پشتیبان شبکه شماره پشتیبان شبکه رایان پشتیبان

پشتیبان شبکه شماره پشتیبان شبکه رایان پشتیبان

مواردی که در بالا گفته شد تنها بخشی از ده ها موردی است که به ما یادآوری می کند، نگهداری و پشتیبانی شبکه از ضروریات هر مجموعه ای است که سهل انگاری در آن می تواند زیان های سخت و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. گاهی اوقات در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، نیاز است تا بین چند کامپیوتر و سرور، یک سری اطلاعات رد و بدل شود. به همین دلیل این کامپیوترها و سرورها از طرق مختلفی به یکدیگر وصل می‌شوند، به این تجهیزات متصل به هم، شبکه می‌گویند. موارد فوق خدماتی بودند که شرکت پشتیبانی آنها را به شرکت ها و سازمان ها ارائه می دهند. اما یک سری از کارها هستند که جزو خدمات شرکت پشتیبان محسوب نمی شوند.

ارائه گزارش منظم از نحوه عملکرد شبکه

در پشتیبان گیری شبکه (اطلاعات یک رایانه یا شبکه ای از رایانه ها) از طریق شبکه (با نام مستعار اینترنت) منتقل شده و به سرور پشتیبان شما ارسال می شود. در پشتیبان گیری خودکار به صورت دوره ای اطلاعات به صورت دستی توسط پشتیبان شبکه رفع شده و خطاها مورد بررسی قرار می گیرد. سیستم های پیشرفته پشتیبان گیری از شبکه همچنین می توانند رسانه های پشتیبان را که از طریق شبکه به سرور پشتیبان متصل هستند ، مدیریت کنند. وظیفه کارشناس پشتیبانی شبکه این است که اطمینان حاصل کند که شبکه های داخلی توانایی برآوردن الزامات تجاری را دارند.

در زمان مناسب با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن، حرفه ای ترین کارشناسان ما به مجموعه شما خواهند آمد و شرکت شما را بررسی خواهند کرد و بهترین زیر ساخت شبکه را پیاده سازی خواهند کرد. برای داشتن یک شبکه پایدار یا باید یک کارمند در مجموعه خود داشته باشید و یا با شرکت های پشتیبانی شبکه و سرور در ارتباط باشید. بعد از کارشناسی اولیه و تشخیص کارشناسان پشتیبانی شبکه کامکو نسبت به حجم کار و انتظارات کارفرما تعرفه اعلام میگردد. خدمات پشتیبانی شبکه با توجه به هدف و مشکل شبکه شما انتخاب می شود برای اطلاعات بیشتر میتوانید از مشاوره ی رایگان گروه پشتیبانی شبکه کامکو استفاده کنید. مانند مشکل در کابل‌های شبکه، ترانک شبکه، کیستون‌ها، پریز‌ها، پچ‌پنل‌ها. برای شناسایی مشکلات زیرساختی تیم پشتیبانی شبکه از ابزاری به نام تستر استفاده می‌کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

به عنوان مثال در دیتا سنترهای بزرگ شغل‌ها به صورت خیلی ریز و جزئی تقسیم بندی می‌شوند وهر فرد متخصص یک کار خواهد بود. با توجه به سطح مسئولیت‌ها، وظایف شما می‌تواند گسترده‌تر نیز باشد. بطور مثال ممکن است به عنوان یک پشتیبان وظیفه ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی شرکت نیز بر عهده شما باشد. به‌طور کلی می‌توان گفت بسته به وسعت شبکه شرکتی که در آن مشغول به فعالیت هستید، وظایفتان نیز می‌تواند سبک و یا سنگین باشد.

  • وظایف کارشناس IT شامل موارد مختلفی می شوند که هر کدام درجه خاصی از اهمیت را به خود اختصاص داده اند.
  • پشتیبانی شبکه شامل مواردی است که شبکه سازمان شما را فعال، به روز و سازنده نگه می دارد.
  • تیم های پشتیبانی شبکه زیر ساخت های فناوری اطلاعات و شبکه را بررسی می کنند.
  • ولی توافقنامه SLA کمک می‌کند زمان مورد انتظار برای حل مشکلات شبکه شما کمترین مقدار ممکن باشد تا اختلالی در روند کاریتان ایجاد نشود.

ـ استفاده از روبات، اسپایدر، اسکریپر یا سایر وسایل اتوماتیک جهت دسترسی به سایت به هر دلیلی و یا قصدی بدون دریافت مجوز صریح و کتبی در سایت کارینسو سیستم پشتیبانی شبکه در تهران ممنوع است. ـ آگهی‌های ثبت شده از سوی کاربران، ابتدا توسط تیم کاریابین بررسی شده و پس از تأیید، نمایش داده خواهد شد. کارجو با ثبت رزومه در سایت اجازه دیدن اطلاعات کاری خود (سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و تخصص ها و مهارتها) را به کارفرما می دهد.

به عنوان مثال ، ممکن است لازم باشد از آخرین تغییرات در همه تجهیزات مورد استفاده مطلع باشید. از طرف دیگر ، ممکن است از شما خواسته شود تا با خواندن آخرین راهنماها و اطلاعات ارائه شده توسط شرکت های فناوری اطلاعات، تغییرات جدید را بیاموزید. از این رو شرکت ها و سازمان ها برای این کار از متخصص پشتیبان فنی شبکه بهره می برند. پشتیبان فنی شبکه در صورت انتخاب شغل در یک شرکت بزرگ ، احتمالاً منطقه خاصی از شبکه برای کار خواهد داشت. اما اگر در یک شرکت کوچکتر کار می کند ، احتمالاً مسئول کل شبکه خواهد بود. این وظایف می‌تواند با توجه به گستردگی شرکت و همچنین تجهیزات مورد استفاده متفاوت باشد.

وظیفه نگهداری از سرورها , رایانه ها , تجهیزات شبکه و نرم افزارهای نصب شده در شبکه را به عهده دارد تا مانع از قطع شبکه شود و قادر به رفع مشکلات کاربران یا کارمندان مجموعه باشد . اگر از نوع کسب و کارها صرف نظر کنیم وظیفه ی یک کارشناس پشتیبان شبکه بررسی مداوم اتصال شبکه است و حصول اطمینان از اینکه شبکه پاسخگوی نیازهای آن مجموعه است یا خیر؟. وظایفی که بر عهده ی کارشناس پشتیبانی شبکه قرار داده می شود با توجه به سطح اختیارات ایشان متفاوت است و ممکن است از نصب یک سیستم یا نرم افزار گرفته تا تغییر زیرساخت شبکه ی یک شرکت متفاوت باشد. از دیگر خدماتی که در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری صورت می گیرد پشتیبانی فنی است که در زمان ایجاد هرگونه مشکل فنی در شبکه می توانید با پشتیبانی شبکه های کامپیوتری کامکو تماس گرفته و از این خدمات استفاده نمایید. در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری عیب یابی و حل به موقع مشکلات و شبکه های کامپیوتری بسیار اهمیت داردمتخصصان در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری مشکلات شبکه را ارزیابی کرده و آن ها را قبل از ایجاد مشکلات رفع می نمایند. شبکه های رایانه ای در واقع ستون فقرات بخش IT و فناوری اطلاعات شرکت ها هستند.

مجموعه هایی که ما افتخار همکاری با آنها را داریم

در تصویر پایین شما یک شبکه محلی که از تجهیزات مختلفی تشکیل شده است و همه آنها به مودم روتر و یا روتر متصل هستند را مشاهده میکنید. با استفاده از یک شبکه کامپیوتری شما به راحتی میتوانید با دیگران که در شبکه هستند ارتباط برقرار کنید ، برای مثال زمانی که یک کنفرانس ویدئویی ایجاد میکنید شما در حال استفاده از یک شبکه هستید همه کاربران در این شبکه به صورت تصویری با هم در تعامل هستند! این هم مثال دیگری از کاربرد شبکه برای اینکه مفهوم شبکه و کاربرد آن را به خوبی درک کنید. پس برای اینکه بتوانیم خدمات مناسب با نیازهای هر مشتری را به آن ارائه دهیم، یک مرحله آنالیز شبکه کامپیوتری داریم که کاملاً رایگان است. چه با ما قرارداد ببندید و چه قرارداد نبندید نتایج این آنالیز در اختیارتان قرار می‌گیرد تا چشم‌اندازی از وضعیت کلی شبکه کامپیوتری‌تان را در اختیار شما بگذارد.

این فرد باید اطمینان حاصل کند تا شبکه در شرایط مختلف آماده پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران خواهد بود. به بیان ساده‌تر، کارشناس پشتیبان شبکه باید اتصالات شبکه، زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها را به‌طور پیوسته کنترل کند تا اگر مشکلی باعث به وجود تاخیر در عملکرد شبکه شده یا یک باگ مانع ارائه خدمات مطلوب به کارمندان یا مشتریان شبکه می‌شود آن‌را برطرف کند. برای این منظور کارشناس پشتیبان شبکه باید از ابزارهای مانیتورینگ شبکه استفاده کند. اگر شرکت کوچک باشد یا شرکت توانایی استخدام مهندس شبکه را نداشته باشد، در این حالت کارشناس پشتیبان شبکه مسئولیت‌های این فرد را عهده‌دار می‌شود. کارشناسان پشتیبانی شبکه کامپیوتری که به آنها متخصص پشتیبانی فنی نیز گفته می شود ، افرادی هستند که این وظایف را انجام می دهند. آنها مشکلات شبکه کامپیوتری را تجزیه و تحلیل، عیب‌یابی و ارزیابی می‌کنند و نقش مهمی در نگهداری معمول شبکه‌های سازمان خود ، مانند انجام پشتیبان‌گیری از فایل‌ها و به‌روزرسانی‌های سیستم دارند.

چرا که شبکه های کامپیوتری بسته به کارایی که مجموعه مورد نظر دارد، تجهیزات و امکانات و ویژگی‌ها و نیازهای خود را دارد که حتما باید قبل از ارائه قیمت بررسی شود. پس از بازدید از مجموعه شما، بررسی و گفت‌وگو با کارفرما صورت با نگاه به عومل بالا می توان تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه برای یک مجموعه را اعلام نمود. در حالی که پشتیبانی شبکه، پشتیبانی سیستم، پشتیبانی از سرور و غیره از نظر فنی چیزهای متفاوتی هستند، بسیاری از ما – از جمله افراد فناوری اطلاعات – از این عبارات به جای یکدیگر استفاده می کنیم.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم