گیلان چای ، فروشگاه اینترنتی چای خرید چای چای گیلان چای شمال چای سیاه چای سرگل چای ایرانی چای سبز خرید عمده چای | OkChay

این برگ‌ها اندازه یک تا دو بند انگشت دارند ولی بقیه برگ‌های چای که پایین‌تر قرار دارند، اندازه بزرگتری دارند و کمی تلخ‌تر هستند و عطر و طعم کمتری نیز دارند. چای سرگل بهاره مرغوب‌ترین نوع چای سیاه محسوب می‌شود، اما این که چگونه می توان این چای را از انواع دیگر چای تشخیص داد سوالی است که برای بسیاری از کاربران مطرح است. نکته دیگر این که وقتی به ظاهر چای نگاه می‌کنید باید دارای ظاهر یکنواخت و یکدست باشد، هرچه یکدستی چای بیشتر باشد کیفیت آن بالاتر است. چایی مرغوب ، خوش عطر و درجه یک گیلان محسوب می شود که تلخی ای مطبوع و رنگی چشمگیر دارد و به لحاظ عطر و طعم بهترین نوع چای سیاه گیلان از نظر مصرف کنندگان است . این چای از سرگل بوته چای به دست می آید و نسبت به چای های سیاه دیگر در درجه بالاتری قرار دارد ، چای بهاره عطر و طعم بهتری نسبت به چین های بعدی چای دارد .

  • در مجموع اگه به نوشیدن چای طبیعی و ارگانیک علاقه دارید، توصیه میشه 1 بار چای قلمی که در فصل بهار تهیه شده رو امتحان کنید.
  • زمانی که بوته چای جوانه میزنه و برگ های تازه و جوان شروع به رشد می کنن، باغدارها این برگ ها رو می چینن که تبدیل به چای بهاره سرگل میشه.
  • برگ‌های چای سرگل کوچک‌تر از سایر برگ‌های چای هستند و کمی تلخ‌تر از سایر چای‌ها بوده و عطر و طعم کمتری نیز دارد.
  • برای اینکه انتخاب بهتری بین انواع این محصول داشته باشیم، باید انواع چای رو بشناسیم.

چای سیاه ایرانی در ایران یک تجارت بزرگ است، اما جالب اینجاست که ایرانی‌ها نسبت به چای رابطه طولانی‌ تری با قهوه دارند. در گذشته در ایران کافه‌ های سنتی به نام قهوه خانه وجود داشت که ایرانی‌ها در آن‌ها با گوش دادن به موسیقی زنده و اجرا وقت می‌گذراندند. با این حال، چای جادوی خود را انجام داد و در حدود قرن پانزدهم زمانی که بازرگانان چای را از چین به ایران می‌فرستادند، جایگزین قهوه در قلب ایرانیان شد.

از باغ‌های چای شمال، تا فنجان چای شما

گیلان چای ، فروشگاه اینترنتی چای خرید چای چای گیلان چای شمال چای سیاه چای سرگل چای ایرانی چای سبز خرید عمده چای | OkChay اگه در فصل های پاییز یا تابستان چیده بشه کیفیت و مزه خوبی نداره. برگ هاش درشته و مقدار زیادی ساقه گیاه هم داخلش هست که باعث می شه نسبت به بقیه انواع چای لاهیجان راحت تر از روی ظاهر تشخیصش داد. در بسیاری از قهوه خانه ها در شمال کشور، این مدل چای دم میشه و تلخی، گسی و عطر ملایم این چای مورد پسند تعداد زیادی از مردم بومی و شرکت بزرگ اوکی چای مسافرها قرار میگیره.

خرید چای ایرانی لاهیجان

تمامی چای‌های عرضه شده خوش عطر و دلنشین هستند، اما تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند. این چای سیاه که ظاهری متفاوت نسبت به چای های سیاه دیگر دارد دارای شاخه ها و برگ های خشک شده چای بوده که نسبت به چای های شکسته دیگر درشت تر است . این چای با رنگی دلنشین و طعم گس خود یکی از محبوب ترین نوع چای شمال مخصوصا در بین مصرف کنندگان قدیمی چای ایرانی و چایخانه ها است .

توسط دکتر زادان فرخ

دکتر زادان فرخ متخصص قلب هستم