چک لیست جامع سئو تکنیکال 2022

این افزونه تمامی امکانات لازم را برای چک کردن و بهینه سازی سئو داخلی سایت دارد. به عنوان مثال ، این چک لیست گام به گام ممیزی SEO را در وبلاگ من بررسی کنید. شرکت سئوکار ابتدا طی یک چک لیست کلیه مشکلات فنی وب سایت را بررسی نموده و سپس به برطرف کردن این مشکلات فنی می پردازد. داشتن محتوای حرفه ای و برطرف کردن مشکلات فنی سایت در افزایش رتبه سایت تاثیر بسزایی دارد. از پر کردن هدر وب سایت خود با کدهای زیاد خودداری کنید. این موضوع برای تمامی وب سایتها ثابت گردیده است. همچنین میتوانید پایه پیوندهای ثابت خود را به صورت عمده حذف کنید یا آنها را مطابق میل خود تغییر دهید.

اجازه بدید براتون این طور توضیح بدیم که الگوریتم رنک برین قصد داره که رفتار یک انسان رو شبیه سازی کنه و ببینه که کاربران و یا همون آدم ها به چه شکلی عمل میکنند و بر اساس داده هایی که بدست میاره، تصمیماتی رو بگیره که بتونه بر روی کیفیت نتایجی که ارائه میکنه تاثیر بزاره. اما اول از همه بهتره بدونین که رندرینگ به وقتی گفته میشه و در واقع در هنگامی اتفاق میفته که یه مرورگر به خصوص، یه صفحه وب رو درخواست میکنه. فرآیند سئو اشکال مختلفی داره که در این قسمت قصد داریم برای شما اون ها رو معرفی کنیم. چیزی که باعث میشود موتورهای جستجو مانند گوگل، قصد یک کاربر در هنگام جستجو کردن را بهتر درک کنند. موتورهای جستجو شامل مواردی چون گوگل، بینگ، یاهو می شود البته شبکه های اجتماعی مختلفی و دیگر مدلهای ترافیک اطلاعات می توانند بازدیدکننده را برای سایتتان به وجود بیاورند ولی اصلی ترین روش هدایت کاربران بیش تر که در اینترنت وجود دارد، موتورهای جستجو می باشند. سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده و به معنای بهینه سازی سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو همچون بینگ، یاهو، بایدو و …

اگر به عنوان مثال شما صاحب یک رستوران هستید می توانید از طریق SEO محلی اطمینان داشته باشید که وقتی افراد منطقه شما به دنبال بهترین رستوران های شهر می گردند ، به سایت شما نیز می آیند. شاید بهتر است نحوه کارکرد رقبا را نیز مشاهده کرده و اطمینان حاصل کنید که از رقبای خود جلوتر هستید. گاهی دیده می شود که سئو به آسانی برای ایجاد اعتماد و اطمینان در رابطه با اینکه وب سایت شما از لحاظ موتورهای جستجوگر ساختار مناسبی را دارد،مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار سایت موضوع بسیار با اهمیتی است؛ دیمارکنت در مقالات «ساختار سایت چیست؟ شما میتوانید چهار فاکتور اول را در مقاله «رتبه اول گوگل» و چهار فاکتور دوم را در مقاله «صفحه اول گوگل» در سایت دیمارکنت بخوانید. در دنیای سئو اصطلاحات تخصصی زیادی به کار می رود؛ برای آشنایی با آنها پیشنهاد میکنیم مقاله اصطلاحات سئو دیمارکنت را بخوانید.

سئو به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو (زمانی که از بهینه سازی صحبت می کنیم یعنی قوانین و دستوراتی که در صورت انجام صحیح آنها، جایگاه سایت را در موتورهای جستجو بهتر می کند) می باشد که از عبارت Search Engine Optimization گرفته شده است. البته باید همین جا اشاره کنیم که در حال حاضر این الگوریتم در فضای وب فارسی فعال نیست و هنوز اثری ازش دیده نشده. هدایت کننده های ثانویه (Breadcrumbs) را فعال کنید. توضیحات متا به عنوان یک متن تبلیغاتی عمل می کند و می تواند توجه بازدید کننده را به خود جلب نماید. ممکن است شما کار طراحی سایت را به پایان رسانده باشید اما هنوز آن طور که انتظار داشتید بازدید کننده ندارید! زمانی که صحبت از سئو سایت خبری میشود، دیگر منظور رسیدن به بازدید روزانه نهایتا 10 هزار نفری نیست، بلکه صحبت از بازدیدهای میلیونی است! در پایان ، دلیل نهایی ضروری بودن SEO این است که می تواند به شما در رسیدن به بسیاری از اهداف تجاری کمک کند. اگرچه SEM معمولاً جزء اصلی استراتژی سئو نیست ، اما جایگاه خودش را دارد زیرا می تواند به شما در رسیدن به مخاطبان جدید بصورت هدفمند کمک کند.

با به کار بردن جملات و عبارات مهم و جذاب متناسب با کسب و کار خود، کمک زیادی به نرخ کلیک و همچنین توجه و هدف کاربر کرده ایم. یاسئومی به عنوان یکی از بهترین تیمهای اجرایی و مشاورهای سئو در ایران، پروژههای داخلی و خارجی را با موفقیت اجرا کرده و آماده ارائه خدمات دیجیتال برای شما است. هنگامی که شخصی خواست از باغبانی اطلاعات کسب کند و به دنبال آن رفت و در اینترنت جستجو کرد وبلاگ شما را پیدا می کند و شما می توانید با ارائه اطلاعات ارزشمند ، با کاربر رابطه برقرار کنید و وقتی زمان خرید گیاه پیش آمد ، شما اولین سایتی خواهید بود که به ذهن او خطور می کند. موتورهای جستجو عاشق محتواهای باکیفیت و مشتریان نیازمند اونها برای درک بهتر از موضوعات و شناخت درستتر کالاها هستند. طراحی پرسونا به شما کمک میکند مخاطبان اصلی کالاها و خدماتتان را بشناسید، محصولاتتان را برای آنها سفارسی کنید و برای همان مخاطبان تولید محتوا کنید. با کمک سئو میتوان مخاطبان هدف هر کدام از محصولات و خدمات را وارد سایت کرد که این خود در میزان تبدیل آنها به مشتری تاثیر بالایی دارد. موتورهای جستجو با کمک الگوریتمهایی که در اختیار دارند به صفحات مختلف رتبه میدهند.

اما به طور خلاصه اینکه جملات شما چند کلمه داشته باشند، هر پاراگراف شامل چند جمله یا کاراکتر شود و چه مقدار متن زیر یک عنوان یا تیتر قرار می گیرد ، حائز اهمیت هستند. در سایر حوزهها مثل شرکتهای خدماتی، فروشگاههای اینترنتی یا مجلات خبری و سرگرمی؛ تمرکز بر ارائه محتوای با کیفیت در بستری استاندارد میتواند ما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایتهای قدیمیتر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستیم. البته ضعفهایتان را نیز به شما میگوید و راهکارهای را در خصوص بهبود آن به شما ارائه خواهد داد. همه ی ما به خوبی می دانیم که موتورهای جستجو هوشمند می باشند و با وجود اینکه پیشرفت زیادی داشته اند ولی بازهم نیاز به توسعه دارند.موتورهای جستجو گر برای بهبود بخشیدن به تکنولوژی در حال فعالیت هستند که همگی در جهت انجام بررسی های دقیق تر و عمیق تر در وب و بازخورد بهتر نتایج از کاربران می باشد.

علاوه بر کمیت ترافیک ورودی باید به کیفیت آن نیز اشاره کرد. علاوه بر کار در یک شرکت میتوانید به صورت فریلنسر کار کنید و برای خود پروژههایی بگیرد. این مشکل را معمولا در فروشگاه های اینترنتی مشاهده می کنیم که محتوای محصولات خود را برای چندین مورد مختلف به همان شکل به کار می برند. اگه از سئو استفاده کنیم چه تأثیری در گوگل برای سایتمون می تونه داشته باشه؟ به عنوان مثال، ممکنه بخواید علامت گذاری مقاله رو به پستهای وبلاگ خودتون اضافه کنید، یا اگه سایت آموزشی دارید، علامت گذاری آموزش رو اضافه کنید. و همینطور CMS شما میتونه این قابلیت رو داشته باشه که خودش اتوماتیک این کار رو انجام بده و حتی ساده ترین چیز های که قبل از نشانه گذاری یا عنوان، مثل Tag های Heading و موارد این چنین رو هم بتونه نمایش بده در نهایت اگر شما بتونید همین چندتا مورد ساده که واقعا ساده هستن، اگر پیگیری کنید و آموزش ببینید رو در سایتتون اجرا بکنید از نظر تکنیکالی می تونید نمره قابل قبولی به دست بیارید هرچقدر که تکنیکال شما به موازات محتوای شماو سئوی خارجی شما بهبود پیدا کنه نتایج رو شما خودتون در گوگل مشاهده می کنید.

میتوانید همین امروز اقدامات لازم را انجام داده و برای بهبود سئو سایت خود گام بردارید. پس هر لینکی که در وب سایت ما به صفحات 404 سایت خودمان و یا حتی صفحات 404 سایر سایت ها داده شود، یک لینک شکسته محسوب خواهد شد. سئو مهم ترین موضوع در بخش رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جست و جو است و شما با استفاده از افزونه Yoast SEO می توانید سئو سایت خود را بررسی کنید و کمبود ها را جبران کنید و سایت خود را به نحوی طراحی کنید که موتور های جست و جو بتوانند سایت شما را شناسایی کنند و جز نتایج جست و جو به کاربران نشان دهند. در نسخه ی پولی افزونه ی یواست سئو این امکان به شما داده می شود تا بتوانید محتوای خود برای مترادف ها و کلمات کلیدی مرتبط بهینه سازی کنید و از این مهم تر، می توانید ساختار های داخلی سایت خود را با توجه به پیشنهادات Yoast SEO بهبود بخشید. شما می توانید این افزونه را به راحتی از ژاکت خریداری کنید و بر روی وب سایت خود نصب کرده و از قابلیت های آن برای بهبود رتبه خود در سئو کمک بگیرید. اگر افزونه Yoast را نصب کرده باشید، بهصورت خودکار از تیتر اصلی مقاله، تگ عنوان انتخاب میشود؛ اما میتوانید خودتان هم این قسمت را بنویسید و از کلمات کلیدیای استفاده کنید که در عنوان دیده نمیشوند.

بک لینک گرفتن از سایت های معتبر میتواند دامین اتوریتی سایت شما را بهبود ببخشد و همین افزایش دامین اتوریتی به گوگل ثابت میکند که سایت تان اعتبار بالایی دارد. ابزارهای مختلفی وجود دارد که باعث می شود بتوان سرعت و کارایی یک سایت را بهبود بخشید. فراموش نکنیم که؛ هدف گوگل تنها تشخیص کیفیت محتوا و اعتبار سایت نیست بلکه رتبهبندی آنها برای نمایش به کاربر نیز اهمیت بالایی دارد. این متا یک چیز جادویی نیست که بخواهد رتبه صفحات شما را ارتقا دهد، بلکه صرفا به گوگل کمک می کند تا محتوای اصلی سایت شما را درک کند. حالا اگر قرار است این قابلیت را روی سایت وردپرسی خودتان فعال سازی کنید، میتوانید از افزونه bj-lazy-load کمک بگیرید. اولین کاری که باید انجام دهید آن است که افزونه Autoptimize را نصب و فعالسازی نمایید. شاید مطلب بعدی شما در صدر اولین نتیجه های جستجوی گوگل قرار بگیرد. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود نداره چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقباتون نداریم. برای تمام سایتها با کاربردهای مختلف باید با این پیشرفت و دنیای مدرن آشنا بود چرا که در غیر این صورت نمی توان سایتی موفق را پیش برد.

سئو یعنی پیاده سازی هر آنچه که به شما کمک کند که به صورت طبیعی جایگاه بهتری در نتایج موتورهای جستجو داشته باشید. افرادی که در دنیای اینترنت فعالیت می کنند تقریبا به خوبی می دانند که سئو چیست و چطور می تواند به صاحبان وب سایتها کمک کند. البته ایجاد چنین ساختاری برای سایتی ساده که تنها چند صفحه دارد، کار سختی نیست ولی برای یک فروشگاه اینترنتی با ۲۵۰ صفحه محصول چطور؟ وبمسترها نباید تنها کاربران را در نظر بگیرند، بلکه میبایست باتهای موتورهای جستجو را هم در نظر بگیرند، زیرا آنها وظیفه ایندکس کردن صفحات را بر عهده دارند.

امروزه اول از همه باید به تجربه کاربران دقت کنید، مطمئن شوید که آنها از فعالیت در سایت شما راضی بوده و محتواهای شما را دوست دارند، سپس و در اولویت دوم به فکر سئو کردن دقیق سایت بیوفتید. زیرا مرورگر میبایست، آیتمهای بیشتری را برای کاربران لود کند. این عوامل شامل جنبه های فنی (به عنوان مثال کیفیت کد ها و نحوه نوشتن آن ها و همچنین سرعت سایت شما در هنگام بارگزاری است) و جنبه های مربوط به محتوا مانند ساختار وب سایت و کیفیت محتوای شما و همچنین کیفیت کلی وب سایت شما در مرورگر ها و دستگاه های مختلف می باشد. سئو فنی (Technical SEO) چیست؟

مثل بهینهسازی کدها، ساخت نقشهی سایت و… ثبت سایت با ابزارهای وب مستر گوگل و بینگ و پیکربندی تنظیمات اولیه به شدت توصیه می شود. در واقع مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید طراحی وب سایت کار نکرده اید یعنی همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو گر مانند گوگل ، یاهو ، بینگ. کلماتی که مخاطبان برای پیدا کردن محصولات و خدمات شما جستجو میکنند یعنی کلمات کلیدی محصولات؛ که مثال آن برای یک فروشگاه آنلاین تلفن همراه میتواند عباراتی مثل: «خرید گوشی a12»، «خرید گوشی آیفون» و «قیمت گوشی شیائومی نوت 9» باشد. در سایت های خبری، به دلیل این که کاربران آن می تواند از هر قشر و جامعه ای باشد و جامعه آماری مخاطبان آن بزرگتر از سایت های فروشگاهی و صنعتی و … سئو تنها به این معنی نیست که برای موتورهای جستجو سایتی ساخته شود بلکه به این معنی است که وب سایت شما برای کاربران علاوه بر قابل فهم بودن ،بهینه نیز باشد. شاید این روزها بیشتر به گفته ی بیل گیتس پی ببریم که ” اگر کسب و کار شما در اینترنت حضور نداشته باشد به زودی از صفحه روزگار حذف می شوید” چون روزانه بر تعداد افرادی که در گوگل به دنبال نیازهایشان جستجو می کنند اضافه می شود.قطعا کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند ،به آن اعتماد می کنند.

سنجش خوانایی سئو : در مقاله گذشته دو ابزار از ابزار هایی که برای خوانایی سئو کاربرد دارند سنیور سئو در اصفهان معرفی کردیم . برای رتبه گرفتن در گوگل اما لازم نیست نگران آن 200 فاکتور باشیم؛ مهمترین فاکتورهایی که برای گوگل اهمیت دارند عبارتند از بک لینکها، تازگی محتوا، هدف جستجو، اعتبار موضوعی، عمق محتوا، سرعت سایت، امنیت و تجربه کاربری. گوگل پیشرفته ترین موتور جستجو حال حاضر است که برای رتبه دادن به یک سایت بیش از 200 فاکتور را با کمک الگوریتم هایش بررسی میکند. اغلب سئو خیلی ساده می باشد مثلا شما این اطمینان را پیدا می کنید که طراحی سایتتان به نوعی است که مطالب سایت توسط موتورهای جستجو قابل درک باشد.

چنانچه اصول سئو به دقت پیاده سازی شوند صفحات وب سایت شما به تعداد بیشتری از کاربران نمایش داده میشود و ترافیک وب سایتتان افزایش پیدا میکند؛ افزایش ترافیک نیز در نهایت منجر به بالارفتن میزان فروش و درآمد کسب وکارتان خواهد شد. از اهمیت ساختار سایت گفتیم، تحقیق کلمات کلیدی را توضیح دادیم و در نهایت مهمترین فاکتورهای سئو را لیست کردیم. نکته منفی در این افزونه این است که برای مشاهده میزان فشرده سازی مجبورید که در بخش مدیای وردپرس به حالت لیست کردن سوئیچ کنید. یکی از ویژگیهای اصلی این افزونه این است که قبل از نصب این پلاگین محصولات سایت ما بهعنوان یک متن و نوشته ساده در دنیای وردپرس شناسایی میشد. این عمل را میتوانید به کمک پلاگین یواست سئو انجام دهید. سئو به ما کمک میکند تا در بخش ارگانیک (Organic Results) صفحه نتایج رتبه بهتری بگیریم. به معنی ساده تر یعنی در صورتی که کاربر در وب سایت شما احساس بهتری را داشته باشد و مدت زمان زیادتری را در وب سایت شما بگذراند ،برایتان یک امتیاز به شمار می رود. سئوی خارجی به عنوان مکمل سئوی داخلی به شمار می رود و اقداماتی می باشد که در بیرون از سایت ما باید انجام بگیرید تا بتوانیم به رنک بهتری برسیم و در نتایج گوگل ،جایگاه خودمان را افزایش بدهیم.

به گزارش بازار، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تخصص ها در دنیای کسب و کار های اینترنتی سئو است! وقتی که موتورهای جستجو ربات های خودشون رو به سایت ما میفرستن، این ربات ها محتوای سایت مارو بررسی میکنند و اصطلاحا در خودشون ایندکس میکنند. موتور جستجو چیست و چگونه کار میکند؟ در همین صفحه مسیر یادگیری را برای شما ترسیم کردهایم که از مشاهده ویدئوی نقطه صفر سئو شروع شده و با مطالعه کتاب و مشاهده چند ویدئوی رایگان ادامه پیدا میکند. برای یادگیری بیشتر سئو حتما مقاله آشنایی با اصطلاحات سئو را بخوانید. وی افزود: شرکت ها برای ایجاد محتوای منحصر بفرد برای سئو باید یادگیری ماشین را در دستور کار خود قرار دهند.

به عبارتی تکنیک سئو کلاه سیاه به جای مخاطب انسانی روی موتورهای جستجو تمرکز دارد. کلمات کلیدی همان کلمات و عباراتی هستند که کاربر در نوار جستجوی گوگل وارد میکند، یا به عبارتی دیگر کلماتی هستند که کاربران اینترنت به دنبال آن میگردند. صفحاتی که گوگل به کاربران نمایش میدهد با کمک سئو محلی بالا آمدهاند. اگر می خواهید وب سایت شما از طریق موتور جستجو فرصت های بیشتری پیدا کنید ، به شیوه ای از SEO نیاز دارید که به شما کمک کند در بین پنج موقعیت برتر و یا در حالت خیلی ایده آل گزینه ی اول قرار بگیرید. علاوه بر این ، با ظهور فن آوری های جدید ، این شیوه ها همیشه در حال تغییر هستند و موتورهای جستجو الگوریتم های خود را تغییر می دهند. در این نوع وب سایت ها توجه داشته باشید که کاربر به راحتی زبان مورد نظر خود را انتخاب دهد. چند ترفند جالب را در مورد انتخاب اسم تصاویر یاد میگیریم. و تجزیه و تحلیل مطالب، محصولات و صفحات شما را در مورد خوانایی و جست و جو توسط مرورگر ها را به شما نشان می دهد. در صفحات، تگ ها نیز (مثل صفحات دسته بندی) مانند نوشته ها یا محصولات دسته بندی می شوند.

همانطور که از تصویر نیز مشخص است بیش از 60 درصد ترافیک وب سایتها از موتورهای جستجو مثل گوگل به دست آمده است. کلماتی مثل «فعال سازی گوشی مسافری»، «سیستم عامل گوشی هواوی» و «دوربین گوشی سامسونگ» از این دسته هستند. بهبود و افزایش سرعت سایت، قابلیت استفاده از آن را هم افزایش می دهد و این دو عامل باعث ارتقاء وب سایت خواهند شد. در نتیجه، بسیار مهم است که تلاشتان را برای بهبود سئوی فنی وب سایت خود اختصاص دهید. اگر متن را تا اینجا کامل خوانده باشید، به احتمال زیاد درک کاملی از سئو تکنیکال و تفاوت آن با سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه بدست آورده­ اید. آنها معمولاً با یک شمارش معکوس پنج ثانیه ای با متن “اگر در پنج ثانیه منتقل نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه هستند. نیز می شود که ما در اینجا فقط تعدادی از آن ها را که برای سئو داخلی مهم هستند نام بردیم.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) سال 2013 به هسته مرکزی گوگل متصل میشود و به گوگل کمک میکند تا معنا و مفهوم واقعی عبارت جستجو شده کاربر را بهتر درک کند تا بتواند محتوای مورد نیاز کاربر (معتبرترین و مرتبطترین) را نمایش دهد. اما در کل بهتر است URLهای سایت شما با یکدیگر سازگار باشند و از یک ساختار منطقی پیروی کنند، این مسئله به کاربر کمک میکند متوجه شود کجای سایت ایستاده است. وب سایت خود را سازگار با دستگاه های تلفن همراه کنید. با این تعریف ساده میتوان دریافت که سئوی کلاه سفید بهترین نوع سئو میباشد که در نتیجه آن، شما به عنوان یک صاحب سایت به صورت همزمان رضایت مخاطبین و همچنین رضایت موتورهای جستجو را جلب کردهاید. بلکه هدف اصلی آن باید جلب رضایت کاربر باشد. با پرداخت هزینه و اجرای کمپین گوگل ادز اما میتوان رتبههای بالاتری از نتایج ارگانیک و سئو شده به دست آورد که البته همانند تصویر زیر در کنار آنها علامت Ad اضافه میشود که به کاربران میگوید جایگاه این کلمات نه به خاطر اعتبار سایت آنها بلکه به خاطر هزینه تبلیغاتی است که پرداخت کردهاند؛ به این نتایج، نتایج پولی موتور جستجو (Paid Results) گفته میشود.

منظور از سئو داخلی این است که صفحه های داخلی سایت برای موتورهای جستجو بهینه سازی می شود که هدف در چنین سئو افزایش میزان ترافیک سایت و رسیدن به جایگاه بالا در سایت می باشد. به بیانی دیگر می توان اینگونه گفت که سئو به یک وب سایت کمک می کند تا امار بازدیدکنندگانی بیشتری به واسطه موتورهای جستجو داشته باشد و نوعی تمرین و تکرار مراحل بهبود و پیشرفت برای سایت به شمار می رود که همگی با هدف بالا بردن میزان بازدید کاربران پیش می روند. در واقع کلمه کلیدی همیشه یک کلمه نیست و می تواند عبارتی را شامل شود که کاربر در گوگل جستجو می کند تا به پاسخ سوالی برسد. زمانی که عبارتی در گوگل جستجو میشود، صفحه نتایج موتور جستجو (Search Engine Result Pages) برای کاربر نمایش داده میشود که اصطلاحا به آن SERP نیز میگویند. با این حال، اصول بهینه سازی موتورهای جستجو ثابت باقی می ماند: محتوا همچنان پادشاه است و برندها همچنان پرنسس هستند. هر چند الگوریتم اصلی گوگل در بحث سئو همچنان مخفی مانده است ، اما سالها تجربه در بحث سئو منجر به این شده که عوامل مهم در رتبه بندی سایت ها مشخص شود. یکی دیگر از دلایل مهم SEO این است که زمانی که شما محتوای عالی ایجاد می کنید و در سایتتان قرار می دهید و بهینه سازی سایت خود را با سئو درون صفحه ، بهبود می بخشید یک تجربه ی مثبت و عالی برای کاربر ایجاد می کنید.

شما می توانید از ابزار Google PageSpeed Insights استفاده کنید و سرعت سایت خودتان را ارزیابی نمایید و اطمینان پیدا کنید که بهینه می باشد. بسیاری از افزونههای پنهان محبوب باید بیشتر این موارد را برای شما مدیریت کنند، اما همیشه بررسی روشهای سنجش Core Web Vital سایت خود با استفاده از گزارشهای PageSpeed Insights Google بسیار خوب است. نحوه ی ایجاد و مدیریت این بخش از سئو نسبت به عوامل درونی کمی دشوار تر است. ممکن است محتوای فوق العاده ای در مورد یک موضوع محبوب در وب سایت خود داشته باشید، اما اگر سایت شما دارای مسائل فنی حل نشده باشد، رتبه بندی خوب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) دشوار خواهد بود. احتمالا با سایتهایی مواجه شده اید که هنگام باز کردن در موبایل ساختارشان به هم میریزد، برخی مطالب پنهان میشوند و یا دکمهها و لینکها آنقدر کوچک هستند که کلیک کردن بدون موس دشوار است! گوگل برای پیدا کردن صفحات شما نیاز به لینکهای داخلی دارد و صفحات بدون لینک داخلی عموما فهرست نمیشوند. منظور از جستجو محلی هر گونه سرچی است که با هدف پیدا کردن چیزی در یک محدوده مشخص جغرافیایی انجام شده باشد مثلا اگر کاربری عبارت «بهترین کافههای انقلاب» را جستجو کند به دنبال کافهای در محدوده جغرافیایی انقلاب میگردد.

یکی از عوامل تاثیر گذار در رتبه بندی وب سایت ها از نظر کاربران و موتورهای جستجو، سرعت بارگیری سایت است. و گوگل نیز سعی دارد تا کاربران خود را به بهترین نتایج جست و جو برساند در نتیجه سایت شما به کاربران نشان داده خواهد شد. در ادامه توضیح داده شده است. ریسپانسیو بودن سایت ها باعث افزاییش ترافیک ارگانیک و در نتیجه افزایش رتبه گوگل می شود. استراکچر دیتا ها (Schema) نیز نقش مهمی در بهینه سازی سایت دارند. زیرا بسیاری از سرور ها سرعت بسیار پایینی در انتقال و لود داده ها دارند و همین امر موجب می شود که در یک سایت دسترسی به برخی صفحات با مشکل مواجه شود. این همان کاری است که، در میان سایر سایت ها داده های ساخت یافته را به گوگل معرفی میکنید. همانطور که مشاهده می کنید ، SEO یک کار پیچیده است که تکنیک های مختلف ، تاکتیک ها و بهترین روش ها را در بر می گیرد. سئوی کلاه سفید شامل تکنیک های می باشد که با توجه به قوانین مشخص شده توسط موتورهای جستجو انجام می شود و سبب می شود تا یک وب سایت به صورت طبیعی در صفحه نتایج گوگل رتبه خوبی داشته باشد.

طیف گستردهای از مخاطبان در انواع شبکههای اجتماعی عضو هستند و فعالیت میکنند. ابتدا باید پرسونای مخاطبانتان را تعریف کنید یعنی اطلاعاتی از این دست را گردآوری کنید: محدوده سنی مخاطبان، جنسیت، شغل، سطح درآمدی، نیازهایی که دارند و چه چیزهایی را در گوگل سرچ میکنند. اهمیت سئو در سال های اخیر به بالاترین میزان رسیده است به نوعی که عده ی اعتقاد دارند بدون سئو اینترنت معنی و مفهومی نخواهد داشت. آنها بر کارافرینی و حضور در فضای آنلاین تاکید بسزایی دارند. علاوه بر عواملی درونی، عواملی از سئو وجود دارد که خارج از وب سایت شما تعیین می شود. رتبه وب سایت شما تا حدودی توسط عوامل درونی وب سایت شما تعیین می شود.

پس مهم ترین نکته تکنیکال در دسترس بودنه بعد از اینکه فهمیدید وب سایت شما در اکثر مواقع در دسترسه باید خیالتون راحت باشه که این دسترسی برای گوگل هم ممکنه پس وب سایت خودتون که در Search Console حتما تا الان ثبتش کردید رو حتما اونجا هم باید بررسی بکنید، می تونید میتونیددر Search Console در قسمت Setting بررسی بکنید ببنید سایتتون همیشه از نظر گوگل در دسترس بوده یا نه ؟ فرمت تصاویر هم یکی از موارد مهم سئوی تصویر به شمار می رود. برای اینکه بتوانید رتبه خود را در گوگل حفظ کنید، نیاز است که دستورالعمل سئوی کلی را به درستی انجام دهید. اگر تمایل دارید تخصص بیشتری در این زمینه پیدا کنید، پکیجهای آموزشی و یا دورههای زیادی نیز وجود دارند که با شرکت در آنها میتوانید به طور تمام و کمال به این حرفه مسلط شوید.

شکی نیست که بهینه سازی موتورهای جستجو یکی از جذاب ترین موضوعاتی است که می توانید در مورد آن مطالعه و پژوهش کنید. یعنی: ایجاد بهترین نتیجه ممکن برای عبارت هدف یا عبارت مورد نظر ما در نتایج جستجو. زمانی که به کمک کدهای برنامه نویسی یا افزونه های وردپرسی مخصوص، صفحه ای از سایت خودتان را از دید ربات های موتور جستجو پنهان کنید تا ایندکس نشده و در نتایج قرار نگیرد، آن را نوایندکس کرده اید. است. منظور از بهینه سازی آن است که اصول استاندارد سئو را در سایت به نحوی پیاده سازی کنیم که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی موضوع هر کدام از صفحات را تشخیص دهند و آنها را ایندکس کنند تا در نهایت قادر باشند برای هر عبارت سرچ شده توسط کاربر، بهترین و مرتبطترین صفحه سایت را نمایش دهند. برای موفقیت در SEO، باید محتوایی پیرامون موضوعاتی ایجاد کنید که کاربران شما جستجو می کنند. با ما همراه باشید تا بتوانید سئو را به بهترین و جامعترین شکل ممکن برای تمامی بخشهای محتوایی (ویدئویی تا متنی) پیاده کنید. اگر به اطلاعات بیشتری در مورد هر جنبه ای از سئو دارید، دوره های سئو ما در شورت کات پلاس، شما را گام به گام با این فرآیند راهنمایی می ­کند.

در استفاده از این روش باید زمان زیادی سپری شود تا سایت به صورت ارگانیک رشد کند. پس سئو وردپرس به همه جوانب سایت مربوط می شود , برای اینکه از رقبا خود جا نمانید باید به فعالیت ها بهینه سازی سایت خود اهمیت دهید و فعالیتان همیشگی باشد. یا شاید گوگل از توضیحات متا شما استفاده کند این ها همه یه این بستگی دارد که کاربر چه چیزی را جستجو میکند. مثلا اگر یک تصویر از سایتی معروف همانند ویکیپدیا را در بخش تصاویر گوگل جستجو کنید خواهید دید در سایتهای زیادی استفاده شده است. با وجود اینکه زمان زیادی برای پیاده سازی مبانی سئو وجود ندارد ولی در صورت عدم پیاده سازی آن این امکان وجود دارد که در فضای آنلاین نابودی حضور وب سایت شما را به دنبال داشته باشد. پنجمین نکته، عدم تکرار (کپی) متا دیسکریپشن در وب سایت می باشد. متا دیسکریپشن همان قسمت خاکستری رنگ زیر نتایج گوگل است که در مورد نتیجه و یا صفحه فرود مورد اشاره توضیحاتی را ارائه میدهد.

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم