکیل خانواده با بهره مندی از تجربه کافی و تسلط کامل به قوانین و موضوعات شرعی ازدواج می تواند قبل از ازدواج بهترین مشاور و راهنمایی شما باشد چه بسا با آشنایی زوجین نسبت به حقوق خود راههای احتمالی سوء تفاهمات به کلی مسدود گردد . وکیل متخصص امور حقوقی میتواند کوتاه ترین ، سریعترین و کم هزینه ترین حالت ممکن را در جهت جلوگیری از بروز اختلاف ، حل اختلافات و اجرای تعهدات را برای شما تضمین نماید. با توجه به شاخه های متنوع علم حقوق و هم چنین روابط پیچیده مالی و حقوقی افراد جامعه وجود وکیل متخصص در زمینه حقوقی امری لازم و ضروری می باشد . وکیل پایه یک دادگستری اجازه وکالت برای همه پرونده ها را دارد اما وکیل پایه دو حدودی را باید رعایت کند.

گروه وکلاى آریا دادیار از سال ١٣٨٩فعالیت حرفه اى خود را اغاز نمود و با استفاده از وکلاى مجرب و متخصص توانسته است در مدتى کوتاه در مسیر حرکت به سوى اهداف خود به سرعت پیش روى نماید. گروه وکلاى آریا دادیار بر این باور است که تحقق عدالت و احقاق حقوق موکلین در گرو دانش حقوقى و پایبندى به اخلاق حرفه اى است و در این راستا با تمام توان و با صداقت و به کارگیرى روش هاى خلاقانه به منظور ایجاد فضاى متعهدانه و امن براى موکلین تلاش مى نماید. کارآموزی وکالت عرفا به عنوان وکیل شناخته می شود اما در قبول برخی از پرونده های وکالت دارای محدودیت هستند و باید تا زمان پایان دوره کارآموزی برای رفع محدودیت ها صبر نماید. وکیل پایه یک باید کم هزینه ترین و بهترین راه را برای موکل خود در نظر بگیرد و در دفاع از موکل خود تمامی منافع او را در وکیل پایه یک دادگستری نظر بگیرد. وکیل پایه یک موظف است در متن وکالت نامه تمامی موارد را به طور صریح و کاملا واضح بازگو نماید و موکل خود را در هر موضوعی کاملا روشن سازد. وکیل پایه یک دادگستری موظف است در متن وکالت نامه خود، کلیه موضوعات را به صورت صریح و کاملا واضح بازگو کند و موکل خود را از آن آگاه سازد.

در این شرایط برای اخذ وکالت به شخصی وکالت خواهد داد تا او قرارداد وکالت دادگستری را با وکیل به امضا رساند. فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان حقوق و معادل آن، برای شرکت در آزمون وکالت لازم است تا شرایطی را دارا باشند و در واقع آن را رعایت نمایند. صرفا افرادی حق شرکت در آزمون وکالت کانون وکلا را دارند که حائز این شرایط باشند. صرفا اشخاصی که دارای مدرک کارشناسی در رشته حقوق، فقه و مبانی حقوقی، فقه و حقوق و یا معادل هر یک در دروس دانشگاهی و حوزه‌ای هستند، می‌توانند در آزمون وکالت شرکت کنند. وکیل پایه یک این مدرک را پس از طی کردن مراحل کتبی و شفاهی از کانون وکلای دادگستری دریافت می نماید و می تواند در تمامی پرونده ها در مناطق مختلف کشور وکالت نماید.

حقوق کار

درست است که امروزه افراد زیادی وارد حرفه‌ی وکالت شده‌اند اما پیدا کردن وکیلی که دارای اطلاعات بالا نسبت به راه و چاه پرونده‌ی کیفری، مالی، خانوادگی و.. باشد و بتواند با استفاده از قوانین موجود به خوبی مشکل را حل نماید کار سختی است. یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌ی وکیل پروانه وکالت اوست و جز تعهدات اصلی وی در قبال موکل می‌باشد. ؟ به منظور فهم این مورد لازم است وارد سایت کانون وکلا و یا مرکز شوید و مشخصات وکیل و اعتبار پروانه‌ی وی را جست و جو کنید.

وکیلی که فن بیان عالی داشته باشد در بسیاری از موارد و در پرونده های مختلفی غالب بودن این ویژگی باعث موفقیت وکیل در پرونده خواهد شد. تنها افرادی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های ؛ حقوق، فقه و مبانی حقوقی، فقه و حقوق و یا معادل هر یک در دروس دانشگاهی و حوزه ای که البته لازم به تایید مرجع صالح است، حق شرکت در آزمون وکلای کانون را دارند. مدارک کارشناسی مدرک پایه است و افرادی که کارشناسی رشته ای دیگر دارند و مدرک کارشناسی ارشد در هر یک از رشته های مزبور را دارند حق شرکت در آزمون وکالت را نخواهند داشت.البته افرادی که مدرک کارشناسی ناپیوسته دارند برای حق ورود به آزمون بایستی دروس دوره کارشناسی را در کاردانی گذرانده باشند. بعد از گذراندن این دوره پذیرفته شدگان به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته شده و به صورت حرفه‌ای‌تر از سایر وکلا به فعالیت‌های حقوقی و قضایی خود ادامه می‌دهند. برای آشنایی بهتر با واژه وکیل پایه یک دادگستری لازم است تا مفاهیم مشابه دیگری را در ادامه خدمتتان توضیح دهیم.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم