چرا باید از دریچه داکت اسپلیت استفاده کنیم؟ شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز

چرا باید از دریچه داکت اسپلیت استفاده کنیم؟ شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز استفاده از دریچه تنظیم هوای اسلوت به صورت با دمپر و هم بصورت بدون دمپر امکانپذیر می باشد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات لازم جهت خرید یا استعلام قیمت انواع دریچه بازدید تا انتهای این مقاله با سایت تهویه نظری همراه دریچه داکت اسپلیت باشید. دریچه هوا آلومینیومی گرد یکی دیگر از انواع دریچه هوا میباشد .پر کاربرد ترین دریه هوا آلومینیومی گرد ، دریچه هوا ی گرد بلندگویی و یا دریچه هوا ی تخت میباشد .علت نامگذاری این دریچه به دلیل ساختار لایه ای و موازی گرد میباشد .این دریچه هوا در مکانهایی با ارتفاع سقف کم یا فضاهایی که احتیاج به نزول هوا به صورت مستقیم نیست ،کاربرد دارد .دریچه هوا آلومینیومی بلندگویی در سیستم رفت و برگشت استفاده میشود و هم به صورت دمپر دار وهم بدون دمپر تولید و عرضه میگردد . گروه صنعتی تهویه سان با بیش از 25 سال سابقه تولید انواع محصولات سیستم هوارسانی، خنکسازی و حرارتی بهترین محل برای خرید لوازم مورد نیاز کانال کشی داکت اسپلیت در کشور است.

پالت چوبی پالت پلاستیکی

با احتساب این ابعاد و افزودنِ ۱.۵ سانت به هر طرف از ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بریده می‌شود.در مرحله بعد بنا به اولویت محلِ هوارسانی از طریق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی درب فضایی را برای تعبیه‌ی دریچه خطی به صورت جای خالی ایجاد می نماییم و دریچه خطی که از قبل آماده نموده بودیم را در این محل تعبیه می نماییم. بعضی اوقات برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک یا تردد حشرات و… از طریق شیارهای این دریچه خطی، آن را به صورت توری دار می‌سازیم. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی با درب لولایی نیز همچون انواعِ دیگر دریچه بازدید داکت اسپلیت دارای فریم و درب از جنس آلومینیوم است. برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی ابتدا باید فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت طراحی، بریده و مونتاژ گردد.دریچه بازدید داکت اسپلیتبرای برشِ اضلاعِ فریمِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت باید ابتدا ابعاد داخلیِ کلافِ زیرِ دستگاه داکت اسپلیت سایز بشود و سپس بر اساس نیم سانت کمتر از این مقادیر (به عنوان بادخور) اضلاعِ فریم برش داده می‌شوند.این اضلاع در انتهای هر یک از وجوهِ به صورت ۴۵ درجه گوشه زنی می‌شوند تا هر یک از گوشه های دریچه بازدید داکت اسپلیت دقیقاً به صورت گونیا حاصل شود. برای اتصالِ گوشه های فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از کُرنرهای فلزیِ خاصی استفاده می‌گردد که فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ساختار چهارگوش به خود گیرد.

توجه داشته باشیدکه دریچه بازدید داکت اسپلیت از کلاف که برای ساختن قالب به کار میرود، انواع ورق ها برای صفحه داخلی آن که باز و بسته شدن دریچه بازدید داکت اسپلیت را بر عهده دارد و همپنین وا بسته به نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از زیمنس، لولا و همپنین در برخی موارد از صفحه وزنه ای استفاده می‌شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده با دو مدل وزنه ای و لولایی با قفل زیمنس تولید می گردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت لولایی به وسیله قفل زیمنس بسته می شود اما دریچه بازدید وزنه ای هنگام تعمیر یا بازدید داکت اسپلیت، کاملا از چهارچوب فریمِ دریچه جدا و بعد از بازدید مجددا در محل خود جانمایی می شود. همانطور که از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت نمایان می‌باشد، از پی وی سی ساخته می‌شود. به دلیل شکل پذیری پی وی سی به وسیله دستگاه های سی ان سی می‌توان از طرح ها و نقش های گوناگون روی دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده کرد. دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی از یک فریم تشکیل شده که در پیرامون دریچه بازدید داکت اسپلیت این محصول را احاطه می‌نماید.درب دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی روی قاب آن تعبیه می‌شود.

این دریچه بازدید داکت اسپلیت هوای مورد نیاز برای مکش دستگاه فن کویل را از طریق شیارهای خطیِ کله قندی تامین می‌نماید. در واقع این دریچه بازدید داکت اسپلیت هم نقش درب را برای بازدید داکت اسپلیت و هم نقش هوارسان را برای دستگاه فن کویل ایفا می‌نماید. با توجه به جداشوندگیِ مدلِ دربِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت، نوع فریم باید طوری انتخاب شود که در حاشیه‌ی داخلیِ خود یک نشیمن گاه ایجاد کند. ابعاد فریم از ابعاد حفره ای که قرار است دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی آن تعبیه گردد مشخص می‌شود.

  • این محصول به دو صورت پیچ از رو و پیچ مخفی (پیچ از تو) قابل نصب میباشد.تعداد قفل های درب دریچه و تعداد جای پیچ هایی که بر روی فریم درنظر میگیرند، با ابعاد دریچه رابطه مستقیم دارد؛ هر چه ابعاد محصول بیشتر شود تعداد جای پیچ و قفل نیز بیشتر میشود.
  • ضخامت ورق آلومینیوم که در ساخت درب دریچه استفاده میشود نیز بین ۱ تا ۱.۲۵ میلیمتر، بنا به تناسب ابعاد مشخص میشود.
  • کدرنگ های متعارف عبارت از سفید،کرم،قهوه ای،نقره ای،طوسی و مشکی می باشد.اما محدودیتی به لحاظ انتخاب کدرنگ وجود ندارد.

اما اگر دریچه بازدید داکت اسپلیت از جنس چوبی یا ام دی اف باشد از پوشش پلی اورتان بهره می‌جوییم. برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی، ابتدا بر اساس ابعاد کلاف زیرکار، ابعاد بصورت صفر تا صفر محاسبه میشود. سپس به میزان نیم سانت از هر بعد از این سایزها کم شده و بر اساس این مقادیر اقدام به برش ضلع‌های فریم میشود. هنگامی که هر چهار ضلع از ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده شد، این اجزا بوسیله ی گوشه یا کُرنرهای فلزی بصورت پرسی به هم متصل می شوند.

در ضمن در سیستم های دیگر مانند مینی چیلر و فن کویل نیز از کمپرسور نوع اسکرال و تکنولوژی اینورتر استفاده می شود. سپس گاز مبرد توسط یک لوله مسی که موجب اتصال دو یونیت داخلی و خارجی شده است، به شیر انبساطی و در نهایت به کویل موجود درون یونیت داخلی منتقل می‌شود. در واقع هوای گرم توسط مکش هوای محیط، به درون یونیت داخلی مکیده شده و پس از عبور از کویل، هوا خنک شده و آن را به محیط انتقال می‌دهد. گستره ی کاربرد کانال فلکسی به صنایعی چون صنعت تهویه مطبوع،صنعت چوب،صنعت کشاورزی و صنایع پزشکی محدود نمی باشد و در مواردی مثل هوافضا،ماشین سازی و موارد مشابه کاربرد فراوان دارد.مقاطع کانال فلکسی عمدتا گِرد بوده و بصورت کاملا منعطف در زمان کاربرد و نصب به هر سو قابل تغییر مسیر می باشند.امکان تولید کانال فلکسی در طول ها و قطرهای مختلف به کاربر این امکان را می دهد که در طول و قطر دلخواه بصورت قطعات به هم پیوسته از کانال فلکسی استفاده نماید. با توجه به ابعاد فریم اضلاع فریم بصورت گوشه بُر با زاویه ۴۵ درجه برش داده می شوند.

محل تبلیغ شما

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم